Notiser




Det var några dagar sen jag sist bloggade.
Det är tur att Johansen delar min börda;).
Sen får jag tacka Emil för sin intressanta teori.
Gästbloggare som har något vettigt att säga är alltid välkomna här på Jetlagg.

Jag var på spelarträff på cafét Bunna idag med Näsby. Det blir nog med 90% säkerhet Näsby IF för mig säsongen som kommer. Även fast jag skrivit på för Balkan och även lovat André att spela träna med Winnö.
Hade gärna provat Winno eftersom dem har ett riktigt skönt gäng men det är svårt o ta sig dit varje träning och match när jag pendlar med tåg varje dag.
Hämta bilen varje gång jag ska träna hade jag aldrig orkat med.
Därför är Näsby UTAN Fatos ett bättre alternativ.

Jag fick höra en del väldigt intressanta saker ikväll på Bunna.
Förutom att Fatos skickat ett kärleksfullt sms till sina tongivande spelare, att han ber om ursäkt för att han lämnar Näsby, Men att han måste ge karriären en sista chans. Samtidigt som han går runt till alla och berättar att han är klar för Nosaby så hade han glömt en liten detalj bara.
Att berätta till styrelsen att han lämnar. Näsbys ordförande som fick veta detta sist av alla tänker inte släppa honom gratis.(Han har trots allt spelat i Allsvenskan). Men Nosaby som har bestämt sig för att inte betala ett skit till sina B-spelare (det är därför Erik Lindberg, Patrik Persson och Co lämnade), har sagt att man inte tänker betala ett dug för Fatos när man har en massa hungriga juniorer som med glädje springer ihjäl sig på Mareks hårda träningar. Nosaby har uttalat sig att om Fatos vill komma och ställa upp och breda truppen så är han välkommen. Men kostar han så backar dem ur.
Innan vi fortsätter så ska ni veta att detta är ren fakta.

Fatos kommer då hamna i en sits som är väldigt jobbig/tråkig.
Han har enligt min mening 3 alternativ.
1. Börja köra mer Taxi svart så att han själv betalar summan som Näsbys ordförande Gazmend vill ha.
2. Ta ett viloår. Alltid skönt med att vila, men då får stackaren ingen uppmärksamhet.
3. Komma ner på jorden, svälja stoltheten och krypa tillbaks till Näsby IF. Fast den här gången som enbart spelare. En helt vanlig spelare som inte är mer värdefull än någon annan i laget.

Alternativ 3 är nog det bästa för honom. En väldigt smart person i Näsbys styrelse sa en sak idag som stämmer mycket väl.
Fatos kommer till ett lag där han varken kommer slå straffar,frisparkar eller hörnor. Han kommer inte få välja nummer 8. Men värst av allt så kommer han till ett lag som precis sparkat den grovt överskattade Svahn och anställt Kristianstadtraktens bästa tränare de senaste 10 åren. Marek kommer köra 4 -5 stenhårda pass hela försäsongen.
Hur kommer Fatos klara av det när han hoppade av flera grusträningar förra året pga sina ljumskar?

Hans ord stämmer mycket väl.

Känner jag Fatos väl som kommer han inte välja något av dessa alternativ utan han väljer att gå till stenrika Real Åsum.
Ett lag som verkligen är ett "innelag" och finns det någon klubb som hade passat Fatos bättre än "inneklubben" Real Åsum ?

Svar: Nej !

Jag behöver förresten Peter Lindgrens mailadress. Tänkte ställa honom några frågor. Så om någon har det så skriv det gärna här. Vill gärna veta anledningen till varför det blir sådan hysteri i vilken klubb han än tar över. Först KBI och nu Åsum. Vad är hans hemlighet?

Jag vet att någon eller några kommer börja sura för att jag skriver om Fatos. Men denna blogg går ut på att skriva om det som händer lokalt i K-town. Och just nu är såpan Fatos "Allsvenskan" Gashi det mest intressanta. Stör det er så gör det enkelt för er. Besök inte denna blogg.
Jag skiter fullständigt i vilka trosor Blondinbella köper och därför väljer jag att inte läsa den sidan.
Så enkelt är det.

Under veckan som kommer så skall det dyka upp en bild där Näsbys andrecoach är klädd i en Kilt.
Rykten går om att han gick ut på Class i enbart Kilt. Då hade ägaren lovat honom fri entré livet ut plus en drink varje gång han är ute om han framför alla tar upp kilten för att vissa några tjejer att han inget där under har.
Teddy chockar alla med att lyfta upp den.
Enligt säkra källor så finns det bilder på både när har på sig kilten men även när han lyfter upp den.
Men eftersom han är min coach så respekterar honom. Därför kommer inte bilderna på hans intima delar visas. ;)

Kan dock inte garantera att bilderna kommer hamna i min mail [email protected]
Men håller vissa personer vad dem lovar så blir det så.

Roma-Milan imorgon. Vi ska samlas hela gänget hos mig. Vilken jävla match det kommer bli. Pato avgör!

Besök gärna Näsbys hemsida. Tommy har gjort ett bra jobb där.
http://www.nasbyif.se/FB-INDEX.ASP

Vill även tacka Nordgren för nyårsfesten. Han är i Egypten med frugan just nu men jag vet med all säkerhet att han besöker Jetlagg varje dag.

Nu ska jag lägga mig ner och inte resa mig förrän imorgon.

Vid pennan / Jetmir Isufi


Kommentarer
Postat av: 1000





jag sätter en tusing på att Vucinic avgör peace

2009-01-11 @ 00:07:16
Postat av: Val

Jag var på årsmötet idag me näsby if och det ser jävligt ljust ut för näsbys framtid. Ledningen, styrelsen och hela köret verkar veta vad de pratar om och det finns mycket näsbyhjärta bland dem. Plus så har den nya j-lagstränaren erfarenhet från allsvenskan som spelare och tydligen så ska han veta lite om hur man tränar unga och hungriga juniorer också. Men jag tycker personligen att man ska lyfta fram Tommys och Minirs jobb de har lagt ner på Näsbys verksamhet den senaste tiden, för man glömmer lätt dem, eftersom dem ändå "bara" gör så kallade "skitjobbet"..

2009-01-11 @ 00:30:53
Postat av: Val

Ps: Tack för mig och mina vassa meningar! ;)

2009-01-11 @ 00:38:15
Postat av: Val

Hahahah. Jeten är det du som är skojaren som skriver under mitt namn? What a fuck kom vi överens om för 1 timme sen?

2009-01-11 @ 01:38:31
Postat av: Val

Ps: Det mest intressanta på årsmötet var nog det som indirekt var riktat mot Haris då han hyjer medlemskortskostnaden med 2000% eller något liknande med tanke på alla avstägningar :) Med förhoppningar hoppas jag verkligen även att du kommer tillbaka till Näsby för att spela där igen.



PS Återigen vill jag påminna dig Jeten att sluta skriva under mitt namn din lilla skojare där!

2009-01-11 @ 02:04:56
Postat av: Val

HAHAHAHAHA. Jag måste tacka min dubbelgångare till ökad populäritet. Tack så mycket!

2009-01-11 @ 02:18:18
Postat av: Jetmir

Val. Håller med om att Tommy gör ett väldigt bra jobb.

Sen så har aldrig skrivit in någon annans namn.

Hade jag velat gömma mig bakom andra namn så hade jag aldrig börjat blogga.

2009-01-11 @ 09:54:13
Postat av: Emil

Många känsliga ämnen du tar upp ovan. Lär ju inte få fler vänner på detta innlägg direkt :P.



Förresten, är du så säker på att jag kommer och fixar kanalerna idag att du skriver ut det på bloggen samt att du bjudit dit hela gänget? ;)

2009-01-11 @ 10:09:19
Postat av: Emil

PS! Du glömde ett scenario... vad händer om du går tillbaka till Näsby IF och Fatos inte lyckas bli klar för någon annan klubb och kommer tillbaka? Spännande..... :D

2009-01-11 @ 10:11:07
Postat av: Jetmir

Hahaha jag har redan lite för många vänner. Hinner tyvärr aldrig med alla ;).

Men idag hoppas jag samla dem flesta så vi kan kolla på lite fotboll av Världsklass.

Och det är allt tack vare dig ;).



Kan även passa på och göra lite reklam.

Emil Ashoor. Stans bästa tekniker. ;). Både bildigt och bokstavligt!

2009-01-11 @ 10:25:25
Postat av: Val

Det kan bli många duschar för Gashi, men jag tror Jetmir har en ganska stark vilja och är mogen nog att kunna lägga gammalt småtjaffs bakom sig för att spela fotboll och ha kul. Nej, hade sett fram emot att spela med dig Jetmir. Roligt med färgstarka personer.

2009-01-11 @ 10:29:06
Postat av: =)

cirkus näsby :D

2009-01-11 @ 10:56:09
Postat av: Murat

hahahahahah, Ni är såå jävla roliga alla ni Näsbykreaturer!!

Ni älskar verkligen uppmärksamhet!! haha

2009-01-11 @ 10:58:52
Postat av: Murat

PS. Jag gillar också uppmärksamhet!! DS.

2009-01-11 @ 12:48:51
Postat av: Val

What a fuck jag vaknade precis och jag ser att min dubbelgångare redan börjat sätta skräck på bloggen..hahaha. Tro inte på allt som skrivs här, speciellt inte under min dubbelgångare, han verkar vara en lite farlig rackare minsann...

2009-01-11 @ 12:59:15
Postat av: Emil

hahah ....Hur fan kan man vara stans bästa tekniker bildligt? :P

2009-01-11 @ 15:02:23
Postat av: daniél

Känns som att du skriver att du är bättre än Fatos. Att Fatos inte skulle duga i Näsby? Är bättre än Cirkus 97%

2009-01-11 @ 16:22:30
URL: http://slagganfransoder.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahaha

2009-01-11 @ 21:33:06
Postat av: Jetmir

Daniél har aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan spelare på denna blogg.

Jag spelar i Sveriges 8e division. Även om det är Supersexan så är det inte mycket att hänga i granen.

2009-01-11 @ 23:24:44
Postat av: Bonde

Vi fixar skjuts från stationen! Jag bjuder på wiskey i pausen

2009-01-12 @ 11:43:47
Postat av: Bergvall

Hade sett fram emot att spela/ träna med dig Jetmir. Får hoppas du beslutar dig för att spela i Näsby. Sen att Fatos är som han är vet vi alla nu! Han vet vad som väntar honom från min sida.

2009-01-12 @ 12:42:17
Postat av: akado

Först och främst, creepy bild!

För det andra, om det nu verkligen stämmer som du säger att dom kräver pengar så lär han inte ha glömt bort sin Åsum-flirt som han hade efter säsongen med Näsby.



Riktigt bra inlägg i gammal klassisk Jet-stil. Keep up the good work!

2009-01-12 @ 12:55:00
Postat av: Jetmir

Jag får tacka Bergvall. Ska bli kul och spela ihop med dig med.

Det kommer bli ett väldigt intressant år.

Jag tror att vi i år kommer spela mer som ett lag.

Jag ska träna på tisdag. Vi kanske ses då.



Sen får jag tacka Akado/Max/ Dirk Kuyt. Det är genom positiv feedback som man får motivation till att blogga.

2009-01-13 @ 00:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0