Vilken kväll!


När det blir allt mörkare och allt kallare... Då tänker man tillbaka till sommaren.....



Vilken härlig Champions League kväll.

Arsenal har imponerat mest i årets upplaga.
Vilken jävla fotboll dom spelar just nu. Men så här brukar det se ut i några månader för att se dom helt plötsligt tappa allt.
Kan fortfarande inte tänka mig att Arsenal vinner något i år. Vilken av anfallarna av Van Persie,Bendtner och Eduardo kan avgöra en svår semifinal mot Chelsea eller United?

Fler lag som imponerat är Viola som verkligen stått för några snygga klapp-klapp mål under gruppspelet. Jag tror dom går vidare. Men tyvärr så är dom för tunna för att kunna gå långt. Men 10 mål i dom tre senaste CL-matcherna är riktigt imponerande.

Grupp F är verkligen ett getingbo. Om Inter lyckas ta poäng på Nou Camp så kan nog Barcelona hälsa hem.
Skulle däremot Inter vinna så är Barcelonas fiasko ett faktum. Jag tror Barcelona åker ut. Messi har varit ur form hela säsongen. Iniesta har inte varit sig själv efter skadan. Henry bryr sig inte längre. Det är alltså i en Zlatan som gör mål i var 1000e minut i CL som Barca ska förlita sig på. För han är trots allt den ende som varit bra i stort sett alla matcher.

Chelsea har även dom imponerat. Det är nog det laget som jag ser som favoriter till att vinna i år. Man har i år bestämt sig för att vinna CL. Vem är då bättre än Ancelotti som har bäst facit i CL av alla Världens tränare? En utvilad Drogba blir en tung pjäs att möta.

Milan har även dom imponerat även om förlusten mot Zurich på San Siro sved. Men för att man ska ha något att hämta i slutspelet så krävs 2-3 nyförvärv så att främst Oddo aldrig sätter sin fot i CL mer. Och att Barcelona åker ut. För trots att Messi,Henry och Iniesta underpresterat så tror jag inte dom gör det hela säsongen.

När vi går över till lag som underpresterat så hittar vi.

Bayern Munchen. Det spelar ingen roll hur mycket dom betalar spelare i sign-on bonus. Dom har inget i CL att hämta. Den inhemska ligan är helt enkelt för dålig. Ändå ligger man o krigar i mitten av den.

Real Madrid- Resultatmässigt har dom gjort det rätt bra. Men att bara ta en poäng på två matcher mot ett Milan som år efter år rustas ner av Berlusconi är inte godkänt. Jag hoppas Benzema floppar så att han reas ut. Då slår Uncle Fester till direkt;).

Atl. Madrid. Att spanska lag inte kan försvara sig vet ju alla som följer fotboll. Men att den skulle vara så jävla dålig visste inte ens jag. Det spelar ingen roll om man har klassanfallare som Kun och Forlan när man har Europas sämsta försvar.


Vill avsluta med att säga att trots att det är mycket kvar att spela om så ser det inte ljust ut för de spanska lagen. Sevilla klarar det för att dom fått turen att spela i CL-historiens sämsta grupp(tror ni inte mig så kolla upp det själva). Barcelona som dansar in 5-6 bollar per match i La Primera har det väldigt svårt i CL. Real som vinner utan att imponera omgång efter omgång hemma i Spanien har haft det svårt i CL i sju säsonger nu. Atl. Madrid……. Här har jag inget att tillägga .

Vad tycker ni? Vem tar hem bucklan och vem står för det största fiaskot?

/ Jetmir


Kommentarer
Postat av: Emil N

Inter som gäspar in en 4-5 bollar varje match i italienska och för övrigt leker fullständigt där och har gjort det de senaste åren i europas svagaste toppliga (om man fortfarande kan kalla den det) har också det aningen tufft i champions fast deras spelare är i storform!



Och då är skillnaden för Inter att dem har haft varenda liten marginal me sig än så änge medan barca haft precis alla mot sig!



aja två matcher för att göra ordningen återställd allt blir slutar lika logiskt om det skalla vara!



Väl mött



/Realisten

fotbollsälskaren

Emil Nilsson



2009-11-05 @ 00:55:11
Postat av: Emil N

Får ursäkta språket, stavningen, är ingen svnskauppsats det här men ni förstår nog ändå!

2009-11-05 @ 00:57:25
Postat av: KKK

Tror också som Emil att Barca reder ut det och när spelarna kommer i form igen en efter en så blir dem bara starkare och starkare, men det finns en liten risk att de åker ut redan i gruppen och det hade ju varit det största fiaskot detta året.



Annars är Liverpool och Inter också två stora fiskon. Inter har som Emil skrev verkligen fått alla små marginaler med sig hittils för att klara att hänga kvar, men jag tror inte det räcker för att klara sig till slutspel. Liverpool behöver man inte kommentera, alla ser vilken kris dem befinner sig i.



Tror även att Juventus åker ur ganska tidigt i slutspelet, de har verkligen inte imponerat.



Sevilla kan faktist med rätt lottning klara sig till en semifinal, samma gäller Bordeaux.



Annars tror jag som Jetmir att Chelsea tar hem CL. Och visst fan förtjänar dem den efter att ha snubblat på mållinjen ett par gånger nu.

2009-11-05 @ 01:36:12
Postat av: Dagge

Laget som fullständigt leker och har lekt i Serie de senaste 3 = Inter, kommer glida vidare på något skit mål men i ett slutspel räcker det inte så de åker ur tidigt. Samma sak med Juventus som verkligen inte imponerat såhär långt. Milan har lite svårt att bestämma sig vad man ska göra? Forsätta sladda i ligan eller satsa på CL. Personligen tror jag dom har en för dålig trupp för om ex Pato missar en CL match är det kört direkt. Firenze åker ut tidiigt för att dom är tunna. Barcelona går vidare eftersom att man får utdelning för sitt otroliga spelövertag match efter match. Real och Sevilla är säkra på avancemang. Liverpool har ju varit riktigt dåliga i år och åker från gruppen. 3 säkra engelska lag går vidare ARsenal, Man utd, Chealski.Arsenal har spelat bra i år men ja tror som Jeten om dom.

2009-11-05 @ 08:37:54
Postat av: Goran

Bara att inse att de engelska lagen fortfarande håller högst klass men de har tappat. Arsenal kommer att stupa i kvarten trots deras fräcka spel och Liverpool är enligt mig det största fiaskot. Benitez är mätt på framgångar. Chelsea kommer att vinna tack vare en bredare trupp och en mer kompetent tränare i Ancelotti.



Annars tycker jag väldigt synd om Marseille som spelar bra fotboll men som inte har mycket erfarenhet. Ni som såg matchen mot Milan fattar vad jag menar. Inter går vidare tack vare att de klarar av att göra skitmål. 2-1 målet mot Kiev fick mig att skratta väl. Varning för Lyon och Bordeaux, säger bara Gourcuff. De har helt enkelt något på G. tror fortfarande att Rubin Kazan vinner sin grupp. Juve är en liten outsider, man vet inte riktigt var man har dem

2009-11-05 @ 08:51:58
Postat av: Neven



Haha den var rolig att Inter har marginalerna med sig. Matchen hemma mot Kiev gjorde de mål på ett av sina 2 skott på mål och det andra genom självmål. Igår vände vi i slutet men kom ihåg att i andra halvlek hade vi 11 avslut mot mål, borde gjort mer än dom två vi gjorde. Kiev hade handbollsförsvar och det var svårt att skapa mer än det. Kazan borta fick vi 1-1 trots en man mindre, inte ens världens bästa lag Barca kunde klara ett bättre resultat än det. Inter har verkligen inte haft marginalerna med sig i årets turnering möjligtvis i matchen mot barca hemma.

2009-11-05 @ 12:29:44
Postat av: Emil N

Alltså neven!

Helt ärligt verkar du riktigt trög och blåögd!

Vilka jävla marginaler inbillar du mig att inter haft emot sig i det gruppspel! Hemma mot Barca ska man vara jävligt nöjda med 1 poäng, borta mot kazan ska man också vara jävligt nöjda med en poäng! I dem två matcherna har man haft varenda liten marginal jävel med sig! 50 procent utav matcherna som spelats! 2-2 hemma mot kiev var inte så mycket att säga om då inter vad jag förstått det som spelat dåligt och knappt var värda mer! Sen nu borta mot kiev var Inter definitivt värda alla 3 poäng sett till chanser men faktum kvarstår dock att man räddades i de sista 5 minuterna av en strumprullare och en grov målvaktstavla på övertid!

Så förklara för mig vilka jävla marginaler som i stort gått emot Inter!

2009-11-05 @ 14:57:49
Postat av: Jetmir

Emil lugna ner dig nu. Man är inte trög bara för att man inte tycker som du. "Att ha marginaler mot sig" innebär att man haft otur trots att man skapat mycket.

Jag såg Inter igår och om Inter haft marginalerna med sig så borde dom vunnit matchen med minst en 5 bollar. Sen så spelar det inte någon roll när dom satte sina målchanser så sent i matchen eftersom man ändå spelade bra och förtjänade alla 3 poängen.

Alltså handlar detta inte om tur eftersom det bara var en tidsfråga innan Inter skulle vända sett till spelet.



Även om du har svårt o förklara dig så skulle jag uppskatta om du slutar gå på personliga påhopp.

Nästa gång så raderar jag det direkt.

2009-11-05 @ 16:00:08
Postat av: Neven



Alla fans är blågögda när de gäller sina lag även jag men defintivt inte när de gäller matcherna mot kiev o kazan. Rubin kröp till sitt rövhåll och vi höll på att avgöra matchen när Balotelli blev utvisad. Vet i fan om du sett matche mot Kiev hemma de kan du inte ha gjort vi var utan balotelli milito sniejder o motta (typ alla våra kreativa spelare) och ändå skapa sjukt mkt och de gjorde mål på sina få chanser, säger inte att vi spela bra men defenitivt värda segern. Och vad är det du inte fattar med mitt inlägg jag skrev ju att Inter ska va nöjda med 1 pinne mot Barca men defintivt inte bara 2 mot Kiev o Kazan för vi var bättre och förtjänade att vinna hade lite oflyt det kan du inte säga något om!!!!

2009-11-05 @ 16:00:19
Postat av: nif

Emil står alltid för det han skriver istället för att gömma sig bakom andra namn. Det kan jag tyvärr inte säga om alla som skriver här.



Juventus eller United tar hem det. juventus är bäst när det gäller.

2009-11-05 @ 18:38:21
Postat av: Emil N

Jeten! (Tydligen fröken för en lekskoleklass på denna tråg?)



Varför drar du upp kiev matchen igår i dina argument?

Jag deklarerade tydligt att Inter förtjänade segerna där trots två pissmål i slutet!



Sen att ha marginalerna med sig och tur hänger inte alltid samman!



Som jag sa i mitt tidigare inlägg, jag riktar främst in mig på barca och kazan borta matchen. Där finns det absolut inga tvivel om att Inter hade marginalerna med sig och även en portion tur!

Sen spelar det absolut ingen roll om balotelli varit på banan eller ej!



SÅ FAKTUM KVARSTÅR INTER HAR HAFT MARGINALERNA MED SIG I 50 PROCENT UTAV MATCHERNA!



Så vad fan har jag skrivit som inte stämmer!



Håll er till sakfrågan och var realistiska!



/emil



2009-11-05 @ 18:58:34
Postat av: Neven



"Och då är skillnaden för Inter att dem har haft varenda liten marginal me sig än så länge"



Var det inte så du skrev??!?!?! Och det stämmer ju inte, det vet du oxå om. Bra att du ändrar dig till 50 %, sen syftade jag på matchen hemma mot KIEV och läser du noggrant kanske du ser det, kom inte och säga att vi hade marginalerna med oss den matchen.

2009-11-05 @ 19:30:21
Postat av: Neven





Iaf.....vilken match det blir nu Barca - Inter, allt kan ju hända i den sjuka gruppen =)

2009-11-05 @ 19:33:55
Postat av: Emil N

Neven för fan!



Läs vad jag skrev!



I mitt första inlägg drog jag ett generllt snitt på gruppen Inter kontra barca! VILKET DU TYCKTE VAR FEL!



Då blev jag mer tydlig i mitt andra inlägg och förklarade mina matcher jag främst antydde på kazan borta och barca matchen. och skrev samtidigt 50 procent av matcherna för att folk som du neven inte ska kunna opponera dg mot!



För fan lev i verkligheten

var realist



2009-11-05 @ 20:06:39
Postat av: Neven





Är realist, vet att Barca är ett bättre lag och det är dem än alla andra lag också, tvärt emot dig som stirrar dig blint på ett lag (Inter) o hatar dem mer än vad du älskar ditt eget så gillar jag Barca och deras filosofi angående fotboll. Därför är jag nöjd med en pinne mot dem, och blir det näste gång också om det blir så oavsett hur vi spelar =)

2009-11-05 @ 20:40:56
Postat av: Emil N

Va fan har det inlägget med diskussionen att göra?



Och varför skulle jag hata Inter?



Beskriver bara hur verkligheten ser ut!



aja meningslöst att förklara för den som inte begriper som stenmark skull ha sagt!

2009-11-05 @ 20:55:38
Postat av: Neven



Och jag beskriver hur verkligheten inte ser ut. Jag begriper vad du vill ha sagt, men där med är det inte sagt att jag ska hålla med eller hur ? Jag har min åsikt och du har din så är det bara.

2009-11-05 @ 21:25:57
Postat av: ??

Emil chilla brorsan det är inte din flickvän vi pratar om. Det är bara fotboll. Mår du inte bra eller?

2009-11-05 @ 23:35:28
Postat av: NIF

United tar det såklart!!! tyvärr är dina fotbollskunskaper allldeles för dåliga för att förstå detta. År efter år klankar du ner på Uniteds spel men de visar allt jämt att de tillhör den absoluta toppen av europeiska klubb fotboll. Och i år tror jag att vi kommer vara med i semi och där kan allt hända. Tror Chelsea är det stora hotet.

2009-11-06 @ 17:10:22
Postat av: kodden

Chelsea och Man United är 2 maskiner. Nåt som inget annat lag i CL är.



Inte Barca, Real, Liverpool, Milan, Inter...



2009-11-06 @ 18:18:49
Postat av: Helge

Barca är också en maskin!! vänta bara till slutspelet

2009-11-06 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0