Gästinlägg av Kadri Bucolli

Jag fick ett önskemål om ett gästinlägg av Näsbys målgörare Kadri Bucolli så här har ni den.

 

Innan vi lägger ut den så vill jag bara svara namnet "Sydsvenskan" som kommenterade för någon timme sedan.
Jag är inte vän med Krenar. Han är säkert en bra kille men vi är mer bekanta. Första gången jag pratade med honom "riktigt" var när han berättade sin version av det hela. Så inlägget var rent objektivt och inget annat.
När det gäller Joel Ringström så är det min bedömning och inte Krenars. Det är min åsikt efter att jag såg honom under året då en god vän till mig vid namn Emil Nilsson spelade för IFK. Jag såg IFK en 7-8 matcher och jag lovar dig att han snittade en 1-2 grova tabbar varje match. Inge överdrift!

Här har ni gästinlägget!



Gästbloggaren till vänster tillsammans med Näsbys 17e man


                                                     Seriefinal!!


Då var de dags för höstens kanske allra hetaste och mest betydelsefulla match i och runt Kristianstadtrakten. Näsby vs Everöd.

 

Näsby har på dem 6 senaste matcherna samlat ihop 16 poäng av 18 möjliga. Everöd har på de 9 senaste matcherna skrapat ihop 22 poäng av 27 möjliga, så det är definitivt två formstarka lag som möts inför lördagen.

 

Everöd kommer inte ha några som helst problem att komma till matchen taggade till max då laget har en revansch att utkräva då de mer eller mindre blev förnedrade på hemmaplan av Näsby.

   Näsby däremot kommer till matchen också taggade till max då laget besegrat en mängd av interna bråk och måste bevisa för staden att de är de mest sevärda laget. Detta visar på ett stark psyke från spelarna som representerar ”ghettot” från Kristianstad.

 

Läget i hemmalaget är så som de brukar vara inför varje match dvs 2-3 spelare avstängda, 1-2 som är skadade, 2 som är petade och en som är på någon fest eller spelar innebandymatch. Men laget består av en massa invandrare som är de absolut bästa på sina positioner i Kristianstad (enligt dom själva såklart), detta trots att dem spelar så högt upp i seriesystemet som i Super 6:an.

   Bortalaget är jag inte så värst insatt i men jag räknar med att dem kommer med ett ganska ordinarie lag, Dock vill jag påpeka att dem kan och borde vara ganska trötta då de troligtvis kommer ställa kl på 04:30 lördagsmorgon. En massa kor och grisar måste komma ut på åkrarna och jobbet måste göras av någon, antagligen av spelarna själva.

 

Parkeringen på enorma Grönevi IP kommer se ut på följande sätt. En massa BMW/Mercedes bilar på ena sidan och ett antal Volvo 240 bilar samt någon enstaka häst på den andra.

 

Näsbys troliga startelva:

 

Besart Binaku- Tvålen som plötsligt börjar kallas för handbollslimmet.

Jakob”Joppe”Hylen- Näsbys aggressivaste spelare på planen som är en mysgubbe utanför.

Martin Bergvall- Näsbys egen Nemanja Vidic.

Andreas Erlandsson- Den sista musketören i lagbygget.

Jetmir Bucolli- Reserven som spelat överallt på planen i år och ändå spelat minst av alla i truppen. Ersätter lagets enda sydamerikan (Polo) som har ett asiatiskt utseende.

Arber Jashari- Evighetsmaskinen och lagets egen Javier Zanetti.

Artan Alija- Den största, tyngsta och bästa spelaren i laget går ner och visar att han kan spela på fler än en position.

Fatos Gashi- Den förlorade sonen som kommit tillbaka och tagit över lagkaptensbindeln. Har meriter från Allsvenskan med Tollarps IF.

Qendrim Sylejmani- Lagets egen Robinho samt pappan hos ungtupparna som finns i laget. Är dock minst av alla.

Egzon Shala- Står för 3 S enligt honom själv. Störst, Starkast och Snyggast men måste bevisa att han kan SPELA fotboll också.

Kadri Bucolli- Lagets största diva som anser sig vara bättre än Filippo Inzaghi på att spela fotboll.

 

--------------------Besart--------------------

Joppe---Bergvall---Erlandsson--- Jetmir

Qalle----Artan------Fatos(C)------Arber J

-----------Egzon------Kadri-----------------

 

Förutsättningarna är ganska fina innan matchen och det är två lag som har en fin historia bakom sig att följa.

 

Matchen kommer vara extra viktig för Näsby då de behöver de 3 poängen mest av de båda lagen medan Everöd har råd att kosta på sig en förlust och ändå hänga kvar i toppen av tabellen.

 

Matchstart kl 15:00 på Grönevi IP, vi hoppas på en publikfest.


Kommentarer
Postat av: Näsbyit

Sen hörde jag att det blir en match i matchen mellan Redsoxs (eller vad de heter) Everöds egna supportar, som lär komma ridande på vars en tjur och Green .... som då kommer i BMW eller i Mercan. Ska bli spännande att se vilka som vinner den matchen också. Nere i Everöd så vann Näsbyfansen klart och vad jag hört så laddar "bönderna" för revansch

2009-09-11 @ 07:10:36
Postat av: Näsbyit

Det finns inget namn på Näsbyfansen vad jag vet så det hade varit kul om man kunde få några roliga förslag. Dom gröna ....???!!!/ The green...???!!! nej jag har inget bra förslag. Jag överlåter det åt er.

2009-09-11 @ 07:14:49
Postat av: The Green Machine

Näsby vinner matchen med 2-1.



Näsbys hejarklack borde kallas för The Green Machine!

2009-09-11 @ 08:15:14
Postat av: Näsbysupporter

Fatos har skändat lagkaptensbindeln och borde aldrig mer bära den, trots hans allsvenska meriter. Tycker ni ska ha Zanetti som lagkapten.

2009-09-11 @ 11:26:14
Postat av: JOJJE

Hahaha.. Om jag är 17 man så undrar jag om det är du eller Abdi som är 18 man?

2009-09-11 @ 11:41:36
Postat av: Harriss

hej. jag är avstängd. annars hade jag petat artan. /harriss

2009-09-11 @ 11:48:22
Postat av: näsby support

Näsby vinner stort imorron bara för att visa alla att hur överlägsna dem egentligen i supersexan

2009-09-11 @ 13:15:34
Postat av: RedSox

Det blir en jämn match som Everöd till sist kommer vinna med 3-2.

2009-09-11 @ 13:52:15
Postat av: Fatos Gashi ( C )

Mycket bra skrivet Kadd!!

du kan ju bara du vill..:)



Till Näsbysupporter!!



För min egen del så får gärna vem som vill ta över lagkaptensbindeln!

För de verkar ju som att en kille som Jag aldrig får gör fel... och jag förstår i och för sig, för en kille som jag med meriter från Allsvenskan... :)

ska ju inte göra fel!

Ledsen att göra dig besviken men jag är ju trots allt bara en vanlig människa!

De jag kan försöka göra, ifall jag får behålla lagkaptensbindeln, är ju att försöka låta bli att gör dig Besviken fler gånger... :)

2009-09-11 @ 15:27:00
Postat av: Arber

Bra skrivet Mirko! Ska bli kul att spela en match som förmodligen kommer avgöra hela säsongen för oss.

Jag hoppas på mycket publik, vet att vår supportergrupp kommer vara där så det kommer bli riktigt kul att spela.



Tossi (c) har spelarnas förtroende trots sitt lilla misstag.



Tror på näsbyvinst med 3-1. Kadri sätter första efter fint förarbete av mig sen kanske Fatos sätter första frisparken för säsongen? :D

2009-09-11 @ 15:37:50
Postat av: Kadri

Jag ska göra ett mål imorgon och springa fram till våra ultras och fira me dem. Var så säkra på de!!!!

2009-09-11 @ 17:08:48
Postat av: gröngul

Då var de dags för höstens kanske allra hetaste och mest betydelsefulla match i och runt Kristianstadtrakten. Näsby vs Everöd....det är väl ingen vettig människa som bryr sig om denna matchen. Näsby ni tror att ni är bra ni har ganska hyfsade spelare men ert beteende på plan och utanför är ju skrämmande. Hela kristianstad skrattar åt er när ni tror att ni är så bra. Får ni ett noll i röven så det enda som kommer ut är : din mammas....Heja näsby . Skärp till er för fan och visa att ni kan mer än snacka.

2009-09-11 @ 17:51:16
Postat av: The Red Baron

RÄDZÅCKS kommer med flaggor och trummor. Manfallet bland oss bekymmrar dock en aning, men vi som dyker upp ska göra vårt bästa för att få stämningen på topp ute på Grönevi. Hoppas även på mycket grönklätt så det blir en fin inramning och en trevlig match både på plan och på läktaren.

2009-09-11 @ 17:59:47
Postat av: Dzemaldiho

Dzemaldinho utlovar segeri och med att han startar imorgon! Näsbys ultras kan vara lugna.

2009-09-11 @ 19:33:36
Postat av: jimp

hahaha mycket bra skrivet

2009-09-12 @ 17:58:20
Postat av: Grisabonde

Bönderna regerar



http://www.laget.se/everodsif_a/22133-nyhetsarkiv-item-949605.html

2009-09-12 @ 19:14:46
Postat av: Traktorn

3-1 till bönderna från landet ... Dags att tröska .

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

2009-09-12 @ 20:36:45
Postat av: Mjölkbonde

Enkelt!!!!!

2009-09-12 @ 22:57:23
Postat av: Grisuppfödaren

3-1 , närmre 7-1 än 3-2 . Så rättvist !!!Bönderna regerar !!!! Var Kadri med ??

2009-09-13 @ 00:40:08
Postat av: Silly season

Arber på väg tillbaka till Ovesholm ?

2009-09-13 @ 12:51:07
Postat av: Kadri

Närmare 7-1 än 3-2??? Du måste ju skoja. Vi gjorde ju 3-2 målet men av någon anledning så blåstes de av fel för offside. Klart jag var med. Jag gjorde målet och stod för assisten till vårt 3-2 mål som blåstes av.



Men ska man vara ärlig så räckte dem 25 första minuterna i första halvlek för att slå oss. Dem var mer taggade och hade 3 spelare längre fram som fullständingt lekte med vår backlinje i första halvlek. Välförtjänta serieledare och säkert också serievinnare.



Sjukt kul att så många kunde komma ner och kolla på matchen. Extra plus till Everödklacken som hade trummor och flaggor med sig och hejade fram sitt lag.

2009-09-13 @ 17:34:12
Postat av: Näsby IT

Bra skrivet Kadri. samma uppfattning i allt det du skrev. Tyvärr svek vissa delar av backlinjen lite i NIF men sånt ärt livet. Jättekul med så mycket folk

2009-09-13 @ 20:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0