Milan tillbaka i Champions League!!


                                                 Milans nya tränare!!!


Det har varit en händelserik helg. Så jag vet inte riktigt var jag ska börja.

I matchen Näsby-Gualöv så fick publiken bevittna skandalscener när Näsby bara fick 0-0 hemma mot Gualöv.
Jag kunde inte medverka eftersom jag jobbade. Men det var väl tur det, för jag skäms för att tillhöra Näsby IF när sånt här skit händer. Lagets bästa spelare Dzemal har själv tankar på att sluta när sånt händer. Aja jag hoppas klubben tar tag i problemen innan Näsby får ett lika dåligt rykte som KIS hade innan dom fick lägga ner. I KIS fall var det så illa så att domarna från Kristianstad inte ville döma deras matcher.

Sedan så tog K-Boys sin första poäng sen premiären när dom spelade 1-1 mot Ovesholm. Alltid något!

Under söndagen så blev Milan klara för CL när dom slog Fiorentina borta med 2-0. Kaka vaknade på rätt sida idag och självklart så spelar hela laget bättre då. Patos kyliga avslut var en ren konst av en 19 åring.

Efter matchen så blev det klart!

Ancelotti lämnar klubben till förmån för Milan-legenden Leonardo. Ancelotti blir troligtvis klar för Chelsea under veckan.

Jag känner tacksamhet för det han givit oss under dessa 8 år med 3 CL-finaler varav två vinster i dessa, en Scudetto, Supercuper m.fl.
Helt klart en mycket bidragande orsak till Milans storhet under 2000-talet, mest notabla är införskaffningen av Pirlo, Seedorf samt Kaká vilka har varit fundamentala i spelsättet.

Tack Carletto för dessa underbara år och välkommen Leonardo!


Milan satsar alltså på Brasilianaren som värvade både Kaka och Pato till vår kära klubb. Genom dessa värvningar så förstår man att Leonardo kommer fortsätta spela det spelet AC Milan är kända för att spela. Offensivt och vackert! Det snackas om 4-3-3 eller 4--2-3-1 med spel genom kanterna.

Att vi förlorade Gourcuff känns väldigt tungt. Men ingen spelare är större än AC Milan så vill han inte skriva historia i Världens största klubb, så gör någon annan det.

Det kommer bli väldigt intressant att följa sommarens mercato. Jag hoppas verkligen vi föryngrar rejält!

Zlatan vann Serie A´s skytteliga på 25 mål. Diego Milito slutade 2a på 24 mål.
Nästa år så bildar dom anfallspar!

Juventus värvade den spelaren dom saknat dom senaste åren. Med Diego så kommer laget vara med o slåss både i ligan och i Europa.

Vem vet. Kanske kan Serie A ta tillbaka tronen från PL. Om inte för min skull så för fotbollens skull,


// Jetmir


Kommentarer
Postat av: Anonym

risken är inte stor att det blir i näsby så som de va i kis.. men visst håller man med om att det va pinsamt.



annars ser det ljusare ut för de italienska topplagen.. frågan är om deras ganska få värvningar kan ändra tillräckligt mycket.



2009-05-31 @ 23:30:03
Postat av: Jetmir

Transferfönstret har inte öppnat ännu.........

2009-05-31 @ 23:43:02
Postat av: Vad?

Vad hände under Näsby-Gualöv matchen?

2009-05-31 @ 23:48:07
Postat av: agenten

Var möjligtvis den "eminente" Kadri inblandad?

Denna fantastiska spelare, som "lätt" hade platsat i vilket lag som helst(Fjälkestad, Venestad, Barcelona etc)

2009-06-01 @ 00:58:57
Postat av: Johansen

Vad hände nu egentligen? Gissar på att domaren blev kallad "din mammas *****", eller något i den stilen?!



...och vilken spelare är egentligen bäst i Näsby IF??? Kadri? Dzemal? Artan? Arber? ;)Eller är det rentav en back eftersom Näsby numera inte släpper in några bollar?

2009-06-01 @ 10:25:47
Postat av: Arber

Jag har sett näsby flera matcher i år och jag kan ärligt talat säga att näsbys bästa spelare är arber jashari.

2009-06-01 @ 10:50:12
Postat av: OIF

Ancelotti klar för Chelsea.

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~1677754,00.html

2009-06-01 @ 11:31:39
Postat av: Todde

Allt började med att en Gulövspelare slog till en näsby spelare efter att han tyckte att jan filmade och hNäsby spelaren gav igen och en annan kom till Näsby spelarens försvar ,mer än så var det inte ..så står det i den raport som dommaren skrev .. Men det är inte alls bra när sådant händer.. Kan även säga att resten av laget samt Näsbys sköna klack tog avstånd till detta ..

2009-06-01 @ 22:26:49
Postat av: Arber

Johansen försöker verkligen provocera fram många kommentarer med sin kommentar..



och det roliga är att någon skriver i mitt namn direkt efter.. :/

2009-06-01 @ 23:25:49
Postat av: Johansen

Arber: Genom sig själv känner man andra. Jag vet vilka som är så livlösa att de skriver under med andras namn här på bloggen. Jetmir kan intyga att det är en annan IP som skrivit under med din signatur. Lite paranoid? ;)



Man ska inte kasta sten i glashus! :D



2009-06-02 @ 07:10:33
Postat av: Transfers

Barry från A:Villa till Man City



KAKA från milan till Real M



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article5291882.ab

2009-06-03 @ 08:17:23
Postat av: arben

näsby det är sånt som händer

2009-06-03 @ 15:55:12
Postat av: NIF

Hörde faktist av en balkanspelare att det va en incident i deras match också... samma dag, så ssluta snacka arben.

2009-06-03 @ 16:13:23
Postat av: sune

Inte dags att uppdatera lite?

2009-06-03 @ 23:02:26
Postat av: Supporter(?)

Läste i bladet. Frågan var väl inte om utan när egentligen.....

2009-06-04 @ 08:11:18
Postat av: arben

till NIF jag ska omformulera mig jag menade det är sånt som händer men det blir stort så fort det händer näsby balkan osv................

2009-06-04 @ 17:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0