Magi på San Siro !!!




Milan som låg i botten av Serie A mötte serieledande Lazio med en superhet Zarate(21 år gammal) som har fått sitt absoluta genombrott tidigt in på säsongen med 4 fantastiska mål på 3 matcher. Var det dags för Grande Milan att vakna eller skulle dom ge upp titeln redan ikväll ?
 Milan vann matchen med 4-1 efter en fantastisk tillställning där vi fick se 5 vackra mål. Jag satt med ett gäng kompisar o alla vrålade högt efter varje mål. Milan med Seedorf i spetsen var fantastiska att skåda. Men ska man på allvar säga att klubben är på gång nu så räcker det inte med en imponerande vinst mot Lazio.
 För att vi verkligen ska vara igång så krävs det en seger mot Reggina på onsdag för att sedan segra över Inter i Världens största derby på söndag. När vi lyckas med det. Då kan vi säga att vi är på gång igen...............

Dessa spelare utmärkte sig mest
5+ Seedorf
 4+Pato
4+ Kaka
 4+ Gattuso
 3+ Borriello Trots att Borriello blev mållös så visade han att han kommer bli ovärderlig i vårt offensiva spel. En stor centertank som vi kan bygga vårt spel runt har vi inte haft sen Bierhoffs dagar........... Då vann vi Scudetton, Är det dags igen kanske?

Sen tyckte någon att jag ska kommentera Gilardinos framfart, som aldrig varit hetare än vad han är nu med lika många mål på lika många matcher (Serie A o CL inräknat). Ja vad ska man säga. Som ni kan läsa i en tidigare blogginlägg så var jag säker på att han skulle göra succé i Viola. För att Gila åter igen skulle bli en av Världens bästa straffområdesspelare så var han tvungen att få förtroende, och att spelet skulle passa honom.
Fiorentinas offensiva spel med snabba yttrar som kommer på inlägg passar Violinisten från Biela som handen i handsken. I Milan kom han till en klubb som satte en stor press på honom direkt. Samtidigt passade inte Milans kortpassningsspel honom eftersom han då var tvungen och gå ner i plan för att bygga upp anfallen och vara aktiv spelmässigt.
Där har vi Gilas svaghet. Han är helt enkelt för svag och oteknisk för att felvänd kunna prestera i ett kortpassningsspel. Han skall vara i boxen o hugga på allt o inget annat. Men tyvärr så finns det inte plats för en sån spelare i Milan när alla vill se spektakel. Han har kommit till rätt klubb och tillsammans med Mutu så bildar dom ett av Europas mest fruktade anfallspar.

Nu till Supersexan !
Rinkaby-Ovesholms IF 2-4
Venestad-Näsby 3-4
Viby-Kiaby 4-1
 Vinnö- Hjärsås 6-2
 Önnestad-Österslöv 6-3
 Åsums BK -Edenryd 5-2

Näsby slipper kval neråt ! Ovesholm kvalar upp till div.5 mot ett Albanskt Rosengårdslag enligt rykten. Kommer bli intressant. Ska nog se hemmamatchen om jag har tid. Jag hoppas Arber får avgöra kvaldramat Det kanske ökar hans chanser att komma in i sekten. Annars lämnar han när transferfönstret öppnar. På tal om sekt. Precis innan Ovesholms Idrottsplats så har Jehovas vittne sitt starka fäste. Jag vet egentligen inte vad jag vill få sagt med detta..............
Hoppas Vinnö slipper kval. Dom är för bra för att riskera att åka ut. Istället hoppas vi självklart på Venestad ;).

Förhoppningsvis så dyker det upp en skandalvideo på när KFF firar seriesegern. Men kan inte lova något ;)..................

Kommentarer
Postat av: Goran

Släpp taget om Milan, de är så jävla dåliga ändå :P annars visste jag inte att du hade en seriös blogg. Känns som att jag får återuppliva min blogg för att konkurrera ;)

2008-09-28 @ 06:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0