Månadens profil! Emil Ashoor!




1-2 gånger i månaden kommer jag eller Johansen utse månadens profil som vi då gör ett längre intervju med.
Månadens profil blev ingen mindre än personen som vann utmärkelsen till Supersexans bästa fotbollsspelare säsongen 2008 med överlägsen stil.
 
Namn- Emil Ashoor
Ålder- 24 år
Klubb- Önnestad BI
Yrke- Försäljare låter bra :P
Fritid ? Familj och sport, inga konstigheter
Favoritblogg ? Är det inte solklart redan? ;D
 
 
Hallå Emil hur står det till ?
- Mycket bra tack. Känns spännande med denna intervju med stans bästa bloggare ;)
 
Hur kändes det att bli framröstad som Supersexans bästa fotbollsspelare ?

- Det var faktiskt väldigt roligt och att det blev hela 5 av 11 trodde jag aldrig. Som jag skrev i nåt inlägg tidigare så är det en stor ära då det trots allt var många duktiga spelare i denna serien. Jag måste även tacka mina lagkamrater enligt klassisk stil för att de gjorde det möjligt - Tack! 
 
Är du nöjd med säsongen som gick ?

- Absolut! Vi vann serien, jag blev utvald till årets spelare, årets anfallare och blev skyttekung. Vad kan bli bättre. =) Sen att stämningen i laget är utmärkt gör det hela komplett! =D
 
Vem tycker du var Supersexans bästa spelare ?

- Personligen tycker jag att det var lagkamraten Daniel Lindström även om han inte kom upp till sin fulla kapacitet pga alla skador. Stor talang! (Du får komma tillbaka till Önnestad när du ser denna kommentaren Daniel ;)) 
 
Vilket lag var svårast/enklast att möta som anfallare ?

- Vi kan ju börja med det enklaste då det väl säger sig självt - Hjärsås utan tvekan. Det svåraste däremot har jag inte riktigt tänkt på, det var inte Åsum om någon trodde det. Det måste nog vara....ah, jag vet inte...vi säger Ovesholm.
 
Du blev i KBI misshandlad som fotbollsspelare när du tvingades spela på 3 olika positioner vänsterback,högerback och anfallare. Vad kände du då ?
- Då ville jag bara lägga ner hela skiten. Det var t.o.m. fyra: först vänsterback i fem minuter, sen anfallare i ca 10 min, sedan högerback i 60 min för att avsluta som anfallare sista 15. Det blev dock ett lobbmål i den matchen. :P Nej, men jag måste säga att jag tappade väldigt mycket under tiden i KBI, ena dagen back för att andra vara anfallare. Sen att man fick reda på detta en halvtimme innan match förenklade inte saker och ting. Svarta tider i min fotbollshistoria.... :P


Säsongen efter blev du Supersexans bästa spelare. Vad var den största orsaken till det ?

- Jag måste säga att spelarna tog emot mig väldigt bra och jag trivs väldigt bra i laget. De litar på mig som spelare och då kan man utvecklas också. Man märker ingen avundsjuka utan de blir glada för lagets skull trots att en och samma spelare gör många mål, det tycker jag är väldigt viktigt. Det är utan tvekan den största orsaken - laget alltså!
 
Bästa minne på ungdomsnivå?

- När vi vann Tollarps-cupen med Näsbys P10. Stod målvakt då :D
 
Bästa minne på A-lagsnivå?
- Antingen seriesegern med Fjälkestad eller Önnestad. Båda var ljuva. =)
 
Värsta minne?
- Se frågan lite längre ner...."om det är något jag ångrar".
 
Bästa tränare/ Sämsta tränare? Läsarna vill gärna ha en förklaring till varför du tycker som du gör.
- Sämsta tränaren: Tveklöst Kenan Guner (Hans bror Sinan är en mycket god människa). Falskare människa får man leta efter. Han sa inte ett skit till "svenska" spelarna och spelade snäll och trevlig medan han skrek och skällde på spelarna med "invandrarbakgrund" utan anledning, dock ej mig.

- Bästa tränaren: Tommy, kommer ej ihåg hans efternamn (OBS! Ej Tommy Björk). Men jag hade honom under juniortiden i KFF. Väldigt kunnig tränare som fick ut det mesta ur mig som spelare. Hade året innan varit i ännu en svart tid i KBI med Haime som tränare...det verkar vara något märkligt med mig och KBI ser det ut som nu när jag tänker efter. :S
 
Galnaste spelaren du spelat ihop med ?
- Galnaste? :S Jag får nog slå till med Daniél....
 
Bästa spelaren du spelat mot ?
- Ojojoj...alla dessa stjärnor man har mött. Vem ska man välja? :P
Skämt o sido, det måste nog vara Andreas Dahl om man tittar på var han är idag.
 
Bästa spelaren du spelat ihop med ?
- Det får nog bli Niklas Nordgren. Visserligen var det i J-laget men hans teknik var långt före alla andra i serien. Många fina nummer han gjorde. =)
 
Vilket var ditt vackraste mål under säsongen ?
- Det måste vara det mot Ovesholm. Får bollen vid mitten (kontring) och dribblar av två försvarare och rundar målvakten. =)

Är det något du ångrar under juniortiden ? ;)
- Haha Jet. Du visste mycket väl vad jag tänker svara här.
Det var i samband med en avgörande kvalmatch till Juniorallsvenskan som det hela ägde rum. Jag kommer in när det har "skitit" sig för Tommy Björks gubbar i kvalet till J-allsvenskan (stod 0-2 till Bromölla). Jag fick först en armbåge från Adam (tror jag han hette) när vi löper efter bollen. Domaren ser så klart inget men att han gjorde mål i samma sekvens gjorde mig inte gladare. I en duell därefter glidtacklar jag och tar bollen och i samband med att han också föll till marken fick jag en AVSIKTLIG spark som träffar huvudet (inget hårt). Jag får panik och XXX...resten är historia.... Detta ledde till att jag blir totalisolerad trots att jag blev lovad att jag skulle få chansen med A-laget av Marek innan incidenten. Istället får jag inte spela med J-laget, bänkad i B-laget...jag blev helt enkelt straffad och demolerad som spelare. Året efter gick jag dock till Näsby och fick plats i startelvan :P....

Vad skiljer mellan lagkamraterna i Önnestad och KBI ?
- Det stora skillnaden är att i Önnestad känner jag att man är som ett stort lag. Alla blir glada för varandra och det spelar ingen roll vem som står i målprotokollet. I KBI var det väldigt bra killar och så (förutom Svalner...klarar inte av honom) men det var 25 olika grupper. Vi var tyvärr inget "lag" och därför uteblev resultaten. Det är min mening.
 
Vilket är ditt favoritlag och varför ?
- Mitt kära AC Milan! Varför? All kärlek som klubben sprider... Forza Milan! ....i UEFA-cupen :P

Vad är ditt personliga mål i div.5 ?
- Att försöka vara en viktig del i laget och fortsätta att göra mål. Mitt mål är till en början 15 mål.
 
Vilka tror du vinner div.5 ?
- Har ingen koll på lagen som har spelat där tidigare men jag tror att Åsum kan bli starka om de får ordning på alla "stjärnor" som kommit dit. Men jag tippar på Ovesholm, de har fått väldigt bra nyförvärv från vad jag har sett i Alliansen.
 
Du gjorde som sagt stor succe i Sexan. Har det ringt några klubbar som visat intresse ? Om inte vad beror det på ?
- Ingen direkt, eller jo, en Div5 klubb i den andra serien. Förstår dock inte vitsen med ett sådant klubbyte. Vad det beror på? Jag är väl inte tillräckligt duktig eller populär :S

Som lagkamrat till Daniél så vill Kristianstadborna veta om han tar någon form av medicin ?
- Jag har funderat på det själv också :P. Jag ska fråga på kommande träning ;). Men allvarligt, Daniél är faktiskt en väldigt god människa som jag tror folk har fått en fel uppfattning om. Jag hoppas dock han snart visar den sidan också.
 
Vad tyckte du om årets Alliansen ?
- Efter Emil Nilssons's inlägg så har jag faktiskt inte mycket att tillägga. Minns inte om han nämnde det eller inte men domarna var riktigt usla. Speciellt den viftande pajasen...kan ej namnet på honom. Ville endast visa sig inför publiken, inget annat. 95% av hans domslut måste ha varit felaktiga.
 
Nu vill jag avsluta med några snabba frågor.
 
Obama eller Bush ? Båda är marionetter styrda av....tänker inte gå in på det
Palestina eller Israel ? Palestina
Milanoderby eller Londonderby ? Milanoderby
Läsa Patrik Perssons blogg eller se målarfärg torka ? Svårt att välja
Innebandy eller damfotboll ? Kan vi inte använda "se målarfärg torka" här?
Serie A eller PL ? PL, snyggare bild på TV:n =D
Jenna Jamesson eller Brianna Banks ? Aldrig hört talas om dem.. :P


Jag vill tacka Emil för denna intervju och önskar honom all lycka i Superfemman.
 
 

Kommentarer
Postat av: Murat

Men hallå Emil!

Jag trodde fan att du skulle nämna mej som den bästa spelaren du spelat med. Jag e lite besviken på dej där. Kmr du inte ihåg de två assisten jag gjorde till dej i den matchen vi vann me 4-1? Hallå, haha

2009-01-15 @ 01:04:49
Postat av: Emil

Jetmir måste ha publicerat fel...jag skrev Murat ju :P ;)

2009-01-15 @ 09:13:04
Postat av: NIF

Mycket intressant läsning.

2009-01-15 @ 09:22:58
Postat av: KBI:are

Gött att läsa en intervju där både frågor och svar är raka och ärliga. Helt rätt att starta denna "intervjuserie" med Emil. Han har ju faktiskt haft två fantastiska säsonger de senaste tre åren. Först bombade han in mål i Fjälkestad (jo visst, det var i sjuan. Men hans med- och motspelare spelade ju i samma serie utan att ösa in mål...) och detta år gjorde han samma sak i Önnestad.

Därimellan hade han ju som sagt ett bortkastat år hos oss i KBI. Jag skriver under på allt som Emil nämner (och jag menar verkligen allt...). Vi hade ett bra lag på pappret individuellt sett, men inget gjordes för att skapa lagkänsla.

Hur som haver, lycka till i år Emil! Jetmir, fortsätt med dessa intervjuer, skitkul läsning!

2009-01-15 @ 09:52:24
Postat av: OIF

Håller med om att målet mot oss var väldigt snyggt.

Jag gillar att du bjuder på dig själv Emil.

Jetmir befäster sin plats som stans bästa bloggare.

Forsätt så!

2009-01-15 @ 11:10:45
Postat av: Max

Satans vilken bra intervju! Ashoor verkar vara en riktigt skön personlighet som i Jetens anda inte lindar in svaren för mycket.

Hoppas dom kommande inslagen av "månadens profil" är lika bra :]

2009-01-15 @ 12:40:32
Postat av: henrik l

emil är en superskön kille.men vet han inte vem jenna är.fan det är bara och fråga emil jag ska lära dig allt jag vet om henne

2009-01-15 @ 13:22:00
Postat av: Andy

Forsätt nu så här Geten.

Tröttna nu inte.

Man måste ju ha nåt att läsa på jobbet.:)

2009-01-15 @ 14:04:06
Postat av: Marcus

Kolla ovan klipp...Killen kan sina grejer...

Postat av: LL

Trickfilmat. Den ena bollenrör sig inte naturligt. Samma som Ronaldinhos ribbträffar.

2009-01-15 @ 16:22:24
Postat av: Oskar

Niiiice jetmir! Riktigt spännande med lite intervjuer och så! Och helt rätt att Emil blev det.. skit bra kille både utanför och på planen! Håller även med han på vad som hände under kbi tiden. Tråkigt att det var så, följden blev att typ 20 man bytte klubb! Lycka till nästa år Emil!

2009-01-15 @ 20:24:48
Postat av: Emil

Tack så mycket KBI:are, OIF, Max och Henrik för de positiva kommentarerna :D Tack!



Måste även tacka Jetmir för att jag fick möjligheten till denna Intervju! =)



PS! Det är lugnt henke, jag behärskar de konsterna ganska bra ;) Men tack ändå för erbjudandet :P

2009-01-15 @ 21:09:34
Postat av: Emil

och Oskar så klart :D

2009-01-15 @ 22:14:50
Postat av: Jetmir

Jag tackar grabbar.

Har redan några nya på gång Max.

Nästa profil blir ingen mindre än Peter Lindgren.

Den publicerar jag på måndag eftersom Johansen har något fint på gång, som publiceras snart.

Ska fortsätta med det så länge folk tycker om det.

Men ni vet hur människan funkar. Går det bra för Milan och för mig själv, så jag slipper skador och det går bra. Ja då bloggar man ju mer.

Alltid roligare att blogga i medvind.



2009-01-16 @ 00:48:52
Postat av: Men va fan...

Men va fan Jet....då blir jag ju inte månadens profil...vi kan ju inte vara två under januari månad :P...snyft :(

2009-01-16 @ 01:22:19
Postat av: tepp

Kan även tillägga att Emil var en av de första som under en pingistunering spelade skiten ur mig. Tror jag fick 7-8 poäng på hela matchen.

2009-01-17 @ 10:55:01
Postat av: daniél

Som lagkamrat till Daniél så vill Kristianstadborna veta om han tar någon form av medicin ?



Jetmir, tror du önska att du va nordgren.

2009-01-17 @ 19:39:05
Postat av: Emil

till tepp: haha :D det var fina tider det :D ibland ångrar jag att jag slutade med pingisen...riktigt roligt var det :D



Tack för det tillägget :D

Var det i stan eller?

2009-01-17 @ 23:41:04
Postat av: Miiii

Riktigt kul o läsa intervjun. Fortsätt med målsprutandet brorsan ;)!



O så hoppas vi att det går lika bra för Önnestad denna säsong som det gick förra, SERIESEGER alltså!

Det var riktigt kul o kolla på ÖBI-matcherna när väl laget kom upp till sin riktiga nivå...för vissa matcher vill man helst glömma.



Lycka till

2009-01-19 @ 15:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0