Matos, Fatos och lite kärlek.

Mina rss-bevakade "lokala" bloggar i iGoogle.


Har lite tid över efter att ha stekt falukorv och makaroner till familjen. Luktar falukorv hela jag. Men från matos till Fatos. Många har uttryckt åsikter om att bloggen handlar för mycket om Fatos och tycker att killen blir illa utsatt. Jag kan konstatera att killen engagerar tydligen. Varför vet jag inte riktigt. Har egentligen ingen relation till Fatos, har mött honom på fotbollsplanen vid minst  ett tillfälle och då märkte jag knappt av honom. Samma kille tar nu klivet upp till division 3 och vem vet, kanske han blommar ut i en bättre omgivning. Har ändå svårt att se att han ska ta plats, speciellt om det är som Jet skriver, att han har problem med ljumskarna av att spelat i ett mittenlag i sexan. Fatos har nu värsta chansen att motbevisa alla de som tvivlar på hans förmåga. Något som tiden får utvisa.

Tänkte att jag skulle vänta med att skriva ett blogginlägg men eftersom Milan inte vann sin match så blev jag illa tvungen. ;) Märk väl att vinner Milan så kan du räkna med ett fett blogginlägg i bloggen bara timmar efter vinsten. Nu tog Jet ut sin besvikelse på mig. ;) Men jag förstår att det är klart roligare att blogga i medgång än i motgång.

En läsare gjorde mig uppmärksam på ett inlägg i Åhus IF bloggen. Det handlade om att Bromöllas målvakt i alliansen liknade skådespelaren Rhys Ifans. Jag antar att de menade HIF:s målvakt, kanske därför att de senare plockade bort inlägget. Kul ändå att det var fler än jag som la märket till denna liraren. En arvtagare till Bonde kanske? ;)

Mycket "kärlek" i Kristianstad.
Främst mellan följande par:
Patrik Persson och Niklas Nordgren
Fatos och Jetmir
Bonde och domarkåren
Goran och Gärds Köpinge IF

Kollade runt lite på de lokala bloggarna. De flesta av bloggarna är ofta välskrivna och intressanta men att snitta ett inlägg i månaden är för dåligt. De värsta syndarna är de som ändå flest föreningssidor länkar till. Inte Patrik Perssons fotbollsblogg då, han har ändå skärpt sig även om hans senaste inlägg om att Rinkaby gjort ett nyförvärv kändes desperat.

Favoritsidor för närvarande:
iGoogle - Startsidan och ett enkelt sett att hålla koll på nyheter, sport och bloggar.
Facebook - Fascinationen består. Laddar kanske inte upp lika mycket som för men alltid kul när man kommer i kontakt med någon från lågstadiet t.ex.
vibyif.com - En sida som ligger i dvala men som kommer att vakna så småningom. Tyvärr är det bara för det mesta aktivitet på spelarforumet.  Vi var först och störst i regionen ett litet tag. ;) Fråga bara Jet.
vetgirig.nu - Avancerade till division 8 precis. Det går stadigt uppåt.
youtube - Kommentar överflödig.

// Johansen

Kommentarer
Postat av: Ekewald

Jag vet att du gillar laget.se/rinkaby också, men inte vill erkänna det.

2009-01-12 @ 22:27:10
URL: http://laget.se/rinkaby
Postat av: Jetmir

Hehe Ekewald. Han glömde nog bara bort o nämna dem ;).



Men du har rätt Johansen. Det är mycket lättare att blogga i medgång ;).

2009-01-13 @ 01:22:37
Postat av: Goran ??

Där har vi en mycket rolig figur.

Han hade svårt att ta plats i vårt B-lag men ändå kritiserar han klubben för att han inte blev "mer uppskattad".

2009-01-13 @ 12:29:09
Postat av: emanuel

fick precis ett meddelande från en polare borta från landskrona ! gamla skyttekungen och landslagsspelaren Jörgen Pettersson har startat en ny karriär http://www.myspace.com/soulweeperband som ett litet inlägg som egentligen inte hör till här men kanske någon tycker det e lite kul:)



2009-01-14 @ 01:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0