Boys in the Hood!




Jag tog mig till Alliansen igår. Som vanligt är det nästan omöjligt att hitta parkering. För att inte köra runt hela kvällen eller för att slippa gå från Rese Centrum, så parkerade jag på en liten halvskum ställe då vi kom överens om att dela på böterna om vi fick några:).

Årets första herrmatch blev Boysen mot Hanaskog. Boys som ställde upp med några av dom nya spelarna ihop med deras gamla div.7 spelarna från det gamla KIS imponerade inte. Som tur var så måste man ha spelat mot Hanaskogs tredjelag? Eller helt är så kan man aldrig veta (brukar vara så med skogslag). Det kan lika gärna vara deras förstalag. Men dom var som tur är lika usla så sudden fick avgöra. Där gick Hanaskog vidare.

Matchens lirare var svårt att utse eftersom ingen utmärkte sig nämnvärt. Men Mahannad Issas 2 tunga 120 kilos mål vägde mycket om man säger så:).

Sedan kom ännu en dammatch och tålamodet sprack, så det blev Premier League framför TVn istället. Där fick vi se Arsenal göra sin sämsta match på år och dar.

Jag är faktiskt rädd att intresset för Alliansen kommer sjunka rejält nu när dom ändrat så att varannan match är en dammatch. Nu har jag inget emot damer i allmänhet men tvingas se dom var 20e minut är bara för mycket.
Nu kommer någon svara: Gå och ta en fika eller nåt istället då. Men vem orkar göra det 3-4 gånger per dag?

För att rädda Alliansen så flyttar man dammatcherna till en eller två dagar där man trycker in alla matcher. Eller flyttar det till D-hallen. Annars ser det mörkt ut...


Kommentarer
Postat av: .

drick öl till matcherna mkt skoj!

2009-12-17 @ 12:39:14
Postat av: Jetmir

Jag läste precis att Ovesholms Robin Mustafa hade lekstuga mot "storsatsande" Hjärsås igår. Synd att man missade den matchen.

2009-12-17 @ 13:27:32
Postat av: Insideinfo

Som jag fått reda på så var det Hanaskogs förstalag det som såelade igår. Men första matchen är alltid lite darrig ..

2009-12-17 @ 13:36:52
Postat av: Äckelgubben

Jag tycker de ska spela sina matcher i string och toppless. Då kan de gärna spela varannan match!! Dessutom kan man öka inträdesavgiften rejält och aliansen kan bli större än Gothia Cup. Man kan byta namn till Toppless Cup. Så klart får man ju ha herrlagen också toppless, endast iklädda speddos så att damerna också kommer dit. Det hade varit fullsat varje dag!

2009-12-17 @ 13:41:59
Postat av: Max

Robin är en riktigt duktig spelare som visat mycket på träningarna. Inte alls förvånande om han spelade lysande mot Hjärsås dock såg jag inte själv matchen.



Angående dammatcherna så tycker jag gott de kan flyttas så spelas på vissa dagar eller på vissa klump-tider istället för varannan match för visst finns risken att folk inte vill sitta kvar och titta på damfotboll.

2009-12-17 @ 16:39:10
Postat av: Emil N

Lille!



Dagens bank!



Har den spelad till 1.28 tidigare i veckan. Är rekad i överflöd på diverse forum! Skall bara sitta stensäkert. Tror Lille dödar matchen tidigt och sen spelar av den lugnt och säkert!



Synd man inte var med och synade skidskyttet imorse. Allt satt klockrent till fina odds. Men smällar man får ta när dygnsrytmen är på tok förskjuten.



Har en liten fyrling till 4 ggr annars ikväll!



Ryssland 1.45

Cannes vollybolldamer typ 1.70

Valencia x2 1.45

lille 1.20 idag!



Kan splittas i dubblar om känner för det!



Själv kör jag alla fyra till mindre insats!

2009-12-17 @ 18:09:35
Postat av: Dagge

Den var fin den Emil ;)

2009-12-17 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0