Global fussball ok

Lite fotboll från när och fjärran.

Börjar med Damallsvenskan. Damerna från Götet slog Malmö hudkräm med 2-1. Tittade lite på matchen. Malmö vinner inget SM-guld om de spelar så.

KFF slog IFK Malmö med 3-0. Vidare i cupen! Negan scorade! Grattis!

KFF J vann mot Åsums BK med 6-0!!!! Min sportkorre på plats meddelade att Åsum saknade endast två spelare av vikt, Elvis och Hurtig. KFF saknade desto fler. Ingen av de som tränat med seniorerna var med. Ingen Roy Hoang m.fl Kommentaren från min korre var att Åsum vinner ingen "superfemma" med den truppen.

Från samma serie och från samma korre fick jag resultatet Gualöv 2 Ovesholm 1. Hoppsan även där! Min korre såg inte matchen men vidarebefodrade en kommentar från en som följer laget. "Vi vinner inte en match i femman med det spelet".

Tur vi har träningsmatcher.

Ikväll släcker jag lyset en kort sekund och kollar sedan på Portugal-Sverige. Lär inte bli en rolig match men jag håller ändå på Sverige i vått och torrt.

//Johansen
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

"KFF J vann mot Åsums BK med 6-0..." HAHAH

2009-03-28 @ 19:44:45
Postat av: Sifferjägaren!

Rättelse: Ovesholm förlorade bara med 2-1.

2009-03-28 @ 20:22:48
Postat av: Johansen

Tack! Alltid lite vanskligt med telefonrapporter från bil. Rätt ska vara rätt. Ändrar det!

2009-03-28 @ 21:06:51
Postat av: akado

Ett par riktiga sjärnsmällar. Vi var ruggigt dåliga mot Gualöv och det gnälldes rätt rejält på plan ska tilläggas! Nu kan det bara bli bättre ^^

2009-03-29 @ 13:39:22
Postat av: NIF

Näsby IF mot Nosaby IF slutade 1-1.

Näsby förde spelet i första, Nosaby i andra.

Starkt av Näsby då Nosaby hade flera a-lagsspelare med, bla Kalle Rydhög och David Mårtensson.

2009-03-29 @ 17:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0