Berlusconi: Geni eller diktator i ett demokratisk samhälle?





Nyss hemkommen från London, så det har inte blivit mycket bloggande för min del.
Som tur är så håller Spelguden igång bloggen med utmärkta och vinstgivande spel.

Dagen har annars börjat bra... Jag blev till slut släppt till Rinkaby. Efter väldigt sega förhandlingar så blev jag efter många om och men utlånad av Näsby till Rinkaby.

Det betyder alltså att... Om jag lyckas hålla mig skadefri, så att jag kan få fokusera på att sparka lite boll så kommer Jetlagg om allt går som det ska göra en storsatsning på Supersexan. Jag kan inte lova något men sviker inte motivationen så kommer Supersexan 2010 bli riktigt intressant. KBI,Näsby,Rinkaby,Linderöd och Viby.. Det kommer bli många fina matcher i Supersexan.

Sedan så fick jag läsa att Patos skada inte var så allvarlig som dom först befarade. Det betyder alltså att Ankan är med mot United på onsdag. Då ökar alltså chansen på en fin 2-0 vinst på turisternas teater. Kvack Kvack säger vi från Jetlagg..

Nu vill jag avsluta med något som en bloggkollega hade hittat i sin inkorg för några dagar sedan.
Trevlig läsning,

Salve, jag är en medborgare av Italianistan som bor i Milano 2, i en byggnad som är konstruerad av Presidenten. Jag jobbar på ett företag i Milano som har Presidenten som ensam aktieägare. Även försäkringen till bilen som varje dag tar mig till och från jobbet är Presidentens, precis som min pensionsförsäkring. Varje dag köper jag tidningen, vilken ägs av Presidenten. När jag måste gå till banken så är det Presidentens bank som gäller. På eftermiddagen lämnar jag jobbet och går och handlar i Presidentens supermarket. Produkterna som finns i utbudet kommer från företag som ägs av Presidenten. Om jag på kvällen väljer att klippa en bio så går jag till salonger som ägs av Presidenten och jag ser en film som är producerad och distribuerad av Presidentens företag (filmerna kan även glädjas åt statliga bidrag, som alltså bestäms av Presidenten). Om jag istället väljer att stanna hemma på kvällen kollar jag ofta på Presidentens TV med en dekoder producerad av Presidentens företag, på filmer som är producerade av Presidenten, dock ständigt avbrutna av reklam som är skapade av Presidentens reklambyråer. Framförallt kollar jag på fotbollsresultat och följer i synnerhet mitt favoritlag Milan som har Presidenten som ägare. När jag inte kollar på Presidentens TV kollar jag på RAI vars chefer är utvalda av parlamentsledamöter som i sin tur valts av Presidenten. När jag tröttnar på TV och istället sätter mig och surfar på Internet, så är det med ett abonnemang som jag betalar till Presidenten. Om jag dock inte har lust att varken kolla på TV eller surfa läser jag en bok, från ett bokförlag som ägs av Presidenten. Naturligtvis är det så, vilket är fallet i alla demokratiska och fria länder, att även i Italianistan är det Presidenten som lägger fram lagar vilka sedan blir godkända av ett parlament där de flesta medlemmarna är anställda av Presidenten…som härskar åt mig. Lyckligtvis.


Kommentarer
Postat av: 10

det var ju tråkigt att du inte ville stanna eftersom det är ett jävligt spenande lag på gång i näsyif men lycka till.........

2010-03-05 @ 17:20:12
Postat av: Nif

Shiiiiit nu är det bara juniorer kvar. men vi kommer

klara det. Näsby4Life

2010-03-05 @ 17:29:18
Postat av: Ekewald

Otroligt roligt, Jetmir!

Detta kommer att bli kanonbra!

Näsby-Rinkaby i premiären....

2010-03-05 @ 20:02:49
URL: http://laget.se/rinkaby
Postat av: 10

kom o itta vispelar mot vä kl16.00 på björkvallen

2010-03-06 @ 11:34:52
Postat av: 10

idag alltså

2010-03-06 @ 11:36:50
Postat av: Lokal

Vad blev alla träningsmatcher idag? Är det någon som har koll?

2010-03-06 @ 13:40:06
Postat av: wWw

Berlusconi är både ett geni och en diktator.

Kul att du gör comeback i supersexan Jetmir.

2010-03-06 @ 14:15:55
Postat av: åbk

usch vad nu är dåliga näsby , hur pallar ni med er själva? ni beteér så illa på en fotbollsplan...

2010-03-08 @ 15:57:45
Postat av: Emelie <3

Åh vilken mysig blogg du har (:

Kramis <3

2010-03-09 @ 15:38:56
URL: http://hahaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0