Veckans profil: Dag Samuelsson




Nu är det dags att intervjua en person som kanske inte är speciellt känd i stan. Men killen har en så unik personlighet så jag bara vara tvungen att få publicera hans åsikter.
Låta legenden få stå framför strålkastarljuset helt enkelt!!

Hur står det till Dag? Tjena, jo tack bara nice
 




Namn= Dag "Legenden,Kubik, Stifler" Samuelsson

Ålder= 21

Familj= Frugan, 3 syskon, Farsan o Morsan

Inkomst både svart och vitt - Det kom upp error på datorn när jag skrev för många nollor?

Klubbar du spelat i - Nosaby, Viby, Österslövs IS

Favoritklubb - FC Barcelona

Favoritmat - Subway är riktigt fint

Bästa film du sett - American Gangster ligger högt

Bästa bok du läst - Utan tvekan "Snabba Cash"



Vad tror du är den största anledningen till att du blir intervjuad här på Jetlagg?

Jag tror pga min fantastiska utstrålning samt att jag är en känd person i stan.


Du kallas för Legenden ute i stan. Hur kommer det sig tror du?

Därför att jag är en legend helt enkelt. Min attityd och mitt förra liv som singel kan ha varit en bidragande faktor haha ;)



Du spelade ju i Viby en kort period innan du la handskarna på hyllan. Berätta för oss vilket som var ditt bästa minne från Viby-tiden? Mitt bästa minne är antagligen min match mot wä hemma eller när vi var på träningsläger i danmark



Berätta för oss om dagen då det var dags för seriepremiär mot Winnö i Viby för ungefär 2 år sedan. Viby hade på papperet det bästa möjliga laget någonsin. Men Supersexans bästa målvakt Greger var skadad. Så du fick förtroendet mellan stolparna. Stolt över förtroendet som du fick av vår coach Roffe gjorde så att du för första gången någonsin kallade dit din flickvän till matchen, samt dina föräldrar.

Efter 25 min så hade du släppt in 4 mål. Den ena tappade du in när du skulle ta emot ett inlägg. Den andra var du "felplacerad" på när en lös boll gick in bakom dig.

Den tredje lobbades över dig dig trots att bollen inte var högre än 1 meter från grässmattan. Och den värsta sparade du till slutet då en spelare lyckades göra mål från hörnflaggan genom en lös boll som seglade över dig eftersom du hade "missbedömt" bollbanan. Hur kändes det efter matchen ? Vad tänkte tänkte du på under matchen när målen började trilla in?


Jag tänkte antagligen så blir det inget landslagsspel för mig den här säsongen heller.


Du lyckades även efter 3 grova tabbar i första halvleken mot ett dåligt Winnö bli petad under halvtidsvilan för att sedan se ersättaren Niklas sträcka sig och bli skadad. Vad tänkte du på när du skulle in igen?

Nu kanske det blir blågult iallafall!


Hur var dina föräldrars samt din flickväns reaktion efter matchen? Svara nu ärligt Dag.

Alltså farsan sa att jag var kass såklart, att ja skulle väntat spela fotboll tills korsbandet var helt läkt eftersom att ja inte hade någon form utav upphopp i luftduellerna alls. Frugan sa väl inte så mycket.

Sa han verkligen det Dag????

Hur långt tid tog dig för dig innan du kunde återhämta rent psykiskt efter premiären?

Haha, om ja ska vara ärlig så tvivlade jag lite grann på mig själv som målvakt direkt efter, men sen så är det klart

att min korsbandsskada spelade roll, ja menar finns det någon i kristianstads historia som spelat match 5 månader efter en korsbandsoperation? Men det tog väl någon månad.


Hur var det att åka på träningsläger med Viby som ny spelare?

 Det var riktigt roligt, vi hade en riktigt härlig stämmning och laget var sjukt roligt. Kändes knappt att jag var ny spelare eftersom att jag hade mina två närmaste vänner i laget samt en massa andra som man kände bra sen tidigare.


Vad var det bästa med Viby?

 Stämningen helt klart. Har nog aldrig hört så många jetmir historier som då!




Vad är din främsta egenskap som fotbollsspelare? 

 Närspelet= 1mot1.


Vad är din sämsta egenskap som fotbollsspelare?

 Jag är ju inte så lång haha


Vem tycker du är dem bästa fotbollsspelaren i stan?

 Negan är ju bra.


Bästa fotbollsögonblick?

 Det var väl när jag vann bästa målvakt i Sydcupen i Hässleholm


Bästa fotbollsspelaren du spelat mot?

 Andreas Landgren HIF


Vem är din förebild och varför?

 Sean William Scott alias Steve Stifler


Vad är det bästa respektive det sämsta med Kristianstad?

 Det bästa är väl att de flesta polarna man har finns här, skön stad helt enkelt. Det sämsta

är alla skitsnackande gökar. Finns det gott om.


Om du hade fått ändra något i ditt förflutna, vad hade du ändrat på?

 Jag hade opererat mitt korsband direkt när det gick sönder istället för att vänta 2,5 år.


Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?

 Sean William Scott


Hur ofta läser du Jetlagg ?

 Varje dag


Vad är det bästa med Jetlagg?

Haha alla roliga kommentarer från gökar. Samt alla bortförklaringar man läser här och där.


Har du ett förslag på en profil vi kan intervjua och i så fall varför?

 Ta Meet och kör ett snack med honom, riktigt fin och rolig kille. Kan dela med sig utav många roliga historier


Du berättade en gång framför ett helt gäng grabbar att du haft sex med 18 olika damer. Responsen från dom var asgarv och grovsarkasm. Kan du svara ärligt på den frågan nu istället?

Hur många har Dag Legenden älskat med?

Alltså anledningen till att jag bara sa 18 var eftersom att om jag hade sagt det riktiga (högre) antalet så hade ni blivit ännu mer avundsjuka hahaha! 


Du har sagt till folk att du när du var 16 var en lika stor målvakttalang som Buffon var när han var 16 år gammal. Vad var det som gick så fel egentligen? Varför är det Isaksson som vaktar buren i landslaget och inte du?

Det här har du helt och hållet fått om bakfoten Jetmir. Jag sa att om Buffon var 10/10 så var jag kanske 7/10 eller något sånt. Det som gick fel var att jag först och främst satsade på hockeyn som jag var riktigt bra i. När jag var som bäst så var jag längst på planen och det hjälpte ju klart en hel del. Sen när jag skulle göra "comeback" i Viby så var jag nyopererad och alla hade växt ifrån mig. Nu kan ni återse legenden i Österslövs IS där han kan kombinera jobb, fotboll och hockey ganska så bra.


Du gick ju på Nosabyskolan samtidigt som hela Österäng-gänget. Hur var det?

 Det var riktigt roligt. Nosaby tiden var den helt klart bästa tiden i skolan. Man tyckte oftast att det var roligt att gå till skolan och jag var ju såklart yngst så ibland fick jag vissa uppdrag att utföra.


Berätta något roligt från den tiden?

Haha har ett minne utav en viss "glasskupp". Det var en gång när lärarna/fritidsledaren plötsligt en gång efter lunch upptäckte att alla glassarna var borta ifrån skolans glassbox. Såklart så hittades ett spår ganska snabbt i form utav slängda glasspapper med kanske någon/några meters avstånd från varje papper, som om någon alltså gått och ätit glass och sedan slängt papperna bakom sig?! Läraren var ju inte dummare än att han följde efter spåret, glasspapper efter glasspapper. Till slut så slutade spåret bakom den gamla skolan vid nosaby och där stog Jetmir, Mirnes, Marco och åt utav glassarna. Hahaha sjukt roligt.


Berätta något om dig själv som vi redan inte vet.

Att jag som 16åring fick en möjlighet att börja på Landskrona Bois fotbollsgymnasium



Är det sant att du brukar ringa Niklas Nordgren sent på kvällarna för att få tips och råd om livets mening och svåra hinder? 

Haha vad är det nu han hittat på...Nej däremot har Niklas ringt mig och frågat ifall han fick ta med min fruga på bal.....


Slutligen. Är du nöjd med din fotbollskarriär?


Självklart med tanke på att ja inte satsade så blev det ju som det blev. Är du nöjd med din?

Snabbfrågor=


Zlatan eller Henke? Zaltan

Milan eller Inter? Internazionale

Åhus beachhandboll eller Alliansen? Inneboll

Backstreet Boys eller Nsync? I want it that way

Innebandy eller Damfotboll? Innebandy

Serie A eller Premier League ? Premier League är mer min stil även fast jag är kär i cassano

Brunetter eller blondiner? My ippa

Fenix eller House of Baggels? HoB

Brianna Banks eller Jenna Jamesson? Hmm Brianna...


Jetlagg tackar Dag för intervjun och önskar honom all lycka i framtiden.........


// Jetmir


Kommentarer
Postat av: Olau

Den matchen mot Winnö var jag o kollade på.

De va nog ärligt talat men inte för att va taskig, den sämsta målvaktsprestation jag nånsin sett.

Visst alla kan ha en dålig dag men de där va verkligen uruselt. Vet inte hur han är eller var annars kan knappast varit sämre varjefall.

Förresten en annan grej. När jag spelade med Winnö, tror de va året innan detta hände, i Viby så blev de lite smågruff efter matchen.

Bonde va full o stod o skrek tjockis till nån i Viby från sidlinjen hela matchen.

Vem va de han skrek till då?

Och varför gjorde han de, va de för nått som hänt innan?

Tack för mig och för en bra intervju.

2009-03-14 @ 22:42:53
Postat av: Olau

Var blev mitt inlägg av?

Skrev jag nått otrevligt eller?

Så fall ber jag om ursäkt.

2009-03-14 @ 22:55:05
Postat av: Olau igen

Måste va nått fel på dator nu ser jag de igen.

Skumt....

2009-03-14 @ 22:57:36
Postat av: Steff

Killen är ju rätt bred. Annars en intressant intervju.

2009-03-15 @ 00:43:44
Postat av: Johansen

Vad är det bästa med Jetlagg?



Haha alla roliga kommentarer från gökar. Samt alla bortförklaringar man läser här och där.



Slutligen. Är du nöjd med din fotbollskarriär?



Självklart med tanke på att ja inte satsade så blev det ju som det blev. Är du nöjd med din?



Två härliga frågor samt svar.

D

Dags tröjnummer i Viby = 18. Gissa om en del har frågat varför 18. Dags debut i seriesammanhang måste vara en av tuffaste någonsin.

2009-03-15 @ 09:41:09
Postat av: OIF

Haha, känner inte killen men han verkar vara en blandning mellan lite skruvad utan självinsikt men samtidigt härlig.



Från att jämföra sig med Buffon i tidig ålder till att vara reservmålvakt i Viby IF. Hur kan karriären gått så fel?

2009-03-15 @ 10:52:50
Postat av: KUNGEN

Härlig intervju med Legenden him self!



Har alltid undrar vem han här Bonde är, nu vet jag vilket gök han är! En full supporter som skrek och hotade spelare under matchen... men efter matchen såg Ari till att tysta honom rejält, då va han inte så kaxig längre!

2009-03-15 @ 10:54:23
Postat av: jimp

"Såklart så hittades ett spår ganska snabbt..."



HAHAHAHAHA

2009-03-15 @ 11:01:11
Postat av: Sportal.se

"Kaká är bäst i världen"

Frank Lampard säger att Kaká är den enda spelare han skulle betala för att få se spela.





Diskussionerna är många kring vem som är världens bästa fotbollspelare. Chelsea Frank Lampard har sin favorit i Italien och Milan.





- Man får spela mot de allra bästa när man spelar för Chelsea men Kaká är den enda spelare som jag skulle betala pengar för att få se spela. En del saker som jag sett honom göra på plan har överraskat mig.





- Han har det mesta – han är fantastiskt skicklig, snabb samt underbara passningar och dessutom gör han mål, förklarade Lampard till News of the World.





- Personligen anser jag att han är världens bästa spelare. Jag tittar på en sådan spelare och ställer mig fråga vad kan jag lära mig av honom.





Vad tycker ni?

2009-03-15 @ 11:07:05
Postat av: Dagge

OIF: Haha ifall du inte förstår skämten i varje svar samt varje fråga så kanske du inte borde läsa haha.



Självklart har Jeten lagt in ett ord extra i mina svar och tagit bilden på mig och dragit ihop den så mycket som det går, men det bjuder jag på! Ska bli roligt att läsa fler seriösa kommentarer haha!

2009-03-15 @ 13:00:49
Postat av: Adde

Vem är Dag? Varför är han känd?

Det finns vill väl fler i stan som ljuger om hur många dom haft sex med.

2009-03-15 @ 14:30:59
Postat av: Natt

Dag, du är en Legend!

2009-03-15 @ 14:46:49
Postat av: Natt

Natt

2009-03-15 @ 14:48:41
Postat av: Johansen

Snackade med Jet innan men han måste glömt det. Dag skulle varit Dagens profil.



2009-03-15 @ 17:48:07
Postat av: Ippa

Grymt intressant intervju. Haha, ni har ingen aning.

2009-03-15 @ 17:56:00
URL: http://ippaa.webblogg.se/
Postat av: Jetmir

Dag jag tycker att intervjun var underhållande. Men det är lite dåligt stil att du inte står för det du svarade på, och istället anklagar mig för att jag redigerat dina svar. Vad är meningen med att göra intervjuer mo jag själv ändrar på dom?

Kan Dagen säga vad jag har ändrat på?

2009-03-15 @ 22:10:20
Postat av: Dagge

Du skrev in ett extra smeknamn i mitt namnfält. I övrigt så står jag för allt jag skrev. Intervjun var mycket underhållande och jag hade svårt för att sluta skratta när jag svarade på vissa frågor haha!

2009-03-15 @ 22:16:06
Postat av: Johansen

Dagge var det inte du som skröt att du inte äter snabbmat på facebook. Ledsen att berätta men SUBWAY går under den kategorin. Tack för en bra intervju ändå Dag, du bjöd på dig själv då kan jag ta att du "kryddat" dina svar lite.



Angående att Jeten la in ett extra smeknamn. Det var väl för att balansera Stifler. Är det någon som kallar dig det?

2009-03-16 @ 07:27:41
Postat av: Lill-Berat

Dag är en bra kille. Men tyvärr som många i Kristianstad och speciellt i Näsby så är han en Ninja-Hora. Han har haft sex med väldigt många tjejer i stan men ingen har varken sett eller hört något.

Han är lite av en myt.

2009-03-16 @ 09:06:18
Postat av: Dagge

Haha att "Lill-Berat" skrivit ovanstående låter helt otroligt. Har gått i skolan med honom allt för länge för att veta hur han skriver... Skriv med ditt riktiga namn istället för att leka cool bakom ett annat.



Johansen: Subway är min favorit MEN iom att dom inte gillar att betala sina arbetare så finns det inte längre någon resturang kvar. Därav kan jag inte äta där längre:P

2009-03-16 @ 10:12:53
Postat av: Anonym

Ett tips: Dag har en albansk tvillingbror vid namn Jeton Buzolli

2009-03-16 @ 14:33:49
Postat av: Tips

Är det han som är Natt?

2009-03-16 @ 15:09:23
Postat av: Amir

haha du är legend dag! och din bror jeton buzolli också!

2009-03-22 @ 14:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0