Supersexan uppdatering!





Efter ett längre uppehåll så tänkte jag att jag kunde skriva av mig lite.

Som ni alla vet så har det börjat spelas fotboll runt om i Kristianstad igen.
Eftersom jag inte var spelklar i premiären så valde jag att jobba den dagen. Men eftersom KBOYS-Viby startade lite senare så hann jag iaf se andra halvlek.

Kboys imponerade stort medans Viby var väldigt bleka. Min gamla klubb hade så många nya spelare så dom enda spelarna jag kände igen var Johansen som jag tror agerade högerback och någon junior i backlinjen.
Nu tror jag inte Boys är så mycket bättre än Viby, men dom fick pga usla planer premiärspela på konstgräset i stan. Det passar ju Boys som VILL spela fotboll. Viby å andra sidan är inte det Viby jag kände. Dom hade under hela andra halvleken aldrig mer än 2 passningar genom laget utan det var höga och långa bollar matchen igenom. Just den taktiken kanske fungerar på usla planer men på konstgräset gick det inget vidare.
Viby fick iaf in 2 mål på fasta situationer och det är väl det dom kommer få förlita sig på när spelet inte fungerar.

Efter att ha sett 45 minuter av matchen så kunde jag konstatera att Boys kommer få det svårt när man inte spelar alla sina matcher på konstgräs medans Viby mycket väl kan rycka upp sig redan veckan efter.

Matchens spelare- Arber "Perotta" Jashari

Sedan var det ju match även på Grönevi. Näsby som förutom Kadri Buccoli i anfallet blivit av med hela startelvan skulle visa att dom fortfarande var att räkna med i år. Men trots att Lasse gick ut med att dom i år spelat mer som ett lag och att stämningen blivit så underbar så att även Näsbys damlag har fått medverka i vissa träningar så hjälpte det inte. Förlust blev det med 6-2 efter att Rinkabys egna Pippo Insaghi stod för alla sex målen.

I fredags var det dags för den andra omgången. Precis som jag trodde så fick Boys det svårt när inte underlaget var konstgräs. Dom mötte ett Winnö som blivit av med flera av de senaste säsongernas nyckerspelare. Så Boys tog helt planenligt ledningen med 2-0. Men Winnö hade pressat Boysarna hårt matchen igenom så i slutet fick dom chansen när mittbacken Haris försökte filma till sig en frispark i sitt EGET straffområde och misslyckades. Winnö tog sin chans och 2-1 var ett faktum. Några minuter senare var det Polsk riksdag(får man lov att använda det uttrycket i dessa tider?) i Boys straffområde igen och den gamle KBI-spelaren Mattias Hagman visar ännu en gång att släkten är värst när han petar in kvitteringen.

I Rinkaby var matchen kanke inte lika jämn men ack så underhållande. Vi mötte ett lag som enligt som flesta kommer ta hem Supersexan. Efter att i fredags ha spelat mot Önneköp så är jag beredd att hålla med.
Jag går nog ännu längre och säger att det var nog det laget som imponerat mest dom senaste åren i Supersexan.
Dom ställde kaxigt upp med 3 snabba anfallare som gjorde nästan vad dom ville matchen igenom.

Dom svaga punkterna var kanske deras målvakt och mittbackar. Dom kanske inte var fullt lika bra som sina lagkamrater.

Näsby fortsatte tyvärr att förlora när det blev 4-2 till Skepparslöv.

Här har ni resultaten


Nej nu får det räcka. Är det något jag missat så får ni gärna fylla på.

Kommentarer
Postat av: Ken

"när mittbacken Haris försökte filma till sig en frispark i sitt EGET straffområde och misslyckades"

hahahaha de va faktist solklar frispark

2010-04-19 @ 14:11:18
Postat av: Boys

Det var absolut inte frispark. Vi kommer få det tufft i år.

2010-04-19 @ 14:20:28
Postat av: oif

Det var på tiden. Tänkte precis sluta med vanan att börja dagen med att klicka på jetlagg.

2010-04-19 @ 15:17:51
Postat av: Max

Mer inlägg åt folket!

2010-04-21 @ 15:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0