Den sista färden.



Tillbaka i bloggen efter en hektisk tid på jobbet. Jetmir har gnällt lite på min frånvaro som vanligt men har under tiden passat på att göda oss med info om Berlussconi FF a.k.a AC Milan. Sakta men säkert hjärntvättar han oss. ;)

Eftersom Jetmir nu konstaterat att jag strax har sommarlov och därmed, enligt honom, kan blogga på heltid måste jag upplysa om att så lär inte bli fallet. Nedkomsten av dubletten barn inom ett par veckor lär sätta käppar i hjulet för hans förhoppningar.

Vad har hänt annars. Viby IF har vaknat till liv lite och plockat poäng de senaste matcherna. Jetmir använde bland annat mig som källa till valda delar i sitt referat. Jetmir är för övrigt en vass referatskrivare, skrev bl.a det här referatet, under pseudonymen "Sverker Olofsson". Hans liknelser är hur sköna som helst.

Bröderna Bu(s)colli i Näsby IF fick bara två matcher vardera för bråket i Gualöv. Gualövsspelaren fick fyra matcher. Var det så allvarligt eller överdriver domaren Micke Ekdahl? Tycker Ekdahl är en bra domare men ska han verkligen uttala sig på om vilket straff spelarna ska i Kristianstadsbladet. Det är väl ändå Skåne FF's tävlingskommitté som ska uttala sig i sådana frågor. Buslistan hittar du här!

Kolla även avstängningen på en Adrian Marquez Martinez. Vad kan han ha gjort?

Vad hade nu youtube-klippet med inlägget att göra? Kom och tänka på vilken låt som började spela i bakhuvudet när jag läste Jets gamla referat. Nästan så man saknar matcherna mot Venestads IF. ;)

//Johansen

Kommentarer
Postat av: Jetmir

Hehe vilka tider det var.

Så mycket sämre man blivit sista åren alltså;).

2009-06-13 @ 11:21:42
Postat av: Davi'd

Tycker inte händelsen i Näsby va så allvarlig...

2009-06-13 @ 18:00:50
Postat av: Busligan

Tror inte de bara fick 2 matcher. De fick ett par veckor i augusti också.

2009-06-14 @ 10:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0