Supersexans utmärkelser säsongen 2008 !!!!!

Nu är det dags för mig o lägga upp all information jag fått fram genom hårt arbete och mycket nöje !
Jag vill tacka alla tränare/ledare som svarat ärligt på alla frågor och alla dem som hjälpt till att få tag på alla tränare/ledare.

Eftersom det är väldigt många frågor som ett flertal personer svarat på så kommer jag lägga upp 2-3 frågor per dag så att det inte blir för mycket text på en o samma gång.

Dessa personer har varit med o gjort denna blogg till Kristianstads mest besökta blogg.

Håkan Hellberg- Tränare för Ovesholm
Ronny Capion - Tränare för Viby
Michael Green - Tränare för Önnestad
Marcus Turtoft - Väldigt insatt i Supersexan, Kallar sig själv för Maldini i olika forum, ledare i Edenryd
Dan Åstedth - Tränare för Venestad
Henric Ekewald- Ordförande för Rinkaby och legend i Supersexan
Fatos Gashi - Tränare för Näsby IF
Hampus Frank - Tränare för Åsum BK, samt  känd för att ha den tightaste tröjan i SuperSexan.
Kristian Johansen - Spelaren mest flest matcher i Supersexan. Kan allt om vår härliga division.
Peter Olofsson - Den domaren som dömt flest Supersexa matcher i år. Är populär bland spelarna.
Jetmir Isufi - Grundaren till namnet Supersexan, bloggaren och Supersexans Andrea Pirlo måste också få säga sitt efter 5 säsonger i Supersexan

Nu kör vi !

1. Är du nöjd med säsongen som gått ? Ni som kvalar kan vänta efter matchen med att svara ?
2.Tycker ni att Supersexan fått den uppmärksamhet den förtjänar  ?


Håkan Hellberg- 1. Vi är mycket nöjda med säsongen och grädden kan ju toppa säsongen i morgon.
2. Supersexan har väl fått bra uppmärksamhet, men man saknar lite den tiden då K-Bladet skrev ett par rader om varje match i sexan.

Dan Åstedth-1. NJJAA Visserligen var målet att hänga kvar, men det visade sig att vi inte var mycket sämre än lagen som låg på övre halvan av serien. Hade jag bara fått ha alla friska så hade det helt klart sett annorlunda ut. Jag hade inte samma lag två matcher i följd under året, och har använt 29 spelare vilket är för mycket om du vill göra ett bra resultat
2.JA

Henric Ekewald- 1.I Rinkaby GoIF är vi som säsongen utvecklade sig tämligen nöjda med den 6:e platsen som till slut blev vårt facit. Med det materialet som finns så kanske ett par platser upp i tabellen hade varit rimligt, men en plats på övre halvan känns helt okej.
2.Svårt att svara på! Uppenbarligen så finns det intresse för "byafotbollen". Det ser man ju på diverse hemsidor och bloggar om inget annat. Föreningarna triggar varandra till att skapa hemsida och detta skapar såklart en hype runt sexans lag. Kollar du i grannserierna så är inte Internet så betydande som i vår serie. Kolla hur många Division 2,3,4,5 lag som har fungerande sidor så förstår man bättre varför det skrivs och pratas mycket om Division 6. Jag minns när jag skulle gå till Rinkaby GoIF från "stora" Näsby en gång i tiden (1991) och hade inte en aning om vad det fanns för lag i dåvarande "Sexan".  Idag tror jag att de flesta spelare och intresserade vet vilka lag som huserar i smådivisionerna. Där har vi och Internet gjort en bra sak för lokalfotbollen! Kristianstadsbladet sitter i en svår sits. Dom vet vilket intresse det finns för Sexan, men samtidigt så kan dom ju inte bevaka den hur mycket som helst för då blir det slagsida på något annat håll. Någon jävla Innebandyförening som känner sig bortglömd och väsnas.

Marcus Turtoft - 1.Ja, vi får vara rätt saå nöjda med vår säsong, med de skadorna vi har haft så är det starkt att (nästan)nå en kvalplats till slut..
2. Ja, med tanke på att det trots allt är sexan så får man väl säga det.. Även om man alltid vill ha mer uppmärksamhet med så lokala lag.


Ronny Capion- 1. Ja, vi hade som målsättning att klara en kvalplats.
2. Kunde skrivits mer i bladet.

Michael Green- 1. Ja vi vann serien.
2. Nej

Peter Olofsson-  1. ja jag är nöjd med min säsong
2. ja det tycker jag det är inte många tidningar som skriver så mycket om sina lokala lag om de inte tillhör de högre divisionerna

Fatos Gashi - 1.NEJ
2. JA

Hampus Frank - 1. Vi är otroligt nöjda med vår säsong. Vi gick tidigt ut med en målsättning och tron på oss själva detta uppfattades som kaxigt i landet lagom. Den uppståndelsen och allt skriveri gjorde att pressen blev riktigt tuff men jag gillar utmaningar. De var många som tippade oss i toppen men trodde inte att vi skulle kunna spela ihop ett lag men vi har överbevisat det och det är verkligen "laget" som varit vår styrka.
Att skrapa ihop 53 poäng och inte vinna en serie är hårt men vi visar styrka i kvalet och reder ut detta. Mitt stora mål med mina spelare är att få dom att tänka fotboll, både offensivt och defensivt. Vårt försvarsspel har varit helt otroligt över hela planen och nu framåt kommer vi lägga ner mer fokus på anfallspel.
2. När det gäller uppmärksamheten så är vi nog det lag som bidraget mest och självklart är det kul. Sen med bloggar som din och hemsidor med Rinkaby i spetsen har intresset bara ökat.

Kristian Johansen-  1.JA, PERSONLIGEN NEJ DÅ JAG VAR SKADAD LÄNGE
2. JA, TROTS ALLT DIVISION SEX. MYCKET DRAG TACK VARE EKEWALD OCH JETMIR

Jetmir Isufi -  1.Nej, katastrofsäsong ! Nästan enbart varit skadad.
2. Nej, Media ska gå efter vilken division som det pratas och diskuteras mest om, inte vilken division som är bäst. För helt ärligt så är det ingen skillnad på div.2 och div.6 förutom att tempot är högre.

Torsdagens frågor är följande !

Vem är seriens bästa domare ? 
Vilket lag var årets besvikelse?


Kommentarer
Postat av: Supersexan

Fy fan vad Fatos är tråkig. Jag trodde han hade ett större ordförråd.

Jag väntar på dem mer intressanta frågorna.

2008-10-15 @ 22:54:36
Postat av: Steff

Jag håller med Jetmir. Ingen bryr sig om KFF i Kristianstad så varför skriva om dem ?

2008-10-15 @ 23:48:38
Postat av: OIF

Det är detta man väntat på. Underbart !!

2008-10-16 @ 09:48:29
Postat av: Johan

"""Postat av: Supersexan

Fy fan vad Fatos är tråkig. Jag trodde han hade ett större ordförråd.

Jag väntar på dem mer intressanta frågorna."""



Nej, det är han Harris som står för ordförrådet i Näsby.



2008-10-16 @ 11:04:30
Postat av: akado

Hehe..Sticker du inte ut hakan lite väl långt när du säger att det inte är någon skillnad mellan division 2 och 6 förutom rent tempomässigt? ^^

Aja keep up the good work!

2008-10-16 @ 11:46:34
Postat av: Juventus

Det var ju på tiden! Att dem svarade, Håller med att Fatos är tråkig samt att Hampus har den troligast den tightaste tröjan..:) Bra Jetmir håller fulständigt med dig....;)

2008-10-16 @ 15:08:31
Postat av: henrik

edenryd skyller på skador hela tiden tror alla lag har haft problem med skador inget man kan skylla på.

2008-10-16 @ 15:15:37
Postat av: negan

Ingen bryr sig om kff, och där har vi anledningen till att det inte finns någon fotbollskultur i denna stad!Herregud jetmir du är så livlös...

2008-10-16 @ 16:30:05
Postat av: negan

Hade det inte varit någon skillnad alls mer än tempot , varför tränar du då inte upp ditt tempo som fotbollspelare och spelar i 2an nästa år mr isofia??

2008-10-16 @ 16:32:03
Postat av: Jetmir

Nordgren varför skyller du på mig för ?

Var det jag som skrev att jag inte bryr mig om KFF ?

Jag skriver fan mer om dig och ditt kära KFF än vad din favoritjournalist Patrik Persson gör. Så sluta gråta.



Sedan vidhåller jag att endast tempot skiljer divisionerna åt. Å andra sidan måste man vara en lite skickligare spelare för o klara av ett visst tempo. Men spelare som Tomasson och Boven är fan inte så mycket bättre speltekniskt sätt än någon av div.6 spelarna.

2008-10-16 @ 17:27:21
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: En från trakten

Nordgren håller tydligen bara med dig när du skriver positiva saker om honom.

Allt som inte höjer honom är annars fel och idiotiskt.

2008-10-16 @ 17:42:18
Postat av: Haris

Catfight på gång elle?

2008-10-16 @ 17:51:43
Postat av: Maldini

Tråkigt att Henrik ska va så trångsynt! "Skylla på skadorna"!! Vem har gjort det? Jag menade att vi får vara nöjda eftersom det sett tungt ut vissa matcher på skadefronten, som för alla lag. Hade vi haft fullt lag varje match vilket naturligtvis är näst intill omöjligt så hade jag inte tyckt det var godkänt att komma femma.. Förstår du nu kanske?

2008-10-16 @ 21:14:18
Postat av: Fatos Gashi

till supersexan!! vet inte riktigt vad det är du vill att jag ska svara mer på en fråga där man ska svara JA eller NEJ på!! men du verkar inte förstå att det är ditt eget namn du ska skriva överst!! för jag hoppas ju för din egen skull att du inte heter SUPERSEXAN!

2008-10-16 @ 23:07:33
URL: http://sooffizz.blogg.se/
Postat av: Henke

Största blogg i Kristianstad? Ha ha ha ha, enligt vilka mätningar då?

2008-10-16 @ 23:22:12
Postat av: Igen...

Får man lov att invända? Ska tidningen skriva om det lag det pratas mest om och inte det som spelar högst i divisionerna? Vilken sjuk jävla verklighet lever du i? Tror du på allvar att supersexan är intressant för de som inte själva är spelare, ledare eller supportrar? Tror du att gemene man sitter och uppdaterar bladets hemsida i förhoppning om att få ett snabbt svar hur det gick för Näsby?

Herregud, du saknar verkligen all form av objektivitet...

2008-10-16 @ 23:28:34
Postat av: K-BOIS

Kolla bara på gamlingarna i K-BOIS. De gick ner i tempo och nu (borde de inte) platsa i 5;an.... Ingen tempo, ingen skillnad.........

2008-10-16 @ 23:33:51
Postat av: Jetmir

Självklart får du lov att invända.

Det hade bara varit bättre om du stått för vad du säger genom att skriva ditt namn.

För jag bits inte.

2008-10-17 @ 00:12:10
URL: http://www.jetlagg.blogg
Postat av: Glenn Hysen/Boxer robert

signaturen K-Bois i farten igen! Hade Kristianstadsfotbollen varit vad den borde så hade inte dem spelat alls!



Sen till alla er som tror att det inte någon skillnad förutom tempo på divisionerna!



Varför spelar inte ni i Tvåan?

Varför spelare inte alla ni supersexan lirare i KFF?

För att ni saknar tempo?

Alla ni supersexan spelare önskar ju att ni gjorde det! Hade varit er dröm att få spela där! Så konstigt ni inte börjar hårdträna så är ni ju på den nivån?



2008-10-17 @ 02:50:40
Postat av: Till Igen...

Vilka bryr sig om KFF då? De intresserar väl inte heller någon särskild? 500 åskådare varav 200 av de är pojklagsspelare och ledare i den egna föreningen..

2008-10-17 @ 09:48:45
Postat av: Arber

Till Jetmir:

När det gäller vissa spelare kanske man kan säga att det bara är tempot som skiljer mellan div 2 spelaren och några div 6 spelare. Man generellt tror jag nog inte det är så, för 2 "träningar" i veckan som man gör i div 6 mot deras 4 träningar i veckan, med bra tempo, och mer skicklighet i allt så utvecklas man mot två olika håll. Neråt och uppåt.



Till Glenn Hysen/Boxer robert:

Vem har sagt att alla div 6 spelare hade velat spela div 2?? Kanske de allra sämsta. Men dem som håller någorlunda dem spelar i div 6 just därför att dem inte vill spela i div 2 tex.

För vem vill ägna sitt liv och att träna träna och träna fotboll och ändå bara spela i div 2 i sverige.

Det finns andra saker i livet som bringar mer glädje i livet... ;)

2008-10-17 @ 09:59:04
Postat av: henrik

maldini det är inte som jag är trångsynt men varenda inlägg från någon i edenryd så har alla förluster skyllts på skador eller?

2008-10-17 @ 10:46:36
Postat av: Hur dum kan man va?(KFF)

vem av er har spelat i divison 2 som kan bedöma att det är bara tempot som skiljer mellan 2 och 6.Tänk dom som spelar i 2. Då kan dom tycka att det är inte så stor skillnad mellan alllsvenskan och 2.Sen är det inte så stor skillnad mellan allsvenskan och Seria A heller va. Snälla sluta skriv dumheter det bara tappar trovärdigheten på hela bloggen. Vilken är den högsta divison som du har spelat i överhuvudtaget förutom supersexan....kommer inte ihåg det jetmir..............

2008-10-17 @ 15:14:25
Postat av: Maldini

Nja, det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om.. Jag personligen kan säga att en av de matcherna vi spelade hade slutat annorlunda med ett par mindre skador.. Men på det långa loppet så har den matchen inte så stor betydelse.. Snarare tvärtom, vissa matcher har vi haft ett kanonlag men ändå inte vunnit, och då har man verkligen varit besviken.. Men skit samma, poängen var att vi har haft otur med skador, men gjort en bra säsong med tanke på förutsättningarna vi hade.. Jag skyller inte missad kvalplats på skador, absolut inte.. Vi hade för ojämna perioder på säsongen..

2008-10-17 @ 15:39:05
Postat av: Maldini

Om jag får störa i debatten angående tempot i 2:an o sexan osv.. Jetmir, jag är inte ledare i Edenryd, bara en gammal sleten ikon i 23 års ålder.. Over and out!

2008-10-17 @ 15:40:42
Postat av: Till Glenn Hysen/Boxer robert

Vem är du egentligen ?

Du pratar som om du varit proffs.

Svensk elitfotboll är tyvärr inte så bra som du tror.

Kom ner på jorden själv innan du ber oss andra komma ner.

2008-10-18 @ 00:25:00
Postat av: Hur dum kan man va?(KFF) = NIKLAS NORDGREN

Hahaha det är garanterat Niklas som skrivit det inlägget. Typiskt han att försvara div 2 bara för att han ska känna sig ännu bättre själv eftersom han är en dem bättre där. hahaha negan lilla negan

2008-10-18 @ 14:00:44
Postat av: negan

hahaha....de va inte jag ...men men bar försök...jag skriver endasst under namnet negan...eller de kanske ja inte ska säga får då kommer snart nånn idiot tex arber börjar skriva under namnet negan...:)

2008-10-18 @ 16:56:12
Postat av: negan

pluuuuuus en sak till mr isofia...om det bara handlar om tempo...tex när du var och tränade med kdff som då var ett div 1 lag...så hängde du inte med tekniskt sett, och för att inte tala om tempot:)...mer vill jag inte gå in på detta för jag vill gärna leva ett tag till och orkar inte me fler hot från isofia:)mvh 40 mot 5:)

2008-10-18 @ 16:59:27
Postat av: Jetmir

Hahahahahaha alltså Negan du är så full av skit så att jag nästan tänker låta dig gästblogga under en dag.

2008-10-18 @ 17:09:42
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: Arber

Don't meke me!

2008-10-19 @ 19:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0