Nytt år, samma gamla xenofobi.

Året hann knappt börja innan folk förfärades över att årets förstfödde i kommunen skulle heta Malik. Det ena efter det andra främlingsfientliga inlägget kommenterade artikeln varpå Kristiansbladet raderade dem. Folk tycker alltså på allvar att ungen skulle heta Sven, Kurt, Ingolf eller något annat "ursvenskt". Lika bra att göra som föräldrarna som jag bloggat om tidigare då. Om ni glömt bara klicka här. Svenskar döper idag faktiskt sina barn till alla möjliga namn som till exempel Neo, Pi, Vips och Frodo. Hur svenskt är Pi? Även om jag som Ma/No-lärare tycker det är lite kul. Varför man vill döpa sin unge efter en fraggel eller en hobbit vet jag inte, men det är som sagt föräldrarnas val. Ungen lär ju blir mer "uppmärksammad" än Malik vågar jag lova. Om man kollar in namntoppen för 2007, så är det många namn som inte är ursprungligen svenska, säkert mer än hälften. Så varför uppröras över Malik, 3030 gram och född i Sverige. Välkommen säger jag!

Hoppas ni som tycker att bloggen bara ska handla om fotboll har överseende med detta. Jag tycker detta är viktigt att folk tänker efter.

Lite om fotboll då...
Nu väntar jag på svaret om vilken liga som är starkast 2009. Inför CL:s åttondelsfinaler så möts Englands jättar mot Italiens jättar (sorry! inget A.C Milan, Jet). Vilket land får med flest lag vidare?

Johansen

Kommentarer
Postat av: Lokal

Svenska traditioner och värderingar kommer inom 100 år att försvinna.

Trots att vi Svenskar har mycket att vara stolta över så finns det inget som heter stolhet och patrionism i det här landet.

Istället är vi för kulturblandningar samtidigt som vi släpper in flest Araber (Irakier & Kurder) av alla länder i Europa.

Det kommer födas fler Maliks och Mohammeds i det här landet var så säkra.



Är detta fel eller är vi starkt beroende utlänningar eftersom vi Svenskar har för självständiga kvinnor som vägrar föröka sig innan dem rest i några år, för att sedan plugga klart och sedan hitta ett tryggt yrke innan dem vill börja föröka sig.

2009-01-02 @ 11:20:39
Postat av: Goran

Till lokal, då ställer jag frågan till dig varför de "riktiga" svenskarna inte väljer vanliga namn till sina barn utan väljer häftiga namn som Johansen skrev på bloggen? Så många invandrare har vi inte för att alla ska heta Mohammed, eller hur?



Dags att predika för de "svenska" paren att få barn så ofta som möjligt?



Vad gäller traditioner så är det den nya generationens svenskar som själva annulerar dem. Att äta en god middag på julafton har tyvärr ersatts av sprit och fester och Sverige, som en gång i tiden hade många troende kristna, har minskat rejält för varje år som går! Är det vi invandrare som har förstört för er?

2009-01-02 @ 11:47:08
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Lokal

Goran jag tror nog inte du förstår vad jag skriver.

Jag har aldrig skrivit att Svenskar döper sina barn till Mohammed.

2009-01-02 @ 12:22:30
Postat av: Goran

nejnej, jag påstår inte heller att du har skrivit om att Svenskar "döper" sina barn till Mohammed. Förstår hur du menar men jag tycker att man ska kritisera befolkningen som bara blir allt mer egoistiska och hellre undviker familjebildning bara för att tänka på sina jobb.



Det jag menar är att de infödda svenskarna själva håller på att döda sina rötter o traditioner medan invandrarna håller hårt i sina och därför är det som det är nu. Sen att invandrarna inte orkar använda sin fantasi och oftast väljer namnet Mohammed till sina barn (mkt pga profeten) är en annan femma.



utan invandrare hade allt kollapsat

2009-01-02 @ 12:40:01
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Dzemal

kul att du tar upp andra grejer än min andre vän som i dessa mörka tider endast skulle beklagat sig över milan.. :-)



Vi invandrare är större rasister än svenskarna...



En vanlig balkan-människa hatar allt ocha alla.

ex: Bosnier och Albaner hatar zigienare, serber, kroater, svarta, judar, gula osv osv

En serb går så långt att han hatar alla förutom serber..

Kolla bara på alla krig på Balkan de senaste 20åren så fattar ni..

Serber mot slovener, serber mot bosnier, bosnier mot kroater, kroater mot serber, återigen serber mot albaner... säkert glömmt nåt krig, men ni fattar...

(måste sägas att serberna deltagit i de flesta striderna :-) )

Med andra ord så ska alla blattar sluta vara sånna mesar och känna sig utsatta! Vi är uppväxta med hat så sluta klaga...



Hoppas alla engelska piss-lagen åker ut...



Fred på jorden ;-)

2009-01-02 @ 13:02:13
Postat av: Johansen

Tror att "Lokal" är förvirrad eller skämtar. Du får för det första nog kolla upp begreppen lite. För jag antar att du menar stolthet och patriotism (inte "patrionism"). Bättre och använda ord som man förstår innebörden av. Börjar också undra om du inte blandar ihop det med nationalism men det är min tolkning.



Jag är stolt över att vara svensk och kan även kalla mig patriot.

Det sista du skriver om kvinnor uttrycker i alla fall en hel del manschauvinism.

Även du Goran lutar åt det hållet.



Dzemal har rätt i att xenofobi finns över hela jorden, den tar sig bara olika uttryck.

2009-01-02 @ 13:19:41
Postat av: Johansen

Apropå Neo, såg nu precis på Bladets fotbollsblogg att Markus Ekenberg (Mjällby aif) döpt sin nyfödda grabb till just Neo. Ha ha ha! Lär ju inte se samma inlägg om Ekenbergs namnval. Likaväl så välkomnar jag även Neo Ekenberg. :)

2009-01-02 @ 13:27:32
Postat av: Johan

Det kommer bara att vara Liverpool kvar från England efter matcherna har spelats. Sen kommer även Pool att slå alla och vinna hela skiten plus Engelska Ligan

2009-01-02 @ 13:39:54
Postat av: Goran

Johansen, skulle inte vilja länkas samman till manschauvinism, personligen respekterar jag kvinnor enormt mkt och jag känner ingen överlägsenhet över kvinnor alls men tyvärr har männen fördelar i livet som att undvika ha mens, slippa bära på barnet i 9 månader och att pissa stående.



Dzemal, rasism förekommer överallt. Att invandrarna måste vara så naiva är sjukt. Tur att man har en personlighet som älskar alla lika mkt även om folk hatar mig bara för att jag är domare







2009-01-02 @ 14:05:10
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Goran

Johansen, skulle inte vilja länkas samman till manschauvinism, personligen respekterar jag kvinnor enormt mkt och jag känner ingen överlägsenhet över kvinnor alls men tyvärr har männen fördelar i livet som att undvika ha mens, slippa bära på barnet i 9 månader och att pissa stående.



Dzemal, rasism förekommer överallt. Att invandrarna måste vara så naiva är sjukt. Tur att man har en personlighet som älskar alla lika mkt även om folk hatar mig bara för att jag är domare







2009-01-02 @ 14:06:21
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Emil N

Ska bara köpa mig ett lexikon, sen kanske jag med kan hänga med i debatten här inne! Johansen, alla här inne har defenitivt inte högskolesvenska på sitt cv!



2009-01-02 @ 14:39:20
Postat av: Emil N

hahahhahh

2009-01-02 @ 14:51:56
Postat av: Emil N

Johansen



Nästa gång du använder ord i dina inlägg här inne som över 50% av dina läsare inte begriper hade det varit bra med en liten ruta med förklaringar länkat till din skrift!



Mvh Emil

2009-01-02 @ 14:57:30
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Ok! Antar att det bara måste vara ord som xenofobi och manschauvinism som är "krångliga". De andra kan väl inte vara nya, eller?

Använd http://www.wikipedia.org/

Det gör jag när det är något som jag inte fattar.



Högskolesvenska! :D

2009-01-02 @ 14:57:41
Postat av: Dzemal

Aja baja Johansen... har du inte lärt dig på högskolan att du inte kan använda http://www.wikipedia.org/ som ett "riktigt" uppslagsverk eller som en referens då det kan vara nån gök som lagt in "faktan"..? ;-)

2009-01-02 @ 16:27:40
Postat av: Nisse

alltså goran, varför skriver du här? ingen gillar dig....haha, och din blogg är kass, ha lite stolthet och lägg ner den...=) god fortsättning

2009-01-02 @ 17:16:21
Postat av: Johansen

Hahaha! Dzemal, hade det varit en C-uppsats på högskolan så är nog Wikipedia ingen okej källa men nu handlar det om en blogg. Wikipedia är en ganska säker källa idag, kvällstidningarna använder den ständigt. Testa och ändra något får du se. Inte så enkelt som många tror.



Till Emil N:

Jag lovar att jag ska länka nästa gång. På min tid så gick man och slog upp ord man inte förstod men senare generationer är inte lika flitiga. ;)Hur många "svåra" ord var där? Tycker i alla fall att de flesta hör till allmänbildningen. Kanske inte xenofobi. Så varsågod! http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenofobi

2009-01-02 @ 18:40:05
Postat av: Johansen

Hahaha! Dzemal, hade det varit en C-uppsats på högskolan så är nog Wikipedia ingen okej källa men nu handlar det om en blogg. Wikipedia är en ganska säker källa idag, kvällstidningarna använder den ständigt. Testa och ändra något får du se. Inte så enkelt som många tror.



Till Emil N:

Jag lovar att jag ska länka nästa gång. På min tid så gick man och slog upp ord man inte förstod men senare generationer är inte lika flitiga. ;)Hur många "svåra" ord var där? Tycker i alla fall att de flesta hör till allmänbildningen. Kanske inte xenofobi. Så varsågod! http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenofobi

2009-01-02 @ 18:50:41
Postat av: Inlägg

Har någon lagt märke hur "många" kommentarer Goran får på sin blogg....lol...lägg ner skiten...

2009-01-02 @ 19:17:05
Postat av: Goran

Nisse och Inlägg. Bloggen är till för dem som VILL läsa den, mitt mål är inte att få 500 besökare. Jag har min stolthet som behåller bloggen dels för att jävlas med er som hatar mig ;)

2009-01-02 @ 19:35:42
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: sillastryparen

Bara fortsätt Goran...du underhåller mig =) HAHA

2009-01-02 @ 22:52:37
Postat av: Jetmir

Så länge man behåller sina värderingar och traditioner från sitt modersland, samtidigt som man anpassar sig successivt till det Svenska samhället så spelar det ingen roll om du heter Mohammed,Arber eller Beatiful Kurd.



Goran du verkar ha en fanclub. Jag skulle tippa på att dem är från G-Köpinges djupa skogar;).



Sen så får jag tacka för att du tyckte att jag var stel i Alliansen. Men det var inte för att jag varit skadad i 4 månader utan för att jag är allmänt stel. Har aldrig varit den rörligaste jäveln.

Fick dock in ett mål och några fina klackar som mina medspelare inte utnyttjade maximalt.

2009-01-02 @ 23:47:24
Postat av: Goran

Jetmir, det är inte omöjligt att köpingeborna är på mig igen. Ingen dålig teori.



Vad gäller dig så vet alla om hur tufft det är att komma tillbaka efter långtidsskada men du visade iaf hur man gjorde mål vilket var postivt och klackarna funkade väl. Hoppas skadan är helt läkt så du kan röra dig mer ;)

2009-01-03 @ 01:59:31
URL: http://ottifemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0