Gästinlägg





Näsbys petade anfallare Kadri Bucolli gästar oss med ett inlägg.
Är det fler som vill lägga upp matchreferat så är det bara till att maila mig.


Winnö- Näsby 2-1

Två lag som innan matchen var på samma poäng och som var tvungna att vinna för att inte halka efter topplagen!
 
Tyvärr så missade jag första halvlek, och vad jag fick höra av åskådarna så var det absolut ingen halvlek att hurra för, för varken Winnö eller Näsby! Winnö hade gjort mål efter 20sek och Näsby hade kvitterat på straff.
   Men andra halvlek var lite roligare att se, dvs för Winnö anhängarna då Näsbygrabbarna mest sprang och jagade boll. Trots ett massivt spelövertag av Winnö så lyckades Näsby hålla matchen vid liv främst genom Besart (tvålen) Binaku som gjorde ett par svettiga räddningar. En massa byten efter en kvart in i andra och de fina supersexatempot hade plötsligt blivit korpen tempo. Efter drygt 80min i matchen så trodde många att det skulle bli 2-1 till Näsby. Näsby hade genom ett fint anfall kommit fram till 2 avslut som resulterade i ribban och stolpen under samma sekvens. Istället trycker Winnö på för en seger och allt eftersom så blir Näsbyspelarna frustrerade och drar på sig lite onödiga varningar (dock ej Harris) och frisparkar. Så 4 minuter in i förlängningen skulle de tills slut straffa sig för bortalaget. Winnö får en frispark utanför straffområdet. Frisparken slås och en hemmaspelare får dit en skalle, och via en grön spelare så går bollen in i mål bakom en chanslös målvakt. Ett tråkigt slut i en tråkig match för oss som var på besök utifrån.
   Självklart så hade Näsbyspelarna och dess tränare mycket att klaga på. Men genom att ge sig på domarna och påstå att det är deras misstag som avgör matchen är ju så typiskt Näsby IF. Som spelare på plan kan man känna sig frustrerad och vräka ur sig ett och annat vilket man kan förlåta men att göra de som ledare utanför planen är ju pinsamt. Man kanske borde se över sitt kunnande som tränare och kanske ta ut bästa laget till matcherna. Eller så får man sitta och hålla igen truten som en bra förlorare och inte skylla ifrån sig på allt och alla.
+++ Besart Binaku
- - - Resten av laget


Kommentarer
Postat av: Besart

tackar kadri

2009-05-01 @ 22:56:56
Postat av: Lite bakgrund

Tycker vissa skall vara tysta i sina uttalande om matchen. " att tala är silver och tiga är guld"

eller " man skall inte kasta sten i glashus"



Tänk till !!!!

2009-05-01 @ 23:01:12
Postat av: Maldini

Eller.. "Man ska inte kasta spjut i radhus" Klassikern...

2009-05-02 @ 00:00:39
Postat av: Abdi

det är kul kasta spjut!

2009-05-02 @ 00:06:29
Postat av: Till: Lite bakgrund/Lasse

Lasse det gör inget om du ger svar på tal, men jag börjar ju nästan tro på kadri när du håller på som du gör, använd åtminstånde ditt riktiga namn när du ska kommentera!!

2009-05-02 @ 00:35:25
Postat av: Kalle Stenson

Jag var och kollade på matchen mellan Vinnö och Näsby igår.. Jag kan inte hålla med Kadri om Att Näsby jagade boll tycker det var rätt lika från båda håll. Va det sedan gäller Kadris uttalande om att spelar + ledare skämde ut sig .. tycker jag är överdrivet.. klart man blir beviken när den slutar som det gjorde.. och jag kan säga att Vinnös 1 mål var offcide med minst en meter .. ( Är ej Näsby fan) men så var det.. vad det sedan gäller at göra bort sig kan du Kadri själv frågasätta dig.. Såg även er match förra veckan då er tränare byte ut dig..Stod ca 20 m från ert bås.. har Aldrig sett en sådan uppförade när man blir utbyt.. skamligt ..lekskola , finner inte fler ord.. Personligen tycker jag att det var ett bra byte med tanke på vad du hade åstakommit i den matchen 1 st bommad straff som var värdelös slagen. samt 3-4 frilägen..Förstår att du inte var med denna match..

Men det är bara att bita ihop..

Men jag vill ge dig ett par råd Kadri..

1: Försök lugna ner ditt temprament

2: Bit i hop om dommaren dömmer fel.

3. Framför allt respektera din tränares ord

vad jag vet som har sett och själv spelat fotboll i nästa 40 år ..så vet jag vilken kundskap din tränare innehar.. försök lyssa och lära dig något av han .. för så högt upp i div han har spelat i är något som jag vet att du aldrig kommer uppnå.. Inget illa ment med det Kadri men om du lyssnar på dessa tips så tror jag du kan hålla för div 6 som en medlemåtta anfallare.. mvh Kalle .. Önskar alla medlemar i Näsby och framför allt Kadri lycka till..

2009-05-02 @ 00:36:56
Postat av: lite bakgrund

Kadri att du inte lysnar på andra.

tala är silver tiga är guld.

blanda inte in lasse i detta jag tror han tiger och vinner guld.

2009-05-02 @ 01:21:53
Postat av: Kadri

Så du är ej Näsbyfan? Kanske inte men du verkar följa Näsby ganska mycket i alla fall. Sen påstår du att du lirat fotboll i 40 år, kom igen fan! Du är en av oss i laget, och du är inte äldre än 26. Du stavar ganska mkt fel också, men jag tror du är smartare än så.



Tack för dina råd, du har rätt i en massa påståenden men du ska få några råd av mig med: Folk kommer bara ihåg människor som Martin Luther King och (det är bara ett exempel nu som jag använder mig av). Martin Luther King sa vad han tyckte var rätt, han gömde sig aldrig för någon om han tyckte en viss sak. Han var rätt ut sagt en MAN!



Om man inte tror på sig själv och inte är stark nog som person, vem ska då tro på dig?

2009-05-02 @ 02:36:33
Postat av: Martin

Du borde läsa på lite om Martin innan du skriver något Kadri.

Det är inte vad man säger utan hur man säger det.

Lite mer lärdom att ta till sig.

2009-05-02 @ 08:00:46
Postat av: MEN

KOM IGEN NÄSBY NI HAR TAPPAT MYCKET, ARBEN, HJÄRTA, KÄMPAVILJA,JAG TYCKER DET FAKTISKT.

2009-05-02 @ 08:37:27
Postat av: Johansen

Kan inte Balkan möta Näsby i en träningsmatch? :D

2009-05-02 @ 08:45:45
Postat av: KAN DU

SLUTA SKRIVA OM DIG SJÄLV ARBEN

2009-05-02 @ 15:18:28
Postat av: Kalle Stenson

Till Kadri! Jag har spelat i 20 år levt med fotbollen vid sidan om ca 20 år.. ber om ursäkt med stavningen . en gammal man som jag kan se lite dåligt. men lovar att förbättra mig..

Det var ine min menging att du skulle ta det som gnäll från min sida utan att det skulle vara positiv kretik. Sedan håller jag inte på något lag i denna region men det klart att man tittar på Näsby när man är inflyttad hit... Mitt lag är Högaborg..

2009-05-02 @ 17:54:26
Postat av: arben

jag kan skriva om mig själv men grejen är att det gör jag inte men jag kan bara säga att det går bra i balkan och jag fattar inte att så fort någon namner mitt namn så har jag skrivit om mig själv visst jag blev petat och jag bestämde för o lämna tacka för mig mer var det inte även om jag förskänade en ärlig chans.

2009-05-02 @ 18:07:52
Postat av: Balkan

Bra skrivet Kadri.

2009-05-02 @ 22:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0