KFF på väg mot Superettan!




På måndag är det dags för årets största idrottshändelse i Kristianstad (hobbysporter som handboll,damfotboll och friidrottt inräknat).
Peter Perssons grabbar kan på måndag ta ett stort steg mot Superettan som nykomling i div.1.
Bara bedriften att vara serieledare vid den här tiden på säsongen är väldigt imponerande.
Förutom resultaten så har laget gjort något Kristianstadborna inte varit speciellt bortskämda med. Dom har spelat väldigt underhållande säsongen igenom.
Därför hoppas jag på minst 3000 personer på måndag. För kan damlaget få över 2000 i publik så ska KFF lyckas med minst 3000.

Jag ringde lagets största stjärna Niklas Nordgren för några korta frågor.
Nilkas som gått och blivit ödmjuk nu när han istället presterar på fotbollsplanen svarar så här....





1. Hallå Niclas, Hur känns det inför måndagens seriefinal? 

Känns sjukt bra, årets match!hoppas på vinst och mycke publik.


2. Känner du att du är i form inför seriefinalen? Inga småskador eller nåt?

Har varit i riktigt fin form senaste 10matcherna, så jag hoppas på show!helt skadefri!


3. Nämn 3 personer som utmärkt sig bäst i år.

Peter "jag gör vad jag vill" Hirsalaka, Jörgen "Juuurgen" Nilsson,

Peter "Ronnys bror" Persson

4.

Hur tycker du att du själv presterat då?

Är nöjd med mina insatser,men har missat för mycket. Borde gjort fler mål!


5. Hur tror du matchen slutar? Och vem blir det som avgör matchen?

Vinst 3-1 och Jurgen avgör


6.Tycker du att ni har truppen för Superettan? Är ni alltså redo för elitfotboll?

Vi har helt klart superettantrupp redan nu,vi är redo. Men det krävs rätt inställning för o ta sig dit.

7.  Sista frågan

På lördag är det dags för Världens största derby. Vilket lag går som segrare därifrån?

Milan


Jag tackar Niklas för denna korta intervju. Samtidigt som jag verkligen hoppas på seger på måndag.
En frispark från 30 meter på övertid från Nordgren hade inte varit helt fel ;):


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen de vinner!

2009-08-27 @ 12:50:48
Postat av: stiefan

Kor sou di ruger pao monda!!!

2009-08-27 @ 19:45:05
Postat av: Juventino

Fan vad skönt med en seger på måndag hade varit! då kan börja prata Superettan "på allvar" Hoppas på mycket folk och en härlig stämning. DVS KFF seger.

2009-08-28 @ 02:15:35
Postat av: jimp

Japp, hade varit mycket bra för fotbollen i Kristianstad! Lycka till!

2009-08-29 @ 11:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0