Tillbaka!

Kallt

Toppen

Inga brutna ben men många kommentarer att läsa in sig på. Kan förresten verkligen rekommendera backarna i Trysil. En bra variation mellan gröna, blå, röda och svarta backar.

Det är heeeeelt sjukt att se hur andra lokala bloggar tar efter konceptet med att intervjua. Bättre betyg kan ju inte jetlagg.se få.

Jag la märke till att Koboisarn Markus Svalner uppmärksammats i bloggen. Först skrev Ashoor, i Jetmirs intevju, att han hade svårt med Svalner och sedan så hamnade samme Svalner återigen i bloggen efter att ha tacklat en lagkamrat, Tobias Ursprung, på en träning.

Svalner var även en vända i Viby inför förra säsongen . Han hade ett mycket speciellt sätt. Normalt när man är ny i en klubb så stannar man lite längre efter träningar, inte Markus inte. Han drog fortare än en avlöning. Sedan så började han gnälla på lagkamraterna redan efter ett par matcher som vi förlorade. När han fick mothugg så valde han att inte dyka upp fler gånger med motiveringen att han inte kom in i gemenskapen. Konstigt! Matcherna därefter spelade vi mycket bättre och till slut gick vi även upp femman. Skulle beskriva honom som en riktigt bra närkampsspelare, medelmåttig passningsspelare men framför allt inte den mest sociala människan jag träffat. Nu kommer väl han tackla mig sönder och samman säsongen som kommer.

Att Jetmir fick utnämningen "Årets nykomling" är inte överraskande. Han hade kunnat sälja sand till en Arab eller snö till en eskimå. Fast lite överraskande är det förresten. Har han verkligen jobbat i ett år på Telenor? Kanske han även då får priset som "Årets nykomling" på The Phone House? ;)

Jobbar nu med ett par intervjuer av välkända profiler. Det har gått lite trögt. 

//Johansen

Kommentarer
Postat av: Neutral!!

Svalner är nog inte välkommen någonstans nu för tiden.

2009-02-05 @ 23:29:44
Postat av: Jetmir

Haha Johansen.

Årets nykomling baseras på hur du presterar på din första månad under 2008.

Och redan på min första månad blev jag en av dem bättre säljarna på Telenor.



Snö till en eskimo var fin ;)............



När det gäller Svalner så är han en mycket varm person.

Jag kommer ihåg i KBI-tiden när man var en ung junior och gick upp för o träna med A-laget.

Fy fan vad fult Svalner spelade.

Efter ett tag så fick man smälla tillbaka för att han skulle sluta.



2009-02-06 @ 00:08:35
Postat av: Jetmir

Ska jobba på en intervju med Niklas Nordgren och Berat.

Behöver dock Berats mail igen.

Har blivit av med den.

Kan någon skriva hans mail här ?

Eller kanske Berat själv kan göra det ?

2009-02-06 @ 00:16:11
Postat av: Spelat med Svalner

Fulare spelare på planen får man leta efter....

Det enda han gör när han går in i en tackling är att skada, inget annat. Spelar han i samma lag som dig så bara gnäller han och det spelar ingen roll om han passat fel eller inte...det är du som är felplacerad.

Patetiskt människa och spelare...

2009-02-06 @ 01:12:21
Postat av: Anonym

beratsexy[email protected]

2009-02-06 @ 10:21:52
Postat av: Svalner

Det är mycket snack bakom dolda namn och det är fegt.

Jag tänker inte be om ursäkt för min spelstil eller sätt att vara.

Fotboll är en sport för män.

2009-02-06 @ 10:27:41
Postat av: Johansen

Håller med Svalner. Ett bra inlägg. Kul att även du läser bloggen, Svalner. :)

2009-02-06 @ 12:41:54
Postat av: Ösums BK

Det kanske är så att denne Svalners chans att få lira lite a-lagsfotboll är att klanka ner på lagkamraterna och när det inte lurar coachen tar han till mer drastiska åtgärder (fri tolkning, så stämmer det inte så ber jag om ursäkt).

Jag har inte lirat med vederbörande (jag har däremot spelat mot Ursprung en gång i sexan) men enligt polare som har gjort det, så tillför Svalner inget annat till ett lag än gnäll och dålig attityd. Jag har dock sett flera matcher där han varit rena katastrofen som mittback men alltid skyllt på sina lagkamrater då han klantat sig. Tycker Emil Ashoor verkar vara en kille med huvudet på skaft och hjärtat på rätta stället, så det är ju anmärkningsvärt att han skulle uttala sig om en personer utan att ha på fötterna.

2009-02-06 @ 12:53:35
Postat av: Berat

Här är den Jetmir. Ha det fint!

2009-02-06 @ 17:10:32
Postat av: Emil

Måste tacka Ösums BK för komplimangerna! =)

Tack! :D

2009-02-06 @ 21:23:15
Postat av: Jetmir

Var är den Berat ?

2009-02-06 @ 21:58:38
Postat av: Tobias

Angående Svalner så måste jag först nämna att han har en tuff spelstil på planen, det har man själv fått känna på, men det roliga i det hela att det ligger väldigt mycket felaktigheter i det som skrivs. Emil Ashoor är märklig person då han en gång spottade på mig under en match så han kan man inte direkt tro på. En annan sak som läggas till är att en viss Ursprung hade väl gjort den sjukaste tackling, enligt vissa åskådare på träningen, på Svalner innan han tacklade tillbaka. Tobias Ursprung har också ett jävla märkligt beteende på planen, det är väl alla.

2009-02-11 @ 18:10:31
Postat av: Hmmm

Svalner tuff spelstil? Skämtar du? Det finns inte en spelare i lingonserierna som ligger ner i gräset och piper så ofta som han gör. Jag håller med om att Ursprung kan vara jävligt gnällig på planen, men om det som jag hörde (från en källa på K-bladet btw) stämmer så kan omöjligt Ursprungs tackling ha varit sjukare än Svalners. Svalner skall med berått mod ha hoppat in med dobbarna före mot Ursprung då han i lugn mak joggade förbi honom. Bollen var tydligen inte ens på samma planhalva. Det är ju inte direkt vad jag kallar manlig fotboll...

2009-02-11 @ 22:58:19
Postat av: Ösums BK

Jag har hört exakt samma scenario som föregående skribent. Min källa är dock en lagkamrat till de båda kombatanterna. Jetmir, du har ju dina kontakter, kan du inte fixa fram en kommentar från någon frispråkig herre som står för sina åsikter och kan ge oss en neutral bild av vad som har hänt?

2009-02-12 @ 09:18:29
Postat av: Jetmir

Hmm nu börjar det bli intressant.

Ska se vad jag kan göra.

Eller så kunde ju någon från Boys som var där skriva här o stå för det. Då hade vi fått allt bekräftat.

2009-02-12 @ 16:00:23
Postat av: Rasmus Ingvert

Vet inte vad alla gnäller på svalner om! sjukt härlig kille och en duktig fotbolls spelare dock inte lika bra som brorn sin ;). Men en mittback ska väl vara hård och spela lite fult? kanske inte är så roligt om man man möter en sån spelare dock! Och med de där om gnäll jag har spelat med svalner i ett år i bois och tycker han inte gnällt mer än någon annan. Tråkigt att han och tobbe kom ihop sig på en träning bara och nu har jag inte sett röken av honom sen dess! hörde att han varit och tränat med Åhus HBK. Mvh Rasmus

2009-02-25 @ 00:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0