Förlust för Boys i första träningsmatchen!




Premiären för träningsmatcherna fick skjutas fram en vecka eftersom Kamp inte ville köra in till stan med "endast" 13 spelare....
Så då fick vi starta året mot ett storsatsande Fjälkinge. Med endast 12 spelare till Peters och Fatos förfogande så skulle det visa sig bli väldigt svårt mot ett starkt Fjälkinge.
Med en ganska tung centrallinje med Raffe i mål, jag och Tobbe längst bak,Dzemal,Fiton och Fatos i mitten samt Monir högst så trodde vi ändå att vi kunde hålla emot första 45 min innan mjölksyran började kännas. Men Fjälkinge med Boven som dirigent i mitten rivstartade med två på 7 minuter. 
Efter den starten så trodde jag att det skulle rinna iväg, speciellt eftersom Tobbe hade ett tåg att passa och skulle lämna inför andra halvlek. Men vi täppte igen och resterande 83 minuter slutade 1-1. 

Förlora mot ett starkt Fjälkinge med 3-1 är inte så farligt med tanke på att vi inte hade några avbytare samtidigt som det var vår första match. Men det som förvånade mest var att vi blev totalt utspelade under 90 minuter trots ett så pass spelskickligt mittfält.
Det vi kan ta med oss inför nästa match är defensiven och effektivitet. Ett mål på en målchans är inte fy skam.:)

Nu är det bara till att hoppas att våra sjuka och skadade spelare kommer tillbaka så att vi kan få en lite jämnare trupp kryddat med några avbytare.

Såg även Bayern Munchen-Dortmund igår. Hatten av för tysk fotboll som verkligen är på frammarsch. Defensiven kanske inte var det bästa med oj vilken underhållande match vi fick se. Bundesliga passerade som dom flesta vet Serie A i Uefas rankning. Det är bara till att acceptera.
Det är främst 3 anledningar som gjort så att modern tids starkaste liga tappat i slagkraft.

1. Calcipoli drabbade hela ligan men främst Juventus. Från att vara en av Europas starkaste klubbar med minst kvartsfinal/semi varje år till att förvandlas till en mittenklubb som förlorar hemma mot Bologna med 2-0. Det värsta av allt är att dom inte ens skrämmer småklubbarna längre. Bologna fortsatte tex igår anfalla med full kraft trots en tvåmåls ledning på Del Alpi.
För att verkligen förstärka min tes så kan jag ge ett väldigt bra exempel. Under VM-finalen 2006 så hade Juventus elva spela som spelade för den gamla damen. ELVA spelare!

2. Europa Cupen! Italienska lag har alltid sett Europa Cupen som ett sätt att lufta nervösa juniorer. Vissa klubbar som Palermo t.ex. ställde under vissa matcher under gruppspelet med endast reserver och primaveraspelare. Samtidigt som dom Spanska och Tyska klubbarna satsat full ut.

3. Svag generation.! För en ca tio år sedan dominerade Nesta,Del Piero,Cannavaro,Totti,Pirlo,Vieri,Insaghi och många fler världsfotbollen i både ligan, Champions League och i landslaget. Tyvärr så har ingen kunnat fylla deras skor. Giovinco,Montolivo,Balloteli,Rossi,Bonucchi och Ranochia håller inte på den stora scenen.

Vill avsluta med att gratulera Dzemal som förlovat sig.


Kommentarer
Postat av: Sanjin

Finns inget och skylla på! Att lagen inte satsar på Europa League är deras eget problem, trots att det är en ganska stor titel och mäta sig med Europas andra lag..

2011-02-27 @ 12:45:31
Postat av: Jetmir

Det är absolut ingen ursäkt Sanjin. Ville bara ge en förklaring.:)

Föreställ dig att United åker ner till The Championship,Tottenhamn startar ligan med 20 minus poäng och Chelsea med minus 8.:)



Då hade förlorarklubben Arsenal vunnit ligan men Premier League hade försvagats rejält.:)

2011-02-27 @ 12:57:03
Postat av: add

Att Napoli startade matchen mot Villareal med både Skyttekungen Cavani och Lavetzi på bänken säger väl egentligen allt.

2011-02-27 @ 13:24:14
Postat av: Kalle

Tycker inte Jetmir skyller på något. Han bara radar upp fakta. Sen va det en bra parallell där med förlorarklubben Arsenal och förlorarklubben Inter.

2011-02-27 @ 17:22:52
Postat av: Neven



Kalle :



* 14 titlar sedan 2005

* enda italieska laget som tagit en trippel

* 5 titalar under 2010

* 5 gånger italienska mästare i rad, tangerat rekord

* 18 ligatitlar, en mer än Milan



Tänk till innan du börjar dra pallareller som Jetmir med Arsenal.

2011-02-28 @ 00:30:23
Postat av: Kalle



Neven:



*Du nämner 14 titlar, om jag inte har fel så är 1 av dessa Italienska supercupen som ni vann 2005. De andra 13 titlarna är titlar som ni tagit efter Calciopoli-skandalen 2006 (ligatiteln 2005–06 fick ni efter calciopoli)

*Du nämner en trippel som ni tog efter calciopoli

*Du nämner 5 titlar under 2010 - efter calciopoli

*Du nämner 5 gånger italienska mästare i rad - efter calciopoli

*18 ligatitlar - 5 av dem efter calciopoli



Tänk till innan du ber någon annan tänka till.

2011-02-28 @ 06:19:59
Postat av: Add

Med all respekt för Inter som verkligen var Europas bästa klubb förra året. Men Inter hade nog fortfarande varit en förlorarklubb om det inte vore för Calciopoli. Det kan du aldrig komma ifrån Neven.

2011-02-28 @ 07:57:25
Postat av: Beroende

Var har spelguden tagit vägen? Ska han alltid hålla på och tycka synd om sig själv varje gång det går lite dåligt. kom igen nu vi vill se SPEL.

2011-02-28 @ 10:53:49
Postat av: Neven



Kalle:



DU säger emot dig själv för fan. " Ni vinner tack vare calciopoli"

Vi hade varit mästare både 98 och 2002 om det inte hade varit för fuskar äcklen.

Antar att du är en bitter Juvention som kommer uppleva Zeru Titoli i många år framöver.

2011-02-28 @ 11:23:36
Postat av: Sanjin

Jag håller med Neven .. Fuskar lag finns inte i England så de lär inte hända Jetmir. Visst det har tagit vissa klubbar hårt men de va några år sen nu, de har haft tid och bygga ;) Att snacka skit om Inter kunde man göra de 2 första säsongerna att de vann tack vare "calcipolin". Visst de fick lite hjälp och den viktiga vinnarmentaliteten men att säg något idag är bara dumt. Du vinner inte en trippel tack vare att andra lag fuska. Tar nog bra tag innan nått lag går förbi i Italien ..

2011-02-28 @ 12:07:46
Postat av: Spelguden

Tycker väl inte synd om mig bara för det gått dåligt? Jag känner inte att jag behöver bevisa något här :)

På vilket sätt har jag gett indikationer på att jag tycker synd om mig? Haha...till helgen kanske! :)

2011-02-28 @ 12:28:20
Postat av: Kalle



Neven:



För det första,

du verkar tyvärr inte vara vidare påläst om calciopoli. Inter var också dem delaktiga i "fusket". Här har du en kort redogörelse,



"Domarchef Sandulli (Corte Federale) erkände själv i en intervju publicerad på Tuttosport den 10 januari sanningen om hur man dömde Juventus. Sandulli berättar att man endast fann Artikel 1 överträdelser som behandlar osportsliga aktiviteter och inga Artikel 6 överträdelser som har att göra med olovliga aktiviteter vars konsekvens kan leda till degradering i seriesystemet. Vidare säger han att Juventus förmodligen ändå hade vunnit ligan utan dessa Artikel 1 överträdelser. Sanduelli förklarar även hur de, trots att de inte hittade Artikel 6 överträdelser, lyckades fälla Juventus. Svar? De introducerade helt enkelt ett nytt tillvägagångssätt för hur man dömer klubbar.



Juventus tyckte att domarna från de både fotbollsdomstolarna CF och CAF var orättvisa och Juventus valde att ta det hela till den civila domstolen TAR då man var helt övertygad om att den italienska lagen skulle rentvå deras namn. Ett problem kom i vägen, FIGC. Det italienska fotbollsförbundet hotade med att frysa all italiensk fotboll, inklusive landslagsfotbollen om Juventus fortsatte sin strävan efter rättvisa. Juventus valde därför att lägga ner överklagandet. Cobolli Gigli förklarar det hela i en lång intervju med Corriere dello Sport.



Dåvarande domarchef Paolo Bergamo erkände i en inspelad intervju att ingen ringde eller åt middag med honom mer än Inters, idag avlidna, före detta president Facchetti. Med andra ord är Facchetti och Inter minst lika skyldiga som Moggi och Juventus ur detta hänseende då både ingick samtal med domare och domarchefer. Detta är som värst överträdelser av tidigare nämnda "Artikel 1".



Personen som ledde förundersökningen till Calciopoliskandalen heter Guido Rossi. Förutom att vara en investerare i Inter har Rossi tidigare suttit i styrelsen hos Inter men också hos Telecom Italia, samma företag som på uppdrag av Inters ägare Massimo Moratti gjorde intrång i över hundratals fotbollprofilers privatliv genom att illegalt spela in diverse telefonsamtal. Det är med dessa grunder som Christian Vieri stämmer sin före detta klubb och Telecom Italia för illegal spionage.



Kopplingen mellan Inter och Telecom Italia är väl dokumenterad. Tronchetti Provera är ordförande för Pirelli, samma företag som varit Inters officiella sponsor sedan urminnes tider. Under tiden för de illegala inspelningarna och Calciopoliskandalen var Tronchetti Provera även ordförande för Telecom Italia. Att Massimo Moratti och Tronchetti Provera är goda vänner med sympatier för Inter klarar ingen av att missa".



För det andra,

Jag har inte påstått att ni vinner tack vara calciopoli. Jag har bara lagt fram fakta som tyder på att ni var en "förlorarklubb" i samma bemärkelse som Arsenal omnämns som idag i rätt så många år fram till 2006.



För det tredje,

Jag är ingen Juventino, och nej jag är inte bitter. Tycker bara det är kul att du kommer med dessa ogenomtänkta inlägg som jag lätt kan sänka ner.

2011-02-28 @ 14:25:11
Postat av: Kalle



Sanjin:



Vad exakt är det du håller med om?



Du verkar inte förstå vad det är jag skriver. Jag har inte snackat "skit" om Inter. Jag menar bara att Inter hade förmodligen inte varit där de är idag om det inte hade varit för calciopoli. Calciopoli gjorde att Inter blev av med nästan all konkurrans och vann ligan 5 år i rad. Det är klart att de har haft tid att bygga till det som ledde dem till en trippel - mycket på grund av calciopoli.

2011-02-28 @ 14:36:11
Postat av: Neven



Kalle:



Självklart bidrog Calciopolin till att Inter började vinna, de behöver man inte vara en hjärnforskare till för lista ut. Men att säga att Inter blev Europas bästa lag, och vinna en trippel (något som bara enstaka lag har mäktat med) 5 jävla år efter Calciopoli är lite att ta i.



Moratti har inte rent mjöl i påsen det vet jag, men att påstå att han har varit inblandad med det som smutsiga Moggi kokade ihop är konsiprations teorier som du inte har en ren fakta på. Desutom var Giacinto Facchetti Inters president på den tiden, en av Italiens främasta och mest repsekterade människor inom fotbollen, troligt att han skulle syssla med sånt.



Sen uppsatsen (att du pallar?) som du har skrivit är ju direkt hämtad från Turin baserade Tuttosport vars tidning enbart går ut på att kassta skit på Inter. Visst är du nog en Juventino, det känns lång väg ;)

2011-02-28 @ 15:59:02
Postat av: Sanjin

Kalle:



Du förstår nog inte vad jag skrev. Läs de 2 första åren hade Inter ingen konkurrens och kunde på så sätt bygga laget. De fick även än vinnarmentalitet som de tidigare saknat absolut.



Men de ja ville komma fram till är: De vann en trippel förra året som även Neven säger inte många lag har kunnat mäktat med. Champions League vinsten har iaf. Inget med att de fick hjälp med " calcipolin".



Jag försvarar inte Inter eller uttalar mig om fuskandet så mkt för är inte påläst där ! Jag gillar inte italiensk fotboll så mycket tyvärr ;)



United ska de vara ;)



2011-02-28 @ 16:23:16
Postat av: Mr E

Kalle vs Neven = KO till Kalle

2011-02-28 @ 16:38:44
Postat av: Till Spelguden fron Spelturken

Kompiss, du säga till oss fel mach och jag ska klippa din tung!

2011-02-28 @ 23:05:57
Postat av: Jetmir

Kalle är kunnig. Jag gillar det.

Jag gillar när en diskussion håller en väldigt hög nivå utan vidare påhopp.

2011-02-28 @ 23:29:30
Postat av: Neven



Jetmir



Underbart att diskussionen är igång, bloggen likaså.

Grattis till dagens vinst, Milan gjorde det jävligt bra. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men forza Juventus nästa vecka ;)

2011-02-28 @ 23:45:15
Postat av: Kalle



Neven, detta börjar nästan bli kul. Jag tror du får börja läsa mina kommentarer två eller tre gånger innan du svarar för jag tror du missförstår det jag skriver.



Ska kommentera din kommentar stycke för stycke för att lättare få ett sammanhang.



Du skriver,

"Självklart bidrog Calciopolin till att Inter började vinna, de behöver man inte vara en hjärnforskare till för lista ut. Men att säga att Inter blev Europas bästa lag, och vinna en trippel (något som bara enstaka lag har mäktat med) 5 jävla år efter Calciopoli är lite att ta i."



Mitt svar:

Jag är ingen hjärnforskar och har listat ut det så det håller vi nog med om. Det andra du nämner har jag inte sagt. Där försöker du sätta ord i min mun.



Du skriver,

"Moratti har inte rent mjöl i påsen det vet jag, men att påstå att han har varit inblandad med det som smutsiga Moggi kokade ihop är konsiprations teorier som du inte har en ren fakta på. Desutom var Giacinto Facchetti Inters president på den tiden, en av Italiens främasta och mest repsekterade människor inom fotbollen, troligt att han skulle syssla med sånt."



Mitt svar:

Det är sant att det är en konspirationsteori men av faktan som läggs fram kan vi mellan raderna läsa att Inter inte var så oskyldiga som du vill påstå. Vi kan inte komma ifrån det att de klarade sig lite för bra för att allt ska ha gått rätt till. Men det är min egen uppfattning så det är inte lika relevant.



Du skriver,

"Sen uppsatsen (att du pallar?) som du har skrivit är ju direkt hämtad från Turin baserade Tuttosport vars tidning enbart går ut på att kassta skit på Inter. Visst är du nog en Juventino, det känns lång väg ;)"



Mitt svar:

"Uppsattsen" som du fint kallar det för är direkt hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Serie_A-skandalen_2006 . Wikipedia är inte alltid den mest pålitliga källan men du skrev själv "att du pallar?", jag "pallade" inte formulera en hel "uppsats" själv.



Och nej, jag är ingen Juventino. Däremot är du en Interista och det förstår nog alla som läser dina kommentarer ;)

2011-03-01 @ 01:19:20
Postat av: Kalle



Sanjin



Du skriver,

"Du förstår nog inte vad jag skrev. Läs de 2 första åren hade Inter ingen konkurrens och kunde på så sätt bygga laget. De fick även än vinnarmentalitet som de tidigare saknat absolut.



Men de ja ville komma fram till är: De vann en trippel förra året som även Neven säger inte många lag har kunnat mäktat med. Champions League vinsten har iaf. Inget med att de fick hjälp med " calcipolin"."



Mitt svar:

Det håller jag med om. Men jag tror det påverkar mer än så. I och med calciopoli-skandalen så hade Inter ingen större kokurans. Ingen konkurrans leder till att det blir lättare att vinna titlar. Titlar leder till mer pengar. Mer pengar och titlar leder till att en tränare som "The Special One" vill träna laget. "The Special One", att de vinner titlar och att de har pengar leder i sin tur till att spelare som Sneijder, Etoo, Milito, Motta, Lucio mf vill spela för Inter.

Sammanfattningsvis: calciopoli, dålig kokurans, "The Special One", titlar, pengar och världsspelare som ovan nämnda leder till att man har chans att vinna CL. Något som Inter lyckades med.



Så visst har det även med calciopoli att göra Sanjin. Det var calciopoli som fick Inter och deras framgång i rullning.



Du skriver,

"United ska de vara ;)"



Mitt svar:

Smaken är som baken ;)

2011-03-01 @ 01:44:44
Postat av: Kalle



Jetmir



Tack så mycket! Känner mig nästan som Zamparini med motorsågen just nu.



Diskussioner är alltid roliga. Men ibland är det lite jobbigt med mindre påtänkta kommentarer (utan att peka ut någon)då det oftast leder till låg standard på kommentarer i typ med "mitt lag är bättre än ditt" och "vår liga är bäst, er är sämst".



För övrigt gillar jag "Spelturken" och hans kommentar! :)

2011-03-01 @ 01:55:14
Postat av: Neven



Kalle :



Nej allvar, kan man genom mina kommentarer utläsa att jag är Interista, jag som alltid försöker vara opartisk och neutral ;)

2011-03-01 @ 10:34:41
Postat av: Sanjin

Kalle:



De va du tycker!! De spelarna de fick som du nämde var nästan alla från Zlatans transfer till barca . Sen tror jag inte det något problem för Moratti och punga ut pengar på en tränare! Som jag ser det har fort. "caliopolin" nått med CL vinsten och göra.



Hellre United än ett smutsigt Juve ;)

2011-03-01 @ 11:40:24
Postat av: Sanjin

INTE ska de självklart stå i sista meningen ;)

2011-03-01 @ 11:41:55
Postat av: Kalle



Sanjin



Det är sant att de spelarna kom efter Zlatans flytt till Barca. Men du verkar glömt hur Zlatan kom till Inter? :)



Att Moratti har pengar det vet alla. Men José Mourinho flyttar inte till en klubb bara för pengarna. Han flyttar till en klubb som garanterar titlar. I fallet med Inter. För nu har han ju konstigt nog rört sig vidare till Real? :)



För övrigt, hur känns det just nu? Förlust OCH Vidic avstängd mot Liverpool på lördag? :)

2011-03-01 @ 23:05:58
Postat av: Arber

Hahaha Kalle for president!

2011-03-02 @ 01:54:48
Postat av: Kadri

Sanjin och Neven. Sluta nu istället för att låta Kalle sparka på er för ni ligger ju ner.

2011-03-02 @ 02:07:04
Postat av: Sanjin

De var väl det jag sa att Moratti har pengar ! Zlatan blev iaf såld för mer än dubbla så där tjäna han ganska bra. Att han flyttar till klubbar som garanterar titlar ? Tyvärr där har du fel .. Chelsea hade väl inte många titlar innan han kom dit ? Till Inter kom han för att vinna CL och nu kom han till Real för att vinna titlar åt dem. Men ingen av dem garanterade att vinna titlar utan alla garanterade han pengar och göra på sitt vis!!



Jo de va sjukt tungt, spec. när domaren går in och avgör matchen på 2 min. Solklart gult kort på Luiz och straffen var så billig :( men sån är fotbollen ibland tyvärr!! Ja de blir tufft nu på Anfield !!!



Kadri behöver inte säg nått mer än att du sagt Seedorf är världens bästa mittfältare och bättre än Zidane !! Där hade nog hela världen sparkat på dig liggande ;)



2011-03-02 @ 18:05:04
Postat av: kadri

Ge upp mannen!! Det börjar bli pinsamt nu

2011-03-02 @ 19:19:27
Postat av: Sanjin

Vad är det som är pinsamt ? Jag sa lägger mig inte i "calicipolin" som jag inte kan något om ;) de ända jag sa är att Inter inte vann CL pga det?! Där finns det ingen fakta, det får man tolka hur man vill !!!!



Så jag har inget och skämmas över. Tack



2011-03-03 @ 00:08:13
Postat av: Ceasar

sanjin, all fakta kalle skrivit tyder ju på att calciopoli la grunden för Inters winning streak. men du envisas med att det inte hade något alls med det att göra. du verkar ju inte ens kunna läsa, kalle skrev "Men José Mourinho flyttar inte till en klubb bara för pengarna. Han flyttar till en klubb som garanterar titlar. I fallet med Inter" men du tolkar det till något annat. du borde lyssna på din kompis kadri i detta fallet för just nu är du lika pinsam som John O’Shea som säger att Giggs har passerat Maldini, ”Ryan Giggs är större än Maldini”.

2011-03-03 @ 03:26:14
Postat av: Anonym

angående matchen mot chelsea



"To be fair to United, they did have some major injuries tonight, no Rio Ferdinand, no Anderson, no Owen Hargreaves….. and no Howard Webb"

2011-03-03 @ 03:38:45
Postat av: Sanjin

Ceasar gå hem o lägg dig !

2011-03-03 @ 10:58:11
Postat av: Kadri

Ceasar.. Jag blev exakt lika arg när jag såg den dumma kommentaren om Maldini

2011-03-03 @ 13:44:43
Postat av: Ceasar

vet att det svider john o'tufek

2011-03-03 @ 13:53:19
Postat av: Sanjin

De svider inte ett dugg och höra dina dumma kommentarer .. Diskuterar med de som kan ... Giggsy är iaf. Minst lika mkt legend i United som Maldini är i Milan sen vad man tkr är ens egen uppfattning .. Okey ceasar sallad ???

2011-03-03 @ 16:49:56
Postat av: Ceasar

va är din uppfattning då? tycker du också att gippsy har passerat maldini?

2011-03-03 @ 22:55:37
Postat av: Sanjin

På klubblagsnivå är de ungefär på samma nivå..båda är ju legendarer för sina klubbar som vunnit det mesta. Maldini borde väl va större på landslagsnivå, för Wales är inget och skryta om :D

2011-03-04 @ 00:40:38
Postat av: Ceasar

ge upp nu, bara ge upp

2011-03-04 @ 14:41:19
Postat av: Sanjin

Mannen ja skiter i vad du tycker!!! Alla har sina egna åsikter. Jetmir hyllar Italienska ligan varannan vecka och snackar skit om United varje dag. Kalle Kopierar från wikipedia och lägger upp men kommer inte med sitt eget. Inte bryr jag mig, jag har mina åsikter ch de sina. Det viktigaste är att de kul och diskutera FOTBOLL



och VEM är du som ska då säg att något är fel?

Mannen simma vidare eller nått.

2011-03-04 @ 20:59:17
Postat av: neven



Sanjin spikar diskussionen

2011-03-06 @ 17:11:18
Postat av: Arber

Neven och Sanjin, tycker Kalle har motbevisat allt ni skrivit! Ändå skämmer ni ut er och fortsätter skriva! Han har ju fullkomligt kört över allt ni skrivit!



Visst att Kadri har kommit med väldigt konstiga påståenden om bla Seedorf lite då och då... men i detta fallet har han rätt! Och Sanjin, Kalle har kopierat en grej från wikipedia (den infon om calciopoli)allt annat är väl hans egna? Skillnaden på hans egna tankar jämfört med dina är att han grundar sina på fakta!



Neven Kalle har spikat diskussionen för länge sedan! Kanske därför han slutat skriva? För ni ger ju aldrig upp verkar det som, måste bara ha sista ordet.

2011-03-06 @ 21:30:12
Postat av: Sanjin

Arber du lägger alltid din näsa i blöt utan och ha nån fakta alls!! Som sagt läs mina inlägg så har jag aldrig uttalat mig om "calcipolin"?! Att jag sagt att Inter inte vann CL tack vare "calcipolin" står ja för. Om det finns nån fakta så ta fram det till mig ? Annars skriv inte grejer jag sagt.Ja kan inte hjälpa du håller på nya lag varje år och bildar nya uppfattningar om lagen och inte kan nått om fotboll.

2011-03-07 @ 12:00:36
Postat av: Arber

Sanjin helt allvarligt sluta skäm ut dig så som du gör! Var i mitt inlägg ser du att jag skrivit att du skrivit om calciopoli? Mannen helt allvar lär dig läsa! För du gör ju likadant med varje inlägg kalle har skrivit.... du tolkar det till något helt annat! Så jag börjar undra om kan läsa eller om du bara fattar trögt.

Och att jag håller på olika lag står jag för, det har jag väl alltid gjort. Men förstår inte vad det har med saken att göra? Jag är inte som du som smyger med din kärlek till Barca bara för att du är "Unitedfan"

2011-03-07 @ 13:25:59
Postat av: Sanjin

Du säger ju Kalle kör över oss men du läser ju inte vad jag skriver. Har aldrig lagt mig i nått och du skriver att vi skämmer ut oss! Troligen är det du som fattar trögt.. Jetmir har skrivit massa sjuka grejer här som bara har förkärlek till Milan. De hans uppfattning precis som jag har min.. Det har med saken att göra att du skämmer ut dig ena dagen skriver du Barca så sjukt bra när Zlatan va där, andra dagen United när Ronaldo va där ... Nytt lag varje dag!! Ja älskar United det vet alla som känner mig.. Gillar Barca sett och spela bara men den som inte gör det gillar inte fotboll ju.

2011-03-07 @ 16:04:35
Postat av: Neven



Kör över oss ? Sluta nu. För det första så nämner han Inter som förlorar klubb i samma utsträkning som Arsenal ,kom igen. Om vi bortser från titlarna efter Calciopoli så är Inter fortfarande före Arsenal , nu snackar vi titel mässigt. Bara där skämmer han ut sig ju, för det var hela diskussionen handlade om inte sant? Jemir fantastist okunniga parallell mellan Arsenal och Inter.



Nu kommer ni säga men du skrev efter 2005, men det var det som dök upp i mitt huvud som jämförelse direkt, iom att vi vunnit massor medans de inte vunnit något under just den perioden, från 2005.



Arsenal hela deras historia :



13 ligatitlar

10 FA Cup

2 liga cup

1 cupvinnar cup



Inter innan 2005:



13 ligatitlar

4 Coppa Italia ( I Italien finns det en cup mindre)

3 Uefa cup

2 Europacup mästare

2 Världsmästare



Efter 2005 känns det som om vi har lika många ;)

----------------------------------------------



Sedan menar han på att titlarna efter 2005 har Inter har vunnit tack vare Calciopolin, och det får stå som hans åsikt, inte mer än det. Finns ingen fakta i det.



Min åsikt är denna: För att bli en vinnare måste du börja nedifrån. Niva skrev en artikel för inte så längesen om City, där han nämner hur viktigt det är att om de ska vinna C.L om några år så får dem börja med att plocka nån sketen ligacup först eller Europa League.



Visst hjälpte Calciopolin oss att vinna dem första titlarna, men det var till lika stor del att man prickade rätt i värvningarna (Cesar, Cambiasso, Maicon, Stankovic, Samuel) somma alla var klara innan skandalen och Milan och framför allt Juves oförmåga till att föryngra och värva rätt. Tjuventus har fortfarande 2011 drygt halva laget som inte ska tillhöra en trupp för att vinna något.

Tack vare den vinnarmentaliteten kryddat med grymma vvärvningar (Lucio, Motta, Milito, Etoo, Sniejder,Pandev) och en viss Special One kunde man ta nästa steg i utvecklingen, nämnligen bli Europas bästa lag. En parentes, dem 6 spelarna jag nämner = Zlatan cashen.



Nu kommer ni säga, var det inte det Kalle skrev senare? Jo det var det, och det är hans teori som nödvändigtvis inte behöver vara fel.



Min teori är att, kanske skulle vi blivit mästare tidigare om det inte hade varit för ett visst systematiskt födelande i ett korrupt Italien.

Precis som Kalle Anka hade en åsikt så har jag min, här finns ingen fakta som Sanjin säger.



Senare kommer vi till något intressant, Kalle har lösningnen på hela Calciopoli, något som Napoli tribunalen fortfarande försöker få bukt på.

Han kommer med en fantastisk konspirations teori som han benämner som fakta, en teroi som Peter Joseph (regisören av Zaitgaist) hade fått stånd av, i och med att han verkar lika upphetsat på konspiration som Kalle själv verkar vara. För övrigt om du inte vet vilken film det är så googla den, sjukt grym. (Använd ej Wikipedia)



Han lägger upp en text från Wikipedia, likt en högstadie elev som inte har en susning om vad källkritik handlar om. Att det sedan i Italien fortfarande utredes om andra klubbars inblandning i calciopolin och de inte kommer fram till någonting (än så länge) nämns inte någonstans. Visst konspirationsteorier får man gärna bli upphetsad och tro på hur mycket man vill, det kan inget ta ifrån en.

Men att någon klipper och klistrar in en text, som vem som helst kan lägga in, där desutom ursprungskällorna sympatiserar med vissa lag (Tuttosport, ett ex) och ni tycker att han kommer med fakta är fan pisamt.



Inter må va inblandade i Calciopoli men så länge det är vid en konspirationsteori och ingen fakta så är det inte lönt att disskutera.



Sen som avslutning måste jag säga att jag och Sanjin inte kan hjälpa att vi håller på framgångrika lag ;) (hittils iaf) och sjukt att vi för en gång skull står på samma sida. För er som inte vet så har vi haft våra diskussioner och dispyter sedan vi var små, då han har varit United supporter i drygt 13-14 år och jag Interista lika länge.



2011-03-07 @ 21:29:45
Postat av: Neven



Kör över oss ? Sluta nu. För det första så nämner han Inter som förlorar klubb i samma utsträkning som Arsenal ,kom igen. Om vi bortser från titlarna efter Calciopoli så är Inter fortfarande före Arsenal , nu snackar vi titel mässigt. Bara där skämmer han ut sig ju, för det var hela diskussionen handlade om inte sant? Jemir fantastist okunniga parallell mellan Arsenal och Inter.



Nu kommer ni säga men du skrev efter 2005, men det var det som dök upp i mitt huvud som jämförelse direkt, iom att vi vunnit massor medans de inte vunnit något under just den perioden, från 2005.



Arsenal hela deras historia :



13 ligatitlar

10 FA Cup

2 liga cup

1 cupvinnar cup



Inter innan 2005:



13 ligatitlar

4 Coppa Italia ( I Italien finns det en cup mindre)

3 Uefa cup

2 Europacup mästare

2 Världsmästare



Efter 2005 känns det som om vi har lika många ;)

----------------------------------------------



Sedan menar han på att titlarna efter 2005 har Inter har vunnit tack vare Calciopolin, och det får stå som hans åsikt, inte mer än det. Finns ingen fakta i det.



Min åsikt är denna: För att bli en vinnare måste du börja nedifrån. Niva skrev en artikel för inte så längesen om City, där han nämner hur viktigt det är att om de ska vinna C.L om några år så får dem börja med att plocka nån sketen ligacup först eller Europa League.



Visst hjälpte Calciopolin oss att vinna dem första titlarna, men det var till lika stor del att man prickade rätt i värvningarna (Cesar, Cambiasso, Maicon, Stankovic, Samuel) somma alla var klara innan skandalen och Milan och framför allt Juves oförmåga till att föryngra och värva rätt. Tjuventus har fortfarande 2011 drygt halva laget som inte ska tillhöra en trupp för att vinna något.

Tack vare den vinnarmentaliteten kryddat med grymma vvärvningar (Lucio, Motta, Milito, Etoo, Sniejder,Pandev) och en viss Special One kunde man ta nästa steg i utvecklingen, nämnligen bli Europas bästa lag. En parentes, dem 6 spelarna jag nämner = Zlatan cashen.



Nu kommer ni säga, var det inte det Kalle skrev senare? Jo det var det, och det är hans teori som nödvändigtvis inte behöver vara fel.



Min teori är att, kanske skulle vi blivit mästare tidigare om det inte hade varit för ett visst systematiskt födelande i ett korrupt Italien.

Precis som Kalle Anka hade en åsikt så har jag min, här finns ingen fakta som Sanjin säger.



Senare kommer vi till något intressant, Kalle har lösningnen på hela Calciopoli, något som Napoli tribunalen fortfarande försöker få bukt på.

Han kommer med en fantastisk konspirations teori som han benämner som fakta, en teroi som Peter Joseph (regisören av Zaitgaist) hade fått stånd av, i och med att han verkar lika upphetsat på konspiration som Kalle själv verkar vara. För övrigt om du inte vet vilken film det är så googla den, sjukt grym. (Använd ej Wikipedia)



Han lägger upp en text från Wikipedia, likt en högstadie elev som inte har en susning om vad källkritik handlar om. Att det sedan i Italien fortfarande utredes om andra klubbars inblandning i calciopolin och de inte kommer fram till någonting (än så länge) nämns inte någonstans. Visst konspirationsteorier får man gärna bli upphetsad och tro på hur mycket man vill, det kan inget ta ifrån en.

Men att någon klipper och klistrar in en text, som vem som helst kan lägga in, där desutom ursprungskällorna sympatiserar med vissa lag (Tuttosport, ett ex) och ni tycker att han kommer med fakta är fan pisamt.



Inter må va inblandade i Calciopoli men så länge det är vid en konspirationsteori och ingen fakta så är det inte lönt att disskutera.



Sen som avslutning måste jag säga att jag och Sanjin inte kan hjälpa att vi håller på framgångrika lag ;) (hittils iaf) och sjukt att vi för en gång skull står på samma sida. För er som inte vet så har vi haft våra diskussioner och dispyter sedan vi var små, då han har varit United supporter i drygt 13-14 år och jag Interista lika länge.

2011-03-07 @ 21:30:42
Postat av: Sanjin

Det kallar jag "MED EGNA ORD" ingen wikipedia här nej! Som sagt det finns ingen FAKTA på att Inter vann CL( och trippeln) tack vare Calciopolin. Visst de kan ha påverkat en del men inte så som många avundsjuka milanistas här inne säger.



Neven som sagt många diskussioner och dispyter och ja hatar Italienska ligan de vet du =) Men helt allvar man kan inte ta ifrån/skylla på nått när man vann en trippel som fåtal lag lyckats med(bland annat våra). Hoppas du satte PUNKT för diskussionen för alla har sina åsikter och din kanske är fel för nån och deras är kanske fel för dig men så är det tack och lov.

2011-03-08 @ 05:10:49
Postat av: Anonym

Neven eftersom du nu skrev ett bra och genomtänkt inlägg, för en gångs skull ;) så tänker jag kommentera här en sista gång.



Calciopoli?

Det som jag tolkar med att han körde över er är när ni skrev i stil med att Inters framgångar förra året har inget alls med calciopoli att göra. Kalle skrev att det va självklart att det hade med det också att göra eftersom det va det som la grunden till er framgång de kommande åren. Jag håller med honom helt där. Och det är klart att man kan ha olika uppfattningar, på hur mycket calciopolin påverkade, men det är ingen tvekan om att det påverkat.

Sanjin skrev ju att det inte har något alls med det att göra och vägrar ge sig där. Visst kan man ha sin uppfattning men här kan man inte missa att all fakta, allt som har hänt efter calciopoli, visar hur det påverkade Inter.



Verken jag eller Kalle har inte påstått att ni vinner CL och trippeln tack vara calciopoli. Bara att det va en av många faktorer som gjorde att ni kunde bygga ett så pass starkt lag som kunde mäta sig med de bästa både i Italien och internationellt.



Förlorarklubb eller inte(r)?

Kalle skrev,

"Jag har bara lagt fram fakta som tyder på att ni var en "förlorarklubb" i samma bemärkelse som Arsenal omnämns som idag i rätt så många år fram till 2006"



Så som jag tolkar det så menar han inte hela er historia utan åren innan 2006. Ni hade ju trots allt inte vunnit ligan på väldigt många år innan Calciopoli, senast 1989. Det enda ni vann under perioden 1989-2006 var tre Europa League, 91, 94 och 98. Under samma period har Arsenal vunnit ligan 5 gånger, FA-cupen 5 gånger, engelska ligacupen 1 gång och Cupvinnarcupen 1 gång. Så visst kan man förstå Kalle och Jetmir...



Wikipedia

Neven du skriver,

"Han lägger upp en text från Wikipedia, likt en högstadie elev som inte har en susning om vad källkritik handlar om."



Sedan fortsätter du med att skriva om hur opålitlig Wikipedia är... men det är saker som vilken högstadieelev som helst vet om! Och Kalle själv skriver ju att det är hämtat från Wikipedia, och att det inte är den mest tillförlitliga källan. Det är ju inte speciellt lätt att börja leta efter fakta om man inte själv kan italienska och har hur mycket tid som helst. Så visst fan ska man kunna använda wikipedia för att styrka, för det är det han gör i sitt inlägg, han styrker bara att Inter förmodligen var inblandade dem också. Något som vem som helst förstår. Han skriver inte att "fakta" tyder på det.



Och till sist Sanjin. Du är för rolig för du försöker bara lägga ord i munnen på alla som skriver här. Du kan antingen inte läsa ordentligt eller så läser du jävligt slarvigt för du misstolkar och missuppfattar det mesta som skrivs här. Sen är det roligt för helt plötsligt har du skrivit att calciopoli "kan ha påverkat en del" när du i tidigare inlägg skrivit att "som jag ser det har fort. "caliopolin" inte nått med CL vinsten och göra" Har det påverkat så har det något med det att göra. Hur mycket kan ingen svara på...



Sen skriver du,

"Det har med saken att göra att du skämmer ut dig ena dagen skriver du Barca så sjukt bra när Zlatan va där, andra dagen United när Ronaldo va där ... Nytt lag varje dag!!"



Va har du för fakta som styrker ditt påstående där? Nytt lag varje dag? Och även om det vore så... varför stör det dig så mycket? Är det bara för att jag kan njuta av all fotboll utan att skämmas för det? Att jag kan gilla alla möjliga lag utan att skämmas för det? Medans du som är "unitedfan" inte kan öppet gilla Barcelona utan bara "deras sett att spela" för du är rädd för vad folk ska tycka om du gillar både United och Barca. Gör som Anton Hysen, kom ut ur garderoben! Det är inget att skämmas för :)



2011-03-09 @ 16:20:51
Postat av: Arber

Glömde skriva mitt namn..

2011-03-09 @ 16:23:16
Postat av: Sanjin ..

Som sagt CL vinsten har inte med calcipolin att göra de står jag för, de vad jag tycker. Ligavinsterna och vinnarmentaliteten har calciopolin och göra med. Hoppas du nu förstår . Jag har säkert missuppfattat något men det har varit för jag skrivit snabbt och orkar inte med långa uppsatser för ja la mig inte i den stora diskussionen "calciopolin". Du lägger ord i munnen och läser mycket fel ibland ska ja tala om för dig.



Jag tycker de spelar bra vad har de med saken och göra? De är sevärda precis som Real Madrid när de hade sim storhetstid med massa stjärnor..

Jag håller ändå stenhårt på United ända in i hjärtat.



När man "INTE" håller på ett lag som du då gör ska man inte försvara ett annat lag utan se det på en helhet. Du avdyrkade Barcelona förra året när de va bäst till Inter tog dem och sen plötsligt var Barca skit och Inter bäst . Lite som Elvis Arslanovic. Men de okey de finns fler såna som du. Sen att du blandar ihop FIFA med riktig fotboll bevisar hur mkt du kan haha ;)



2011-03-09 @ 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0