Gran Torino i Kristianstad?!

grand torino

Vad är det som händer? Skiten eskalerar! Folk rånas på öppen gata av pubertetsslynglar, ungdomsgäng trackaserar butiksbiträden och nu senast i helgen så slår en 20-årig kille nästan ihjäl en 19-årig tjej på Näsby.

Tankarna är många kring detta. Vissa av dem är ganska svarta som jag viftar bort innan jag skriver dem här. Jag funderar hur långt det kommer att gå innan folk i Kristianstad reagerar. Och med reagerar så menar jag inte på det sätt som en del gör genom att skrika "ut med packet" och annat destruktivt. För börjar debatten handla om invandrare kontra svenskar så är vi inte närmare en lösning på problemet. Jag menar att det är upp till alla att börja styra upp det som är fel innan det går för långt.

Jag tror att börjar man bara i liten skala och koll på sitt närområde. Ser till att kompisen och kompisens kompis sköter sig och i förlängningen kompisens kompis lillebror och så vidare. Kristianstad är litet nog så det krävs inte många frågor innan vi vet vilka som sköter sig och inte.

Titeln på inlägget tyckte jag passade. Har man sett filmen så vet man vad jag snackar om. Filmen är för övrigt en av Clintans bästa och är allra högsta grad aktuell. Jag hoppas inte att det kommer att gå så långt som det går i filmen men som sagt något måste hända.

Kristianstad är som sagt ingen storstad.

Syftet med detta inlägg är att folk tänker efter. Jag vet att det finns många därute som känner/känner till folk som håller på med skit men sköter sitt eget. Jag vill ha ett samhälle där alla bryr sig oavsett bakgrund.

Jag har bett Jetmir att fylla på detta inlägget och komma med sin syn på saken. Om inte annat så kan vi bidra med olika infallsvinklar.

Mina tankar går ut till den 19-åriga tjejen och hennes familj.

//Johansen

Fyll på Jet! 


Det finns egentligen inte mycket man kan säga. Enligt det jag har hört på stan så hade tydligen 20 åringen hängt fast henne på hans dragkrog och börjat köra. Detta alltså efter han misshandlat henne.
Man kan inte säga annat än att vi lever i ett sjukt samhälle.

Sen tycker jag att rättväsendet i Sverige är under all kritik. Läste för några dagar sen om en person som hade räddat livet på en gammal dam som höll på att bli strypt genom att puckla på pundaren med två slag. Personen/hjälten fick ett års fängelse och 80000 kr i böter för att pundaren fick hjärnskakning av ett av slagen.

När man väl får fängelse här så får man ett av Europas lägsta fängelsestraff om man jämför med andra europeiska länder. Man äter bättre än skolelever. Man har stor frihet till att göra det man vill i sin cell. Sen som bonus så knyter man lite kontakter med andra likartade personer på fängelset. Man kommer ut som en helt ny människa med 100-tals nya möjligheter och idéer till nya brott.

Samtidigt försöker politikerna lätta sina smutsiga samveten med att ha Europas största invandring till Sverige.
Dom gör det med mottot "Dom är välkomna hit, så länge dom inte är nära oss". Därav alla förorter.

Jag säger inte att det är fel att ta in invandrare för jag är själv en stolt invandrare. För utan invandrare hade inte Sverige klarat sig med tanke på att varje svensk familj producerar 1,5 barn i snitt. Dessutom så är en liten blandning av olika kulturer alltid utvecklande för ett land. Men jag hade stoppat invandringen tills att alla hade anpassat sig till samhället. Eller åtminstone tills samhället klarar av att ta hand om alla.

Avslutar med en fin video.................





Kommentarer
Postat av: Adam

Näsby alltså.. Vilket ställe. Man kan ju undra om det är djungelns lag som gäller där.

2009-11-09 @ 16:22:20
Postat av: Anonym

Vad är det som händer med vår stad?

Inget förvånar längre.

2009-11-09 @ 20:39:40
Postat av: :)

jetmir är king med sitt inlägg. Att vara invandrare men ändå se saker och ting objektivt, att inse problemen.. minns när du va gangster på nosaby och själv skrek i korridorerna "eyy vad händer mannen österäng knullar alla" nu är du respekterad av både gamla och unga genom genom din blogg bl.a!

2009-11-10 @ 00:59:37
Postat av: Anonym

Hahahhaahah gangster på nosaby, 80% av snorungarna tror dem är gangstrar i den åldern :) , men håller med dig om att de är skönt att se en invandrare vara objektiv till en sådan här sjuk sak, kvittar om de varit en svensk eller invandrare, helt jävla sjukt, finns bara en lösning och de är nackskott på göken

2009-11-10 @ 06:25:34
Postat av: Cederkvist

Underbart inlägg !! Hoppas ni levererar lika bra som detta inlägget :)! Kör på stenhårt pojkar !!

2009-11-10 @ 09:29:08
URL: http://cederkvist.blogg.se/
Postat av: Magnus

Vill ni veta vem personen som gjort det är så hänvisar jag till.



http://cederkvist.blogg.se/

2009-11-10 @ 11:07:23
Postat av: Mazda

Jet: Räknar du in den gången när du och dina "polare" stal min bil på Näsby ??

2009-11-15 @ 22:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0