Flipp eller flopp!




Som alla vet så är ju 3 av Världens 10 bästa spelare klara för Real Madrid.
Vem av dom tror ni kommer vara mest värd miljonerna?

C.Ronaldo verkar vara en spelare som bara kan prestera om man bygger hela laget runt honom. När han tar på sig landslagströjan så gör han ingen glad.
Jag tror att Uniteds sätt att spela på kontringar och snabba omställningar gjorde så att han kunde  utnyttja sina bästa egenskaper. Dessutom har han för vana att alltid vika ner sig när det vankas stormatcher.

Kaka är egentligen motsatsen till C.Ron. Han har alltid varit spelaren som avgjort dom stora matcherna för Milan samtidigt som han varit Brasiliens genomgående bästa spelare dom senaste 5 åren. Alltså har han visat att han kan prestera även när han inte spelar i klubblaget. Men faktum kvarstår att Kaka verkligen inte rosat marknaden dom sista 2 säsongerna. Världens snabbaste spelare med boll är inte lika snabb längre.

Benzema som många klubbar jagade valde självklart Real Madrid när lönen var det dubbla. Trots att jag för en ca 7-8 månader sa att han var Världens bästa anfallare även fast att han inte öst in mål i Lyon, och trots att han inte tagit en ordinarie plats i Le Blues. Jag kanske överdrev när jag sa det men det kändes för jävla rätt efter att ha sett honom i Champions League på Artemio Franchi. Han har dock mycket kvar att bevisa.
Det som talar till hans fördel är La Liga. Den spanska ligan som helt och hållet missat poängen med allt vad försvarsspel,markeringsspel och taktik heter kommer göra livet enklare för honom.

Av dessa 3 så tror jag faktiskt mest på Benzema. Motivation slår klass... Och han har mycket kvar att bevisa om han ska vara ordinarie lagom till VM.

För Real Madrids del så tror jag inte att dessa värvningar kommer göra så att dom vinner Champions League 2010.
Utan försvarare av klass så håller det inte hela vägen.


Vid pennan/ Jetmir Isufi

Kommentarer
Postat av: ÅBK

Får Kaka vara skadefri så kommer han dominera fullständigt. Dom andra 2 tror jag inte så värst mycket på.

2009-07-10 @ 11:32:49
Postat av: Max

CL vinner dom inte, det kan jag nog hålla med om. Känns som att Real har en alldeles för stor trupp och det kommer bli mycket surande när vissa spelare med sina egon blir bänkade. Utan en bra stämning i laget (och utan en bra backlinje som du skrev) når dom aldrig hela vägen fram i Europas finaste turnering.

2009-07-10 @ 12:09:14
Postat av: G#5

Palla att du är siggi Jetmi! Real Madrid har 100 ggr bättre försvare än Milan, de saknar bara en vänsterback så är laget komplett!

2009-07-10 @ 15:19:29
Postat av: Val

Nr 1. Den som skrev på mitt namn i föregående inlägg kan ta och .... min ...



Nr 2. What a fuck är alla så avundsjuka på real? "Dubbel så bra lön i real", för det första så tror jag inte det stämmer men skulle det stämma mot all förmodan så skiter jag fullständigt i det, det är inte så att jag kommer betala benzema med mitt csn-student bidrag.



Nr 3. Alla vill spela för real (9 av 10) världsspelare iaf). Sen om de vill spela för där för att dom får fetast lön, ta på sig den vita dressen eller bara besöka en av världens bästa klubbar (diskon...) låtar jag vara osagt. Men det är ren fakta.



Nr 4. Sen tycker jag att reals backlinje är bättre än den barca vann mot united i finalen. Ramos, pepe och albiol är fan ta mig bättre än farfar sylvinho, pique (jag var fjärde alternativ i united) och puyol (jag har erbjudits till manchester city, men de vill inte köpa mig) alla dar i veckan. Skillnaden är att barca under föregående säsong hade världes bästa anfallsuppsättning vilket gjorde att den "magiska" barca-trion där back aldrig sattes under större prov.

2009-07-10 @ 16:22:49
Postat av: Adde

Val? Jag tror nog du har fel uppfattning om Pepe och Ramos.

Pepe är ojämn och gör bort sig mot bättre motstånd (första barcamatchen och mot Roma där Vucinic eller vad han heter rundande honom några gånger.

Stora försvare gör inte bort sig så ofta som han.

Och Ramos har tyvärr inte utvecklats som man hoppats.

Det är fakta!

2009-07-10 @ 17:27:23
Postat av: Berat

Anfall är bästa försvar sägs det! I så fall ligger Real bra till.

2009-07-11 @ 01:15:48
Postat av: Johan

Håller med Berat

Anfall bästa försvar

2009-07-11 @ 18:35:17
Postat av: Juventus

Tror ni verkligen Real vinner CL ch ligan nästa år?? Då är ni fan ta mig helt sjuka. Real är ett gäng "divor". Juventus tar det nästa år eller Barca.

2009-07-12 @ 20:31:44
Postat av: Johan

Kan säga så här att Varken Juventus, Barca eller Real vinner CH nästa år.

Utan det gör LIVERPOOL.



YOULL NEVER WALK ALONE

2009-07-13 @ 11:34:19
Postat av: Natanael

GLORY GLORY MAN UNITED!

2009-07-15 @ 13:35:37
Postat av: Fotbolliblekinge.se

Ni som följer Mjällby AIF eller övrig fotboll i blekinge har nu fått ert eldorado. På nya fotbollsajten fotbolliblekinge.se hittar ni bl.a speltips från Marcus Ekenberg, Bloggar av "Bagarn" Rosengren, Mattias Asper och Markus Ringberg, inför matcherna i blekingeserierna, dagen efter reportage, nyheter, matchreferat mm.

Hälsa gärna på!

2009-07-30 @ 12:40:40
URL: http://www.fotbolliblekinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0