3000:- kronor inkasserade!




Det var en fin kväll igår.

Trots att jag har ett stort fotbollsintresse så har jag aldrig gillat att tippa.
Även om man känner sig insatt och tror att man vet det mesta, så åker man alltid på något skitspel.
Sen har man fått höra Emil och brorsan på vilka bad beats dom åkt på.

Fotbollen har dessutom blivit bra mycket jämnare. Det finns inte så givna segrar som det fanns förr i tiden.

Men nu när man är sjukskriven så har man väldigt mycket tid över till att lägga ner mer tid på att kolla upp alla lagen. så jag öppnade ett konto för 10 dagar sedan.
La in 500: - kr och 10 dagar senare ligger jag på 3000 kr.

Det jag mest är stolt över är att jag bankade krysset mellan Grekland-Ukraina. Två defensiva lag med två olika spelsätt. Ukraina är mer taktiska än defensiva. Dom ville ta med sig en poäng hem till minusgraderna i Kiev där dom kan avgöra. Medans Grekland är Europas mest defensiva landslag som inte kan spela på andra sätt.

Jag hade vunnit ytterligare 2200 kr om inte Ryssland släppt in 2-1 målet mot Slovenien. Jag tippade precis som Emil att Ryssarna inför sina alkoliserade fans skulle köra över Slovenien. Fast skillnaden var att jag hade vunnit 2200 och Emil 13000: -.

Dom som imponerade mest igår var Spanien. Spela ut Argentina även fast man nästan byter ut hela startelvan efter första halvlek var jävligt imponerande. Jag tror nog Spanien är modern tids största favoriter till ett VM-guld.

Argentina som anställt en amatör som tränare med ett stort ego saknar helt ett eget spel.

Brasiliens Dunga är nog ännu värre. Han tar inte ut Brasiliens formstarkaste spelare i Pato eftersom gruppen tydligen fryst ut ynglingen. En tränare som kan fotboll skall tydligt markera för spelarna att Pato är lagets största stjärna och rättar man sig inte efter det så kastar man ut dom andra.
Sen så har han inte heller tagit Diego som är deras klart bästa playmaker.
Amuari saknas också. Brasiliens klart bästa centertank.

Istället har Dunga tagit ut spelare som Gilberto Silva. Han kastades ut från Arsenal för många år sen. (Är ordinarie).
Hulk? 1 mål på två CL-säsonger. Vet ej hur man släpper bollen.
Elano istället för Diego?
Kaka är fortfarande lagets största stjärna. Kaka som är på väg neråt i karriären.

Italiens står inför en generationsväxling. Dessutom saknas för första gången spetsspelare som Totti,Nesta,Vieri,Del Piero och Maldini.



Kommentarer
Postat av: Lars

Grattis Jetmir! Men varför har du Pajtim på bilden?

2009-11-15 @ 15:46:55
Postat av: Allan

Pajtim är söt! Visste dock inte att han rökte? Och vem är hans söte kompis till höger?

2009-11-16 @ 13:05:53
Postat av: LoL

Pajje och Selmir! LOL

2009-11-17 @ 01:43:19
Postat av: Hemlig

Så söta

2009-11-17 @ 13:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0