Kort och gott


                     Fyra års måltorka är över


 Den som bäst kan gissa på vad Dzemal och Fatos tjafsar/pratar om mitt i matchen får en valfri telefon på Telenor av mig för 299 (ring för allt+ fri surf).


Det har hänt lite saker medan jag varit borta.

Kadri har blivit spelklar. Resultat? 7 mål på 3 matcher. Elaka tungor säger att motståndet inte varit av det svåraste slaget. Men sju mål på tre matcher är imponerande om man så hade gjort dom mot Näsbys damlag. Hursomhelst, upp till bevis på fredag när Bois ställs mot Emil "Milanista" Ashoors Önnestad.

Näsby IF förlorade ju som dom flesta vet mot Önnestad. Och intresserad som man är så frågade jag Näsbys försvarsgeneral Ari Abdullah om vilka man skulle se upp med i Önnestad. Då svarar den gode Ari så här: " Emil Ashoor var bra plus den där svennen i mitten". Svaret hjälpte tyvärr inte så mycket med tanke på att i stort sett hela laget är helsvenskar i flera generationer tillbaka. O för att det inte ska smaka för mycket mellanmjölk så har dom kryddat det med en fullblods-arab i form av Emil Ashoor.

En annan väldigt intressant händelse var att Mohannad Issa (i folkmun kallad Missa) gjorde sitt första mål på över fyra år som offensiv spelare. Hans första kommentar efter målet hade tydligen varit något av det här slaget. "Kalla mig inte Missa mer utan Bissa". För er som undrar hur målet gick till så har ni det ovanför.

Sedan så gjorde undertecknad sin första träning på över fem veckor igår.(Passar på att skriva det här eftersom Pidde var frånvarande igår):). Det var en väldigt intressant träning kan jag lova er. Storstjärnan Arlind tröttnade efter några vältajmade tacklingar från mig, så han slängde ur sig orden " Ey, om jag bryter ryggen ska du få se".
Att han hade försökt hämnas tvekar jag inte en sekund på. Men frågan är hur mycket skada han hade gjort med en bruten rygg? :)

I andra föreningar brukar dom seriösa spelarna utan självinstinkt stanna kvar efter träningen för att förbättra något dom är mindre bra på. Det gör vi i Bois med. Skillnaden är väl bara att vi satsar lite pengar för att göra det hela lite mer intressant.
Vi ställde fyra av dom som ansåg sig vara snabbast i laget för att tävla i 60 meter. Medans vi andra kunde slå vad. Den som kom sist var M.Issa. O jag förlorade 200 kr. Behöver jag nämna vem jag satsade mina pengar på?

Den som vann var högoddsaren Jojjesidis. Vem kunde tro det?

Tänkte avsluta med några korta notiser.

. United gör det ingen annan gör bättre. Ser till att bli utspelade i avgörande matcher läs (R.Madrid,Milan,Barcelona x2.)
. Världens bästa alban Lorik Cana är en underskrift från Lazio. Det kommer bli ännu roligare att följa Serie A nästa år.
. Årets högerback i Italien Ignazio Abate springer enligt rykten 9.68 på 100 meter. Det ni....
. Andrea Pirlo lämnar Milan efter 10 helt fantastiska år. Jag vill tacka fotbollens Da Vinci för allt.
. Scott Parker (West ham) blev vald till årets spelare i Premier League? Det säger allt egentligen....


Nej nu får det räcka..
Ha en trevlig kväll. O om det är någon som fortfarande tippar så känns Vancouver som något väldigt intressant i natt.




Kommentarer
Postat av: Arber

Haha alltid lika roligt att läsa dina inlägg Jet! Mohannad Missa är en livs levande legend... och Jetmir om du vill förlora mer pengar så ger jag dig 10 ggr pengarna på Missa som målgörare mot Önnestad :D Insats uppemot 1000 kr tas gladeligen emot :)

Annars får jag ju gratulera Mohannad för sitt mål och tacka honom för 200 kr ;)

2011-05-31 @ 22:43:44
Postat av: Bombers

Jag tror inte Bois blir några problem för oss.

Det är inte Nävlinge ni möter längre.



Gissar på 4-2 till Bombers.

2011-06-01 @ 08:25:37
Postat av: Peter Lindgren

Jag är sugen på telefonen. Dzemal säger ännu en assist jag är kung! Så länge han levererar målgivande passningar tror han att han är given i laget?!

Roligt att du är tillbaka i träning och vi ses ikväll om du inte har träningsvärk.



Fredag är det match mot Önnestad ett av lagen som kommer att spela i femman 2012.



Bombers verkar säker men jag hoppas att vi kan ge dom en match.

2011-06-01 @ 09:04:58
Postat av: M.ISSA

Jag kommer göra 2 på fredag. 2 saftiga mackor till frukost. Mål gör jag vart fjärde år bara

2011-06-01 @ 12:50:29
Postat av: Juventini

Jag vill bara säga grattis mrissse. Skönt Jet att du är tillbaka. Jag vill inte ha någon tel av dig, ska köpa en av dig istället. Jag vet vad Dzemal säger till Fatos (Om du passat mig hade jag gjort mål med vänstran)



2011-06-01 @ 14:51:43
Postat av: Jetmir

Kan dock inte träna idag Peter. Är i Malmö på en studentfest.

Men du kan räkna med mig framöver.

2011-06-01 @ 15:22:20
Postat av: Jetmir

Du ligger bra till med din gissning Peter.

Burim åkte ut direkt eftersom även Dzemal förstår att hans vänstra inte är något att räkna med.:)

Skicka sms till mig Burim under helgen.

2011-06-01 @ 15:42:22
Postat av: nif

Älskar dina texter Getmir. Även fast du inte skriver så bra om Näsby alltid.

2011-06-01 @ 19:35:31
Postat av: Förbryllad

Hur fan kan man satsa på en 110-kilos klump i ett hundrameters lopp.. Det är som att satsa på en husbil i ett formel-1 lopp....

2011-06-01 @ 22:23:45
Postat av: Bois in the hood

Hahahahaha

2011-06-02 @ 00:12:09
Postat av: nif

Näsby-Winnö 3-2.

2011-06-02 @ 00:19:32
Postat av: Emil

Förbryllad: Hahahahaha :D kungligt!



Jetmir: underbart att du är tillbaka igen :) lika bra som alltid med dina inlägg. Bara fortsätt träna så vi kan fortsätta njuta av dina inlägg :)

2011-06-02 @ 00:45:15
Postat av: Anonym

hahahaha Mohannad "Husbilen" Issa

2011-06-02 @ 01:53:39
Postat av: Spelguden

Vancouver satt som ett smock. Tack för den!

2011-06-02 @ 08:39:23
Postat av: Gezim Stagova

. Men sju mål på tre matcher är imponerande om man så hade gjort dom mot " Näsbys damlag "

Du menar likadant som Önnestad gjorde mot er Bois eller Girls laget ,, då förstår jag , det var nästan handbolls resultat ...

2011-06-03 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0