Oavgjort mot badortsklubben!



Från att ställas mot finska landslagspelare till att möta Rabarber Martin!


Solen sken, fåglarna kvittrade och Dzemal kom försent till matchen trots att han kört 180 km i timmen från Malmö till Kristianstad. Förutsättningarna kunde inte bli så mycket bättre när förortslaget och stans nya "inneklubb" skulle ställas mot badortsklubben Yngsjö.

Det började inte bra om man får lov och uttrycka sig milt. Hela laget förklarade till Haris (för dagen lagkapten) att om han får välja sida så ska han välja sidan där inte solen lyste mot som starkast eftersom vi inte kommer se ett skit. Han lovade att göra sitt bästa. När han väl kom fram till domaren som blev han nervös och gav "gästerna" rätt sida trots att det var han som fick välja.
Själva startelvan var rätt stark med tanke på att även Emil Nilsson gjorde debut för Boys. Nu när gubben hittat fru och även ett stadigt jobb så kände han att det var dags att damma av fotbollsskorna ännu en gång.

Startelvan såg ut så här.

                                                        Raffe

                  Abou Hamza             Jetmir        Håris          Dj Semko ( Semir) 

                             Dzemal                      Emil      Fatos            Fiton  

                                          Mohinder             Ursprung,

Bänken: Lull,House of Bagels och Elmi

Första 25 sprang vi bort oss några gånger jag och Haris. Det är för enkelt att skylla på solen eller på att vi aldrig spelat som mittbackar ihop. Så därför vill jag påstå att vi helt enkelt var för dåliga dom första 25 min. Speciellt jag hade en väldigt dåligt start. Men det stod 0-0 så värre kunde det vara.

Mittfältet däremot spelade runt bollen väldigt bra inom laget så länge dom hade bollen. Blev dom av med bollen så tog dom en liten kortare siesta.:).

För att inte tråka ut er med för mycket text så tänkte jag avsluta med några punkter på några händelser under matchen.

- Dzemal surade för att han efter sin bleka insats mot Fjälkinge förpassades till högerkanten. Men i mitten av andra halvlek så fick han gå in i mitten och då vände han matchen när han först gjorde en Zlatan och stal straffen från Tobbe för att sedan spela fram samme person till 2-1 målet.

- Äldst i laget som han är så visade Tobbe en stor mognad när han inte reagerade efter att han blivit bestulen på en straff.

- Emil satte 3-1 med årets hittills snyggaste mål i Kristianstad när han fri med målvakten lyfte den över målvakten i klass med Crespos mål i Champions League finalen mot Liverpool för några år sedan.

- När man har spelare som Emil,Fatos och Dzemal som alla vill slå den avgörande passningen så behöver man en effektiv, snabb och rörlig spelaren som springer i djupet. Men utan Arber så kunde inte offensiven fungera fullt ut trots tre mål gjorda.

- Undertecknad kan bara konstatera att det jobbigaste som finns är att spela mittback i Boys. När alla vill framåt hela tiden så blir man väldigt ensam allt för många gånger då många inte orkar springa hem igen. Hamnar man man mot man en 15 gånger under en match är det inte hälsosamt för kroppen. Speciellt inte när man är otränad. Dagen efter känns det som om man blivit överkörd av en slö traktor.

Jag tänkte avsluta med att dela ut betyg till dom tre bästa men eftersom ingen höjde sig från mängden bortsett från målvakten Raffe som överraskat alla med en väldigt imponerande målvaktspel så väntar vi med det till nästa match.

Är någon sugen på ett bra spel så rekommenderar jag handikapp på Udinese mot Bari. Udinese som är Europas mest formstarkaste lag möter jumbon som inte kommer ha en chans.

 


Kommentarer
Postat av: NIF

tack för de speltipset jetmir...=(

nudlar resten av månaden nu tack vare dig...

2011-03-06 @ 18:00:46
Postat av: Adnan

Udinese vann ju?

Jag spelade tre ettor. Inter,fiorentina,Udinese.

Vinst 2700.

2011-03-06 @ 18:32:17
Postat av: Adnan

Udinese vann ju?

Jag spelade tre ettor. Inter,fiorentina,Udinese.

Vinst 2700.

2011-03-06 @ 18:33:23
Postat av: Dzemal

Faaaaaaaan spela 7000 på United men dom jävlarna svek mig.

Ps. Jag var fan bäst på plan när jag fick bollen.

2011-03-06 @ 18:51:35
Postat av: BOIS

BOIS inte BOYS Jet!

2011-03-06 @ 20:20:08
Postat av: NIF

Adnan...är du läskunnig? han skrev undinese handikapp vinst...dem vann me 1-0 bara, på straff i 76:e..

2011-03-06 @ 20:34:43
Postat av: Åskådare

tobbe borde vara lagkapten. Haris gjorde bort sig för ofta i andra halvlek för att vara det. Arlind var också rätt bra när han kom in

2011-03-06 @ 20:49:55
Postat av: Arber

Haha Haris är legend!

Emil Nilsson kan vara årets värvning i 6:an. Nu längtar man tills man kan spela igen!

Det defensiva blir förhoppningsvis bättre när Svalner kommer tillbaka..



2011-03-06 @ 21:01:05
Postat av: Till Åskådaren!

En match och tre träningar så kan de gå=( Arber the Glasman när är det beräknat att du skall göra comeback? Känns tråkigt att vara den ende som gnäller på plan:D

2011-03-08 @ 00:21:44
Postat av: spelberoende

Haris är det du din gamle räv? Har du hittat din hund än?

När kommer speltipsen? Jag Dzemal och Enis behöver våra spel för att klara dagarna.

2011-03-08 @ 09:37:28
Postat av: Spelberoende

Emil Nilsson måste ju vara den mest spelberoende i hela Krstd.. Under flera år "levde" han på spel. Han spelade på allt som gick att spela på. Hörde att han inte slutade förrän han spelat bort allt.. Han slår nog Enis med hästlängder!

2011-03-08 @ 18:48:49
Postat av: Emil N

haha, vilken kuksugare ovanstående verkar vara! Inte en sifra rätt, och ändå komma med påståenden!

2011-03-08 @ 19:14:03
Postat av: Tupac!

WHO let My dog out?! WHO WHO WHO !

2011-03-09 @ 08:08:49
Postat av: Dzemal

Fan va Roma suger, de fuckade mig helt igår. 5 lax åt helvete. Får nog panga in en saftiga summa för att vinna tillbaka de man förlorade igår. Milan vinst på 3 ggr pengarna lockar kraftigt. Va tror ni?

2011-03-09 @ 12:01:40
Postat av: Emil N

Fan jag tänkte lägga 5lax på Spurs ikväll men Katja ska köpa ny matta så jag skiter i det.. Men å andra sidan, vinner jag så kan vi köpa ett tv-bord med!!

2011-03-09 @ 13:17:23
Postat av: Enis

Ge upp vad fan. Har ni skulder på över 400000 som mig. Då kan ni snacka.

2011-03-09 @ 13:19:44
Postat av: Dzemal

Enis har du mina pengar? Behöver dom till ikväll. Skicka dom till mitt konto!

2011-03-09 @ 14:20:09
Postat av: haris

haris

2011-03-09 @ 19:30:44
Postat av: gimp

Jetmir jag älskar dina matchreferat!!!

2011-03-09 @ 21:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0