Dom ratades revansch.






Folk vill att jag skriver oftare. Det vill jag med. Egentligen borde jag haft tid till det nu när man legat hemma sjuk i några dagar. Men mina förkylningar är inte att leka med.

Nu återstår förmodligen den svåraste bortamatchen som finns i världsfotbollen. Men Inter har sett till att ha ena foten i final med ett väldigt imponerande seger. Jag har vad jag kan minnas aldrig sett Barcelona bli utspelade sådär i 75 minuter. Nu vet jag vad många nyblivna "Barcafans" tänker. "Vad fan det var för fan ingen utspelning".
Men jag skulle vilja kalla det för precis det. Mourinho fick matchen precis dit han ville. Han ville att Barcelona skulle fortsätta öka sitt bollinnehav nere i backlinjen. Så fort dom avancerade nån meter då kom pressen. Inter spelade i ett tempo som Barcelona inte klarade av. Dom skapade så pass mycket att dom lika gärna kunde vunnit med 5-1. Messi,Zlatan och Xavi var totalt osynliga. Vad detta kan bero på vet man aldrig helt säkert.

Men spelarna var väldigt revanschsugna. Det såg man direkt när matchen startade. Cambiasso som är en av världens bästa balansspelare blev ratad av Real när behovet av att sälja tröjor var större än att vinna titlar.
Etoo som blivit ratad av båda dom spanska giganterna sprang som aldrig förr.
Sedan har vi Samuel,Lucio,Motta,Pandev och Sneijder som alla på ett eller annat sätt blivit ratade av sina förra klubbar. Dom spelar alla i ett lag som historisk sett har en förbannelse vilande över sig. En förbannelse som gjort att dom varken kan vinna eller prestera ute i Europa. Men i år kanske dom bryter den. Med spelare som både har ratats och kallats förlorare. Som sörjande Milanista  svider det att säga det. Men fy fan vad dom förtjänar det.

Matchens tre bästa spelare.

JJJ- Milito
JJ- Cambiasso
J- Maicon = Står i en klass för sig bland högerbackarna i världen.



På fredag möter vi Skepparslöv. Men pga sjukdom så kan man inte vara med. Skepparslöv som slog Näsby senast med 4-2 ska inte bli några problem. Bara vi får försvaret att fungera, vilket jag tror.
Här är omgångens matcher i Supersexan

Omgång 3
2010-04-23 18:30 130304017 Näsby IF - Viby IF  
2010-04-23 18:30 130304018 Rinkaby GoIF - Skepparslöv IF  
2010-04-23 18:30 130304014 Gärds Köpinge IF - Edenryds IF  
2010-04-23 18:30 130304015 Kristianstad BoIS - Vittskövle IF  
2010-04-23 18:45 130304013 Gualövs GOIF - Önneköps IF  
2010-04-23 19:00 130304016 Linderöds IF - Vinnö IF  

Hörde att Göran Bylbas kommer döma Boys-Vittskövle. Ska bli intressant o höra om han klarar av det eller ej.


Kommentarer
Postat av: Neven



Jetmir,



Inte varje dag man läser om att en Milanista hyllar Inter :). Men visst förtjänar vi det, som du sa Mourinho visste exakt hur man ska spela mot Barcelona och fick alla spelarna att följa planen, han har verkligen bevisat att han är the special one. Känns så otroligt skönt att se att Inter äntligen brutit förbannelsen ute i Europa för oavsett hur det går i returen har man visat att man är på Europas toppnivå. Vilken match det blir i returen, det är fortfarande långt ifrån avgjort...........

2010-04-22 @ 11:37:19
Postat av: Jetmir

Inter kan mycket väl avancera. Men då måste Maicon hinna friskna till efter Messis knock. Samtidigt som Mourinho inte får fega med att spela för defensivt. Hade jag varit han så hade jag kört på samma press som dom hade på San Siro. Fått in en boll och sen sjunkit ner för att spara på krafterna inför dom sista 15 min.

2010-04-22 @ 17:23:37
Postat av: Goran

Bara att instämma, Inter var grymma. Dock blev jag inte förvånad över att Inter skulle vinna men att de skulle köra över dom, det trodde jag inte. I returen är det andra förutsättningar. Nou Camps plan är större än den på Meazza, vilket gynnar Barca. Det hade varit kul om Inter hade kunnat spela som de gjorde senast men jag tror att dom kommer spela kompakt och mer defensivt. Chelsea lyckades spela 0-0 förra året på Nou Camp.



2010-04-22 @ 22:19:16
Postat av: Arber

Göran ska du döma oss ikväll? Ge Haris rött idag för djuriskt beteende.

2010-04-23 @ 15:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0