Alliansen till slut

Djingis khan
Djingis Khan

Jaha, så lyckades jag äntligen få tid över att titta på Alliansen. Här kommer min rapport.

Kvällens första match fick jag rapporterad via mobillänk av Ymsén då mitt satans cykellås frusit fast, fick ta sambons cykel. Tydligen så ledde Åsum med 3-0 sedan tog det roliga slut och Bromölla sprang iväg med segern.

Efterföljande match var Koboisarna mot Patrik "Bladetbollbloggarn" Perssons Fjälkinge. Noterade då att Djengis (f.d Koboisare) numera spelade för Fjälkinge. Fällde då kommentaren att jag tyckte Djengis var kass speciellt efter förra årets insats i Alliansen. Vad händer då? Jo nog fan tar Djengis och avgör matchen med ett antal mål och tillråga på allt så stod jag tydligen bredvid hans farsa. Tyckte han så något på något slaviskt språk till mig. Säkert i stil med att jag var ett pucko. Ha ha ha! Rätt åt mig i så fall. Det får man bjuda på i det läget. Koboisarnas insats var blek, de körde med alldeles för få avbytare. Sjukdomar och återbud har man inte råd med, speciellt om msn inte hittar ersättare. Vår egen Ari Abdullah slog nog rekord i att trampa på bollen.  347 gånger räknade vi till. ;) Matchen slutade för övrigt 3-5

KFF:s bästa gick vidare mot Åhus HBK tack vare Sanjin Tufek som var på målhumör. KFF:s coach Mikael Thomasson gjorde ett räknefel och skickade in en spelare för mycket på banan. Utvisningen hjälpte inte Åhus HBK nämnvärt. Thomasson är ursäktad, som nybliven trebarnsfar är det nog svårt med sömnen.

Nosabys bästa som slog ut mitt Viby i inledningsmatchen fortsätter att vinna dock utan att övertyga. Nu var det Joakim Kullmans Jämshög som fick lämna turneringen.

Sedan till, enligt mig, kvällen mest spännande match. VMA 2 mot Hässleholms IF 2. Min fastighetsskötare, Christian Andersson tillhörde en av de piggare i ett för övrigt blekt VMA. Matchens profil var nog HIF:s målvakt. Killen såg ut att komma ifrån ett hippiekollektiv, saknade bara haschpipan i mungipan. Sprattlade hur som helst till i rätt lägen och såg till att släppa in färre bollar än motståndarnas målvakt. Matchen avgjordes i sudden med tre utespelare i varje lag.

Kvällens målkalas stod  KFF 3 för mot Vittskövle. Medan Vittskövle visade hur man INTE gör mål så gjorde KFF tvärtom. Vittskövles Stefan Hjelm lyckades dock, med två man mer på banan, att skjuta bollen 10 meter över mål i öppet läge och därmed göra de två andra KFF-spelarna sällskap på botbänken. Kvällens miss! Näsbycoachen Lasse Eks grabb Erik Ek avslutade målkalaset med sitt 10-1 mål.

Näsum 2 mot Degeberga var ett sömnpiller. Ingen bra fotboll alls. Degeberga förlorade efter att snyggat till siffrorna på slutet. Domaren Jimmy Andersson bad Näsum och alla i hallen högt om ursäkt efter att missbedömt en situation. För det drog han ner kvällens spontanaste applåd. Lite coolt!

Sist ut var Mjällby-Nosaby 3. Och vem fann sin väg till utvisningsbåset där om inte Armin Feratovic. Måste vara något genetiskt. ;) Nosaby passade till och tacka för det genom att kvittera till  2-2. Armin revanscherade sig strax efter genom att passa fram Robin Cederberg som dundrade in 3-2, samme Cederberg gjorde även 4-2 sedan var matchen död. Slutade 6-3.

Noterat: Snackade lite med Everöds Mattias Thurban både för och under dagens matcher. Jag tror att han har något på gång där ute utan att han vill avslöja något. Hela Näsbys ledarstab var där. Ted Carlsson satt som speaker och visade på en fullt utvecklad dyslexi genom att med jämna mellanrum uttala även de lättaste namn fel. Bredvid honom satt Fatos "Show me the money" Gashi och skötte klockan eller något. Hade hade säkert gjort ett bättre jobb som speaker, fast det kanske är för dåligt betalt. ;) Snackade som vanligt med överchefen i Real Näsby, Lasse Ek, nu börjar han få ordning på truppen. Mikael Thomasson kom upp lite och växlade några ord och försökte sedan höra med Simon Sjöfors om han var intresserad att spela i KFF 1. På väg ut såg jag Emil Nilsson och Niklas Nordgren. Hörde att Nordgren var förkyld, jag som trodde att han bara behöver gå på 20% för att ändå dominera, jag menar en förkylning borde väl inte hindra då. ;)

Känns som att Nosaby I har det rätta flytet, kanske bara en känsla. Alliansen fortsätter...

Johansen

Kommentarer
Postat av: Jetmir

Riktigt tråkigt att jag missade matcherna! Missade tåget trots att jag var där i tid.

Vilka lag möts nu i kvarten ?

2009-01-03 @ 07:48:20
Postat av: Alliansen informerar

Biljettluckorna öppnar kl. 12:00.

13.00 börjar första matchen

Bromölla I - Fjälkinge I

KFF I - Nosaby I

Hässleholms IF II - KFF III

Näsum II - Mjällby

2009-01-03 @ 10:30:47
Postat av: Andy

Igår visade Jimmy Andersson att han verkligen inte är någon bra domare. Han dömmer endast för att kunna stå i centrum.



Sedan undrar jag varför inte Jetmir skriver något om Fatos och att han är så gott som klar för Nosaby.

2009-01-03 @ 11:09:07
Postat av: Fy fan

Nu börjar ryktena igen. Vad jag vet så har Fatos lovat dem som gått till Näsby att han kommer stanna där. Tror säkert att han är sugen, men får hoppas att han är något lojal och schysst mot folket i Näsby åtminstonde i år.

2009-01-03 @ 12:01:24
Postat av: Silly silly

Undrar varför man inte vill stanna i Näsby? Artan har tagit kontakt med en klubb som spelar i rött och gick upp i superfemman, men trots att klubben i fråga håller på med " spelarlöner " så blev det ingen affär.

2009-01-03 @ 19:17:00
Postat av: Mikael Thomasson

Hej Kristian!

Man förutsätter att spelare i ålder 18-30 klarar av byta själva utan att en tränare (ass. tränare) berättar när/hur/vem som skall byta, men i stridens hetta kan allt hända. Vidare hade vi behövt minst 1 extra spelare till mot ett mycket bättre Nosaby. Jag läste Perssons blogg om att KFF spelare skulle vara dåliga förlorare, våra spelare är varken sämre eller bättre förlorare än något annat lag, men bara för att det är KFF uppmärksammats det mer (med all rätt). Det hade dock varit bättre om fler hade önskat att det hade gått bra för KFF, jag önskar att det skall gå bra för Nosaby, VMA, Viby, BOIS med flera, jag håller på alla lokala lag när de möter några lag utifrån!



Hälsa familjen Kristian (intressant blogg)

MVH Micke

2009-01-04 @ 18:17:36
Postat av: Mikael Thomasson

Hej Kristian!

Man förutsätter att spelare i ålder 18-30 klarar av byta själva utan att en tränare (ass. tränare) berättar när/hur/vem som skall byta, men i stridens hetta kan allt hända. Vidare hade vi behövt minst 1 extra spelare till mot ett mycket bättre Nosaby. Jag läste Perssons blogg om att KFF spelare skulle vara dåliga förlorare, våra spelare är varken sämre eller bättre förlorare än något annat lag, men bara för att det är KFF uppmärksammats det mer (med all rätt). Det hade dock varit bättre om fler hade önskat att det hade gått bra för KFF, jag önskar att det skall gå bra för Nosaby, VMA, Viby, BOIS med flera, jag håller på alla lokala lag när de möter några lag utifrån!



Hälsa familjen Kristian (intressant blogg)

MVH Micke

2009-01-04 @ 18:19:59
Postat av: Johansen

Tack!



Har aldrig riktigt förstått den här relationen som kommunen har till sitt representationslag. Men så kommer jag heller inte härifrån.



Att spelare hanterar motgångar olika kan ju inte vara en nyhet, inte ens för Patrik Persson. Att spelare som Rossander, 17 år gammal, inte reagerar som en erfaren seniorspelare är ju mer normalt än onormalt.



Angående bytena så gjorde även KFF III samma misstag och sprang ut med en extra spelare. KFF-syndrom? ;)



Hälsa grabbsen och Ellie! //Johansen

2009-01-04 @ 18:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0