Skicka Tingeling till Moskva!


Henrik Dorsin äger!

Nu kommer den där djävla Johansen igen och pratar om något annat än fotboll. Efter helgens melodifestival kan jag bara konstatera att vi skulle skickat Henrik Dorsin & CO:s Tingeling. De tävlade visserligen inte men som pausunderhållning var den bättre än alla bidrag tillsammans. Mina favoriter var Alcazar och Emilia men brydde mig inte så mycket. Ändå glad att inte Caroline af Ruggugglas vann vilket jag fruktade ett tag.

OK! Lite fotboll då.

Tack Liverpool för att de räddade spänningen i PL.

Tittade på Siena-Milan efter jag spelat DM. En riktigt underhållande Serie A match. Lite hawaii emellanåt men kul att titta på. Pato som Jetmir hyllar gjorde ett riktigt klassmål, skott från distans. Pippo gjorde 2 mål och har nu gjort 300 pyttsar. Kul med en gamling som levererar.  Ancelotti gjorde ett häftigt byte i halvlek när Milan ledde med 2-0. Bytte ut Ambrossini och satte in Kaká. Inget defensivt byte det inte. Sedan att Kaká bara spelade 22 minuter för att kliva av skadad kan inte varit en höjdare.

Lämnar över till Jetmir att summera resten av fotbollshelgen.

//Johansen


Kommentarer
Postat av: Jetmir

Pato är gudomlig.

Du hittar ingen anfallare i Världen som är mer komplett. O det bästa är att han bara är 19 år gammal.



Bara resten av laget hade varit på samma nivå.

Pirlo stod för några magiska passningar idag.



När det gäller melodifestivalen så har Svenska folket tappat all respekt för den.

Jag förstår dom när man varje år ser något jävla pissland eller provins till Ryssland som vinnare.

2009-03-15 @ 22:14:02
Postat av: Anfield

Skicka det sämsta vi har till Ryssland för det enda man vinner är ära och ökad statsskuld! Släng in lite cash så ska jag ställa upp!



Hade inte haft något emot att ha Pato brevid Torres och Kaka bakom i Liverpool.



Vill Jetmir ha en domare att intervjua som är avslappnad och frispråkig finns det bara en kandidat i hela Kristianstadstrakten, Roger Persson. En sån personlighet och rakhet som han representerar skulle göra sig fint på jetlagg.

Ser fram emot Roger som Månadens profil!

2009-03-16 @ 08:26:04
Postat av: Sexan

Det är 3 domare som har personlighet i Kristianstad.

Dessa herrar är Krister Lindgren,Daniel Brunho och Roger Persson.

Eftersom Krister och Daniel dömer mer lokalt så hade väl någon av dom två passat bättre.



Tänk er Berbatov och Pato med C.Ronaldo i en fri roll till vänster.

Rooney hade förpassats till bänken. 10 matchers måltorka var 4e månad fungerar inte på denna nivå.

2009-03-16 @ 09:01:25
Postat av: Anfield

Visst, Lindgren har personlighet men ingen trevlig sådan. Jag har träffat Krister ett flertal gånger, jag har inga problem med honom, men oödmjukare person får man leta efter.



Brunho är en trevlig prick men intressant? Han hade skrattat sig genom hela intervjun ;)

Vill man bara ha en intervju kan man lika gärna ta Lasse"flest och sämst dömda matcher"Åström!



Roger började lokalt och är ju dessutom med inne på alliansen. Kan ju vara kul med en som lyckats gå lite längre och dessutom är ödmjuk!

2009-03-16 @ 09:25:28
Postat av: Emil Nilsson

Har du sett matchen jet? Vilka passningar var det pirlo slog som var magiska? Han gjorde två assist som vi såg highlights på, men magiska är väl ändå att ta i va?

2009-03-16 @ 14:25:22
Postat av: Add

Jag såg matchen. Han stod för några vassa passningar men magiska vet jag inte om dom va.

Har sätt Pirlo slå bra mycket bättre passningar när det väl gäller.

2009-03-16 @ 15:18:16
Postat av: Dan

Skulle inte vilja ha någon annan än Gerrard bakom Torres...

Kanske David Villa till vänster

2009-03-16 @ 17:18:29
Postat av: jimp

ja det e väl bara en tidsfråga innan david villa lämnar krislaget valencia som verkar gå mot ännu en katastrofsäsong.



OT tingeling bättre än de senaste fem årens startfält

2009-03-16 @ 17:46:42
Postat av: Jetmir

Passningen till Pippo från Pirlo var en fröjd att skåda.

Han fick 7,5 i betyg av Gazzetan.

2009-03-16 @ 19:36:38
Postat av: :D Evelina

Kolla min blogg :) Där kan du beställa Designer helt gratis!! :D

2009-03-16 @ 20:14:06
URL: http://missminis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0