Fin helg!


                                       Lorik Cana


Milan gör det dom inte gjort på en månad. Vinner!
Pato gör ett klassmål och Ronaldinho var hör o häpna BRA.

I England så har jag börjat följa Sunderland lite. Inte för att det är något lag att följa utan för att Lorik Cana spelar där. Cana som tog kaptensbindeln direkt under försäsongen är verkligen i en grym form. Det är jävligt kul att se hur han dominerar i  Premier League i match efter match.
Hoppas bara det håller i sig så att han lämnar för en större klubb.  För i Sunderland har han inget att göra.

Messi verkar ha tagit med sig sin dåliga landslagsform tillbaka till Europa. Det betyder att Barca inte imponerar. Det gillar vi!


Jag såg Batman The Dark Knight för några dagar sen. Heath Ledgers rollprestation är nog bland det bästa i filmhistorien. Så här rankar jag rollprestationerna.

1a. -Al Pacino-Tony Montana- Scarface. Gillar mest repliken
" What you lookin' at? You all a bunch of fuckin' assholes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy! Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There's a bad guy comin' through! Better get outta his way!

Andra sköna citat från Tony Montana är-

-I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with the best!

-In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the women

-I never fucked anybody over in my life didn't have it coming to them. You got that? All I have in this world is my balls and my word and I don't break them for no one. Do you understand? That piece of shit up there, I never liked him, I never trusted him. For all I know he had me set up and had my friend Angel Fernandez killed. But that's history. I'm here, he's not. Do you wanna go on with me, you say it. You don't, then you make a move.

2a. Anthony Hopkins- Dr. Hannibal Lecter-  När lammen tystnar,Hannibal och Red Dragon.

3a. Heath Ledger- Jokern, Batman the Dark Knight.

4a. Jeffrey Wright- Peoples Hernandez- Shaft. Trots att han inte hade en huvudroll i filmen så är detta ändå en personlig favorit. Jag gillar repliken då han säger. "You know why they call me Peoples? Because i take care of me people"

5a. Marlon Brando- Vito Corleone- Gudfadern". Sitta med toapapper i käften o ändå prata med sådan kraft. Det är respekt!

Vad tycker ni? Har jag glömt någon?


// Jetmir



Kommentarer
Postat av: Kadri

Mannen om du ändå ska snacka om kommentarer från Maffia filmer så checka in Joe Pescis kommentarer i Maffiabröder (Goodfellas)... Klockren

2009-10-19 @ 02:54:34
Postat av: Mijjo

Hur var den då? Kadri?



Jag gillar Russel Crove i Gladiator. Den hade hamnat högt upp i min lista. Sen så gillar jag grannen i Beck. En skön lirare.

2009-10-19 @ 09:54:33
Postat av: Forrest

Tom Hanks i Forrest Gump är ockås riktigt grym..



My momma always said, Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.



Forrest Gump: DONE, DRILL SERGEANT!

Drill Sergeant: GUUUUUUMP! Why did you put that weapon together so quickly, Gump?

Forrest Gump: [confused] You told me to, Drill Sergeant?

Drill Sergeant: Jesus H. Christ!

[looks at stopwatch]

Drill Sergeant: This is a new company record! If it wouldn't be such a waste of a damn-fine enlisted man I'd recommend you for OCS! You are gonna be a general someday, Gump, now disassemble your weapon and continue!

2009-10-19 @ 10:40:11
Postat av: Max

Någon gång ska ju t.o.m Barca spela dåligt ^^.

2009-10-20 @ 12:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0