God jul!



Bloggen har inte var speciellt aktiv på sistone. Tid har jag faktiskt haft men har inte hittat något intressant att skriva om.  Jag har trots att jag haft tid inte befunnit mig på Alliansen mer än en gång. Det nya konceptet är inget att hänga i grannen tyvärr. Jag hoppas dock arrangörerna insett sitt misstag och åtgärdar det till nästa år.

Ekewalds årliga julklappar är alltid lika omtyckta. Jetlagg fick där en känga för att vi varit för inaktiva och för att vi börjat skriva om spel. Men enligt mig så är det bättre att det skrivs något av gästerna än att det inte skrivs något alls. Det kanske inte är som det var förra året då varje inlägg om den lokala fotbollen hade över 40 kommentarer men det är ju mest mitt och Johansens fel.

Johansen har tre ungar att ta hand om och jag är inte lika insatt som jag en gång var.

Förr i tiden så spelade jag i Supersexan vecka efter vecka samtidigt som jag dömde i femman eller kanske sjuan.  2009 har jag mest jobbat,pendlat och gått skadad.

Så mitt nyårslöfte kommer bli att försöka spela mer boll.

Nu tänkte jag gå över till lite spel. Jag har faktiskt under tiden jag varit sjukskriven hittat något jag kan fördriva tiden med. Det har mest spelats på fotboll men i brist på just fotboll så under veckan så har det även blivit en del NHL.

Jag har vunnit lite varje vecka. Men igår blev det storslam då jag håvade in 5500kr.

Sen kan jag med all säkerhet säga att Spelguden måste bada i pengar efter gårdagens fotbollsmatcher. Killen fick in 8 av dom 8 matcherna han rekade här. Det är jävligt imponerade.

Jag undrar verkligen vem den killen är.

Tre av mina kompisar vann även dom fina slantar igår. Men denna gången får jag tyvärr inte skriva vilka det är då dom är rädda för att bli uppringda av spelberoende som vill låna pengar.;)

Jag önskar alla en god jul och en god spelhelg då PL kommer tillbaka.

 

Nu blir det lite inomhusfotboll för mig. Fotboll på julafton är en 12 år gammal tradition.

 

 


Kommentarer
Postat av: Harris

God Jul Önskar Harris!

2009-12-24 @ 19:32:53
Postat av: Ekewald

Jetmir, du vet att jag bara tacklar de som jag vet tål en tackling, va?



På tal om ditt löfte om att spela mer fotboll så är du hjärtligt välkommen till , du vet var.....

2009-12-24 @ 23:07:21
Postat av: Jetmir

Jadå jag tål det, även om det inte var någon vidare tackling:).

Du har ju rätt i det du skrev.



Vi får se vad som händer:).



2009-12-25 @ 00:01:37
Postat av: spelguden

imorgon är det den riktige julafton för oss tippare!

matcherna börjar dra igång igen!



tänkte redan nu reka några fina lir och hoppas att någon annan ryggar,skriv isåfall gärna på vilka och vilken insats osv!



delar upp matcherna i 3 steg: "ska gå in", "bör gå in", "kan gå in"



så vet ni hur jag rankar säkerheten i matcherna!



börjar med "ska gå in":



Fc Helsingborg-Järfälla 1a (1,25) innebandy!

topplag mot bottengäng som inte kan spela på bortaplan!helsingborg kommer köra över dem och vi tackar för räntan på 25%.



westham-portsmouth över 1,5 mål : 1,33

lite fakta, WH 6 senaste matcher har haft ett snitt på 4,1mål!!Ports 6 senaste har snitt på 3,3 mål!

72% av WH matcher denna säsong har slutat över 2,5 mål!! 2 lag som blandar och ger men har en sak gemensamt, målrika matcher! då kan vi nästan vara säkra på att det blir mer än 1 mål på hela matchen här.



liverpool-wolverhampthon UNDER 4,5mål 1,21.

kanske är tråkig med oddsen idag, men denna är 21%ränta på insatta pengar! jag tippar även under 3,5mål till 1,48! men banken ligger på under 4,5!

pool har gjort i snitt 1mål per match de 6senaste!

medans wolver har gjort "hela" 5 mål på 6 matcher nu!! alltså ett snitt på under 1 mål per match!6 senaste av pools matcher har ett snitt på 2,1mål på hela matchen! wolver ligger på 2,3!

att det då blir mer än 4 mål här är föga troligt.



oxford-rushden D. 1a 1,57

om vi tittar på engelska skitligorna hittar vi en fin match här! oxford som leder serien har ett sjukt hemmafacit på 10vinster 1 oavgjord på 11 spelade!! målskillnad på dessa hemmamatcher är 28gjorda,5insläppta!

rushden D har ej vunnit på de 3 senaste ligamatcherna och formen är inte bra!här har dem förmodligen inget att hämta!



sävehof-skövde 1a 1,30

topplag mot bottenlag i elitserien handboll!

efter lite vila och julmat så kommer klasskillnaden att visa sig imorgon,tror på stabil vinst med 5-6 bollar för säve som är ett av de bästa lagen i serien!



celtic-hamilton 1a 1,20 eller handikapp -1 (1,60)

celtic vinner denna, och man vinner med all säkerhet stort, ni som lirar stora pengar kör rak 1a, annars tveka inte att lägg på handikapp!

celtic har ej förlorat en enda hemmamatch i år och har ALDRIG förlorat inbördes möte mot hamilton!celtic har målskillnad 17gjorda,5insläppta på hemmaplan medans hamilton har lyckas göra "hela" 8mål på bortaplan denna säsong! ligger 4e sist i ligan medans celtic vill haka på rangers i toppen!överkörning!!



leeds-hartlepool 1a 1,32

leeds har facit 8vinster,3oavgjorda,0förluster på ehmmaplan och är serien överlägset bästa lag! inbördes möten har leeds aldrig förlorat och på 21 spelade matcher har leeds gjort 38mål men bara släppt in 10!!!vilket är hälften så många insläppta som näst bästa laget i serien! riktigt tajt försvar hemma!! hartlepool har dålig form och endast vunnit 1/6 senaste matcehrna, och på 22 matcher i serien har dem släppt in 29 mål!!mer än 1 per match!imorgon får dem släppa in minst 2 och dem kommer ej lyckas göra något!



sheffield W-newcastle ÖVER 1,5 mål 1,30

gött odds =) sheffield har riktigt dålig form och ligger nu 3e sist i tabellen, newcastle så sjukt överlägsen 1a och kommer trycka dit iaf 2 bollar i denna match, på 11 bortamatcher har newcastle gjort 16mål och bara släppt in 8!! tror även newcastle vinner detta men detta oddset är bara för bra!



det var mina "ska gå in" matcher imorgon!



mina "bör gå in":

cardiff-plymouth 1a 1,50

celtic-hamilton handikapp -1 1,60

leeds-hartlepool bortalaget gör EJ mål 1,90

fulhamn-tottenham ÖVER 1,5mål 1,28

Man city-stoke 1a 1,45

liverpool-wolverhampthon under 3,5mål 1,48

Club Brugge KV - Cercle Brugge 1a 1,42

hv71-luleå 1a 1,55



mina "kan gå in" blir:

storvreta-aik 2a 2,15

brynäs-förlunda 2a 2,50

djurgården-linköping 2a 2,35

man city-stoke halvtid/fulltid= 1/1 2.10

oxford-rushden 1a med handikapp -1 2,20

leeds-hartlepool 1a med handikapp -1 1,93



jag kommer att spela ALLA dessa lir med olika kombinationer!

absolut hårdast lirar jag givetvis på ska gå in matcherna!!



någon som ryggar imorgon??

2009-12-25 @ 12:41:08
Postat av: spelguden

glömde en match:



west Brommo - petersb. 1a 1,45



trycker in den på mina "ska gå in" matcher då jag anser att den är säker!!



petersb har ej vunnit en enda bortamatch och har gjort 8mål,släppt in 19 på sina bortamatcher!ej så bra! WB har bra hemmafacit med 23 gjorda mål och endast 11 insläppta!ligger 2a i serien och kommer köra över stackars peterb.

2009-12-25 @ 13:07:44
Postat av: Jetmir

M.City kommer vinna hemma mot Stoke. Spelarna kommer visa sin nye tränare att dom förtjänar sin plats i startelvan. Dessutom klasskillnad mellan lagen.



Cardiff möter seriejumbon. Tänker spela den hårt som rak etta. Men kommer även spela den med handicap.



Leeds. Seriens starkaste lag som inte förlorat hemma ännu tänker fira sin tränares 1 års dag med en stabil seger.



Dessa 3 tänker jag köra hårt på.



Southhamton och West bromwich är 2 andra matcher som är relativt säkra.

2009-12-25 @ 13:32:58
Postat av: Emil N

Känns som vi alla tänker ganska lika inför annandagen. Hoppas för övrig spelguden också var tvungen att ge sig på KHL igår!



Hade själv en klar dubbel till dryga 2ggr

yaroslav och kazan. Satt klart båda två!nej spelformen är det inget fel på de senaste tiden. Varit rätt ute ett tag nu och hoppas det håller i sig framöver med dissiplin och sunt spelande!



Hittar precis som jeten och spelguden många lir runt 1.50 som på förhand känns ganska favoritbetonade och som kombinerade dubblar ger runt 2 ggr.



Man C

West Brom

Cardiff

Leeds

Southampton

Man U

Hv 71

Helsingborg Innebandy, jo jag vet tveksamt om det är en sport men tippa kan man ju iaf!

Edsbyn bandy. Vann bortamötet med 5-1 och spelar nu hemma. Skall va de starkare laget och när det drar ihop sig till derby, annandagsbandy, välfyllda arenor och bandyportföljerna öppnas ja då kan vi i alla fall lita på att motivationen e på topp!



Nu får vi hoppas på att alla gör sitt jobb! Så kanske vi kan fylla på kontot med slantar efter en utgiftsfylld jul! Alla skriver väl under på att nåt litet till maten på nyår skulle smaka gott!



Med lirens hjälp kanske nåt litet extra till och med!



Nej nu jävlar avslutar vi spelåret snyggt och kliver in i det nya med fyllt självförtroende och fyllda spelkonton så ma är med matchen ordentligt när alla ligor skall avgöras och vinnare skall koras! Sista kraftansrängning 2009!



Nu jävlar jobbar vi!



2009-12-26 @ 04:36:24
Postat av: Johan

Tjena Jetmir!

Det hade varit kul om du hade lagt upp spelchemat för aliansen så man ser vilka lag som är vidare och när dem spelar. Vet att du tidigare la upp schemat till och med annandagen, men man är ju lite nyfiken på vilka matcher som erbjuds efter det.

Annars tackar jag för en bra blogg!

2009-12-26 @ 14:20:57
Postat av: spelguden

boom!!!!boom!!!!



8/8 banker gick in idag med!!!



andra gången jag rekar denna veckan och alla banker har gått in,ligger nu på 16/16 banker!!



ser man till helheten idag inklusive chansingarna så satt 15/21 lir idag! alltså 71,5% rätt på 21 lir!

cardiff matchen var väl den som sved mest idag, även om jag vet att det finns andra här inne som lirade den betydligt hårdare än vad jag gjorde!



nu lirar vi nhl inatt!

en fin trippel där blir:

Buffalo Sabres - Ottawa Senators 1a 1.90

Vancouver Canucks - Edmonton Oilers 1a 1.75

Detroit Red Wings - Columbus Blue Jackets MONEYLINE på detroit! till 1,55!!



5,2 ggr degen!! JOBBA IN DENNA NU DÅ ANKRÖVAR!!!

2009-12-26 @ 22:26:17
Postat av: sanjin

satte:

leeds

southampton

middlesbrough

man city

w.brom

liverpool



igår..o idag har ja bara united kvar!!

kan bli 4500... så BOMBA på united idag haha;)

2009-12-27 @ 13:56:14
Postat av: Klar

Blir de några rekar till idag spelguden?

2009-12-28 @ 09:57:03
Postat av: Heja spelguden!

Heja SpelGuden du är bäst,



du är den som vinner mest,



dela dela med dig :)

2009-12-28 @ 12:48:45
Postat av: spelguden

här kommer lite lir idag!

hinner inte reka!

men lita på mig ;)



dagens bankar blir:

chelsea 1,35

newcastle 1,38

över 1,5mål everton 1,32

över 1,5mål man.city 1,26



den fyrlingen ger 3 ggr degen!



andra mycket spelvärda:

everton 1,55

West Bromwich (1,80)

dubbeln ger 2,8!



newcastle handikapp -1 2,0

Maccabi Haifa 1,4

dubbeln ger 2,8



chelsea handikapp -1 2,10

Oxford (Blue Square Premier,england fotboll )1,78

dubbeln ger 3,73!



lite hockey:

danmark:

AaB Ishockey - Herning Bluefox 1a 1,53

Odense Bulldogs - SønderjyskE 2a 1,50



dubbeln ger 2,3



sverige:

Linköping - Rögle 1a 1,40

Frölunda HC - Färjestad över 4,5mål 1,44

AIK - Warberg IC 1a 1,53

trippeln ger 3 ggr degen



dessa matcher komme jag lira!

har bara gett ett förslag på dubblar och tripplar!

jag lirar alla dessa i olika lappar med olika dubblar,tripplar,singlar!



nu jobbar vi!!



någon som ryggar idag=?

2009-12-28 @ 14:07:48
Postat av: 044

Jag ryggade men gick minus på grund av linköping och newcastle. men vi får jobba in förlusten inatt på



DET Redwings0.0 @ 1.95 ML

OTT Senators0.0 @ 1.80 ML

BOS Bruins0.0 @ 1.74 ML

WAS Capitals-1.5 @ 2.00



dubblar och singlar i olika kombinationer



och så har jag City (live när de ledde med 1-0) @ 1.30, Canada U20 -6 @ 1.90 och Ryssland U20 @ 1.50 levande i en trippel. Canada leder med 5-0 efter andra perioden.



Nu jobbar jag in resten!

2009-12-28 @ 23:31:40
Postat av: Spelguden

Trippel inatt på NHL!

Moneyline Detroit 1,90

San Jose 1a 1,65

Caps-Carolina 1a 1,85



den kommer iaf jag jobba in inatt!!

Tror även på la kings och Calgary samt Boston!! Lirar dem som singlar!!

Jobba jobba!!!!

2009-12-29 @ 00:01:22
Postat av: Spelguden

Påminnelse till mig själv: NHL är samma sak som att tippa på lotto! Tippa aldrig på NHL!



Så, ännu en gång är NHL helt ologisk, tippa ALDRIG NHL mina vänner, Aldrig!



Idag har vi några lir till! Kommer senare!

2009-12-29 @ 07:19:44
Postat av: spelguden

dagens utbud är magert!

vill direkt ge avslag på aston villa-liverpool matchen. kan sluta hur som helst verkligen!

kan bli extremt målsnål, eller värsta målkalaset. samtidigt som det luktar kryss låååång väg =)



dagens banker blir:

AIK - IF Sundsvall Hockey 1a 1,35

Leksands IF - Borås HC 1a 1,20

Caperio/Täby FC - Tyresö Trollbäcken IBK handikapp -1,5 på täby ger 1,20



tråkiga odds men den trippeln lirar jag och lägger även in matchen :

Västerås - Dalen 2a 1,75!



fyrlingen ger mig 3,4 och spelas med medelinsats!

bättre matcher imorgon!



testar även en dubbel idag med

Bolton - Hull 1a 1,80

Almtuna IS - Bofors IK 1a 1,75

ger mig 3,15 i odds! medelinsats



sparar de mesta av pengarna till imorgon då det finns RIKTIGT bra spel!!

men lite måsta man ha igång under dagen!

2009-12-29 @ 11:02:19
Postat av: Mif

Tack spelguden.

2009-12-29 @ 17:53:38
Postat av: Spelguden

Mif! Vann du något idag?

2009-12-29 @ 21:41:11
Postat av: spelguden

idag är det fina lir!!

riktigt fina till och med! har på mina 3 senaste rekningar satt ALLA mina bankningar (19/19) känns som formen är bra!



följande spel BANKAS!



RSC Anderlecht-Zulte 1a 1,35

zulte har bara 2 vinster av 9 bortamatcher och spelar inte alls bra borta,att då åka till seriens bästa hemmalag och försöka ta poäng känns nog ganska hopplöst. anderlecht har ej förlorat hemma detta året och har en sjuk målskillnad på 17gjorda 5insläppta hemma!!har aldrig förlorat inbördes möte mot zulte! inte ikväll heller!



fantasyGame Man united-arsenal (most scoring team) 1a på united! 1,95!



detta lir är alltså att manchester united ska göra fler mål i sin match än vad arsenal kommer göra i sin! fabregas spelar förmodligen inte för arsenal idag och det är ett jätteminus! han gör hela anfallet! tror arsenal lyckas göra 1,kanske 2 mål idag!medans united kommer göra minst 3!



Rangers-dundee utd 1a 1,35

rangers har 5 raka vinster i ligan! vann senast den 15/12 med 3-0 på bortaplan mot just dundee, hemma nu ska bli minst lika säker vinst! av 19 inbördes möten har rangers vunnit 13!! rangers har ej förlorat en enda hemmamatch på hela året och förlorade senast mot dundee 2005.



sonderjyske-rodovre 1a 1,30

dansk hockey, behöver ej motivera något speciellt, sonderjyske är danmarks bästa hockeylag och väldigt hög lägstanivå! detta tar man enkelt ikväll!



man united-wigan 1a 1,20

kommentarer överflödiga, blir ren överkörning ikväll! 4-0??



dagens spel som ska gå in men ej är banker:



storhamar-manglerud star 1a 1,60 (norsk hockey)

lillehammer-frisk asker 1a 1,35 (norsk hockey)

eisbären berlin-kölner haie 1a 1,60 (tysk hockey)



haparanda tornio-sirius 1a 1,75

lite bandy också! haparanda året nykommling som nu har chans på slutspelsplats! väldigt duktiga hemma medans sirius är seriens sämsta bortalag me bara 1vinst borta! detta tar haparanda på ren motivation och klass!



IBF falun-storvreta 2a 1,70

innebandy, storvreta imponerar VARENDA JÄVLA gång dem spelar alltså, slog nu senast demjag trodde var seriens bästa lag, AIK. Håller nu storvreta som bästa lag i serien, dem har otroligt hög lägstanivå och ska helt enkelt köra över ett blekt Falun ikväll!



Örebro-Mora IK 2a 1,80

hockeyallsvenskan! mora har 10(!)raka segrar nu, och då har dem lirat dubbelmöte mot tex AIK och malmö redhawks!! EXTREMT starkt alltså! örebro har 8powerplay sist men lyckades ändå inte avgöra matchen på ordinarie tid, väldigt ineffektiva! det kommer straffa sig ikväll och jag tror mora kör över dem!



roselaare-AAgent 2a 1,60

AA gent imponerar mer och mer på mig, spelade lika sist mot anderlecht och skulle väl igenltigen ha vunnnit, tappade en 2-0 ledning! gent har ej förlorat på 6 matcher nu och har näst bäst form i ligan!Gent är borta starka och har vunnit hälften av sina bortamatcher vilket över långt över snittet i ligan! Roselaare ligger hopplöst sist i tabellen och har bara vunnit 2 av 9 hemmamatcher! rakt igenom dåliga!



lite spel på man united matchen då:

-man united vinner med mer än 1 mål = 1,60

-man united leder i halvtid = 1,60

-första målet kommer mellan 00,00-27,59e spelminut=1,85



tror hårt på dessa man united lir!



fler handikappspel:

rangers vinner med mer än 1 mål = 1,90

anderlecht vinner med mer än 1 mål=1,87



dagens som kan gå in:

färjestad-hv71 2a 2,40

på de 3 senaste mötena så har hv vunnit alla 3 och har en målskillnad på SJUKA 21-1. alltså hv har gjort 21 mål på 3 möten nu! färjestad bara 1!!

något säger mig att ett underspel på denna match (under 5,5 mål) till 1,70 också bör gå in! tror på en målsnål match!



oskarshamn-växjö 2a 1,70

jag gillar växjö starkt, kör på ren magkänsla här! oskarshamn bleka! växjö tokbra hockeylirare!



d-team-kookoo 1a 2,15

jag håller d-team som stora favoriter här i finska hockeyn! tycker oddset bör ligga runt 1.80 ca!

spelar 2,15 utan att blinka,dock ej hög insats!



detta var dagens lir!

skriv gärna om ni ryggar och isåfall på vad!

jag lirar alla dessa idag och inget annat!

idag blir en bra dag mina vänner =)

2009-12-30 @ 10:54:26
Postat av: Mif

@spelguden



Japp vann 1900 tack vare dina spel. Hoppas på ännu en bra dag.

2009-12-30 @ 12:27:48
Postat av: spelguden

grattis MIF!

vilka lir ryggar du idag?

2009-12-30 @ 12:41:11
Postat av: ÅBK- KBOIS

PÅ lördag smäller det, kutte och fitim mot Åsum, hur går det?

2009-12-30 @ 13:10:06
Postat av: AA

Jag ryggar allt spelguden. får hoppas detta är en av dina bättre dagar ;)

2009-12-30 @ 13:58:34
Postat av: Kalle

Vad satsar ni på dem olika fuinderar lite på vad normalbet betyder 100kronor eller mer?

2009-12-30 @ 14:44:11
Postat av: spelguden

alla bankningar inne idag med!



faktum är att 17/20 lir satt idag!

d-team orkade bara oavgjort,Mora STOR besvikelse idag!samt anderlecht orkade inte hålla sin 2-0 ledning och då sprack handikapp!



vill inte tippa nhl inatt men på förhand känns boston,san jose,ottawa som bra moneyline 1or inatt!provar ändå med liten insats=)



någon som vann något idag? hur gick de för dig MIF??

2009-12-30 @ 23:35:27
Postat av: selguden

kalle! liten insats för mig så pratar vi 100-300kr, medelinsats 400-999kr. hög insats (mina bankningar) där pratar vi tusenlappar =).

sen vet jag inte hur andra spelar =)



hur går de för dig kalle?

2009-12-30 @ 23:37:20
Postat av: Kalle

Det går framåt, jag spelar inte med så höga satsningar som ni andra spelar mellan 100-500 kronor beroende på vad det är.



Fick in en i går som jag satsade 400 på.

Lillehammer

Storhammar

Haparanda

Sandviken

Eisbären

Storvreta

Arsenal

United



Bra lapp, har du några fler tips spelguden?

2009-12-31 @ 10:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0