Krenar Ejupis version av det hela!


            Krenar Ejupi


Krenar Ejupi har fått mycket kritik för att han valde att sluta VMA.
VMA´s tränare fick ju säga sin version av det hela, och bladet med Patrik Persson i spetsen valde givetvis att kritisera Krenar utan att höra hans version.

Jag tyckte det lätt lite skumt att en målvakt som spelat bra och varit ordinarie helt plötsligt bestämmer sig för att sluta pga. en petning.
Så jag tog reda på hans version av historien.

Jag pratade med honom idag. Det första jag sa till honom var hur fan han bara kunde sluta spela pga. en petning.

Han förklarade att det inte var för själva petningen han valde att sluta. Han slutade för sättet han petades på.
Han berättar att han spelat väldigt bra och varit ordinarie en lång tid. Men tydligen så förfogar Fredrik Johansson över en reservmålvakt (Kristian Önnervik) som inte är mycket sämre, samtidigt som Kristian klart och tydligt förklarat att han vill spela A-lagsfotboll.
Fredrik Johansson hamnar alltså i ett svårt läge. Har man ett behov att tillfredställa alla så blir det så. Han är alltså lite som Marek. Fast det går vi in på en annan gång. 

För exakt en vecka sedan så var det dags för måndagsträning. Det var emellertid väldigt få spelare som skulle medverka eftersom B-laget spelade match samtidigt. Krenar ringde Fredrik och frågade om han kunde få skjuts men det kunde han inte. Eftersom han då hade lite problem med att ta sig från Kristianstad till Vånga/Arkestorp samtidigt som att han visste att det inte kommer vara fler en 5-6 spelare på träningen så ringde han och förklarade att han inte kunde ta sig dit.
Dom resterande träningarna under veckan medverkade han i samtidigt som att han fick höra att det bara var 6 man på träningen i måndags.
När det blev helg och det vankades match så förklarade Fredrik att Krenar var petad för att han inte dök upp på måndagsträningen.

Krenar förklarar för mig att en petning kunde han ta. Han är inte en sådan som ger upp så fort han får en motgång. Det visade han inte minst i IFK Hässleholm då han petades i varannan match trots att Joel(tvålen) Ringström fortsatte att tappa in bollar så fort han fick chansen.
Men när en 3-4 spelare från VMA missar träningar för att dom ska se på U-21 samtidigt som dom alla fick starta matchen efter då börjar man undra.
Han blev orättvist behandlad och kände att han inte har något förtroende för tränaren längre. Därför valde han att sluta.

Detta var f.d. VMA målvakten krenar Ejupis version av det hela.


Jag förstår honom även om han kanske tog i lite väl mycket när han valde att sluta omedelbart.

// Jetmir Isufi


Kommentarer
Postat av: jimp

När två jämnbra spelare slåss om en position spelar små detaljer in. Vet inte hur bra Önnervik är kontra Ejupi men är de ungefär lika bra var det kanske den lilla detaljen som fick vågen att väga lite tyngre för Önnervik. Det borde Ejupi veta och inte riskera sin plats genom att strunta i en träning.



Att andra spelare kommer undan med det är jävligt orättvist men ingen ursäkt.

2009-09-07 @ 20:44:05
Postat av: Anonym

När två jämnbra spelare slåss om en position spelar små detaljer in. Vet inte hur bra Önnervik är kontra Ejupi men är de ungefär lika bra var det kanske den lilla detaljen som fick vågen att väga lite tyngre för Önnervik. Det borde Ejupi veta och inte riskera sin plats genom att strunta i en träning.



Att andra spelare kommer undan med det är jävligt orättvist men ingen ursäkt för att hoppa en träning som kanske inte blir så kul...

2009-09-07 @ 20:45:48
Postat av: kalle

Var har VMA:s tränare gett sin version???

Det enda han säger i K-bladet är att de är besvikna på Krenar. Och det är med all rätt tycker jag. Dessutom rent skitsnack med de där spelarna som missade träning för U-21 matchen. De missade ingen träning utan de hade det inbokat innan denna säsong ens hade börjat. Ja några av dem tillhörde inte ens klubben när U-21 matchen bokades.

2009-09-07 @ 22:00:58
Postat av: Lagrell

Kom tillbaks till VMA. Jag vet att supportrarna vill se dig i mål igen.

2009-09-07 @ 22:14:36
Postat av: Chris

Jag kan förstå Krenar men samtidigt så är han en vuxen person som borde förstå att livet inte alltid är fullt rättvist.

Han borde istället tat sig själv i kragen och visat på träningarna att han är vår förste målvakt.

2009-09-07 @ 22:28:40
Postat av: Robin

Sjukt att man petar honom för att han inte kunnat ta sig till träningen. Han har ju trots allt varit en stor anledning till deras framgång den senaste tiden så jag kan förstå att han inte längre känner förtroende för tränaren som inte visar uppskattning för honom.

2009-09-07 @ 22:37:04
Postat av: Anonym

50:- spänn på a Krenar lirar i Närsby nästa säsong =)

2009-09-08 @ 08:21:22
Postat av: Anonym

jag tycker det var helt rätt gjort utav krenar...lite jävla stolthet får man ha som person, det är för fan div.3 vi snackar om! Missa en pissträningen med 6man ute i skogarna ska inte vara underlag för petning om man varit ordinarie innan! Hoppas önnervik floppar totalt och att dem kommer krypande tillbaka!

2009-09-08 @ 12:20:52
Postat av: Fan!

Helt rätt av VMA. Divor ska inte ha plats!

2009-09-08 @ 20:28:15
Postat av: Stiff

Moget beslut!

2009-09-09 @ 10:16:32
Postat av: realist kille

Jag förstår inte hur man kan sluta rakt av på detta sätt.. ! vad har hänt med vissa människor i dagens samhälle, tror alla att de är Maradona elle värsta divor och självförtoende har alla töntar fått plötsligt !! Vad fan alltså, prata med tränaren hur det hela har gått igenom och skulle det ändå vara så kan man ta det som en man och komma igen, självklart om det händer igen är det annan sak, men kom igen ärligt talat, tror Krenar att han e Buffon.??!! Skärpning och väx upp för helvete, det gäller alla som tror de är nåt och kan göra som de vill!



Vill som slutpunkt säga att jag själv hamnat i samma sits en gång faktiskt, men jag slutade inte,! nej nej, jag pratade med tränaren och till slut kom vi fram till att petningen av mig var felaktig och jag spelade vidare nästa match framöver sedan.

2009-09-09 @ 10:52:16
Postat av: Näsby supporter!!!

Klart spelare kan vara divor o göra som dem vill.. kolla bara på Näsby IF och Kadri.. helt sjukt vilken diva han är, och som han skriker på tränaren är ju sjukt. men han har varit ganska bra i dem matcher jag sett honom spela.. men de gör inte att han kan hålla på som han gör

2009-09-09 @ 15:17:41
Postat av: Sydsvenskan

Jag tycker att man ska kunna ta en petning, så enkelt är det! Tränar man inte ska man inte få spela. Det fick jag lära mig när jag började spela fotboll!

En liten parentes i detta blogginlägget är att det skrivs illa om andra... Varför kalla Joel Ringström för "tvålen"?!?!?!?!?!?! Kan det vara så att Krenars alldeles för stora självförtroende, redan då i IFK, fick sej en törn? Och kan det vara så att bloggaren och Krenar är nära vännner? Att bloggaren ska hålla Krenar i handen i tuffa tider, och hjälpa till att prata illa om andra så att de slipper må så dåligt själva?

Följande gick att läsa i Sydsvenskan den 30:e aug, söndag:

"..Joel Ringström- hade måttet men inte nerverna.."

"..Nu arbetar han som brevbärare och är som 27-åring en av de bästa målvakterna i tvåan. Det visade han inte minst mot IFK Klagshamn förra helgen.."

2009-09-10 @ 18:59:45
Postat av: ibra

Så dålig kan han inte va eftersom han har ett SM-guld med MFF i pris skåpet..

2009-09-11 @ 22:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0