Update!

 
Träning
 
Onsdag 27/7 Träning Björkvallen kl 1900
Lördag 30/7  Löpning Kristianstad IP kl 1030    (c:a 30 min) ta med joggingskor
Måndag 1/8 Träning Björkvallen kl 1900
Onsdag 3/8 Träning Björkvallen kl 1900
Lördag 6/8  Löpning Kristianstad IP kl 1030
Måndag & Onsdag Björkvallen kl 1900
Lördag 13/8 Höstpremiär Ignaberga hemma
Måndag 15/8 Träning Björkvallen 1900
Onsdag 17/8  Match Näsby borta
 
Vi har haft en lång ledighet och jag hoppas att alla är sugna på att komma igång och att ni har
rört er lite under uppehållet. Jag hoppas att vi fortsätter att prestera bra under hösten och kan vara med och fightas
om en kvalplats, kunnandet har vi och jag hoppas att vi har viljan att prestera en bra fotboll som vi har gjort under vissa matcher
under våren.
 
Vad har hänt på spelarfronten under sommaren ?
 
Vi har sagt i Kristianstad Bois att för de spelare som inte alls får/fått någon speltid kommer vi att godkänna en övergång till annan klubb.
Samtidigt är det viktigt att vi säkerställer att vi har en trupp under hösten så att vi inte står och faller under någon vecka/match. Här räknar jag att vi har behov
av minst 18 utespelare & 2 målvakter.
 
Jag har inte hört att någon har lämnat, däremot finns det lite önskningar.
Jag har pratat med Jetmir I och accepterat hans läge och önskan, detta är OK!
 
För ett par dagar sedan fick vi också en önskan från Kadri  att lämna klubben.
 
Jag tycker så här om spelarens krav på att få lämna.
 
Varje spelare tar sina beslut vart man vill spela och det respekterar jag!
Men att förvänta sig att vi bara skall skriva på för en övergång till en seriekonkurent och en klubb som precis som vi har chans att knipa en kvalplats är mindre roande.
Jag tycker att man genomför säsongen i den klubb man själv har valt .Spelaren har sedan all möjlighet att ta nya beslut under Rötmånaden ( 15 nov- 15 Dec ).
 
Rent spontant tycker både jag & Becke (fotbollsansvarig ) att detta inte skall accepteras! Nu är inte sista ordet sagt i denna övergång och vi får diskutera detta när träningen sparkar igång och hitta en bra lösning för alla parter.
Jag hoppas framöver att Kadri hittar en klubb han verkligen vill spela i för!  December 2010 valde han Krst Bois, Jan - April valde han Åsums BK, Maj - Juni valde han återvända till Krst Bois och augusti vill han lämna för Näsby.
 
Jag tycker så här om Näsbys värvningsrutiner
 
Nu har jag hört Kadris version och inte fått Näsbys värvningsrutiner 100% bekräftade.
Att Näsby har gjort en stor uppryckning både spelmässigt och framförallt attitydmässigt vid matcher vill jag gratulera till.
Men om de nu jagar spelare hos en seriekonkurent under sommaruppehållet och erbjuder ersättning som spelaren inte vill/kan tacka nej till ? då har klubben en del kvar att jobba på organisationsmässigt.
 
Vi får se hur det blir och vi tar beslut under nästa vecka!
 
Hälsningar
 
Peter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kadri klubbhora HAHAHAHAHAHAHAHA

2011-07-23 @ 17:41:07
Postat av: haris

2011-07-23 @ 17:41:39
URL: http://feratovic
Postat av: Anonym BoIS-spelare

Det går inte att kritisera konkurrenter som erbjuder erättning till spelare då man i den egna organisationen gör exakt samma sak. Kan dessutom säga att Kadris erbjudna ersättning för hela höstsäsongen är ungefär lika mycket som BoIS idag betalar sin stjärnspelare från Bromölla per månad!? Men som Peter skrev i inlägget så är det bättre vi diskuterar detta på träningen.

2011-07-23 @ 18:40:17
Postat av: Armin

Hej vill tillägga det att man inte ska lägga näsan i blött för den anonyma bois spelaren. Det är en sak och värva med en liten kompensation en spelare som varit i bl.a MFF och Mjällby än en spelare som kadri som har spelat i 6:an i stora delar av sin karriär. Däremot säger jag inte att man är någon ska vara mer värd än någon annan, men det gäller att få valuta för pengarna. Det finns andra exempel som Emil Nilsson och Niclas Andersson i Bois samt Murat med ifall han vill satsa som hade kunnat kräva pengar dem med. I 6:an spelar man för att hålla igång och ha kul inte för någon röding i månaden. Dessutom ska vi tillägga att kadri är en bra spelare och gjort mycket under säsongen, men ifall han inte vill vara kvar så ska man klart släppa han !;) Mvh Armin #3

2011-07-23 @ 18:55:10
Postat av: Missa

Är bloggen tillbaka? Fan vad nice!

2011-07-23 @ 19:06:18
Postat av: Till Peter

Ingen bryr sig om vad du tycker, du är falsk och ser bara till ditt eget bästa. Och när någon annan gör de så är du Basra där för att förstöra. Spelarna har tröttnat på din attityd och att du hela tiden favoriserar spelare. Styr och stället gör man när man som tränare befinner sig på plats när träningarna börjar och inte skylla ifrån sig vartannan träning.



Avgå!!

2011-07-23 @ 19:20:20
Postat av: Jetmir

Försök hålla er till era namn om ni har nåt att säga annars får jag börja städa.

2011-07-23 @ 19:41:29
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: Tobias Ursprung

Jag tänkte först inte kommentera aktuell diskussion då jag rent generellt börjar tröttna på alla dispyter och tjafs (det har ju onekligen blivit ett och annat genom åren). Dock, med tanke på att någon feg stackare som inte vågar skriva ut sitt namn piper efter Peter Lindgrens avgång, så känner jag mig nödgad att vädra min åsikt.

Alla har rätt till en åsikt, även den som anser att tränaren bör avgå. Denna önskan faller dock platt till marken när personen bakom går under det romantiska namnet "Till Peter".

När det gäller klubbyten så anser jag rent generellt att man inte lämnar en förening mitt under brinnande säsong. Skall man gör detta så bör det föreligga särskilda omständigheter. Att BoIS har lagt ned b-lagsverksamheten skulle exempelvis kunna vara en sådan omständighet.

Vad beträffar Jet och Kad så måste jag säga att jag är minst sagt förvånad över dessa båda herrars önskemål. När det gäller Jetmir så tycker jag mest det är trist eftersom han är en ganska rolig prick och alltid ger järnet utan att gnälla på sina lagkamrater. Om han däremot anser sig ha fått orättvist lite speltid och inte ser sig själv ha en möjlighet att kriga till sig en plats så kan jag trots allt köpa resonemanget.

Det blir dock betydligt svårare när det gäller Kadri. Jag har oerhört svårt att förstå hur man kan vilja lämna för en seriekonkurrent mitt under säsongen. Speciellt om det, som Kadri själv skrev på Facebook, bara rör sig om pengar. Vilka summor lockar Näsby med för att någon spelare överhuvudtaget skall fundera i dessa banor? Vem kontaktade vem? Har Näsby kontaktat en av våra spelare och försökt locka över honom med några fjuttiga daler så är det ju ett direkt ryggradslöst sätt att bedriva föreningsverksamhet. Om det är Kadri som kontaktat Näsby så är det inget annat än en dolk i ryggen på lagkamraterna i BoIS. Jag vet ej vilken väg kommunikationen har förts och dömer ingen men tycker trots allt att detta är en relevant och central fråga.

Vi skall inte glömma att vi spelar i division hundra för att vi inte är bättre fotbollsspelare. Hade vi varit det så hade vi spelat i högre divisioner, med betalande publik och sponsorer som vräkt in pengar. Dessutom hade vi fått lön så att vi sluppit släpa oss till jobbet varje dag...

Nej, istället får vi betala 700:- i medlemsavgift, köpa skor och benskydd själva och ibland t.o.m. ta ledigt från jobbet eller byta arbetspass med någon kollega för att kunna träna eller spela match.

Så varför gör vi det då? Jo, för att det är så jävla roligt. Det är så jävla roligt så att man t.o.m. står ut med denna typen av sandlådeproblematik.



Jag vill avslutningsvis inflika en liten brasklapp. Jag har ingen information i ärendet mer än vad som skrivits på denna blogg och på Facebook och om jag har fått saker och ting om bakfoten eller feltolkat vad som skrivits; so be it. Jag var bara tvungen att vädra mina åsikter innan jag går och lägger mig. Man skall inte somna osams...



God natt!

2011-07-24 @ 01:35:52
Postat av: Mohanad Drogba Issa

Men vi behöver inte Kadri. Jag pallar ändå inte med konkurrens. Dessutom så gör jag fler mål än han under en vanlig säsong. Det är bara denna säsongen jag haft lite oflyt. Så ni kan låta honom dra. Ni har ISSA kvar. Jag är lika stark som Drogba och det Kadri gör med en boll det gör jag med en apelsin.



Med vänliga hälsningar Issa (men ni kan kalla mig för Bissa)



PS. följ mig gärna på twitter http://twitter.com/#!/Mokkii

2011-07-24 @ 09:10:01
URL: http://twitter.com/#!/Mokkii
Postat av: Jetmir

Nu var själva tanken inte att jag skulle sitta och gråta på min blogg eftersom jag inte skrivit en enda sak på över en månad nu. Jag tycker personligen att det är lite löjligt. Men Peter maila mig igår och ville att jag skulle lägga upp detta på bloggen så att alla fick ta del av hur det stod till, samt fick info om träningstiderna under hösten. Jag håller med dig Tobbe att det inte är speciellt bra att lämna mitt under säsongen. Men i mitt fall är det annorlunda. Under hela försäsongen så får jag bäst betyg av Peter själv. Tyvärr så skadar jag mig i premiären. Efter sex veckors frånvaro så har jag nu på över 2 månader inte fått en enda ärlig chans att ta tillbaka min plats. Samtidgt har Bois fortsatt släppa in mycket mål.

Sen kan jag ärligt talat säga att jag inte bryr mig så jävla om jag är ordinarie eller inte. Trivs så jävla bra i klubben ändå. Men jag vill spela matcher. O eftersom Bois avskaffade B-laget trots att jag och många andra var emot det så finns det inte mycket att göra.

Utan någon som helst speltid så har jag inget annat val än hitta en klubb där om man inte får spela i A-laget har ett B-lag att springa av sig på. 5-15 min i veckan är för lite för någon som fortfarande älskar att spela fotboll.

2011-07-24 @ 10:54:43
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: Arber

Att "Cirkus Näsby" kunde komma till Björkvallen visste vi alla när Kadri skrev på för oss. Det är rätt så imponerande med 4 klubbyten inom loppet av ett halvår. Det finns ett vackert ord för det, tror det är klubbhora :D

Det ligger mycket i det som Peter och Ursprung skrivit att det är svårt att släppa någon till en seriekonkurrent MITT i säsongen. MEN jag tycker ändå att man ska släppa spelaren då det annars allt som oftast bara blir osämja i laget. Vill spelaren ändå inte spela kvar med oss så är det bara till att släppa honom. Det gör ont att säga det för jag om någon älskar att spela tillsammans med Kadri, men det är bäst att låta honom byta klubb.

Sen vad gäller det här med ersättning för spelare i division 6, jag förstår verkligen inte att det finns ledare i lokala föreningar som fortfarande inte förstått att det inte funkar i dessa låga divisioner. Armin skriver om spelare som sig själv, Emil Nilsson och nämner någon mer som skulle kunna "kräva pengar" bara för att de har meriter i högre divisioner. Men helt allvarligt vi spelar i division 6 och man klarar sig bra utan stjärnor som ska ha betalt. Hur tror ni de andra spelarna i laget känner om de vet att en lagkamrat får 3000 i månaden för att vara där under en period medan spelare som varit i klubben i flera år, i med och motgång, ska betala för att spela eller sitta på bänken eftersom att en stjärna ska spela istället (i vårt lag har vi ju exempel där stjärnor inte tränar men startar varje match ändå. vi har exempel på stjärnor som får starta match efter match tack vara sina gamla meriter). Sånt håller inte, kolla bara exemplen med KBI för några år sen och Åsum de senaste åren.

En sista sak, tror detta är bäst att diskutera under en träning istället för här på bloggen.

2011-07-24 @ 12:17:10
Postat av: Nif

Det är väldigt intressant att Armin ser sig själv som en stjärna.

För en bänkplats i div.3 laget Nosaby IF, o sedan spel med Mjällbys juniorer det är verkligen en prestation utöver det vanliga.

2011-07-24 @ 13:13:47
Postat av: Sanjin

Jag personligen tycker att om en spelare inte vill spela kvar i klubben skall få lämna.

Sen att det är en seriekonkurrent är ju lika löjligt som att få betalt i de här låga divsionerna i sådana fall?



Men men jag förstår både Peter och Kadri.

Jag tror iaf. att många fotbollsspelare inte tackar nej till en ersättning även om man spelar för att man älskar fotboll och i låga divsioner! Jag menar ingen hade klagat om man nu slapp betala de 800 kr i medlemsavgift och får ett par skor gratis istället för och betala dem.

De som erbjuder detta plus kanske ersättning är i så fall löjligt att spelaren blir sugen är självklart enligt mig.



Hoppas ni löser det fint iaf. =)



2011-07-25 @ 01:28:48
Postat av: Sara

Klockrent inlägg om Sanjin, vilken NOLLA

2011-07-25 @ 18:04:26
Postat av: Sanjin

Vägrade spela för att inte fått dem man blivit lovad är en annan sak och ja står för det! Finns inget och skämmas för. Skriv era riktiga namn istället .

2011-07-25 @ 18:18:12
Postat av: Emil

Varje spelare som går till ett lag enbart för pengar i dessa "fantastiskt höga" (Div 5-6) divisioner borde skämmas. Går man till ett lag för ett par tusen i månaden/året saknar man enligt min mening självrespekt och är ett tecken på ren girighet. Dessutom fallerar hela konceptet med grunden i fotbollen med att man"spelar för att det är roligt".



Säg hellre nej till pengarna, betala medlemsavgiften och behåll självrespekten. Samtidigt förhindrar du osämja i laget och istället främjar till bättre stämning och därmed bättre resultat.



Var det kanske därför Emil N och Nicklas sket i "pengarna de kunde kräva"? De gjorde valde att spela igen för att det är kul att spela fotboll helt enkelt.

2011-07-28 @ 00:26:43
Postat av: Näsby IF

Hej Allesamms...

Varför diskuterar ni saker ni har inte ett jävla anning om, om det är Näsby eller Kadri som har tat det första steget...

om Kadri har tagit första steget då är det för att han är inte nöjd med er, och om Näsby har det då er det för att vara snäll mot ett gammalt näsby vän...

Pengar???? vem fan säger nej till det? inte jag ialla fall...

"Stjärnorna" hos er bois, är ni så jävla blåögda att ni övertyggar er själva att de inte får nånting..

Näsby Cirkus ??? därför kommer alla till oss för att vi driver den bästa cirkusen i stan...

2011-07-29 @ 00:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0