Veckans profil: Peter Lindgren!!!






Som alla vet så tänker jag köra vidare på idén om att intervjua lokala profiler. Nästa profil är ingen mindre än Åsums motsvarighet till Milans Adriano Galliani, Peter Lindgren.
 
 
Namn - Peter Lindgren
Tidigare klubbar som fotbollspelare & tränare- IFK Kristianstad  (moderklubb),Yngsjö IF  86-91, IFK Hässleholm  92, KBI  93,95, Åhus HBK  94, Tosteberga 96, Tränare Huaröd  97-98,Svenköp 99, KBI (hjälptränare hö 00-01) Tränare 2002-05 Åsums BK 2007- ?

Ålder   39 i år
Familj- Gift med Camilla sönerna David 16 & Johan 13
Klubb- Åsums BK
Yrke-  Utdelningschef Posten
Övriga intressen- Trav, resa
 
Hallå Peter!
 
Hur känns det o veta att jag fått mail från några av mina besökare där dem ber mig intervjua dig? Förutom att Galliani kör ner Milan i botten medans du fortsätter utveckla föreningen Åsums BK. Finns det några fler skillnader mellan er tror du?

Det var roligt att dina besökare vill att jag svarar på lite ??? frågor. Jag har tagit ut en timmes kompledigt för detta.

Haha, Galliani är äldre, mäktigare och har mer pengar på kontot.

Rent fotbollsmässigt finns det inga skillnader.


 
När du tog över KBI så blev klubben väldigt snabbt en klubb där alla ville spela och ni avancerade 2 divisoner utan problem. Du lämnade och spelarflykten blev ett faktum.
Du tar över Åsums BK som egentligen var klara för div.7 spel, men med lite tur så fick klubben en andra chans till spel i Supersexan.
Helt plötsligt så vill alla spela för "Real Åsum".

Hur förklarar du att alla klubbar du tar över blir "inneklubbar"  där alla "innekillar" som sitter på Fenix på fritiden vill spela i?

Fenix?det låter som spelarna får i sig på tok för många kalorier, tur att träningen för 2009 har börjat.

Jag vet inte om de klubbar skall kallas "inneklubbar" eller "innekillar" men vi har fantastiskt roligt. Det är roligt när det går bra att många vill spela i klubben/arna

Just nu i Åsum är vi en seniortrupp/J trupp på 38 spelare och dessutom har 4-5 spelare velat gå till oss där vi har tackat NEJ.

Jag tror att 90-95% som spelar fotboll oavsett nivå är tävlingsmänniskor som tycker om raka & Tydliga Mål.


 
Vad var det första du gjorde när du tog över Åsum ?

  1. Tydlig Målbild
  2. Handplockade tränare, ledare som jag har stort förtroende för och vilja/kan genomföra de aktiviteter som krävs.

Är du nöjd med säsongen som gick ?

 Ja absolut, vi avancerade till 5:an och det var ett delmål. Nu har vi 2 säsonger på oss att avancera till 4:an.

Jag hade önskat att vi gjorde fler mål framåt men det kan vi ha tillgodo under 2009.

Försvarsspelet var strålande förutom matchen mot Näsby där vi blev TOTALT avklädda 2-7 ( stor eloge till Näsby som var riktigt bra denna matchen)
 
Ni har ju värvat rätt många nya spelare. Vad är er målsättning i div.5 ?

Topp 3
 
Hampus har ju skött sig bra som både spelare och tränare även om jag kom runt honom några gånger i Ovesholm ;). Kan du se honom som en framtida KFF-tränare ?

Hampus är en väldigt ambitiös tränare som har viljan att utvecklas. Han går in på sitt andra år som huvudtränare, han lär sig nya saker hela tiden och samlar på sig erfarenheter.

Jag är övertygad, om viljan att utvecklas består går han en bra tid till mötes som tränare. Svar på frågan: JA

Jag håller med om att du kom runt ett par gånger i Ovesholm, vi visste tidigt att det inte skulle bli något insläppt, då du inte orkade avsluta.


 
Vad är det största anledningen till att ni avancerade upp till femman. Rövhållstight försvarsspel eller ren tur (speciellt i kvalet) ?

Båda, vi hade gjort oss förtjänta av den turen i kvalet samt att vi har en bred trupp.
 
Vem tycker du var Åsums bästa spelare ?

Där var många spelare som tog ett steg framåt under 2008 jfr med 2007.

Den nyttigaste/bästa spelaren var: Elvis Hasanaj.
 
Vem tycker du var Supersexans bästa spelare ?

Elvis Hasanaj
 
Vem är den bästa spelaren du tränat ?

Eftersom jag tränade KBI och är mer bakom kulisserna i Åsums BK radar jag upp en ranking på 4 spelare från KBI, de 2 bästa och 2 som jag tyckte hade potential att bli riktigt bra.

1. Johan Ström         allround, bra arbetskapacitet och ett mkt bra fotbollskunnande.

2. David Lindborg     ymf-forward. Berg O Dalbana men i sina bästa stunder RIKTIGT RIKTIGT BRA!

1. Haris Feratovic    mittback.       Sista året han spelade för KBI var Haris vår klart viktigaste och bästa spelare. Stark och mkt bra försvarspelare med bra inställning, tyvärr saknade han lugnet i stridens hetta, drog på sig åt helsike för många kort. Han får hoppas på brodern i Mjällby.

2. Dzemal Hadzic     ymf-forward,hade ALLT utom fotbollsskalle. Jag hoppades att han skulle blomma ut rejält. Dzemal, Dzemal varför var/är du så lat?.
 
Jag vet att ni fått nästan vilken spelare ni pekat på. Men om du hade fått värva någon från Supersexan till Real Åsum. Vem hade du valt ?

En Haris Feratovic som kan tygla sitt humör.
 
Spelaren med flest röda kort i Kristianstadsfotbollen Ivan Zebina försvann spårlöst från Åsum. Vart tog han vägen ?

Är det Ivan? jag trodde det var Haris? Ivan mognade en hel del på senare år (Kiaby i premiären visade han dock gamla synder).

Ivan kommer att ägna mer tid till familjen då han har 3 st barn och hus att sköta. Jag har inte stängt några dörrar för Ivan och jag hoppas att han någon gång kommer tillbaka till fotbollen som ledare.
 
Stämningen verkar vara väldigt bra i Åsum trots att det är så pass stor spelaromsättning efter varje säsong. Vad är hemligheten ?

Så länge vi vinner och tar poäng är det alltid lättare att motivera och inspirera alla.

Vi har ett tydligt Mål, vi vet var vi skall och det känns som att spelarna VILL vara delaktiga.

25 spelare spelade a-lags match ifjol

Bra gemenskap

Öppet & ärligt Ledarskap

HA KUL på och utanför plan. (fest & aktiviteter) Det skall vara roligt att spela fotboll i åsums BK.
 
I vilken division spelar Åsum 2012 ?

Vi skall nå div 4 inom 2 år. NÄR vi har lyckats med det bör det sättas upp nya mål.

Åsum har en bra årskull i P 93 som jag tror mycket på i framtiden och de kommer säkert att knacka rejält på dörren till seniorfotbollen redan under 2010-2011.

Åsum har en imponerande ungdomsverksamhet. Även många ledare, föräldrar och en styrelse som gör ett fantastiskt arbete för Åsums BK.

Svar på frågan då: OM/När ALLA i Åsums BK spelare, ledare och styrelse tror och jobbar utifrån uppsatta mål finns väl inga gränser, eller?. Finns jag kvar i föreningen efter uppnått div 4 ?  då gissar jag på div 3.
 
Vad tycker du www.jetlagg.blogg.se ?

Jag läser sporadiskt 5st bloggar och din är en av dom (övriga är: Åsums, Patrik P,Ekewald & Nosabys). Tycker  din är helt OK.  Jag tycker ibland att man går över gränsen på samtliga bloggar , ett exempel är skriverierna/kommentarerna om Fatos Gashi, tufft & orättvist mot en bra kille som har uppfattat lagt ner mycket engagemang och tid i Näsby IF. Jag själv och Åsum har fått utstå mkt mkt negativt i diverse bloggar. Jag kan ta negativ kritik och jag kan säkert lära mig av det MEN jag tycker personligen att alla bör skriva sina namn och står för det man tycker, alla behöver inte tycka lika(tur är väl det) men personangrepp mm utan någon fakta ger inget, någon stackare kanske dessutom tror att allt som skrivs är sanningar.
 
Jag lämnade för Viby innan du tog över KBI. Så jag har aldrig haft nöjet och ha dig som tränare eller Sportchef. Men enligt personer du tränat så säger dem att du alltid är lugn och cool.
Har du nånsin blivit riktigt arg när du följt någon av dina klubbar ?

Jag vill nå uppsatta mål och vinna fotbollsmatcher.

Jag visar dock sällan känslor, jag kan bli upp jagad och slänga ur mig en dum kommentar mot motståndare & Domare som jag sedan ångrar. Det är väldigt sällan jag blir arg på spelare och laget, jag tycker inte det passar med att gorma och skrika på sina spelare under matchen. ( jag är övertygad på att alla jobbar för vinst)

Vi kommer överrens om vad vi vill inför säsongen, spelare och ledare.

Vi har samlingar innan matcherna då tränaren lägger upp taktiken och vad vi bör tänka på, träning mm är upp till varje spelare hur bra tränad man vill bli och ge sig själv bättre förutsättningar.

Det finns möjlighet till personliga samtal under hela säsongen och inför säsongen, det tycker jag är rätt forum och ta upp ris & ros.

 Det finns ingen anledning att springa runt och vara arg, vi gör bra matcher och mindre bra matcher, det måste man acceptera. Vi får heller inte glömma att krav mm  inte kan ställas på dessa nivåer vi befinner oss på. HA KUL
 
Vad är din syn på Alliansen ? Hur tycker du att den borde förändras/förbättras? Eller är den bra som den är ?

Alliansen är speciell, jag har inte riktigt tänkt färdigt i denna fråga. Jag tror dock att man måste börja tänka på lite nyheter speciellt runt matcherna, musik och någon form av uppträde? Som sagt jag har inte tänkt färdigt, när jag har gjort detta kommer jag ta nytta av den boll Lars Olof och K-bladet lämnade över under finaldagen med att det var fullt ok med att lämna förslag.
 
Och nu till lite mer känsliga frågor.
 
Det ryktas ju om att ni betalar spelare för att spela för Real Åsum. Ligger det någon form av sanning i ryktet?

Spelare med ledarfunktion(Hampus, Kutte, Erik L) och jag själv har ersättning för det uppdraget vi har i Åsums BK.

Inga  pengar betalas ut till spelare, några enstaka har fått skor/ ljumskbyxor på Team Sportia + att samtliga seniortrupp/juniortrupp har fått ett träningskit 2008. (ser snyggt ut på träningen) Detta är sant och övriga sanningar får ni själv ta ställning och tro på. Min förhoppning är att vi kommer att skapa oss ekonomiskt utrymme för skobidrag till samtliga under 2010.

Jag tror dock utan fakta att vi inte har högre kostnader än någon annan klubb i div 4-6  som har ett A, B och J-lag.

Spalarna i Åsum bör svara själva MEN jag tror inte att valet om man får ett par skor eller inte är avgörande om man skall spela i åsum eller inte.
 
Om svaret blir nej. Så vill jag veta hur många juniortränare ni har inför säsongen 2009 ?

Du kan få svar ändå. Erik Lindberg kommer till att coacha vårt J lag under matcherna, sedan kommer jag själv med hjälp av Per Inge Ström sköta träningen.
 
Är det sant att Hampus Frank kommer 15 min innan samlingen till matcherna, bara för att vara säker på att han får den absolut tightaste tröjan ?

Det har han redan säkerställt med att ha fasta nummer, problemet blir under nästa år då han släpper över sitt nummer. Jag är dock övertygad att han tar över ett nummer med samma storlek de matcher han platsar.
 
Vem står för underhållningen i Åsums omklädningsrum ?

Där finns en hel del spelare som står för underhållningen.
 
Du och din farbror sköter 2 av Kristianstads 3 största föreningar. Är det inte dags för Krister att ta över KFF så ni får monopol på Kristianstadsfotbollen ?

Du är rolig du.

Han har fullt upp med att agera domare i fotboll & handboll så det är nog inte aktuellt.

Annars hade det varit spännande och det hade framförallt varit heta diskussioner när släkten är samlad. Ni läste väl övergången med Erik Lindberg där Farbror Tommy gick ut med att Nosaby  inte ens var i närheten av att kunna konkurrera ekonomiskt, ett uttalande som jag tycker är väldigt plumpigt och som saknar fakta.

Att sedan Erik Lindberg valde att spela i sin moderklubb, har fått jobb på Intersport i Hässleholm(där möjligheten att träna 4-5 ggr i veckan + match är begränsad) och att vi pratar med våra spelare innan November månad om vad som skall hända inför kommande säsong mm, detta kan varit ett alternativ varför Erik kom till oss, eller hur?

Det var heller inte så att Erik gick under frimånaden och var en gratis övergång. NEJ, vi löste honom! Annars fick han snällt gå ett år utan fotboll, eller det säger man kanske bara i en förhandling ? Gammal förhandlingsteknik tycker jag som bara är tidskrävande.

Jag tycker var och en klubb ser över och utvärdera sin egen organisation. Vad har vi gjort bra ? vad kan vi göra bättre?, gör man det behöver vi inte skylla på andra klubbar för att betala ut ENORMA ? summor till spelare. Som sagt sopa framför egen dörr innan kritik riktas.
 
Vad anser du är vägen till framgång ?

Tydlig Målbild, Vilja, delaktighet, samarbete, tur och att vi har KUL
 
Och då avslutar vi med några snabba frågor.
 
Obama eller Bush?              OBAMA
Palestina eller Israel?         PALESTINA
Milan eller Inter?                  INTER min äldsta son håller på Milan och den yngste håller på INTER favör lillebror
Serie A eller PL?                   PL världens bästa liga. Aston Villa är laget (här har äldsta sonen klart för sig) vi är nöjda med placeringen för tillfället.
Coca Cola eller Ginger Alé?            Coca Cola, nu mest vatten då jag försöker få bort taket över nöjesfältet.
Sportal eller Svenskafans?            Svenska Fans
Rinkabys Ekewald eller Åhus IFs Tillberg ?         Rinkaby Ekewald. (Åhus bloggen följer jag inte.)
Tacos eller Kebab ?             Tacos  ( alltid 1ggr/veckan )
KBI eller Åsums BK?            Åsums BK. MEN jag måste erkänna att hjärta finns fortfarande för KBI som jag hoppas återuppstår i framtiden.
 


Kommentarer
Postat av: Nesta

Vilken härlig intervju! Har aldrig under min tid läst något liknande i Kristianstadsbladet.

Fortsätt ert goda jobb!

2009-01-19 @ 08:38:19
Postat av: Göran

Jag tycker det var både underhållande frågor och svar. Det intressanta med "Real Åsum" är vad som kommer hända när det blir för många "innekillar" där. Hur kommer laget påverkas av så stor omsättning av "innekillar"?



Vad händer tex när alla xs tröjor är upptagna?

Vad händer när den största innekillen av de alla, Niklas "Nega" Nordgren värvas till Åsum? Kommer han kanske dra lite för många skämt om någon liten stackare och kanske förstöra lagandan?



Vad händer om Åsum värvar Fatos så som det ryktats en del? Kommer spelarna protestera mot att han ska ha så stor lön?



Och vad händer sen när Åsum värvar stans just nu hetaste innekille, Jetmir "Mr.Blogg" Isofi?



Kommer Isofi hänga ut sina lagkamrater på bloggen och försöra lagstämmningen ännu mer?





Vad jag försöker säga är att, det går inte att ha för många "innekillar" i ett och samma lag. Så det ska bli intressant att se hur det går för "Real" Åsum.

2009-01-19 @ 11:40:50
Postat av: OIF

Väldigt intressant intervju. Kul att Peter kunde bjuda på sig själv lite.

Min fråga är hur det kommer sig att Erik får betalt för endast coacha laget utan att behöva träna dem.

Det är ett riktigt glidarjobb måste jag säga.



Fortsätt så Jeten.

2009-01-19 @ 12:15:55
Postat av: Näsby

Bra fråga som Goran ställer där...

"Hur kommer laget påverkas av så stor omsättning av "innekillar"?"



Det som kommer att hända om fler innekillar kommer till laget är att vattenbärarna/blattarna i laget (som varit de mest tongivande) kommer fint att få sätta sig på bänken...

Men blattar brukar ha svårt med att göra det "fint" så det kommer att bli ett jävla liv och lagmoralen kommer att sjunka...

Vems felet blir kan ju diskuteras... Blatten/vattenbäraren som varit tongivande under 2-3år men inte kan ta en petning...?

eller

Tränarens som måste spela med innekillen i startelvan för att han antagligen spelat högre i upp i divisionerna och får bättre betalt...

2009-01-19 @ 12:18:11
Postat av: Lokal

Lindgren kommer göra ett lika bra jobb som sin farbror. Åsum kommer alltså spela div.3 inom 4 år.

2009-01-19 @ 12:18:50
Postat av: Till Näsby

Försök vara lite alvarlig nu.

Vilka "blattar" är det du syftar på ?

Åsum är ett lag. Vi struntar fullständigt i om du är Svensk eller invandrare.



Måste även berömma både frågorna och svaren.

2009-01-19 @ 12:26:17
Postat av: XS

Är Real Åsum sponsrade av Cafe Fenix? Ganska roligt om så är fallet. Särskilt roligt i och med att ett annat cafe, Cafe Bonna, sponsrar ett annat kungligt lag i trakten, nämligen Real Näsby!



Hahaha

2009-01-19 @ 13:03:18
Postat av: Fredrik

Vilka är "innekillarna" i Åsum? Vet inte någon..

2009-01-19 @ 13:36:47
Postat av: spelare

Öppet & ärligt Ledarskap = lögn

J-laget har inga träningar

Levis fick ett jobb.

sen är det bara "stjärnorna" som får skor och diverse.



Heja Åsums Förnekelse...

2009-01-19 @ 14:09:54
Postat av: Göran

"Innekillarna" är just de som brukar vara i stan och fika ofta, Hampus, Kutte, Peter, Erik och deras kommande stjärntillskott Fatos, Niklas & Emil, Jetmir och kanske även Haris (om han lyckas stänga sin flabb).

2009-01-19 @ 14:12:58
Postat av: Näsby

Alvarlig? Jag är allvarlig.



Jag syftar på Kujtim och Fitim.

Om jag inte minns fel så var det många som sa att Fitim var KBIs bäste

då de(under P.Lindgrens tid) vann div.6 och sen div.5.

I div.4 blev sen både Fitim och Kujtim bänknötare då det kom in spelare från KFF(Larsson,RödluvanSvensson,Andre osv) och en del andra spelare som var vänner till just Hampus(ex. Bern).

Då fick blattarna sätta sig på bänken.

Lite som Marek i KFF. KFF åker ner till div.2-3 och kallar in Marek som i sin tur tränar upp laget och tar tillbaka dem till ettan och sen får Marek leta nytt jobb för att en svensk bonde ska kunna ta över KFF då han är släkt/vän med någon i ledningen.

2009-01-19 @ 14:14:18
Postat av: Goran

På tal om att vara allvarlig så kan jag säga att jag inte heter Göran utan Goran och jag skämtade bara i mitt förra inlägg.



Peter Lindgren har gjort ett bra jobb i Åsum, han ska ha stor elog för det.

2009-01-19 @ 14:40:56
Postat av: Ösums BK

Till Näsby:

Uppenbarligen är du själv gammal medelmåttig KBI-spelare som pga av undermålig fotbollskunskap förpassades till bänken då KBI klättrade i seriesystemet. Fitim var duktig i sexan, medelmåttig i femman och platsade knappt i fyran. Detta hade inget med vare sig namn, pass eller utseende att göra utan enkom fotbollskunnande.

Jämförelsen med Marek är ju inget annat än patetisk.

2009-01-19 @ 14:51:13
Postat av: Andreas

Till Näsby. Du skjuter dig själv litegrann i foten med sådana inlägg. Du utmålar hela tiden "blattarna" som offer, varför gör du det? Tror du att fotbollslivet är en konspiration mot dig och dina vänner? De håller kanske inte standarden på alla plan, det räcker inte att vara teknisk. Vad menar du med en svensk bonde? Antalet bönder i Sverige är jämförelsevist lågt. Jag försöker hela tiden argumentera MOT rasism med folk, men med sådana uttalande som dina så blir du ju bara värre, fattar du inte det?

2009-01-19 @ 15:07:45
Postat av: winnö

Två nya till Winnö.

Carl-Johan Bengtsson från Treby.Hannes Edvaller från Önnestad.





Ps. Peter Lindgren verkar kunna sina saker.

2009-01-19 @ 16:48:11
Postat av: Näsby

Kan inte säga att jag håller med om det ni skriver Ösum/Andreas.

Till och börja med så utmålar jag inte blattarna som offer. Rasism är något som även invandrare/blattar utövar mot svenskar på olika sätt och nivåer.

Det är ingen konspiration Andreas, MEN jag tycker att det är mycket konstigt att det (i tex KFFs pojklag) offtast finns invandrare som totalt dominerar i pojklagen men senare gallras bort när det är dags för att ta klivet upp i seniorlaget.



"Det räcker inte att vara teknisk" skriver Andreas.

Okej, vi alla ser hur lång efter klubbarna i Krstd-regionen ligger efter p.g.a man satsar på spelare som endast "springer & sparkar".

KFF som spelar i Sveriges 3de högsta divisoin är det bästa man har att komma med! Och KFF hade spelat kvar i Sveriges 4de division om man inte hade satsat på Nordgren, JUST DET, en annorlunda spelartyp.

Vi kan även se hur långt Svensk klubbfotboll ligger efter resten av Europa då man i ung ålder tar bort de som sticker ut och är just lite annorlunda. Istället köper man in en brasse som sitter på bänken i nåt pisslag.

Och vad gör brassen i allsvenskan?

Jo, han leker med de svenska löparna....



Men jag ska försöka hålla mig till ämmnet.

Fitim och Kujtim kommer definitivt att bli petade i Åsum så fort Åsum värvat killar som passar bättre in i systemet, dvs springer&sparkar tillräckligt långt...



Till Ösum: När man hade petat/blivit av med "medelmåttor" som Fitim, Kujtim, Harris, Djemal, Burim, Ari, Mirnes osv osv så är laget tbx på ruta ett, vilket är att försöka hålla sig kvar i femman genom att slå sig ihop med KIS och "värva" spelare som Lilla...

2009-01-19 @ 17:19:47
Postat av: Andreas

Bra inlägg Näsby!

Jag håller dock inte med dig allt som du skriver, men en hel del. Jag har också sett N Nordgren, en riktigt bra spelare tycker. Jag har lite svårt för honom som person, men det hör inte hit. han har varit KFF:s i säklass bästa spelare.

"...jag tycker att det är mycket konstigt att det (i tex KFFs pojklag) offtast finns invandrare som totalt dominerar i pojklagen men senare gallras bort när det är dags för att ta klivet upp i seniorlaget." Helt rätt, men varför är det så? Kan det kanske vara så att de fixar inte en motgång, väljer att gnälla, gå till en annan klubb osv. Talang för mig är inte bara att dominera i pojklagen utan att fortsätta orka träna och kämpa för sin plats i laget.

En annan "rolig" grej är att det i svenska landslaget nästan bara är rejects, de har haft det tufft i yngre år, men de har kämpat och kommit igen och visat. Det är oftast de som ligger 4-7 i sin årskull(ungefär) som lyckas inom seniorfotbollen, de har en bättre karaktär och har fått motgångar tidigare och klarar därmed seniorfotbollen på ett bättre sätt istället för att ge upp som oftast "stjärnan" gör när de får en motgång.

2009-01-19 @ 18:17:09
Postat av: Anonym

Bra skrivet Näsby!

Skrev precis ett längre inlägg, men det försvann. Återkommer, men inte nu, eftersom pissdatorn fuckar upp sig.

2009-01-19 @ 18:21:12
Postat av: Ösums BK

De spelare som du räknar upp var de som sparkade ner KBI i sexan 2003...

2009-01-19 @ 18:44:16
Postat av: OIF

Hade varit intressant och höra vad Peter själv har att säga.

Han har trots allt styrt både KBI och nu Åsum.

2009-01-19 @ 20:03:34
Postat av: Negan

Det var fan ta mej på tiden att någon sa nåt positivt om mej!

Flest mål och assist i KFF säger allt..

2009-01-19 @ 20:06:25
Postat av: Åsums BK

Näsby, kan inte riktigt hålla med dig.

Om KBI med Peter Lindgren i spetsen hade petat alla invandrare så hade dem inte följt med honom till Åsum som tex Kujtim,Ivan och Fitim.



Jag tror att Peter Lindgren är en av Kristianstads mest omtyckta fotbollsprofiler.



Jag hoppas denna diskussion kan hålla sig på samma nivå hela tiden eftersom jag tycker att det är intressant att följa.



Vill avsluta med att säga att hela idén med intervjuer är väldigt bra.

2009-01-19 @ 20:15:17
Postat av: Ekewald

Strålande intervju och riktigt trevliga och genomtänkta svar av Peter som vanligt.

Åsum spänner bågen och det är bara att applådera en förening som vågar sticka ut hakan och stå för en målbild och en filosofi.

Även om jag själv tacklat Peter och Åsum emellanåt på laget.se/rinkaby så är jag full av beundran för ledaren Lindgren.

Vill mena att vi andra skall titta och lära istället för att böla, för om Åsum kan få fart på verksamheten så varför skulle inte andra klubbar kunna detsamma.

Om dom sedan heter Näsby, Rinkaby eller något annat spelar knappast någon större roll.



Lycka till Peter och Åsum samt tack Jetmir för en seriös intervju!

2009-01-19 @ 22:08:27
URL: http://laget.se/rinkaby
Postat av: winnö

Helt rätt Ekewald!

2009-01-19 @ 22:57:23
Postat av: KBIare

Peter lindgren ska en stor eloge för det han gjorde i KBI. Han gör säkert samma i Åsum som han gjorde i KBI. Han fick alla och känna sig som EN grupp. Och som han även säger VI HADE TYDLIGA MÅL. Vad hände då när Peter lämnade föreningen? Vi hade helt plötsligt 10-talet grupperingar. Och det roliga försvann. Det var inte samma och komma ner till en träning som under lindgrens tid.. Grym tränare både på och utanför planen! Stort stort lycka till i femman Peter och åsum! Och fortsätt med att sticka ut näsan som ni gör! Typiskt svensk och INTE våga det. Vill man inte, lyckas man inte!

2009-01-19 @ 23:27:27
Postat av: KBIare

Får även jag också tacka jetmir för en fin levererad intervju till... Stor eloge till dig också!

2009-01-19 @ 23:29:14
Postat av: Näsby

Ja, det stämmer "Ösum", KBI åkte ner 2003 med nästan samtliga av de spelare som jag räknade upp. Jag sitter inte och skriver att det endast skall vara det ena(swe.) eller det andra(in.). Absolut inte! Utan det skall vara en blandning av oss alla.



Det hade definitivt inte fungerat med 11 invandrare som bara dribblar och aldrig släpper bollen precis som det inte fungerade för KBI i fyran med 11 "träben".. ( Framförallt en viss Hampus i backlinjen..... hehe )



Andreas du har rätt angående det med motgång. Jag skrev själv i ett tidigare inlägg att det är typiskt att invandrare brukar ha svårt med att ta en petning "fint" och att det bli ett jävla liv.



Med alla spelare som står stilla och spelar fotboll i Näsby så hade vi definitivt behövt en Johan Ström som springer upp planen.

Att drömma kostar inget....



2009-01-19 @ 23:41:39
Postat av: ZzzZzz

jag mötte Kujtim i fjol och han har tappat enormt. (om vi jämnför med KBI tiden)

2009-01-20 @ 02:14:12
Postat av: Dzemal

Vilken intevju, sjukt bra Jetski!

Pidde glömde dock värva ett nyförvärv som sköt honom upp i fyran förra gången...! ;-)

Men å andra sidan kan man inte köpa allt för pengar.... :-)

Lycka till i femman!

2009-01-20 @ 11:03:38
Postat av: Negan

All heder åt Peter, men tror många har glömt en man som alltid stått både vid KBI:S samt Peters sida , jag talar om Leif Rosenberg en man som alltid stått för vad han tycker och tänker, jag har nog aldrig sett så många unga haft sådan stor respekt för en äldre som just för honom. All heder till Peter och Leif medflera för vad de gjorde för KBI under de åren "Pidde" hade dem .

2009-01-20 @ 19:11:16
Postat av: KBIare

Instämmer helt på negans inlägg!

2009-01-21 @ 21:16:09
Postat av: Nyfiken

Undér den framgångsrika perioden för KBI 2004-2006 så var båda anfallarna svennar, Ursprung och Perkman. Dom öste in mål. Match efter match. Djemal och Fitim splade ofast en var sin kant. Och Ivan och Lindborg spelade mest på mitten. Riktigt roligt i KBI på den tiden. Härlig ofensiv fotboll, med riktigt starka anfallare på många positioner.

2009-01-22 @ 18:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0