Leftfoot till KFF !!!!


                      Murre när han är som piggast  !!!  23 år gammal !!!

Jag förstår helt ärligt inte hur man kan vara fan till en Allsvenskt klubb.
Det finns inga toppklubbar. Varje år så dyker det upp någon ny klubb som helt utan förvarning är med och slåss om guldet. Enligt statistik så är Allsvenskan det mest svårtippade serien i Europa där alla lag slår alla.
Det finns ingen klubb som har ett eget sätt och spela, ingen speciell värvningspolicy (förutom Malmö då som försöker ha monopol på de sämsta värvningarna varje år). Inga riktiga fans, dem som står o skriker vid Stockholmsderbyna är inga fans utan bara en massa nynazister som inte accepteras någon annanstans än av Stockholmsklubbarna som är i desperat behov av att kallas för (en riktig storklubb, med riktiga ultras).
Det finns ingen klass i ligan, så fort det dyker upp någon stor talang så försvinner han till någon av dem stora ligorna eller Holland. Är han en halvmedioker spelare som gjort en bra säsong, ja då drar han till Danmark.

Tänk vad svårt det måste vara o va t.e.x Kalmar-fan, o veta att bara för att dem gjort en kanonsäsong så kommer dom förlora halva startelvan nästa säsong!
Hur kan man ha en kärlek till någon av dem Allsvenska klubbarna egentligen?
Jag hoppas någon kan svara på det, på ett vettigt sätt.
Och Johansen, att du bott i Stockholm är ingen anledning till att vara Bajen-fan ;)................

Sedan så har jag av säkra källor hört att Nosabys Fidde "Leftfoot" Persson är på väg till KFF.
KFF har visat sitt intresse så nu är det upp till Leftfoot att acceptera. Vilket han kommer att göra enligt säkra källor.

Fidde har varit Nosabys bästa spelare i år. Men passar han verkligen in i KFF som är den klubben i div.2 som har flesta vänsterfotade spelare. Är inte 100% säker på att KFF är klubben med flest vänsterfotade men jag kan aldrig tänka mig att någon klubb i div.2 eller högre upp för den delen har fler vänsterfotade spelare.
Nu är alltså Mr Leftfoot på väg in. Det kommer som sagt bli väldigt intressant.

Jag orkar inte messa alla nu, men eftersom alla mina homies läser min "sjukt populära" blogg så ska vi ha en väldigt liten fest för Murat som precis fyllt år. Så kom till Haris vid 7 tiden på lördag. O eftersom Haris aldrig bjuder så bjöd jag dit mig själv;)............... Haris bjuder dock in alla andra. Ni vet vilka ni är.
Present behövs ej medhavas. Brorsan tjänar för mycket redan den jäveln så behöver han något så köper han det själv.
Alternativ 2 är att ni köper en chipspåse och slår in det som present precis som några snåla jävlar gjorde det när man var yngre och hade födelsedagsfest.
Ni kan aldrig gissa vem jag syftar på ;)....................

 


Kommentarer
Postat av: Glenn Hysen/Bosse Petterson

Det där utspelet i bloggen kännetecknar verkligen ett medgångsfan! oj milan är bäst i europa köpte allt och alla en gång i tiden för att ingen annan skulle ha dem, tror jag börjar kalla mig fan till dem! Den historian känner man igen sen ett par år sen när alla världens 12 åringar började hålla på chelsea! okey The special one blev tränare men tror inte han var den utlösande faktorn! angående stockholmsfansen! nynazister? I italien veterligen finns det nynazister och fasister på läktaren, där sjunger man politiska ramsor och håller upp banderoller med politiska symboler istället för lagets. Visst det har ju sin charm det med även om ja inte sypatiserar med deras åsikt! Förresten kan man lira med 10 högerfötter i elvan så kan man väl ha 10 vänsterfötter? Eller ur vilken synpunkt passade han inte in? lite mer bakgrundsfakta i dina synpunkter gör det lättare för oss läsare att förstå! Förresten vill du redogöra lite för mig hur dem italienska lagen värvningspolicy ser ut?

ursäkta svenska!



För räcka för inatt



Mvh Glenn Hysen och Bosse Petterson



(Liverpool in my heart och blåvitt förstås)



Fridens





2008-10-03 @ 01:18:58
Postat av: Johansen

Det beror väl vart i Stockholm man är född. Jag är född Stockholm och uppväxt på Södermalm. Där hittar du lika få AIK:are som du hittar Hammarbyare i Solna. Trodde du visste sånt? :0(



Murat ser ut som en uteliggare med madrassen i bakgrunden. :0)

2008-10-03 @ 08:41:39
Postat av: Arber

Grattis Murre!



Allsvenskan suger...

2008-10-03 @ 09:06:07
Postat av: Jetmir

Du har vettiga argument "Glenn" jag gillar det.

När Milan var som mest överlägset med 3 CL-trofeer och lika många ligavinster inom 5 år så var det mellan åren 1988-1993. Då var jag 4 år gammal och hade inte ens hunnit komma till Sverige (flyttade hit 1990). Tror då att jag helt ärligt fullständigt sket i hur många trofeer ett lag hade vunnit i en sport jag knappt visste vad det var.



Jag började följa Milan någongång efter VM -94 mycket pga av att jag fick ett par Milan shorts och tröja samtidigt som jag gillade deras färger eftersom dem hade exakt samma färger som vår Albanska flagga. Sedan gillade farsan dem lite också.

Sen kan jag säga att åren därefter var en av dem mörkaste i Milans historia där man missade CL några år och t.o.m hamnade på en blygsam 12e plats i Serie A.



Hade jag varit "medgånsfan" som du så fint påstår att Milanfan är så hade jag nog bytt till något annat lag medans jag fortfarande var ung och påverkbar.



Sedan så tror jag inte man kan ha för många vänsterfotade i sammma lag. Det är inte samma sak som att ha en massa högerfotade. Sedan så tror jag han får det svårare att ta plats när det finns för många vänsterfotade spelare.

2008-10-03 @ 11:20:39
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: Haris

Kolla in den bilden... hahaha

Postat av: Glenn Hysen/Bosse Petterson

På tal om medgångsfan! Året 1994 vann Milan Ligan, italienska supercupen, uefa supercup och Uefa champions league. Året efter kryddade man på med ligan ytterligare en gång! Som du skrev i ditt svar så blev du fan strax efter 1994! Du föll helt riktigt offer för sjukan som 99% av jordens befolkning gör. Att ansluta i medvind! Absolut inget att skämmas över utan bara att acceptera att det är så människan i regel fungera! Sen är det ju i viss mån stark av dig att hålla kvar vid ditt Milan trots deras svacka där ett par år efter nyss nämnda titlar! (Trots envisa rykten om att du var inne i Real kretsar ett par år där med alla galacticos!) Ser otroligt starka samband med alla 10 - 12 åringar som idag börjar få lite sympatier med först real sen barca och sen man U! Fan i medvind hear we come!



På åhörande



Hysen/Pettersson





2008-10-03 @ 16:39:41
Postat av: Jetmir

Hahaha jag har alltid varit och kommer alltid vara en Rossoneri !!



2008-10-03 @ 17:05:43
URL: http://jetlagg.blogg.se/
Postat av: bloggaren??

varför svarar du inte på bosses inlägg?

2008-10-04 @ 00:01:38
Postat av: Dzemal

Måste säga att Jetmir alltid varit Milan-fan iaf sen jag flyttade till Österäng.. 1996-97... Att han sen inte kunna låta bli att se Reals matcher när de var som bäst så är det helt självklart för alla fotbollsälskare...



"""Alternativ 2 är att ni köper en chipspåse och slår in det som present precis som några snåla jävlar gjorde det när man var yngre och hade födelsedagsfest.

Ni kan aldrig gissa vem jag syftar på ;)...................."""

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

2008-10-04 @ 18:50:04
Postat av: Alina

Godagens! Fin blogg du har! :)

2008-10-04 @ 18:53:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0