Veckans profil = Berat Gjyrevci





Nu är det dags att intervjua ännu en mittfältare med känsliga fötter. En spelare som trots sin ringa ålder hunnit med att spela för 4 av "stans" klubbar samtidigt som han under vintrarna oftast tränar med 5-6 klubbar åt gången.



Men hallå Berat! Hur står det till? Jo tack det är bara bra!




Namn= Berat Gjyrevci

Ålder= 21 fyller 22 i Maj

Familj= 8 st + Maria

Inkomst både svart och vitt - Har bara vit

Klubbar du spelat i - KBI, KFF, VMA, BROMÖLLA

Favoritklubb - Real Madrid

Favoritmat - Det mesta

Bästa film du sett - Arn, Braveheart

Bästa bok du läst - Snabba cash



Är du nöjd med säsongen som gått? Ja det är jag absolut, tränarna i VMA gav mig förtroendet och då kunde jag spela fotboll. När säsongen var över fick jag samtal från två-tre olika klubbar, både i högre och lägre divisioner och det ser jag som ett bra resultat av hela säsongen. 


 

Vad kan bli bättre till nästa säsong? Huvudspelet. Under säsongen som gick är min gissning att jag var uppe och nickade en gång. Dessutom måste jag bli både lite starkare och större.


Vad är din främsta egenskap som fotbollsspelare? Ja du, kanske blicken för spelet, passningarna och tekniken.


Vad är din sämsta egenskap som fotbollsspelare? Huvudspelet och att jag är en dålig förlorare. Sen är jag lite för klen kanske.


Vem tycker du är dem bästa fotbollsspelaren i stan? Utan tvekan Niklas Nordgren. Jag har spelat både med och mot han. Dessutom är han nog det största bidraget till Kff:s avencemang till div,1.


Den mest överskattade? Ni läste nog Niklas N:s intevju häromdagen. Vill inte säga mer än att jag är överraskad att det blev Ajax och inte någon annan storklubb.


Bästa fotbollsögonblick? När vi vann DM med KFF:s juniorer. Vi vann över lag som Helsingborgs IF, Trelleborgs FF och vann finalen med 3-1 mot MFF. Även KBI-tiden måste jag nämna.

  

Bästa fotbollsspelaren du spelat mot? Henrik Larsson.


Du har ju spelat i KFF,VMA och Bromölla. Vad är den största skillnaden mellan klubbarna? KFF ville hellre satsa på de äldre spelarna, medan vi yngre fick titta på, enbart för att laget skulle hålla sig kvar. VMA är en bra klubb fast med en dålig organisation, men jag är mycket nöjd med tränarna och några av spelarna. Bromölla är över mina förväntningar, bra organisation och härliga människor.


Bästa tränare du haft? Haha, Sir Alex Nehat Isufi och Jose´ Destan Morin(h)a. Med de två vid sidan om planen lärde jag mig nya albanska svordomar varje match. Dessutom påminner Sir Alex Nehat Isufi mig fortfarande om vem som gjorde mig till en bra spelare. Och att han ska ha 10-15% vid vidare försäljning. Måste även nämna Tommy Nilsson under KBI-tiden, han var till stor hjälp för vårt lag.


Vem är din förebild och varför? Zinedine Zidane, för att han har ett stort hjärta för fotbollen, att han var världens bästa spelare och alltid kommer att vara det. Förutom Materazzis skalle så är han en ödmjuk person.


Vad är det bästa respektive det sämsta med Kristianstad? Det bästa är att det är en mycket fin stad, det sämsta är mycket snack om skitsnack! Sluta snacka så blir det inget skitsnack. 


Om du hade fått ändra något i ditt förflutna, vad hade du ändrat på? Jag borde ha lämnat KFF mycket tidigare än vad jag gjorde. 


Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv? Will Smith.


Hur ofta läser du Jetlagg ? Varje dag.


Vad är det bästa med Jetlagg? Händer grejer hela tiden, härliga intervjuer m.m.


Har du ett förslag på en profil vi kan intervjua och i så fall varför? Emil Nilsson - en mycket härlig och slapp person.



Nu till lite känsliga frågor!



Är det sant att du fick ligga på sjukhus för någon vecka sedan efter det att du gick in i ditt livs första närkamp? Haha nej det var inte så, men det kunde ha varit det. Jag låg inne pga en spontan lungkollaps.



Vad handlade det där om att du hade svarat bladet att du var snygg och lång och därför var risken större för dig att skada dig? Jag lovar och svär att jag inte sa "snygg" till honom! Jag sa "långa, smala och 'vältränade' män".


Du och Nordgren brukar ofta hamna i tjafs och bråk när ni spelar mot varann även när ni spelar på skoj. Hur kommer det sig tror du? Båda har vinnarskalle och då blir det så, sen att vi båda snackar och vågar säga ifrån gör inte saken bättre.


Vem är den största träbenet i VMA respektive Bromölla? I VMA måste jag säga Nils (ordförande) Ekvall. I Bromölla så har jag ingen aning. Jag har inte kunnat träna så mycket.


Är du nöjd med sättet som KFF behandlade dig efter alla dina år för klubben? Nej det är jag absolut inte. Jag kan ärligt säga att jag var klassen bättre än några andra spelare men tyvärr så fick jag inte spela. Jag gjorde bra matcher men fick aldrig förtroendet från start i några matcher och då kunde jag inte visa vad jag kunde. Det sänkte mitt självförtroende och min motivation ordentligt.


Vad tror du är anledningen till att KFF inte satsar på sina ungdomar? För att de köper äldre spelare, det är väl den stora anledningen. Sen att de har en diktator som säger vad de ska göra och inte göra.


Hur var det egentligen att jobba ihop med Johansen? En mycket bra och trevlig kille, verkade lite stel i början när jag kom men sen släppte det. Sen var det lugnt. Eller vad säger du Johansen?




Snabbfrågor=


Zlatan eller Henke? Zlatan

Milan eller Inter? Real Madrid

Åhus beachhandboll eller Alliansen? Alliansen

Backstreet Boys eller Nsync? Spice Girls

Innebandy eller Damfotboll? Innebandy

Serie A eller Premier League ? La liga

Brunetter eller blondiner? Min blondin (Maria)

Fenix eller House of Baggels? Bunna, mycket god mat

Brianna Banks eller Jenna Jameson? Jenna Jameson


Vi tackar Berat för intervjun och önskar honom all lycka i Bromölla..



// Jetmir


Kommentarer
Postat av: Murat!

2009-02-23 @ 00:22:24
Postat av: Murat!

Måste sj tillägga att den där Sir Alex Nehat Isufi är en sjuhelsikes bra tränare!

2009-02-23 @ 00:23:51
Postat av: NIF

Mycket rolig intervju.

Berat till Näsby 2011.

2009-02-23 @ 09:38:52
Postat av: neven



Tommy när vi lira i KBI var king!

2009-02-23 @ 10:48:15
Postat av: Thomas

Det är mycket klagomål på KFF bland profilerna tycker jag.

Både du Berat och Niklas ska vara glada över den utbildning ni fått av KFF som gjort att ni spelar där ni spelar.



Annars måste jag säga att det är en intressant läsning.

2009-02-23 @ 10:55:01
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Trodde ju att jag fått en ny elev i klassen. ;)

2009-02-23 @ 10:56:44
Postat av: Tess

hej hej gillar du bloggar med inredning? roliga videoklipp? barn?

schyssta tävlingar? då är detta bloggen för dej :)

kika in hos mej så kommer jag tillbax... kram

2009-02-23 @ 10:57:42
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Berat

Jag kallar inte det utbildning när jag fick sitta på bänken när jag vet att jag borde ha fått spela.

2009-02-23 @ 11:02:20
Postat av: KFF

Berat du är en väldigt talangfull spelare med känsliga fötter. Men under din tid i KFF så visade du tyvärr inte tllräckligt mycket för att på allvar kunna korkurrera om en startplats. Du valde oftast att drälla med bollen istället för att spela enkelt när du väl fick chansen.



Och det är synd med tanke på att KFF helst av allt vill ha spelare från sina egna led. Vad folk än säger så prioriteras alltid våra egna ungdomar.

2009-02-23 @ 11:28:04
Postat av: Lokal

Vem är han på den svartvita bilden?

Alla vet ju att det inte är Berat.



Sedan så förstår jag inte hur Berat kan tycka att Roswall är den mest överskattade.

Kan lova er att den finns sämre och mer överskattade spelare här i trakten.



Som Emil Nilsson t.e.x. Stackarn har rest Sverige runt för att få kontrakt utan resultat.



2009-02-23 @ 12:35:18
Postat av: Berat

Till lokal, jo det är jag. Var inne på någon hemsida och testade hur jag skulle ha sett ut på 70-talet. Och så blev resultatet hehe. Och det med Emil Nilsson håller jag inte med om.

2009-02-23 @ 12:46:09
Postat av: Dzemal

Utbildning..? heheh Man kan få bättre utbildning på bandyplanen i Österäng..

Helt sjukt att folk ens kan försvara KFF i detta sammanhang..

Finns flera exempel på bra unga spelare som inte fick speltid i KFF p.g.a att ledningen väljer att satsa på "säkra" kort, det vill säga föredettingar..



Berat är riktigt bra och han hade säkert gjort lika bra ifrån sig i KFF om de bara satsat på honom. Istället blir han nu tvungen att ta en omväg via VMA och Bromölla. Håller han sig bara skadefri så kommer han spela i ett bättre lag än KFF.



Jetmir har inte Nehat "toppa laget även på träning" Isufi några planer på att återuppta tränarkarriären? Han var så klockren, de dåliga spelarna i laget fick knappt vara med på träningarna.

2009-02-23 @ 13:04:15
Postat av: Anonym

Bästa och enda boken du läst Berat??:)

2009-02-23 @ 15:17:29
Postat av: Andy

Du är är kung Berat.

Kristianstads bästa passningsspelare!

2009-02-23 @ 15:32:11
Postat av: Anonym

Kff förstör bara sina talanger så e det .

2009-02-23 @ 15:46:54
Postat av: Arber

Kan inget annat än att hålla med Berat och Dzemal både angående KFF och den legendariska tränaren Nehat.



Lycka till i Bromölla Berra!

2009-02-23 @ 16:40:08
Postat av: Mille

Kan ni inte göra en intervju med den där Nehat?

2009-02-23 @ 16:48:31
Postat av: Det var nog bättre på KBI Higgins tid!

Vad blev det av alla talanger som spelade i pojkallsvenskan med KBI för något år sedan. De borde ju vara i sin bästa fotbollsålder just nu och spela i minst superettan.

Vad jag kan förstå harvar de flesta i sexan och sjuan och dem kallade man talanger (hujedamej!).

Man måste nog vara beredd att offra mycket av "livets goda" för att lyckas och det är tydligen inte många beredda att göra, tyvärr!

2009-02-23 @ 21:42:06
Postat av: Dzemal

Riktigt bra fråga!



Kristianstad hade 2 lag som spelade i Pojkallsvenskan KBI och KFF. Med en trupp på cirka 20 spelare var, med andra ord en 40 fotbollspelare som var med i pojkallsvenskan och mötte/slog lag som MFF, HIF, Mjällby osv..



Hur många av dessa spelare lyckades? Emil Nilsson "halv-lyckades"..



Detta visar hur jävla dålig egentligen utbildningen och stans "stora" lag KFF är på att ta hand om "talangerna".

De hade cirka 40 spelare som spelade i pojkallsvenskan och slog de stora lagen MFF-HIF-Mjällby men ändå lyckades de inte få fram en enda spelare till startelvan i A-truppen!

Om ni däremot tittar på Mjällby som hade massa värdelösa spelare så fick de fram någon landslagsspelare samt spelare till sin egen A-trupp..

Okej om vissa valde "livets goda saker" som festa, tjejer osv men detta berodde först och främst på att Kristianstad inte har något att erbjuda sina talanger..



När man är 17-20år gammal och måste sitta på bänken i KFF (i Sveriges 3de-4de division) samtidigt som andra i ens egen ålder får chansen i superettan/allsvenskan då kan man lika gärna lägga ner...bara för att någon gammal överbetald "stjärna" ska få spela..



Sorligt.

2009-02-24 @ 14:00:27
Postat av: Fifty

El capitano har talat!

2009-02-24 @ 14:42:57
Postat av: julia

viktor agardius borde bli en veckans profil! han är en riktigt bra fotbollsspelare som har gjort ett stort genombrott på ett år!

2009-02-24 @ 15:18:45
URL: http://juliamolin.blogg.se/
Postat av: Berat

Håller med dig där Dzemal, vi hade också ett lag i J-allsvenskan. Vi vann DM mot lag som du nämner. Men ingen av oss i det laget fick någon ärlig chans att visa upp oss i A-laget. Däremot så såg man spelare som var sämre än oss få chansen i HIF , MFF, Mjällby och såna lag. Ger man en spelare förtroendet och chansen att få spela så utvecklas han automatiskt. Det var det bästa du skrivit Dzemal:) och ett exempel är Murat, han spelade i Kff men fick inte chansen. Mjällby värvade honom och tyvärr så skadade han sig. Annars hade han nog spelat högre upp. Sen att Dzemal var en av Kristianstads största talanger och den lataste spelaren i trakten låter vi vara osagt. Annars hade han också spelat högre upp. Man måste kunna se potentialen och talangen i en spelare och sen bygga upp det. Ha det så bra!

2009-02-24 @ 15:46:10
Postat av: Åsums bk

Kvaliteten på inläggen på denna underhållande blogg brukar variera.

Men det du skrev Dzemal var väldigt bra.



Det finns ett sätt sonm hade gjort så att Kristianstad FF hade satsat på att utveckla sina talanger.

Det är om Ronnie Larsson tillsammans med sitt Riskkapital bolag försvinner från Kristianstadfotbollen.



2009-02-24 @ 16:03:59
Postat av: KBI spelarna??

Vad blev det av alla KBI spelarna som spelade under Åstedts tid?

Var inte dessa spelare talanger och riktiga stjärnor som spåddes en lysande framtid???

KBI (Kbois) borde väl ligga i minst div 2, när man hade såna talanger och var så duktiga på att ta hand om dessa, eftersom ni säger att inte KFF kan?

2009-02-24 @ 18:03:45
Postat av: M

Av kommentarer som görs i den här bloggen så är det ganska lätt att dra slutsatsen att KFF har lite svårt att ta kritik. Vilket är tråkigt eftersom KFF borde kunna vända kritiken till något positivt och lära sig av sina misstag. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort men framtiden kan klubben påverka.



Klubben borde ta sina före detta spelares (och i vissa fall även nuvarande spelares) ord som konstruktiv kritik och något de kan lära sig av. Men istället så får man uppfattningen om att KFF skjuter ifrån sig kritiken och skyller på spelarna själva.



Självklart är inte spelarnas prestationer enbart klubbens ansvar, utan det är först och främst upp till spelaren själv. MEN det är klubben och tränarens/tränarnas uppgift att se till att ge sina spelare träningsglädje, motivation och självförtroende. Ingen vinner på att trycka ner någon annan eller fimpa någons självkänsla.



Detta verkar vara något som KFF bör jobba med.

2009-02-24 @ 20:03:53
Postat av: Dzemal

Håller med "M" om det han/hon skriver.



Det är ingen fotbollsspelare/supporter i Kristianstad som vill KFF illa hoppas jag. KFF är det enda laget som har potentialen att spela högre upp i seriesystemet. De har i alla fall förutsättningarna för att etablera sig högre upp om man säger så.

Det finns ju hur många klubbar som helst runt om i trakten som de kan plocka spelare/talanger från. Det är så mycket roligare att titta på KFF när man tagit in spelare som tex Nickla.N Victor.A som verkligen har framtiden för sig och vill visa upp sig, och framför allt bjuder på det lilla extra.



Hoppas att KFF kan ta all negativ kritik som riktas mot dem från olika håll och göra det till något positivt.



KBI/KBOIS är en div.5 klubb som verkligen inte har något som helst att erbjuda en ung talang. Jag debuterade där som 15åring och har bara blivit sämmre sedan dess...

Det är väl i princip samma sak med samtliga klubbar här i trakten. Medan andra unga fotbollspelare debuterar högre upp i seriesystemet så ligger talangerna här några steg efter genom att först behöva visa upp sig i "lingonserierna".

2009-02-25 @ 01:29:18
Postat av: Dzemal

Hehehe Berat vi har alltid vår "fritidsgård" där man kan vara hur lat som helst, men ändå få spela.. Så längre jag känner "vaktmästaren" kan jag aldrig bli petad... :-)



2009-02-25 @ 01:35:36
Postat av: United We Stand!

hahaha ingen medlemsavgift på vår fritidsgård inteeee:D

2009-02-25 @ 08:21:40
Postat av: Robin

Fullt med dårar utan självinsikt här inne. Är man tillräckligt bra får man också spela. Agardius ett lysande exempel på det. Håller man inte, ja då är det väl perfekt för klubbarna runt omkring att få förstärkningar som Berat. Det är ju så det ska gå till!

2009-02-25 @ 08:45:16
Postat av: Arne

Robin det är du som är en dåre. Hur kommer det sig att inga talanger från Kristianstad någonsin lyckas avancera uppåt (med undantag Niklas Nordgren)? Trots att Kristianstad alltid har haft och har lag i både pojkallsvenskan och juniorallsvenskan. Det är ganska enkelt för bla KFF att skylla det på spelarna, men det är också helt fel. Jag tycker det är solklart att det är fel på ledare och organisationen kring klubbarna som är problemet. I alla fall har det varit det, för nu har det ju blivit bättre senaste året då flera juniorer har fått speltid i KFFs a-trupp.

2009-02-25 @ 11:33:08
Postat av: Berat

Jag höll men fick ändå inte spela.





Haha Dzemo! Har vaktisen tagit semester eller? Vi har inte spelat på länge nu. Har han inte fått de nya "nycklarna"? Längtar till våra fritidstimmar. Vi får börja baka och åka till Skånesdjurpark med:) haha!

2009-02-25 @ 12:05:42
Postat av: Till berat

Berat jag vet att du inte gillar nicklas N. så vf fjäska?

2009-02-28 @ 04:40:08
Postat av: Stiff

Jag satsade på min civila karriär...

Och Dzemal, du vet att både du och jag var alldeles på tok för slappa när vi var 15-16 år... ;-)

2009-02-28 @ 14:55:03
Postat av: Jimmy

Enormt kul!? att höra det från fd KFF-spelare hur situationen har varit i KFF.Under min livstid har jag sett många talanger gå till KFF som suttit på bänk+läktare o ruttna."om man är tillräckligt bra får man spela" ska sanningen fram så har inte Berat med flera inte varit tillräckligt bra MEN såhär är det...Väldigt få spelare är fullt utvecklade i 17-20 års åldern.Att Berat drällde med bollen etc är sånt som varje spelare kommer till självinsikt med. Alla andra spelare som kommit o ruttnat sen gått vidare har alla haft sina mindre bra egenskaper det är därför spelare måste slussas in.Ingen har begärt att dessa talanger ska spela 90 min varje match.Men de måste få chansen...Istället har de säkra korten varit på planen...Problemet i KFF är att det inte finns någon morgondag o man har vägrat lära sig av sina misstag utan man har åkt jojo mellan divisonerna utan att ta reda på varför.Alla talanger som kommit till KFF har inte haft kapaciteten fullt ut men istället för att låta dem hänga kvar 2-3-4 säsonger o ta plats för andra potensiella talanger till så måste KFF vara bättre på att gallra.



1.Slussa in eventuella spelare (de måste inte in o dominera första matchen)Ge dem tid visa att det går o på så sätt sporra andra.



2.Gallra stenhårt redan efter max 2 (helst 1) säsonger ska talanger få fri passé o inte vara till för utfyllnad i en trupp där det är en förhoppning om att få plats när chansen är obefintlig.KFF måste vara snabba med att säga att vi inte har med dig i våra framtidsplaner.



KFF har förstört fler talanger än man skapat så är det tyvärr...INGEN vill se ett KFF med spelare från brasilien o jamaica o allt vad det har varit.Publiksiffran säger väl allt?Gång på gång slår KFF ut med armarna o sågar spelarna o det är bedrövligt.Många hävdar dessutom att Nosaby,VMA,Bromölla med flera ser till att stoppa utvecklingen för Kristianstad-fotbollen genom att vara konkurenter o konkurera om samma talanger o visst det kan jag hålla med om, men det är knappast deras fel...

2009-02-28 @ 22:11:07
Postat av: Tore som vet!

För att bli något måste man vara seriös och det är något ungdomarna (talangerna) i denna stad oftast inte är, tyvärr. Ska du komma någon vart så måste du försaka bla. att var med i vimmelbilder (bloggbilder), var och varannan vecka. Tråkigt nog är det så att Kristianstads talanger är för bekväma och tycker det är jobbigt att lägga ner all den tid det tar för att försöka komma någon vart med sin fotbollskarriär. Det går inte att leva på att man själv tror att man är en talang. Man tror att man är stjärna och klar fotbollsspelare när någon skriver om en på alla dessa bloggar som finns.

Nej, se till att lägga tid på det som behövs och bli seriös för att bli något inom fotbollen annars hamnar "vimmeltalangerna" i suppersexan och superfemman". Alla kan inte lyckas i KFF, Nosaby eller i VMA och inte högre upp heller genom att tycka synd om sig själv genom att gnälla.

Viktigt att bli seriös och offra det som behövs!

2009-02-28 @ 23:29:07
Postat av: Berat

Vad är det som du tycker är så fjäskigt? Att han är stans bästa fotbollsspelare? I så fall har du fel min vän. Vi är nog inte bästa vänner, vi har haft konflikter och en massa tjafs. Men att jag tycker att han är stans bästa spelare förstår jag inte att du tar som fjäsk.

2009-03-01 @ 12:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0