Veckans profil: Mats Henrysson

mh
Mats "Sune" Henrysson


Nästa person att intervjuas är en kollega till mig. Han har likt många av mina andra arbetskamrater, gamla som nya, varit lite skadebenägen eller råkat ut för udda skador. Bland kollegiet finner man namn såsom;

Torbjörn Fridolin a.k.a Tobbe Frigolit (Degeberga GoIF), friidrottsfenomen vars övergång till fotboll har resulterat i en drös av uttänjda ligament lite överallt. 

Mats "Taxen" Svensson, Huaröds Maradona, tidigare i Vanneberga, har råkat ut för många huvudskador på grund av för höga sparkar av motståndarna eller så har det lite att göra med att han är lite kort.

Berat Gjyrevci, lokal talang som numera spelar i Bromölla, lyckades likt en pensionär med bedriften att ådra sig en kollapsad lunga efter en närkamp.

Greger Andersson (Viby), supersexans bästa målvakt förra året som tyvärr la vantarna på hyllan på grund av ett efterhängset knäproblem och handskeksem.

Fredrik Johansson, målvakt (Åhus IF). Jag spelade bandy mot killen för cirka två år sedan och fintade honom. 99% av Fredrik gick på finten resterande delen, jag tror det var vänster knäskål, följde med och hamnade på sidan av knät. Aj!

Och nu senast i raden, Mats Henrysson som bröt armen mycket, mycket olyckligt efter en match mot Rinkaby.


Välkommen Mats Henrysson! Lång introduktion.
Är det någon av ovanstående spelare du vill kommentera?

 Finns väl inte mycket att säga om ovanstående, mer om personen som står för intervjun, Vibys svar på Christiano Ronaldo.. inte speed, utan fallteknik vid lättare beröring.


Hur känns armen idag?

 Det går fram och tillbaka, Känns bittert att man går på en sådan krämpa nu när serien närmar sig.


När beräknar du att vara tillbaka i spel?

Svårt att säga, gipset ska bort på måndag och då gör de en koll på hur det ser ut, efter det hoppas man på att försöka inom det snaraste att komma igång så smått med lite löpning i varje fall. 


Fullständigt namn:
Mats "Sune" Henrysson

Ålder: 29 år

Familj: Sambo Emma och Dotter Hilma 3 månader

Yrke: resurs personal på Grand Prix

Fritid: Familj, vänner och lite boll

Klubbar du spelat i: Tollarps IF, Hanaskogs IS och Ovesholms IF

Favoritklubb: West Ham United - Forever Blowing Bubbles

Favorithemsida: http://www.whufc.com/page/Welcome,

Favoritlåt: I´m forever blowing bubbles - Med The Irons / Hammers

Förebild: Hmm.. säger mig själv där

Bästa film: Tycker om de flesta av Stephen Kings filmer, sen är man ju en fantasy fantast så det mesta med drakar och demoner går hem

Bästa bok: Trilogin Härskarringen, enda bok som jag läst


När slutade du vara talang och varför? För i Bladet blev du en gång i tiden beskriven som talang.

Haha talang, det vet jag inte om jag egentligen har varit, du vet ju hur tidningen är.

  

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Får väl säga snacket som både stark och svag sida..


Vilket är dina lokala favoritlag (exklud. Ovesholm)?
Tollarps IF kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat eftersom det är där man är fostrad, många bra ledare och en fin ungdomsverksamhet, se bara på KFF de bästa av deras spelare är ju fostrade just där, tänker på min gamle "fotboll på gatan" kompis lillen samt Macke Svensson.


Vilken världsspelare idag skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?

Matthew Upson, ledare i försvaret  


Vem är den bästa fotbollspelare du mött?
Vet ej, svårt att välja en som skulle vara bättre än någon annan i dessa serier här omkring.


Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med?

Finns många duktiga man spelat med, Macke Svensson, Lillen och Johan Persson (Landskrona BOIS)  


Har rollen som pappa förändrat dig som fotbollsspelare?
Det kan man väl inte svara på riktigt för sen jag har blivit pappa har jag knappt rört bollen.


Lite tuffare frågor (hoppas du bjuder till):

Har försökt gräva fram lite "smuts" om dig utan att lyckas nämnvärt. Din brors namn, Erik, dök dock upp ett par gånger. Antingen så håller de dig om ryggen eller så är du familjens fromma lamm.  

Hur ligger det till? Inga skandaler du vill dela med dig av?

Skandaler.. hmm.. inte som jag kan komma på så på rak arm, Får väl vara något med alkohol inblandat, men inget jag kommer ihåg.


När var du riktigt arg senast och varför?

 Jag blir inte arg så jag kommer inte ihåg.


Varför åkte Hanaskog ner i femman enligt dig?

 Det vet jag inte riktigt, en sak kan vara att vi hade en del oflyt med bortdömda mål, sen var vi många som var småskadade vilket ledde till att vi inte kunde ställa upp med samma elva två matcher i rad.


Vem av dig eller din "moster" Gunilla tillika lagledare i OIF har häftigast humör?
Haha förr skulle jag nog säga att det var jag, men nu vet jag inte Gunilla är ganska glad för att höras på gott och ont.


Gunilla vill ha mineralvatten i backarna istället för läsk efter matchen. Vad tycker du?

Oj, Det visste jag inte ens, men det måste vara bättre med läsk, hur gott är det att blanda grogg på mineral vatten efter match?

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?

Jag har alltid tycket bra om Tommy Börjesson eftersom han både var en bra tränare och en fantastisk person, sämsta vet jag inte har nog haft turen att inte ha någon dålig tränare.


Vilken av följande var den största orsaken till att du egentligen bröt armen?


a)      Du ville inte få stryk av mig igen i en tävlingsmatch.

b)      Du ville slippa den jobbiga försäsongsträningen samt att få tillbringa lite tid med familjen.

c)       Du vill sitta på "vallen" istället, skrika, dricka lite "starkt" och titta på OIF:s hemmamatcher.

d)      Du var övertränad helt enkelt.

e)      Det är för långt till påsklovet.


Haha det kan vara en kombination av många svar där, Jag ska inte däga att jag inte är glad att sitta på vallen med något gott, men sen vill man givetvis vara med och jaga Johansen det är alltid kul.. Övertränad kan vi ju stryka lär aldrig hända igen, Påsklovet.. ja det va ju en bit till dess.


Och så några avslutande frågor:


Vilken fråga tycker du att jag missade?
Tycker du har fått ihop en bra samling frågor där man kan både vara seriös och lite mer svävande.


Har pratat med flera ledare och spelare i både KFF och omkringliggande lag om vad de tror ligger bakom det faktum att många inte anser KFF vara stans lag. Klubbarna runt i kommunen verkar inte vara stolta över att t. ex fostrat spelare till KFF. Vad tror du beror på att många inte anser att KFF är stans lag?
KFF är väl stans lag, dom heter ju Kristianstads FF och stan heter ju Kristianstad.


Har du ett förslag på en profil vi kan intervjua och i så fall varför?
Som du nämner i inledningen om vilka du har i arbetskretsar så Taxen skulle vara en perfekt profil.


Hur var det att arbeta med mig?

 Det var väldigt bra och lärorikt, Du hade en väldigt bra elevgrupp att jobba med så den kombinationen gav mig mycket då man var ny i resurs sammanhang


Hur ofta läser du Jetlagg?

 Har hört att ljuga är fult så ska vara ärlig, Jag skulle tro jag läser en gång var 14:e dag.


Snabbfrågor:


Jocke Welander eller Håkan Hellberg

Båda, De är två helt olika ledare som gör det svårt att välja en.

 KFF eller Nosaby

Inget av dom

Pelé eller Maradona

Paolo Di Canio

Läsk eller mineralvatten

Limonad

Innebandy eller Damfotboll

Får väl säga innebandy och superligan.

Mild eller Gattuso

Håkan Mild, spring mycket och sparka långt, därför vi befinner oss där vi gör Johansen

Allsvenskan eller Serie A

Premier League, Serie A är katastrof, bara en bunke filmare..

Dribbla eller tackla

En riktigt fin glidtackling i ösregn är nog det bästa, dribbla kan jag inte så svårt att välja det.

På spåret eller Lost

På Spåret, Björn Hellberg är en legend i sverige så lätt val

Brianna Banks eller Jenna Jamesson

Tar nog gärna båda om man får..

Jetlagg tackar för intervjun och hoppas att din arm läker snabbt.
//Johansen


Kommentarer
Postat av: Steff

Härligt intervju!

Dock så saknar jag lite kritik. Det är väl något eller någon han stör sig på i trakten?



Paolo Di Canio är en legend i Westham!

2009-03-27 @ 10:22:21
Postat av: Skämtsam

Svaret på frågan om skandaler..."inte som jag kan komma på så på rak arm" är humör på hög nivå med tanke på hans skada. Kanske kan han komma på ett svar på sned arm? :)

2009-03-27 @ 12:16:26
Postat av: Vi på vallen!

Mats, vi har bokat en plats på "vallen" till dig. Vi vet ju att du är glad i bira och Jäger..., eller?

Varför inte flytta "vallen" även till alla bortamatcher eftersom vi har lika nära till de flesta bortamatcherna.

Härliga fester hela serien, skål!

2009-03-27 @ 21:30:17
Postat av: Cantona

Jag kan hålla med bira...och jäger.

2009-03-27 @ 23:02:31
Postat av: Sämsta

Sämsta intervjun hittills utan tvekan!

2009-03-27 @ 23:44:18
Postat av: Jetmir

Kul läsning!

Nu vet jag vem Mats Henrysson är iaf.

Innan denna intervju så hade jag hört talas om killen men inget annat.



Vilket jävla team ni är i ert jobb Johansen. Massa fotbollskillar ju. Vi borde kanske mötas i en match någongång. Telenor-gänget mot personliga assistenterna. Ni kan få Haris i ert lag också. ;)

2009-03-28 @ 00:20:40
Postat av: OIF

Ni borde ställt frågan om vad han tror om sitt eget lag i år?



Jag tror Julian blir årets spelare i femman denna säsong. Hoppas det blir samma utmärkelser efter denna säsong trots att Jeten inte spelar i femman.

2009-03-28 @ 09:52:14
Postat av: OIF?

Julian = killen som väger runt 50kg och ser ut som en 15 åring?



Han må va hur bra som helst i juniorsammanhang...men ja tror han kommer bli överstrungen och nertrampad i femman...

2009-03-28 @ 13:01:58
Postat av: Proffset

Julian = killen som väger 72 kg och ser ut att vara just 18år



kommer dominera 5an och springa ifrån och dribbla av varenda gammal gubbe i serien !

2009-03-29 @ 03:06:37
Postat av: Mellberg

Ja han briljerade verkligen mot ett lag som gualöv...han har gett trampa på bollen ett ansikte...

2009-03-29 @ 10:36:38
Postat av: Haha

Haha, killen är ett skämt

2009-03-29 @ 17:33:40
Postat av: kaaahhhh

Mammmas liv han är fett grym!!

2009-03-29 @ 18:21:22
Postat av: Hahaha

Garanterar till 150% att "Proffset" är Julian själv. Vem fan håller annars koll på att ett en fjolla väger 72 kg och precis har fyllt 18? Ingen annan förutom fjollan själv! :D

2009-03-29 @ 23:03:34
Postat av: Julian

Fjollan själv läser inte denna bloggen utan fick nyss höra från en kompis att de skrevs lite om mig ;)

jag är inte 18 dessutom, jag är 17 ;)



vi får se till säsongen om jag att prestera eller inte!!!

2009-03-31 @ 15:34:13
Postat av: hässelby

att man inte har bättre grejer för sig än att kommentera att spelare är dåliga är ju pinsamt. Jag är garanterad på att han kommer top 5 i skytteligan i femman! en sann vän :)

2009-04-02 @ 10:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0