Super-Pippo





Jag samlade hela gänget plus 2 hedergäster i Johansen och Vibys hårdföre mittback Ymsen hos mig för en fin tacos. Efter det var det dags för Milan att underhålla oss.
Det börjar bli standarn nu. Varje gång Milan spelar kvällsmatch så samlas vi. Även om alla inte gillar Milan så är det ändå skönt när hela umgänget samlas.

Det snackades väldigt mycket, och det dom flesta kom fram till var att =

-Ovesholm blir jävligt farliga i år. Jag personligen tror att dom och Hörby kommer slåss om seriesegern.
- Viby åker ner utan chans till att hålla sig kvar. Ödet är starkare än vad folk tror. För Johansen SKA spela i Supersexan och ingen annanstans.
- Näsbys lagkapten Arber tror Näsby reser sig och blir ett topplag eftersom dom har 5-6 spelare som är bäst i sina positioner.
- Rinkabys nya anfallare vinner skytteligan i Supersexan om han fortsätter som han gör.
- Balkan som också har en starelva med 11 världsstjärnor som spelat i Röda Stjärnan under tiden då dom vann Champions League, har även dom börjat väldigt dåligt i den andra Sexan. Vad det beror på vet ingen!

Sen så tänkte jag även kommentera KFF som tydligen imponerade i premiären. Jag såg inte matchen men KFF´s nya anfallare hade tydligen varit bäst på plan. KFF segrade alltså med 4-1!

I Näsby och Supersexan så har personer som ursprungligen kommer från Kosovo det väldigt svårt.
Men i Allsvenskan dominerar dom.
- Labinot Harbuzi hade innan matchen mot Trelleborg blivit matchens spelare 2 matcher i följd
- Agon Mehmeti har gjort 3 mål på 4 inhopp!
- Bajrami målade för Elfsborg, och visade även han upp ett bra spel.
- Halmstads Raskaj(som av Halmstad-fansen kallas Fabregas) avgjorde mot Kalmar och skickade ner Kalmar ännu djupare in i formsvackan.

Det finns ännu fler o nämna men dom dominerar inte i lika stor utsträckning! Lägg även märke till att alla dessa spelare är alla under 24.

Sen så måste jag skriva lite om Milan.
Även om Milan i år oftast varit en besvikelse i år så visar spelarna ibland upp ett spel som även Barcelona hade imponerats av.
Söndagens match var en sådan match!
Sådan show bjuds tyvärr alldedes för sällan för att vi ska vinna Serie A. Nästa år kanske Milan blir jämnare. Annars så får det väl räcka med stor underhållning ungefär var 4e match. Jag får helt enkelt vara nöjd med det jag får. Vi har iaf gjort flest mål i ligan!

Pippo slog ett nytt rekord igår.. Ingen har nämligen gjort fler Hattricks än genom tidernas bästa straffområdesspelare,
Han har under sin Serie A karriär alltså gjort 10 hattricks. Han passerade alltså Batistuta,Van Basten,Baggio och co.
Han är även en ungefär 15 mål ifrån att vara den som gjort flest mål i Serie A genom alla tider. Serie A........... Ligan som dominerat Europa ända fram till 2003.
Man kan aldrig sluta förundras över den mannen alltså.

Fler spelare som var bra igår var Flamini,Beckham och Ambrossini. Pato spelare bara första halvlek för att sedan bytas ut pga en liten skada som man inte ville riskera på. Han hann under dom 45 minuterna bjuda på några nummer man sällan skådar.

Jag fick även höra att Sanin åkte iväg för att se FA cup semifinalen mellan United och Everton. Jag måste säga att det var en jävla dåligt timing att åka i väg under en period då United spelar som sämst. Dom har egentligen inte spelat bra på hela säsongen men nu är det verkligen illa. Tror ni Ferguson får packa sina kläder,whiskyflaskor och Whiskyglas och återvända till Skottland? Vad säger ni?

Sen så är det väldigt kul att se att Bosnierna dominerar Bundesliga. Jag hoppas verkligen landet kvalificerar sig till VM. Där kommer nämligen flera av deras spelare få sitt absoluta genombrott.

Nej, trots att jag är ledig imorgon så ska jag lägga mig. Är för jävla trött efter Teds hårda träning idag.............

Kommentarer
Postat av: Arber

Du glömde en annan sak DU kom fram till...

2009-04-21 @ 12:56:07
Postat av: Barca

Barcelona imponeras av Milans spel?? Heeh

2009-04-21 @ 12:58:32
Postat av: Anonym

Barcelona imponeras? VArför är dom inte med i CL i fall de e så bra :)

2009-04-21 @ 15:07:39
Postat av: Neven



Milans spel senaste tiden har varit väldigt bra, hade dem varit mer jämna hade det utmanat oss om ligatiteln :)Sen är det jävligt härligt att bosnierna har börjat dominera i Europa, skulle inte förvåna mig om vi får se Dzeko i Milan och Misimovic samt Ibisevic i någon av andra Europiska toppklubbar.

2009-04-21 @ 16:15:01
Postat av: KBI

hahaha det med Balkan var veckans roligaste!

Barcelona åker ut mot Chelsea och sen hoppas jag att folk slutar prata om dom. Arsenal vinner hela.

jag visste inte att arber blivit lagkapten. då är han den första yttermittfältare som blivit lagkapten någonsin vad jag vet.

2009-04-21 @ 19:12:34
Postat av: Sanjin

de stämmer jag åkte till London o såg båda fa cup semina..chelsea-arsenal och united-evrton...inga direkt bra matcher, men stämningen och inramningen 90.000 åskådare kan man aldrig klaga på!!..jag hade bokat resan innan united hade kommit i sin formsvacka så kan skylla på det haha:P men spelar ingen roll ja ser united när som var som om ja får chansen man stöttar sitt lag alltid jetmir om du inte visste haha! hade ja sett united när dem spelar bra hade jag iaf. kunnat se 55 av 60 matcher, till skillnad från dig så har du inte kunnat se milan på 2-3 år då de spelat katastrofalt HAHA;)..fergusen packar sina väskor när han själv känner han inte kan ge mer...han har trots allt 2 titlar i år(vm för klubblag&ligacupen) och kan vinna två till( CL&PL)..så vrf klaga för att vi vatt sletna o spelat dåligt i 5 matcher...nu är alla påväg tillbaka o många har fått vila...Come on United

2009-04-21 @ 20:51:03
Postat av: Jocke

2-3 år sedan spelat katastrofalt? För nästan exakt två år sedan så spelade Milan mot Manchester United... vi alla vet resultatet. Kasta stenen i glashuset? Krossa rutor bara

2009-04-21 @ 22:20:47
Postat av: Jetmir

Jocke jag hade inte skrivit det bättre själv.

Får man fråga vem du är?

Är det du som spelar i Önnestad eller?

2009-04-21 @ 22:58:44
Postat av: Neven



Men faktum är att efter Milan vunnit CL 2007 har dem inte gjort ett skit för att ändra på sitt lag vilket jag tycker är konstigt, kan inte köra med "we are fine as we are" hela tiden, de måste börja föryngra och förbättra, tur är väl att Inter och Murre har insett detta.

2009-04-21 @ 23:16:04
Postat av: ÅBK Tifosi!

Jävla tjat om Milan, Barca och Man United, tacka vet jag Real och då menar jag REAL ÅSUM. Åsum slår jehovas på fredag så då kan du ha Real som favoriter istället!

2009-04-22 @ 00:08:19
Postat av: Sanjin

jocke jag skrev väl 2-3 år...och de va 2007 idag är det 2009 kan du räkna eller?...precis sen de vann CL har de vär inte ens vatt nära att vinna något eller spelat spec. bra!! bra jocke;)

2009-04-22 @ 00:31:54
Postat av: Jetmir

Sanjin du kan inte vinna något varje år. Ibland så har ett lag några dåliga år för att sedan komma tillbaks ännu starkare.



2009-04-22 @ 00:48:04
Postat av: Jocke

Skitbra på o räkna ja, kanske därför jag replikerade :) Jo Önnestad stämmer in bra.

2009-04-22 @ 08:16:51
Postat av: Neggan

lägg ner allt skitsnack om skitlagg som milan och united snacka istället om världens bästa lag FC BARCELONA

2009-04-22 @ 11:04:34
Postat av: sanjin

jo jag vet jetmir..alla har sina dåliga år,framgångar o motgångar..men att sån som jocke ska försöka leka smart o inte kan räkna så måste man förklara det för han!!

2009-04-22 @ 11:07:11
Postat av: Andy

Jag tycker att Jocke alltid står för vettiga inlägg.

Dock så missade han lite där ,).

2009-04-22 @ 11:15:56
Postat av: Neven



Milan - fansen lever i sin egna lilla värld

2009-04-22 @ 13:31:14
Postat av: Jocke

Sanjin; Jag kan räkna, förstår inte dina tvivel. Men nu när jag e en sådär som alltid ska leka smart så får jag påpeka att det var 2 maj 2007 som milan hmm lekte (bra ordval) med united. Det innebär att det var mindre än två år och alltså inte mellan 2-3 år :)



Jag har inte på något sett nekat till att Milan denna, liksom förra säsongen varit allt annat än bra. Man börjar se ljuset i tunneln nu, hoppas jag.



Jag vill absolut inte ge mig på united då jag inte har något att hämta då de varit klart bättre än Milan både denna och förra säsongen.



Milanfansen brukar alltid leva i deras egna vinnande lilla värld, e svårt när bubblan spricker.

2009-04-22 @ 13:47:11
Postat av: Matte

Jocke är det du som spelade i Venestad ett tag?

2009-04-22 @ 15:55:08
Postat av: Sanjin

Jocke jag skrev ca 2-3 år o då skulle du påpeka det!!så gnäll inte på mig:P jaja skitsamma sedan vinsten i cl har de ju gått trögt de fullt förståligt då de verkar varit mätta o samma spelare har blivit några år äldre! men storlag kommer alltid tillbaka, united o barca var för några år sen i milans sits så de kommer och går..ha de

2009-04-22 @ 19:31:05
Postat av: Anonym

Nej, Venestad har det aldrig blivit, är en annan Jocke du tänker på som faktiskt spelar i Venestad nu (igen)

2009-04-22 @ 21:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0