Patologiskt!






Jag tillbringade som sagt dagen med att se på fotboll. 
Först ut var det Juventus som blev totalt utspelade av Lecce, som på ett unikt sätt alltid tycks sätta käppar i hjulet för mig.
Sedan var det ju dags för mitt kära Milan. Det var ännu en match som vi spelade under all förväntan. Zlatan som i ren lön är Världens bäst betalda fotbollsspelare är ju känd för att oftast prestera mot blåbärslagen (trots spelstilen stillastående), men vika ner sig mot bättre motstånd, hade ingen vidare dag om man får lov att utrycka sig milt. Han slog bort passning efter passning samtidigt som han inte verkade bry sig.
Fortsätter det så här så måste Allegri ha mod till att peta honom för annars kommer det ge fel signaler till en trupp med redan för många egon och starka karaktärer.

Pato räddade dagen och även mina spel för den delen när han på ett väldigt imponerade sätt stod för ett drömmål.

Sedan så blev det lite tysk fotboll också när Stuttgart gästade Leverkusen. Matchen var väldigt underhållande med sex mål och väldigt många målchanser.

Efter den tyska matchen blev det träning på idrottsplatsen. Det var riktigt kallt, men det som störde mig mest var att det bara dök upp 10 personer. Det är för jävla dåligt när man jämför med andra klubbar som ligger på 20 man trots sämre underlag och förutsättningar.
I Viby tex så spenderade vi hela försäsongen på en grusparkering. Sköt vi lite snett så träffade vi allt som oftast en bil.
Under Rinkabytiden förra året så tränade vi på en leråker som militären använde under dagarna. Så där fick springa runt trots kraftiga spår från pansarfordon.
Men ändå dök det upp folk. Därför tycker jag att det är väldigt dåligt att vi inte kan bli minst en 20 personer precis som det var förra veckan. Mer sånt!

Sen måste jag bara uppmärksamma Spelguden som verkligen har något på gång. Han la upp en trippel med Leverkusen, Lazio och Napoli. Dom två första fick han in tidigt under dagen och nu återstår bara Napoli och inför andra halvlek så leder dom med 1-0 (trots straffmiss av skyttekungen Cavani). Blir det en Napolivinst så har han gjort en jävla comeback med att sätta tre av tre.

Jag tänkte avsluta med lägga ut ett spel som jag tänker spela innan jag lägger mig.

Det är en singel i NHL.
Calgary Flames-Montreal 1a. 2.10

Lycka till ni som ryggar!

// J


Kommentarer
Postat av: Kadde

Spelguden klonka in alla tre spel jävlar i.

2011-02-20 @ 23:06:28
Postat av: Anonym

Calgary vann med 4-0. Stabilt.

2011-02-21 @ 08:54:22
Postat av: Jetmir

Jo det gick bra.:)

2011-02-22 @ 15:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0