Petad!



Så fort det skrivs om Näsby IF på diverse bloggar så är det alltid någon som ser till att lyfta upp något problem i truppen. Senast i detta inlägg. Detta skrev signauren FCB.

"Postat av: FCB

Men kära johansen om nu vibys tränare hade kört kompis-kompis metoden med andra spelare och lämnat dig utanför startuppställningen varje jävla gång trots att du är bättre än de flesta där så hade du också lämnat klubben. Finns ju ingen mening att kämpa när du husomhelst inte kommer att starta nästa match!

Tack för FCB"



Här kommer mitt svar:
Det är nog där du och jag skiljer oss. Jag hade nog krigat på bra längre än ett par matcher. Hade förhoppningsvis visat via träning, b-lagsspel och inhopp i A-lag att jag var en startspelare i a-laget. Tror knappast Lasse Ek kör med kompisuttagningar för den delen.

Om man nu är så bra så tror jag lagkamraterna hade ställt upp för dig om du konfronterat tränaren. Problemet är att en del inte har "kulor" nog att prata med tränaren utan lämnar utan ett ord. För att sedan sprida skit via kompisar, bloggar och så vidare.

Ska Näsby nå några större höjder måste de ha spelare som accepterar att sitta på bänken.

Hade Vibys tränare kört med kompisuttagningar hade han blivit av med jobbet fortare än kvickt. Det kan nog Jetmir intyga.

En spelare som ger upp så fort, har nog mer problem med egot och antyder bara att tränaren gjort rätt i att petat spelaren.

Har dessutom stött på en del spelare i andra lag som tror att de konkurerrar om  en plats med ALLA i truppen. Det är sällan så att en anfallare konkurrerar med en försvarare. Oftast är det ens eget ego som inte väljer att se detta.

Räknar iskallt med kommentarer. Det finns många "petade" spelare därute men som väljer olika sätt att hantera petningen. Senast läste jag ännu en lokal blogg där en spelare i KFF vädrade sitt missnöje med en petning, inlägget därefter var detta. Säger väl allt!

//Johansen

 


Kommentarer
Postat av: Tönt!

Om man INTE är missnöjd med en petning så blir man aldrig en bra fotbolls spelare, om man bara accepterar att sitta på bänken så är de där man kommer sitta...

2009-04-19 @ 12:24:01
Postat av: Tönt 2

Kan bara instämma . .

2009-04-19 @ 12:49:58
Postat av: Jossan

Det är därför ni töntar inte kommer bli något heller! Ni har inte riktigt fattat grejen1! Håller helt meddig Johansen, man måste kunna ta en petning. Är man tillräckligt bra så får man nog speltid tids nog!

2009-04-19 @ 13:22:57
Postat av: arben

Vad jag vet så är det bara jag som lämnat näsby, så jag förstår inte varför det är så mycket skitsnack,men jag håller med att det har blivit lite kompis kompis grej för det är konstigt att nästan hela förra årets lag var så jävla dåliga, visst har näsby fåt massa nya spelare men alla kommer från bottenlag ärligt talat så är bara KADRI O JOPPE BRA AV DEM...............

2009-04-19 @ 14:12:52
Postat av: Josmed

Äsch du snackar så mycke skit arben, sluta klaga din sopa !

2009-04-19 @ 14:30:58
Postat av: SKRIV DITT NAMN SOPA

SKRIV DITT NAMN SOPA

2009-04-19 @ 14:37:41
Postat av: Jonas

Det är sktisnack om att det blivit någon kompisgäng i Näsby.

Allt detta snack har kommit från 2 munnar och det är Valmir och Arben som båda petats av Lasse för att dom helt enkelt är för dåliga.

Det som är tråkigt är att Valmir och Arben är dom personerna som mest av alla skriver från olika alias och namn. Vilket jag tycker är fegt.



Jag säger bara väx upp och ta det som män för ni är bara löjliga.

2009-04-19 @ 15:16:29
Postat av: Ren fakta

Så här ligger det till.



Valmir och Arben är petade från Näsby.

Arben är petad för att han helt enkelt inte håller måttet samt för att han inte är omtyckt bland sina spelare.

Val är petad för att Näsby släppte in näst flest mål förra året och dessutom har han inte varit bra när han väl fått chansen. Det vet Lasse och Ted om och därför är han petad.



Det dom gör fel är att istället för att ta det som en man så väljer dom att lämna klubben och sen gråta i varje blogg som finns i Kristianstad.

2009-04-19 @ 15:45:20
Postat av: Näsby

Dem är petade efersom det finns bättre spelare på varje position, Val är petad eftersom Bergvall, Tjing, Jetmir och Karhar, alla är bättre och ska självklart spela före han. På Arbens position finner vi Dzemal, Jappe, Pancho, Jojje och Fiton, 5 spelare som alla är bättre och som självklart ska spela före han. Någon som inte kan säga att detta är självklart kan inte mycket om fotboll. Dem håller helt enkelt inte måttet med den konkurensen så det finns verkligen inget kompis kompis att snacka om. Och alla som känner Lasse vet att han bara är din kompis när du presterar, gör du inte det är inte längre din kompis...

2009-04-19 @ 16:07:03
Postat av: -ADI-

Cirkus näsby har återigen kommit till Stan... lös era problem internt istället för på massa forum....Tror varken Ted eller Lasse kommer sätta sig ner o skriva varför si o så..Men däremot kommer dom säkert förklara exakt hur de ligger till om oersonerna ifågan går fram o söker svar......

2009-04-19 @ 17:47:20
Postat av: Johansen

Såg att Nicklas A. i KFF redigerade sitt ena inlägg och raderade det senaste. Därav så fungerar inte den ena länken. Inte mycket till "kulor" där. Kan man inte stå för det man bloggar om kan man lika bra lägga av.



Ni som är nyfikna och veta vad där stod kan lägga en kommentar så kan jag blogga och berätta vad han skrev.



Glocalnet!

2009-04-19 @ 20:56:06
Postat av: Zisse

Berätta!

2009-04-19 @ 21:35:27
Postat av: 12.

"Och alla som känner Lasse vet att han bara är din kompis när du presterar, gör du inte det är inte längre din kompis..."

Stämmer...



2009-04-19 @ 21:53:53
Postat av: Oscar

Kan ni inte ge upp detta näsby, ni vet ändå hur som helst kommer ni bli ett bottenlag i serien. På fredag kommer ni åka på stryk mot Venestad även om ni spelar hemma med 4-0...

2009-04-19 @ 22:22:54
Postat av: daniél

hoppas din näsa knäcks på planen johansen! kanske vi hamnar i en nickduell du jag!

2009-04-19 @ 22:28:41
Postat av: daniél

mina dumma vänner. sorry, hihi

2009-04-19 @ 22:35:01
Postat av: ???

Varför håller du på med nicklas? Är du så jävla avundsjuk? skärp dig för helvete, hänga ut en person så? Kom i luckan!

2009-04-19 @ 22:52:56
Postat av: André

Haha, VAd snackar du om "???" ..

Han hänger väl inte bara ut en person i sitt blogg inlägg.. Och har skrivits om många andra personer innan. Ska väl också tåla att det skrivs om en om man spelar i division 1! Då duger det fan inte att suga på nappen.. Och sjukt fegt av nicklas att inte stå för sitt missnöje! Så kom igen Johansen leverera det till oss! Bra inlägg för övrigt.. Kan någon i cirkus näsby tänker om ! Vilka clowner!

2009-04-19 @ 23:07:24
Postat av: Nicklas A

Lika bra att jag kommenterar innan de går överstyr. Jag tycker absolut inte att Johansen hänger ut mig på något sätt, kanske var jag feg eller vad ni kallade mig för jag tog väck de meningarna jag skrev på min blogg men jag tänkte de kanske var lika bra för att slippa uppståndelsen.



Klart jag är besviken över jag fick sitta på bänken, de blir nog de flesta fotbollsspelare antar jag och jag ber om ursäkt för jag var såkallad "feg/hade inga kulor" men som sagt ville jag slippa allas kommentarer efter Johansen länkat ut mig i sin blogg.



No hard feelings, ses på Lördag mot Örebro :)

2009-04-19 @ 23:38:08
Postat av: Anonym

Till Arben:

"Vad jag vet så är det bara jag som lämnat näsby, så jag förstår inte varför det är så mycket skitsnack"

Haha, förstår du inte? Det är ju du som ligger bakom allt skitsnack. Du skriver ju skit om Näsby i alla bloggar och gästböcker både i ditt eget namn och i minst 3-4 andra. Du är inte tillräckligt bra Arben. Inse det. Det är ett under att du spelade från star förra året. Näsby måste verkligen haft dålig bredd, något som de inte har nu. De har 6 innermittfältare som går före dig.

Ta det som en man istället för att böla så här.

2009-04-20 @ 10:27:09
Postat av: arben

jag har aldrig skrivit skit om näsby tönt

2009-04-20 @ 12:22:51
Postat av: Tips

Ett tips till den här Arben,



starta en egen blogg. Där kan du skriva dina bekymmer och sen kommentera dem.



;)

2009-04-20 @ 12:58:01
Postat av: Max

Om man inte tar en petning som att man måste jobba ännu hårdare och höja sig så blir man aldrig en bättre spelare. Konkurrens gör alla bättre!

2009-04-20 @ 12:58:08
Postat av: jimp

Ingen gillar en petning men istället för att lägga tid och energi på att förklara för andra varför man är petad kan man ju lägga energi och tid på träna utöver ordinarie träningspass så man kommer ifatt spelarna man konkurrerar med.



Bra inlägg av Johanssen.

2009-04-20 @ 14:23:24
Postat av: Maxi

Vilken tid är näsby-venestad på fredag ?!

2009-04-20 @ 19:09:02
Postat av: VIF

maxi: kl 18.30 börjar matchen. Räkna med att venestad ska köra över näsby

2009-04-20 @ 22:01:54
Postat av: NIF

Köra över oss?? Möjligtvis med era traktorer, men dem får ni ju inte köra med genom stan.

2009-04-20 @ 23:18:10
Postat av: Maxi

haha, tack ! Gillar kommentaren om traktorn ;)

2009-04-21 @ 00:43:38
Postat av: MAX

Näsby kommer att krossa venestad...

bönder kan inte spela fotboll

tippar att det blir 5-1 till NIF

2009-04-21 @ 01:21:41
Postat av: André

Våra traktorer håller iaf finare skick än era sletna nerluktade kebabpizza bilar aka sleten bmw! Och angående krossning så tror jag Det blir en jämn match precis som förra säsongen där venestad vann första matchen med 2-1 på grönevi, och näsby andra matchen på vildsvinsvallen med 4-3 har jag för mig..

2009-04-22 @ 17:26:22
Postat av: Menar ni allvar

Haha ni pratar om 6an som om det är allsvenskan! varenda träben, sopa platsar i sexan! hur fan kan det bli sån otrolig uppståndelse för just 6an haha! det förstår jag inte! men jag förstår att folk lämnar för att dom inte får spela för att vem fan tar en bänkning i sexan och kämpar vidare? man spelar i sexan för att man vill ha skoj och för att man inte ska bli fet...självklart vill man även vinna men absolut inte på bekostnad av en plats i förstaelvan eller spela med personer som inte ens kan kalla sig fotbollsspelare, vissa b-lagsspelare...vem fan vill ens träna med sånna? ingen som kan spela...men det får man ta för att alla kan spela i en skitserie! så ni som är stolta över er plats i startelvan och tycker ni e så duktiga...tänk igen!

2009-04-24 @ 03:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0