En svart dag för BOIS!


Förväntningarna var höga efter det att flera spelare gått ut och lovat en massa mål och ännu fler löpningar.
Men när matchen skulle starta så saknades Issa (skadad),Emil (frugan hade andra planer). Jag kunde inte heller medverka pga skada i baksidan av låret.
Vår andretränare Fatos kunde inte heller vara med då hans bakfylla var för stark.
Och vår målvakt Raffe fick stå över.

Matchen kunde startat på ett bättre sätt när Svalle river ner en Hanöspelare och straff var ett faktum.
Efter det att Hanö gjorde mål på straffen så fortsatte dom skapa några målchanser, och några minuter senare var det dags för 2-0. Offensivt var det lite bättre efter det att Arber kommit tillbaka. Han störde deras försvar hela tiden med sin snabbhet och löpstyrka. Han och Tobbe fungerade bra ihop. Även Dzemal stod för ett par fina passningar i första halvlek. Arber hann även med att bli målskytt när han pangade in en boll som Hanöförsvaret inte lyckades rensa bort i slutet av första halvlek.

Det var allt. Andra halvlek var bland det sämsta jag sett. Det är nästan som man skäms.
Haris (för dagen lagkapten) hade inte en bra dag. Försvaret hade det väldigt svårt. Hade Hanö ställt in siktet kunde det verkligen runnit iväg.

Men det är bara till att glömma detta och fokusera på kommande matcher. För det positiva med detta är att det inte kan bli sämre.

Betygen uteblir då Pidde inte tyckte någon förtjänade betyg. Förlorar man med 12-1 mot ett div.5 lag så är jag beredd att hålla med.

Jag personligen tycker det är väldigt konstigt att alla lag vi spelat mot varit div.5-klubbar förutom Näsby då. Det är inte den optimala förutsättningen för att forma ett lag med många nya spelare. Men jag tror verkligen på detta lag. Får vi ihop laget och vi fortsätter träna som vi gjort dom sista veckorna så kan detta bli bra.

Har slut på ord. Ni får gärna fortsätta. Vad behöver göras för att BOIS ska bli att räkna med i sexan?


Bänken var väldigt tunn!




Kommentarer
Postat av: nif

ser bra ut jetmir!

2011-03-27 @ 23:19:18
Postat av: nif

när ska första segern komma?

2011-03-27 @ 23:29:55
Postat av: S

Truppen måste bli jämnare. Startelvan får inte variera allt för mycket från match till match även om det är träningsmatcher.

Spelare som Emil måste bestämma sig. Om han ska spela så får han börja träna. Det gäller fler spelare. Om dom tränar regelbundet och även spelar matcherna, så är det lättare för Peter att påverka laget och även sätta sin prägel i laget.



Jag hoppas ni förstår.

2011-03-27 @ 23:58:50
Postat av: Emil

Vill gärna läsa vad Dzemaldinho har att säga om detta.

Gillade hans kommentarer skarpt i förra inlägget.:D

2011-03-28 @ 00:04:31
Postat av: 13-1

För Peter spelar det ingen roll om Emil tränar eller inte han spelar ändå.

2011-03-28 @ 00:05:34
Postat av: Bois!

Det ser mörkt ut på bois avbytarbänk!

2011-03-28 @ 00:14:45
Postat av: Raffe

Peter vet vad han gör.

När får vi läsa lite spel från spelguden?

2011-03-28 @ 00:30:26
Postat av: Bois

Tycker att Dzemal ser lite vilse ut på bilderna...

Han kanske inte ska springa mer än vanligt för det verkar påverka försvaret negativt...

2011-03-28 @ 00:45:41
Postat av: Dzemal

Halva laget borta och andra halvan bakfulla.. Sorligt är min förklaring.

2011-03-28 @ 08:12:41
Postat av: Baggio

Hur gick det för Näsby i helgen?

2011-03-28 @ 09:07:26
Postat av: Tobbe

Alla har naturligtvis rätt att ha en åsikt och här kommer mina:



1) Det spelar ingen roll hur bakfull man är, är det match så spelar man. Som man bäddar får man ligga, eller?

2) Pidde tar ut det lag som han tror har störst chans att vinna matcherna. Han är anställd av Bois för att sätta ihop bästa möjliga representationslag för klubben. Social verksamhet är naturligtvis viktigt för att skapa en god klubb- och laganda och för detta ändamål spelar b-laget en viktig roll. Tränar man skall man självklart få spela men om det sker i a- eller b-svängen avgör tränaren.

3) Om ett lag består av 16-17 jämna spelare som tränar flitigt och kämpar till sista svettdroppen under såväl träning som match, så är det fel om en spelare som inte tillför något extra "snor åt sig" en plats. Så är dock inte fallet i Bois. Jag tycker det är en självklarhet att en spelare som Emil Nilsson skall spela när han vill/kan så länge det ser ut som det gör just nu i Bois. Att någon kan hävda motsatsen är direkt skrattretande med tanke på farsen i Fjälkinge igår.

4) På varenda träning jag har varit på hittills i år så har åtskilliga spelare lullat rundor, oavsett om det gällt en ren löpövning eller en spelövning. Antingen är man nöjd med att spela i b-laget, korpen eller ett av stans sämsta a-lag och då kan man fortsätta lulla rundor, kröka innan match och ta en cigg i pausvilan. Om man dock vill något mer så får man för f-n ta sig i kragen och börja röra på apostlahästarna. Springa tills man spyr. Sluta röka. Utnyttja träningstiden till att träna och inte snacka/lalla runt.

5) Jag håller med Jetmir om att vi har spelare och tränare för att var med att kriga på övre halvan av tabellen men då måste ALLA dra sitt strå till stacken. Vi måste börja peppa varandra under matcherna.

6) Nu lägger vi gårdagen till handlingarna och blickar framåt. Vi har tre veckor kvar innan premiären mot Köpinge (för övrigt en fantastisk klubb med enastående lag- och klubbkänsla av vilka vi har mycket att lära!) och det gäller att vi tar vara på dem på bästa sätt. Sy ihop laget och lagmoralen. Alla måste vara positivt inställda och vilja lagets bästa. För egen del håller jag alla tummar att Emil och Lindborg skall komma igång så att vi kan få igång lite konkurrens om platserna och samtidigt lite spetskvaliteter.

7) Over and out

2011-03-28 @ 11:18:13
Postat av: Bois

Håller med Dig Tobbe till 100%

Tycker att träningarna ska vara frivilliga för det spelar ingen roll om tränar eller inte dom bästa ska spela även om dom aldrig tränar. Det viktigaste är att man vinner......

2011-03-28 @ 11:55:46
Postat av: hehehehe

och det skapar fin lag kännsla

2011-03-28 @ 12:10:35
Postat av: Tobbe

Förtydligande till signaturen "Bois": Träningarna är, mig veterligen, fullständigt frivilliga i division 6. Rätta mig om jag har fel, men att träna gör man väl dels för att det är roligt och dels för att bli bättre alternativt fördröja en oundviklig åldersrelaterad försämring. Detta innebär mao att de som tränar ökar sina möjligheter att få spela matcher eftersom de rimligtvis blir bättre av det. Om man däremot, vilket övergår mitt förstånd, bara kommer ner till träningarna och lattjar utan att försöka bli bättre så kommer detta antagligen inte heller att öka personen i frågas chanser till mer speltid i ett representationslag. Men jag utgår ifrån att man nöjer sig med att spela i b-svängen för annars skulle man väl jobbat lite hårdare på träningarna, eller? Jag anser inte att man skall ha förtur till en plats i laget för att man visar sig på träningarna. det är VAD man gör på träningarna och matcherna som skall fälla avgörandet. Detta är å andra sidan bara mina synpunkter på ärendet i fråga. Jag har kanske helt fel.

Till signaturen "hehehehe": Först en svenskalektion; lagkänsla är ETT ord och stavas med ETT n. Innebörden av detta ord skapas genom att alla drar åt samma håll och att alla vet vad som gäller.

2011-03-28 @ 13:26:45
Postat av: En i publiken

"Hade Hanö ställt in siktet kunde det verkligen runnit iväg." hur mycket mer kan de rinna iväg? Ni förlorade ju med 12-1! Dåliga ursäkter med bakfyllor hit och dit! Det är faan inte två tre spelar som gör laget det är alla 11 på plan så sluta med ursäkterna hela tiden!

2011-03-28 @ 14:21:41
Postat av: Jetmir

Nisses inlägg raderat.

Ska man leka Allan så får man stå för det med sitt eget namn.



Jag håller med Tobbe på alla punkter. Alltid lika härligt med vettiga inlägg.

Vi måste skapa en klubbkänsla i klubben. För endast på det sättet kan du få spelare att prestera 100% i både träningar och matcher.

2011-03-28 @ 14:23:33
Postat av: åbk

Arber skriver väl snart på för oss.

Känner honom inget vidare. Men klubblojalitet verkar inte vara hans starka sida.

2011-03-28 @ 19:45:52
Postat av: Arber

Jag måste hålla med Tobbe i allt han skriver! Jag hoppas också att Emil och David kommer igång snart för som det ser ut just nu så behövs dem verkligen i laget. Sen hoppas jag alla andra rycker upp sig lite, för jag vet att vi kan så mycket bättre! Jag personligen vet att jag kan mycket bättre än vad jag visade i söndags och det kommer jag försöka visa på kommande träningar och matcher.



Haha åbk... jag spelar i div 6 och BoIS av den enkla anledningen att många av mina närmaste vänner spelar där och för att KBI är min moderklubb. Just nu har jag inga planer på att skriva på för någon annan klubb... men kommer ni med rätt erbjudande så kanske jag inte kan tacka nej ändå :)

2011-03-28 @ 21:01:19
Postat av: Johansen

Det Arber menar är att han är för bra för sexan men spelar i BoIS bara därför han kamrater spelar där.



Som sagt rätt erbjudande bara. ;)



Trodde att du var skadad Arber. Var det scouter på Maxilandia i söndags? Var det därför du spelade? ;)



Det verkar som det i alla fall är några som verkar veta vad som är trasigt i BoIS av kommentarerna att döma. Nu får ni sätta det i handling!



2011-03-28 @ 21:09:16
Postat av: enis

dzemal varför lovade du vinst? jag satsade 5 lakan på er :(

2011-03-28 @ 21:24:44
Postat av: Emil N

Intressant diskussion. Räcker tiden så kan ni räkna med mig.

2011-03-28 @ 21:26:07
Postat av: Juventini

Fan asså 13-1 är ju pinsamt. Men det är bara se framåt. Ni måste ta er i kragen och kämpa som fan.

2011-03-28 @ 23:20:37
Postat av: Juventini

Glömde fråga en sak. Hade ni ingen målvakt?????;)

2011-03-29 @ 00:31:08
Postat av: K-Bois

Viktigt att alla kommer till träningen ikväll som vill vara med och säga sitt.

Peter Lindgren har ställt sin plats till förfogande och funderar på att säga upp sig den sista Mars.

Han vill ha återkoppling på om han har fortsatt förtroende och att alla vill ta ansvar för en förbättring.

2011-03-29 @ 07:50:10
Postat av: Walter

Hahaha Peter det år ett division sex lag du tränar.. Inte Real Madrid :) du behöver inte säga upp dig. Vi spelare vet att inget du hade kunnat göra under matchen hade kunnat påverka resultatet. Kämpa på, det kan bara bli bättre!

2011-03-29 @ 11:25:21
Postat av: Dzemal

Det finns inte mkt Peter kan göra när han för det mesta har 14-15 man att röra sig med. Och senaste mötet med ordföranden gav oss inget större hopp heller. Alla får göra sitt bästa och sen får vi se hur långt det räcker. Alla spelar vi för att ha kul och träffa vänner. Vi får ta det för vad det är..

Sen är det aldrig kul att förlora med 12-13 bollar.

2011-03-29 @ 12:59:53
Postat av: Arlind

Du måste skämmta dzemal, jag tränar varje gång och jag får änddå inte spela. Jag en av de bäastaste spelarna i laget men ändå får jag nötta bänken varje match. Min högerdojja är känsligast i laget, min fot i kommbination med mina nya Nike Air Vapor är död lig.. Jag är kvickast i laget de 10 första metrarna så jag borde få chansen snart. Så jag tror också jag kan till föra laget något dzemal.

2011-03-29 @ 14:42:52
Postat av: Zlatan

Arlind du är min idol!!!

2011-03-29 @ 19:15:08
Postat av: Sexy

´mohanna sluta skriva i mitt namn

2011-03-29 @ 20:35:59
Postat av: Dagge

Är det Dagge som är med på bilden?

2011-03-30 @ 17:37:18
Postat av: Berat

Haha tror du Dagge hade klarat av att hålla bollen så?

2011-03-30 @ 18:45:45
Postat av: NATT

DAG ÄR LEGEND!

2011-03-31 @ 00:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0