Månandens profill= Håkan"Svennis"Hellberg


Eftersom personen i fråga "inte" hade en bild på sig själv hemma så önskade han Marco Van Basten som porträtt.
Kan det vara så att Kristianstans Svennis har lite dålig självförtroende;)?


Nu är det dags för en intervju med Kristianstads hetaste tränare.



Hur är läget Håkan?

Jo tack, man kan väl inte klaga.




Namn= Håkan Hellberg

Ålder= 30

Familj= Sambo Ulrika, Barnen Filippa och Viktor

Inkomst både svart och vitt - ca 250.000

Klubbar du spelat i - IFK Kristianstad, KFF, Skepparslöv, Ovesholm

Favoritklubb - Djurgårdens IF, Liverpool FC

Favoritmat - Mackor

Bästa film du sett - Ondskan

Bästa bok du läst - Vad är en bok???




Du är bland dom första personerna att vara med här 2 gånger. Först vara det för summeringen av Supersexan och nu i en intervju. Känner du dig speciell?

Känns lite hedrande trots allt, det är ju ganska många som läser Jetlagg.


Jag har fått många önskemål där folk ville att jag skulle intervju dig efter Ovesholms fina start i Superfemman. Vad har du att säga om det?

Det är väl roligt att folk vill det, framgång är ju alltid intressant att läsa om.


Vad är den största anledningen till att det gått så bra som det gjort?

Vi har fått en otroligt bra balans i laget, samt att nyförvärven smält in otroligt bra.


Vad är det största skillnaden mot förra säsongen då ni var chanslösa mot lag som Åsum och Önnestad? Och nu ligger ni före dom i tabellen?

Många spelare har utvecklats ett par steg, och en del är nog också att alla verkligen förstår och rättar sig efter den uppgjorda matchplanen. Sen kan jag inte hålla med om att vi var chanslösa, båda höstmatcherna borde vi vunnit.


Vem är egentligen Grodanhopski? Har han varit så bra som folk säger och hur stavas egentligen hans efternamn?

Julian Grozdanovski, han är en otroligt duktig spelare som använder både fart och sin fantastiska teknik, fråga Vannebergas högerback....


Vilken spelare har presterat över förväntan hittils i år?

Christoffer Nilsson vår målvakt, han är väl skolad men inte trodde jag att han skulle blomma ut så som han gjort redan.


Vem tycker du är dem bästa fotbollsspelaren i stan?

Nu har jag inte hunnit se så mycket fotboll hittils denna säsong, men en som imponerat är Jörgen Nilsson KFF´s nyförvärv från Mjällby.


Den mest överskattade?

Oj den var inte lätt...  men jag måste svara Daniel Andersson MFF jag har aldrig förstått vad man ser hos honom och hans landslagsplats är ett skämt.


Ditt bästa fotbollsögonblick?

Utan tvekan en kall höstdag i Borås 2002, Babis Stefanidis gör en klacktunnel på Elfsborgs vänsterback, serverar Andreas Johansson och 2-0 i öppetmål. Första guldet på 36år.


Vem är din förebild och varför?

Min förebild är inom fotbollen är utan tvekan, Marco Van Basten, denna kung har alltid varit minstora idol!!!


Vad är det bästa respektive det sämsta med Kristianstad?

Det är en ganska lugn stad, lagom stor. Sämst är helt klart alla gnälliga jävlar som är så rädda för förändring, det kvittar istort sett vad som görs, alltid ska det klagas, senast i raden är det Arenan, i och för sig ganska skönt för KFF, IFK och KIK som det annars huggs på i tid och otid.


Om du hade fått ändra något i ditt förflutna, vad hade du ändrat på?

Jag hade definitivt inte spelat den match där jag vred sönder mitt knä, ironiskt nog var det när jag spelade i Skepparslöv och mötte Ovesholm....


Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?


Robert Gustafsson!


Hur ofta läser du Jetlagg ?

Försöker faktiskt kolla en gång om dagen.


Vad är det bästa med Jetlagg?

Sedan Johansen började skriva, täcker den mycket av fotbollsintresset i både femman och sexan


Har du ett förslag på en profil vi kan intervjua och i så fall varför?

Jag skulle gärna läsa en lång intervju med Ronnie Larsson och om hur man blir en framgångsrik affärsman.


När tränar du KFF´s seniorlag? O vad har du för mål med din tränarkarriär?

Kommer nog aldrig träna KFF´s seniorlag. Målet är att en dag kanske kunna bara träna ett lag och ha det som yrke!


Vad är det största skillnaden mellan att träna pojklag och seniorlag?

I ett pojklag behöver man vara lite av en som både försöker träna laget samt uppfostra dem och försöka lära dem hur man beter sig i livet. Sen får man mycket mer uppmärksamhet i Seniorfotboll, både på gott och ont.


Var tror du Ovesholm slutar när serien är slut? Får spelare som Jim och Micro spela div.4 nästa säsong?

Jag tror vi har en chans att hålla oss på övre halvan. Jim och Micro får definitivt spela fyran om de vill göra det.




Nu till lite mer känsliga frågor..........





Vad hände egentligen mellan dig och Johansen? Du gick ju ut i "media" och anklagade han för filmare mm. för att sedan ta bort inlägget du skrev på din egen hemsida. Hur är er relation nu?

Haha, mellan oss hände väl inget, några mail bara.... Efter en het match ska man inte skriva inte referat när man kommer hem, och är full av adrenalin. Men jag står för att jag tycker han överdriver lite väl mycket. Ja tror dock att han efter utmärkelsen Årets filmare tagit åt sig, under vår första match mot Viby stannade det vid ett halvdåligt försök till filmning..... Jag tog endast bort hans namn dessutom och ändrade till "en viby spelare"


Vad hände egentligen under kvalmatcherna? Enligt rykten så var det väldigt mycket bråk och tjafs. Även efter matchen så var ni nära på att förlora er plats i div.5.

Jo hemma var det lugnt, det var väl först när Liria fick en man utvisad efter ca 5min andra halvlek nere i Malmö det började spåra ur. Det kulminerade duktigt när Stedt blev skadad efter ett brutalt påhopp och Liria´s mittback släpade ut honom över sidlinjen, då svarade Gunilla med en instinktiv högerkrock, varpå mittback slog tillbaka. Sen var det igång.... Domaren försökte rädda Liria med en straff på 5 minuters övertid men den räddade Catalin. Folket runt planen var mer inne på den än utanför och först när bussen lämnade Rosengård kunde firandet börja....


Hur ser du på min tid Ovesholm? Passade min spelstil in i Ovesholm?

Din tid var ganska kort och misslyckad, din spelstil var det inget fel på tyvärr var det spelare som var bättre...


Hur kommer det sig att du spelade mig från start för att sedan låta mig starta från bänken matchen efter. Visste du inte var du skulle placera mig eller?

Om jag minns rätt startade du mot Vinnö och Åsum gjorde helt OK insats men målen uteblev, sedan kunde du inte mot Önnestad och Edenryd, sedan var det bänken mot Hjärsås, ett längre inhopp slutade med några missade chanser, sedan brast tålamodet och Näsby fick ett nyförvärv. Sen hade du dessutom inga tatueringar....


Många säger att den största orsaken till er framgång är att ni har väldigt starka familjeband i truppen där alla är släkt varandra. Stämmer det eller det kanske bara` är en myt?

Haha, det är nog en myt men OK "alla heter  Stedt i Ovesholm"


Är du Kristianstads bästa tränare just nu ?

Nja det skulle jag inte påstå, jag har kul i min nuvarande omgivning, och mina ideér funkar i OIF för tillfället


Gunilla gör även hon succe som din tränarpartner. Hur stor del har hon av era framgångar?

Hon bakar fantastiskt goda bullar och bidrar med en rejäl dos av  ordning och reda runt om matcherna. Sedan har hon enorm pli på Seven


Jag anser att du är en av Kristianstads bästa tränare. Det visade du inte minst förra året då du lyckades avancera en division med spelare som Micro,Dan och Jim i starlevan. Vad har du att säga om det?

Varje spelare har bra egenskaper som går att använda på olika sätt i olika situationer.


Max även känd som Dirk Kuyt är en av Ovesholms trognaste spelare. Han har trots att han aldrig riktigt varit ordinarie alltid gjort sitt bästa när han har fått chansen. Hur viktig är är han för Övesholm?

Max är en viktig spelare som själv sagt att han presterar bättre som inhoppare, vilket han visat. Dock började han denna säsong riktigt bra, tyvärr har hans ljumskar börjat krångla.


Vad tyckte du egentligen om min,Arbers,Murats och Niclas vistelse i Ovesholm?

Totalt sätt tyckte jag ni gav den för kort tid, men skador, jobb och brist på motivation var alla saker som spelade in, i Arber´s fall var han en viktig del i det som gjorde att vi vann så många vårmatcher och jag hade gärna haft Arber kvar i laget.


Ligger det någon sanning i att det finns en inre krets i Ovesholms trupp som försöker styra och ställa i laget och startelvan?

NEJ, Jag tar besluten oavsett, det kan nog de flesta intyga om. Inte ens Sverkers försök har lyckats....


Vem av dina spelare tror du hade hållt högre upp i divisionerna?

Torbjörn Jönsson är en smart spelare som jag tror hade kunnat slåss högre upp i seriespelet




Snabbfrågor=


Zlatan eller Henke?  Henke

Milan eller Inter?  Milan

Johansen eller Pippo Insaghi?  Pippo

Familjeträff eller släktfest?  Släktfest

Åhus beachhandboll eller Alliansen?   Alliansen

Backstreet Boys eller Nsync? Va?

Innebandy eller Damfotboll?  Innebandy

Serie A eller Premier League ?  Premier League

Brunetter eller blondiner?  Blondiner

Fenix eller House of Baggels?  Darins....

Ostkompaniet eller Skånetvätt?  Ostkompaniet

Brianna Banks eller Jenna Jamesson?  Brianna Banks


Jetlagg önskar Håkan all lycka i framtiden  och förhoppningsvis så ser vi han träna KFF en vacker dag.


Kommentarer
Postat av: Max

Riktigt utförlig och bra intervju! Det är ju bara fan att du ska kalla mig för det där trollet i Liverpool.

2009-05-09 @ 01:24:00
Postat av: OIF

Jeten när han är som bäst. Han drar med en riktigt bra intervju samtidigt som han drar bort uppmärksamheten från deras övertygande förlust mot Sexans jumbolag. Gillar även Håkans svar.

Svennis som smeknamn passar honom.

Bra!

2009-05-09 @ 09:28:01
Postat av: Nyfiken

Intressant läsning om en intressant tränare. Hur går det för din gode vän Gashi i Nosaby. Hade varit kul och fått reda på om han gjort succé där (också) för man har inte läst om honom på flera veckor sen han blev klar för Nosaby. Man har ju inte sett honom bland målskyttarna men han har kanske blivit framspelare i stället på gamla dar?

2009-05-09 @ 09:50:47
Postat av: Figge

Riktigt bra intervju. Förstår ju att Håkan blivit tränare för någon fotbollspelare har han aldrig varit, hehehe.

Tiden tillsammans i KFF är bara fylld med goda minnen.

Plus att hans farsa Göran är en jävel på att grilla korv!

2009-05-09 @ 10:03:30
Postat av: ??

Vem är Sverker?

Hur mycket får Håkan för att träna ett lag som Ovesholm?

2009-05-09 @ 13:04:00
Postat av: Jönsson

Sverker är Ovesholms "Godfather"

2009-05-09 @ 13:10:34
Postat av: jimp

bra frågor och bra svar, som vanligt. bortsett från att välja bort jenna då, helt huvudlöst!

2009-05-09 @ 14:14:25
Postat av: brianna

Till jimp.....vad fan är det för fel på mig? har du sett mig göra en deap throat ???

2009-05-09 @ 15:21:33
Postat av: Arber

Kan börja med att erkänna att jag va en av dem som föreslog en intervju med "Svennis" efter deras lyckade inledning i superfemman.



Måste även säga att jag va en av få som trodde att Ovesholm skulle va med och fajtas i toppen även i femman. Ovesholm hade en stark trupp redan förra året men saknade en vass anfallare. Nu har de inte bara en utan två eller tre av vad man har fått höra.



Lycka till även fortsättningsvis Håkan!

2009-05-09 @ 20:02:07
Postat av: EIF

Inte dags för bygdens "näst hetaste" tränare, Mattias Thurban för en intervju . De tillhör ju dock samma årgång och tror att de har ganska lika tränarfilosofi !! Hade varit kul att höra hans tankar .

2009-05-09 @ 22:37:15
Postat av: Fredrik

Hur kan du såga så om åsum håkan? åsum vann 3/3 matcher mot er förra året, om jag inte mins helt fel va det med 10-2 i målskillnad?

2009-05-10 @ 00:39:36
Postat av: OIF

Du har fel Fredrik, de vann 4/4. B-lags matchen slutade 3-2, så 13-4 var det. Heja Åsum

2009-05-10 @ 07:39:07
Postat av: Tore

Jetmir, det verkar som om du är ledsen och besviken för att vissa spelare som du inte tyckte var tillräckligt bra fick spela och du fick sitta på bänken. Det lyser igenom på vissa frågor och som tur var genomskådade Håkan dig tidigt på säsongen i fjor om ditt snack om hur bra du är.

Det är viktigt att inse sin plats i laget och att man tyvärr inte alltid räcker till.

2009-05-10 @ 10:19:41
Postat av: ....................

Tore= Jim från OIF

2009-05-10 @ 11:04:00
Postat av: Makro

riktigt rolig intervju jetmir !

2009-05-11 @ 02:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0