Så slutar Supersexan!



                                              Vem liknar det?


Tänkte försöka förutspå hur Supersexan 2009 slutar.
Pga all pendlande och mycket jobb så har jag tyvärr inte kunnat spela fler än 2 träningsmatcher. Dömningen har jag tyävärr lagt av med helt under 2009. Däräv känner jag att jag inte är lika insatt som tidigare säsonger.
Men det som hjälper mig på traven är att spelaromsättningen inte är så stor i dom olika klubbarna (förutom i Näsby IF då), samtidigt som jag har ett relativt stort kontaktnät vilket gjort att jag ändå har lite koll. Tyvärr så avancerade några av dom lagen som jag hade bra koll på till Superfemman. Men Superfemman är Johansens uppgift!


Så här slutar Supersexan 2009 :

1. Yngsjö IF-
Brattsen från Åhus får ihop ett bra lag och vinner serien. Vistelsen i Supersexan blir alltså inte långvarig.

2. Everöds IF- Dom har ett lag med många unga och hungriga spelare. Så länge Henrik Olsson inte platsar som mittback så har dom ett lag för toppen av Supersexan.

3. Edenryds IF- Dom var nära förra säsongen. Nu när Åsum,Viby,Ovesholm och Önnestad inte är med i leken så avancerar dom till Superfemman via kval.

4. Linderöds IF- Dom kommer vara med i början för att sedan tappa i slutet o hamna på en fin 4e plats.

5. Näsby IF- Trots att jag själv spelar här så är det väldigt svårt o förutspå Näsby. Jag hade tippat oss top 3 med Dzemal i laget. Men nu när han satsar på en karriär inom Telenor Express så blir det svårt för oss. Kadri kan däremot vara skillnaden mellan vinst och förlust o kan han bara hålla igen sin käft och hålla sig på plan så vinner han skytteligan i år.

6. Kiaby IF- Kiaby som spelar Kristianstads tråkigaste fotboll kommer som vanligt vara svåra att slå på deras hemmaplan. Men borta kommer dom inte ha mycket att säga till om.

7.Rinkaby GoIF- Supersexans mittenlag. Dom kommer hamna i mitten av Supersexan i 10 år framöver. Nu när dom blev av med deras bästa spelare så blir det svårare för laget att vara med o fightas i toppen.

8.Degeberga GoIF- Micke Green var med och vann Supersexan med Önnestad förra säsongen. Fast i Degeberga hjälper det inte, även om han är en skicklig tränare.

9.Venestads IF-
Redneckarna får det åter igen svårt. O hur överseriös Dan än må vara så kommer det alltid vara svårt för honom o få dit bra spelare. För vem vill spela sina hemmamatcher djupt in i skogen 3 mil från civilisationen?

10.Vinnö IF- Ännu ett lag som trivs med spel i Supersexan. Är dom lika bra i båda halvlekarna så kommer dom hamna högre upp i tabellen.

11.Vittskövle IF- Ni kom ni såg ni åkte ut!

12. Gualövs GoIF - Läs Vittskövle

Vad säger ni ? Håller ni med eller är jag helt ute och cyklar?

// Jetmir


Kommentarer
Postat av: HB

Du är nog ganska fel på det.....

Jag tror på topp 3 för Kiaby, dessutom tror jag inte att Yngsjö är bland de 5 främsta.

Jag tror ej heller på Linderöd, vinnö tar deras topplacering.

Kan ni i NIF koncentrerar er på fotbollen så tror jag att ni vinner serien. NIF hör hemma högre upp i seriesystemet.

Lycka till /

2009-04-08 @ 12:34:06
Postat av: OIF

Vinnö top 5 annars stämmer det rätt bra!

2009-04-08 @ 13:56:17
Postat av: Anonym

"8.Degeberga GoIF- Micke Green var med och vann Supersexan med Önnestad förra säsongen. Fast i Degeberga hjälper det inte, även om han är en skicklig tränare."





Detta va mer humor än gämförensen Danié/Zlatan.. micke green är inte bra. Han har haft turen att ha så pass bra spelare att han aldrig har kunnat misslyckas, tex fjälkestad (andra året) och Önnestad

2009-04-08 @ 15:50:17
Postat av: Jocke

Det känns som att en f.d Önnestads-spelare precis har yttrat sig.

2009-04-08 @ 17:19:47
Postat av: Ekewald

Jetmir, vem tänker du på när du säger "deras bästa spelare" angående Rinkaby?

Ser det som att Rinkaby är klart starkare på alla poster än i fjol!

Klart att skyttekung Jonas Andersson saknas både som spelare och person, men tror nog att Kenneth Fredriksson kan fylla ut de skorna rätt bra.

Duger man i Uefa Cupen så duger man i Supersexan!

2009-04-08 @ 18:54:58
Postat av: Tobbe

Håller med dig Jetmir om det mesta, tror dock Kiaby kan hamna i högre upp då dem tydligen har värvat lite nytt spelande folkt, alltså inte bara tjong denna säsongen.



Bilden? Är det möjligtvis Haris nyfödda son?

2009-04-08 @ 19:37:58
Postat av: VIF

Du har en så underbar humor Jeten.......................





Not.............

2009-04-08 @ 20:29:21
Postat av: Juventus

Nja kan inte riktigt hålla med dig. Tror att Näsby kommer på en andra plats efter Yngsjö, sen kommer Linderöd med Sivertsson i top.

2009-04-08 @ 21:54:53
Postat av: Tina Törner

Om Venestad ligger TRE mil från civilisationen... Hur långt är det till Linderöd, Edenryd, Kiaby, Degeberga,Vittskövle,Gualöv??



Du är för go....NOT

2009-04-08 @ 23:11:47
Postat av: Henrik Olsson

Sen när e jag med och slåss om en plats på mittbacken? :S

2009-04-08 @ 23:47:56
Postat av: Henrik Olsson

Även värt att notera är att jag inte gjort det på två och en halv säsong nu. Vet att du grundar ditt uttalande på matchen vi hade mot Viby, kan helt förstå att du skriver som du gör utifrån den matchen, var katastrofalt dålig!!! Men att genom den mening du skriver dömma mig totalt som fotbollsspelare tycker jag är orättvist. Vad jag vet så har du inte sett mig i någon annan match efter det? /H

2009-04-09 @ 00:15:05
Postat av: Ekewald

Det spekuleras på laget.se/rinkaby också!

Kan säga att den tabellen skiljer sig lite från din, Jetmir!

2009-04-09 @ 00:32:22
URL: http://www.laget.se/rinkaby
Postat av: Jocke

Tror inte den där Kenneth dög i uefa-cupen men i sexan duger han säkert. Edenryd vinner serien förresten

2009-04-09 @ 10:34:06
Postat av: Agent007

Kan inte Johanssen skriva om sina enormt dåliga insats idag:)

2009-04-13 @ 18:47:10
Postat av: ulf

venestad kommer att åka ner till 7

de ¨har inget att göra o div 6, 7 passar de bättre

2009-04-14 @ 23:44:35
Postat av: TIF

Bra tips! K-bois som seriesegrare, haha. Det är väldigt nära..

2009-08-13 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0