En tanke !!

Kom precis hem från en visning på en lägenhet. Lägenheten var fin o jag är helt klart intresserad så länge priset inte stiger för mycket dvs.

Nu till en sak jag tänkt på ett tag.

Allsvenskan blir bara sämre o sämre och att ett Svenskt lag skulle kvalificera sig till Europas finrum känns mer avlägset för varje år som går. När man läser detta så kan man tro att eftersom Allsvenskan håller så pass dålig klass så gynnar det unga och outvecklade spelare som får massor med speltid. Men så är inte fallet utan de Allsvenska lagen väljer istället att värva Brasilianare från 3e divisionen eller någon som "spelat" i samma P13 lag som Ronaldinho.

Man gör sådana värvningar för att rädslan för att åka ner en division är större än tron man har på spelare från sina egna ungdomsled. Som resultat av detta så väljer oftast föreningar att värva någon meriterad anfallare som knutit Ronaldos skor än hungriga unga spelare som bara väntar på sin chans.

Jag tror det hade hjälpt om man ändrat i Allsvenskan så att endast ett lag åker ner. Resten av lagen stannar kvar i högsta divisionen. Klubbarna hade då haft en annan trygghet och då tror jag att det hade resulterat till att fler unga spelare fått chansen tidigt till att bli viktiga pjäser i Allsvenska klubbar.. Det hade inte blivit lika många panikvärvningar ala Malmö FF.
Jag tror detta hade gynnat Svensk fotboll.

Tänk dig en värld då vi hade fått se Bojan och Negan i ett centralt mittfält och sedan 8 unga och tekniska 20 åringar som springer för att ge storstjärnorna passningsalternativ. Det laget hade tagit Svensk fotboll tillbaka till Champions League !!

Jag kanske kryddade lite på den sista, men drömma kan man alltid göra ;).............

Imorgon blir det Nosaby-Bromölla för min del !!
Adios !!


Kommentarer
Postat av: ÅBK

Fan Jeten du är inte så dum trots allt.

Bojan och Nordgren kan du dock glömma helt.

En fotbollsplan har inte plats med 2 så stora egon.

2008-09-27 @ 10:45:11
Postat av: dzemal

allsvenskan är mkt tråkigare än div7... lagen i Allsv. har lång kvar till CL och det lär dröja ett tag innan vi får se en ny Novakovic chippa in ett mål mot Barca på Råsunda.........



pcYd-9svs" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=ipcYd-9svs



kolla in AIK spelade verkligen fotboll..

2008-09-28 @ 12:39:33
Postat av: sorligt!

all fotboll är värd och se förutom allsvenskan. De finns utveckling. De har stannat i utvecklingen så länge jag kan minnas. De är sorligt att titta på allsvenskan.

2008-09-28 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0