Silly Season !!


Perioden då alla spelare är fria o gå var dem än behagar eller där gräset är grönast är här.
Vilka spelare har klubbarna på gång ?
Jag är inte så insatt i dem övriga div.5 och Supersexa klubbarna så det hade varit bra om alla kunde hjälpa till med att uppdatera "Silly Season" .
När det gäller min egen klubb Näsby så vet jag att Arber "CV" Jashari skrivit på (hans 4e klubb inom loppet av 12 månader). Viby-KBI-Ovesholm och nu Näsby. Bra värvning !
Sedan så har Österslövs skyttekung Kadri"fick jag rött kort för det lilla" Buccoli också skrivit på, samt Murat isufi som är på väg att göra en Ovesholmare, alltså att skriva på för att sedan inte visa upp sig mer på grönevi.
Dzemal Hadzic får också ses som ett nyförvärv eftersom han nu kommer få sin första försäsong på 2 år.
Sedan så skall Lasse Ekk ta med sig några spelare från Österslöv. Han nämnde några namn, men eftersom jag är väldigt dålig på namn så har jag redan glömt  bort vilka spelare han nämnde.  Lasse du får gärna nämna dem igen !
Sedan så nämnde han dessutom någon mittback från Linderöd som var på väg. Han ska tydligen vara den som ska styra upp försvarslinjen. Enligt min åsikt så är jag tveksam till detta. Har inte sett spelaren men kan inte tänka mig att han skulle vara bättre än Niclas"Brianna"Anderssom som fortfarande är tveksam till om han skall skriva på eller ej.
Men jag jobbar på att få honom att skriva på.

Hade varit intressant om några som är insatta i Viby,Venestad,Åsum,Önnestad,Rinkaby eller Ovesholm hade kunnat hjälpa till med lite rykten eller klara övergångar. Ju fler klubbar desto bättre.


Kommentarer
Postat av: ÅBK

Fatos sägs ska skriva på för oss.

2008-11-17 @ 14:13:40
Postat av: NIF

ZigenarAdde har lämnat Rinkabys bänk för Åsums bänk.

2008-11-17 @ 14:17:52
Postat av: djemal i näsby?

Vissa rykten sätter honom i K-bois andra i Venestad och det senaste i Nosaby.

Umgås inte ni två, detta ska du veta jetmir..?

2008-11-17 @ 14:52:13
Postat av: Jetmir

DJ Dzemko är för upptagen med att hitta fru så jag har inte haft kontakt med honom sen i söndags förra veckan.

Tror dock inte han lämnar Näsby. Killen gillar inte K-Boys.

2008-11-17 @ 15:53:34
Postat av: Anonym

Viby planerar plocka upp ännu fler juniorer iår =)

2008-11-17 @ 16:16:28
Postat av: dzemal

Fru? Vet ifan.. :-)

Vilket lag det blir? Allt från div.7 till div.3 finns med i bilden... ;-)

2008-11-17 @ 17:44:45
Postat av: Adde#22

Hahahah den bänken ja gillar e den i tivoliparken me mina "vänner"... men om ja inte minns fel NIF så var de han Adde som stod i mål båda ggr när Rinkaby slog NIF t.o.m. när ni "köpte" matchen hahaha

2008-11-17 @ 18:12:11
Postat av: Gunnarsson

Från ÅBK-Bloggen:



Klara IN: Adrian Sirbu (Rinkaby GoIF), Jacob Månsson (Trelleborg)

Klara UT: Glenn Lindholm (Skada), Ivan Sebina (Uppehåll), Joakim Ljunqvist (Slutar / Skepparslövs IF?)



Möjligtvis IN: Erik Lindberg (Nosaby IF), David Winnberg (WMA IK), Fitim (?), Jonas (Linderöd), Abbe Barsoum (Hanaskogs IS), Olle Johansson (do)



Möjligtvis UT: Elvis Hasanaj (Åhus HBK (?)), Rickard Winåsen (Österslövs IS)

2008-11-18 @ 09:47:45
URL: http://asumsbk.blogg.se/
Postat av: Sexan

Elvis till Åhus HBK. Det kan bli intressant. Elvis är för bra för dem här divisionerna så att han sakta men säkert klättrar division för division är inget som direkt förvånar.



Erik Lindberg tror jag däremot blir en flopp. Den dagen han föstår att han endast är en löpare och inget annat. Den dagen kan han börja leverera i dem lägre divisionerna.

Att han stillastående har fått för sig att han ska styra spelet är inget som funkar. Han har för dålig speluppfattning för det.



Tråkigt att Kristianstads mest utvisade spelare slutar med fotbollen.

2008-11-18 @ 11:12:10
Postat av: Nix

Vem är Kristianstads mest utvisade spelare ?

2008-11-18 @ 11:21:11
Postat av: Arne

Ska Harris sluta???

2008-11-18 @ 11:26:38
Postat av: Andy

Sexan menar nog Ivan Sebina. Men jag tror inte Haris ligger långt efter.

2008-11-18 @ 12:53:27
Postat av: Balkan

Jetmir varför skriver du inte att Balkan blev klara för Supersexan ?

2008-11-18 @ 13:08:21
Postat av: till balkan !

balkan ! ni är klara för sexan men inte för supersexan! ni får upp i skogarna o möta skogsbären

2008-11-18 @ 13:19:42
Postat av: Arne

Balkan supersexan?? vad har jag missat???

2008-11-18 @ 14:23:39
Postat av: Arne

Jävla spaggar! De har gjort det de är bäst på, garanterat köpt sig platsen!!

2008-11-18 @ 16:17:56
Postat av: Venestad

Niclas Andersson från Ovesholm och Viby tränar med oss just nu.

Dzemal från Näsby kan bli klar under veckan.

Sedan har vi några andra spelare på gång.

Vi blir att räkna med nästa år. Var så säkra !

2008-11-18 @ 16:24:38
Postat av: Balkan

Haris Feratovic och Valmir Sogojeva är två andra som verkar vara på väg bort från det "nya" Näsby. De har båda synts på Balkans innomhusträning i Öllsjö.



Kan tänka mig att Haris redan är överens med dem (balkan har nog erbjudit honom ett par gratis Adidas Spezial så han kan vara med under aliansen).

2008-11-18 @ 18:55:07
Postat av: @Haris

Haris din jävel, kommentera inläggen här! Det samma gäller dig Val!



För din del Jetmir, gå och gör en tithålsoperation och ta bort lite av menisken som ligger i kläm, gör du det är knät i stort sett som nytt på 1-3 veckor.



Är det någon som vet om Jetmir är analfabet och färgblind, skriv det då i ett inlägg så jag kan ringa tolken.

2008-11-18 @ 23:27:52
Postat av: Jetmir

@Håris. Muy no comprende ?

2008-11-18 @ 23:52:43
Postat av: Önneman

Önnestad tappar Tim Hansson och Daniel Lindström till VMA, Joakim Pettersson slutar (?), Micke Green lämnar tränarjobbet. Inga nyförvärv och ingen ny tränare klar. Två spelare tränar med klubben, namn hemliga :D

2008-11-19 @ 12:04:21
Postat av: Inside info!

Dzemal försvinner och Harris gör uppehåll.

2008-11-19 @ 15:21:01
Postat av: Önneman

Joakim Petersson till venestad eventuellt tränar med dem just nu.

2008-11-19 @ 18:06:26
Postat av: Balkan

Skulle varit roligt om haris och han valmir kom till balkan. Haris är en bra och hård spelare. Valmir har högre potensial än alla backar i näsby tillsammans (trots att han dribblar lite då o då)



Välkomna grabbar!

2008-11-19 @ 23:35:38
Postat av: Rykte!

Haris och Dzemal är klara för Balkan United. De sägs ha skrivit på igår kväll! Här med välkomnar Balkan United Haris & Dzemal.

2008-11-20 @ 10:55:27
Postat av: Spelaragenten

Grattis Balkan! Dzemal blir säkert ett jättelyft för er för han får ju mycket matchträning nästa år. Ett tips bara: Kolla så att era matcher inte kolliderar med Vensestads, K-Bois och några klubbar till som jag sålt honom till. Good Luck!

2008-11-20 @ 11:43:48
Postat av: @Haris

Haris den lilla judasen. Får hoppas att det inte blir Näsby Vs. Balkan i någon träningsmatch för då jävlar kan Haris räkna med att glidtacklingarna kommer att delas ut friskt.



Du har tid på dig att gå tillbaka ännu Haris, 15 december är sista datumet.

2008-11-20 @ 13:00:01
Postat av: Spelaragenten

Ni kan vara lugna alla Näsbyfans, ta allt snack här med ro. Balkan skulle aldrig "ta" en spelare om inte Näsby ville det, från Näsby. Näsby skulle inte heller "ta" nån från Balkan på samma sätt för då vet alla att det hade blivit osämja mellan klubbarna på Grönevi och det vill nog ingen riskera även om givetvis en viss rivalitet finns och som är hälsosam för man vill ju alltid att ens egen klubb ska vinna. Så ta det lugnt och se det som några roliga komentarer bara.

2008-11-20 @ 23:13:32
Postat av: Spelaragenten igen

Valmir har faktiskt varit med på en träning med Balkan men det var i 5 minuter och i väntan på kompisarna i NIF då Balkan tränar efter Näsby. Dessutom så stod han bredvid planen då han varit sjuk länge och inte kunnat träna med nåt lag på hela innesäsongen. Så är det, men om nån lägger ett bra bud så skall jag framföra det till Val, Haris, Dzemal eller nån annan Näsbyspelare

2008-11-20 @ 23:18:42
Postat av: Sexan

Förstår inte allt om tjat Haris och Valmmir. Dem är enligt min mening seriens mest överskattade mittbackar.

Näsby släpper in flest mål efter jumbon Hjärsås men ändå pratas det om i vilka klubbar dem ska spela för. Hade jag fått bestämma så hade dem spelat i korpenserien.

2008-11-21 @ 11:26:52
Postat av: Val

Till "sexan"



Din fucking fjolla, varför går du och gömmer dig bakom nåt falskt namn? Skriv ditt riktiga namn så kan vi snacka om saken när vi träffas...

2008-11-21 @ 13:42:21
Postat av: Fatos Gashi

Till Sexan!



Du har helt rätt att Näsby släppte in lite väl många mål i år.

Men du måste själv kunna förstå att alla mål man släpper in släpper man in som ett LAG! och inte som ett mittbackspar...

tycker du att dom ska spela i korpen, så kan jag säga att du kan inte mycket om fotboll!!

Trevlig helg...

2008-11-21 @ 13:48:18
Postat av: Max

"Val" svär så mycket du vill, men statistiken ljuger knappast! Näsbys backlinje läckte som en sil förra säsongen.

Sen har ju Fatos rätt, det är trots allt ett lagspel där allt som oftast inte en eller två individer kan pekas ut som ansvariga för ett lags uteblivna resultat.

2008-11-21 @ 13:59:59
Postat av: Jetmir

Valdemar alla vet att du är snäll som en björn så sluta hota folk.

Jag låter detta vara men, folk måste förstå att inlägg med hot och grova svordomar raderas direkt.

2008-11-21 @ 14:04:27
Postat av: Dzemal

Inte mittbackarnas fel att Näsby släppt in så mkt mål.. Haris har ju missat varannan match så honom kan man ju inte skylla på precis. Personligen tycker jag att Haris är den bästa spelaren i Näsby och överlägset den bästa backen i sexan, inte för att han är min vän.. Hans problem är att han inte håller sig lugn och att han drar på sig för många onödiga utvisningar.

Av alla backar man stött på i de här skitserierna så är han överlägset den svåraste att komma förbi och detta är ren fakta..



2008-11-21 @ 15:10:11
Postat av: JD

rent fakta? Nej det är inte ren fakta utan endast vad du själv tycker. Finns en ganska stor skillnad på det.



Spotta på "skitserierna" bara... antar att det gör de som spelar där till skitspelare också?

2008-11-21 @ 15:21:32
Postat av: OIF

Demal du vet nog inte vad du pratar om.

Hur kan det vara ren fakta om laget han representerar har släppt in så pass många mål.

Hade vi enbart gått efter fakta så hade Haris varit en av "skitseriens" sämsta försvare.



Nästa gång du skriver "ren fakta" så tycker jag att du ska hålla dig till ren fakta.

2008-11-21 @ 16:36:10
Postat av: Till Demal

mkt snack och lite verkstad...de få matcher jag sett dig spela på sista tiden har inte direkt imponerat...snarare tvärt om.



känns som det är många som lever på gamla meriter.

2008-11-21 @ 17:39:13
Postat av: Dzemal

Japp, 99% av spelarna som spelar i div.3 och neråt är skitspelare.. därav använder jag mig utav utrycket skitserier.

Vi alla spelar där för att ha skoj med kompisar och nån gång då och då bjuda på en tunnel (skogshuggarna spelar där för att göra en en härlig bensax alt. vinna en nickduell).



Om vi återgår till Haris så kan jag säga att han hade platsat i samtliga skitlag.

Ren fakta är att jag spelat i samtliga skitserier(div.3 och neråt) och mött olika försvarare i dessa serier. Eftersom vi nu pratar om div. 5-6 så kan jag säga att han är den svåraste spelaren att ta sig förbi och samtidigt den jag hade tagit ut först i mitt lag. Som sagt han har bara spelat hälften av matcherna då han varit avstängd/jobbat/bortrest resten. Tex så släppte Näsby in 9mål sista matchen när Haris var avstängd=ren fakta.. Killen har enorma problem med sitt temperament men ingen är ju perfekt.. ;-)



Jag är så säker på Haris att jag nu bjuder alla tvivlare på en utmaning. Om ni nu kan skriva skit på denna blogg så hoppas jag VERKLIGEN ni vågar ställa ER bakom ERA ord.

Ni kan ta vilka spelare ni vill i div. 5-6 och göra ett inomhuslag. Jag kommer att göra ett lag som kommer att bestå av mig själv, Näsbys "värdelösa" mittbackspar Haris och Val, samt någon anfallare som spelar i Näsby.

Vi satsar 1000kr upp till 5000kr. Allt beroende på vad ERT lag är bredda att satsa. För att visa hur säker JAG är så behöver NI endast betala hälften av insatsen, alltså: satsar vi 1000kr och vårt lag vinner så behöver ni endast ge 500kr, satsar vi 2000kr så behöver ert lag endast ge 1000kr. Självklart betalar jag HELA summan om ert lag skulle vinna..

Eftersom ni tycker att de är sexans sämsta mittbackspar så kan ni bevisa det och samtidigt få lite lättförtjänta pengar! Jag menar vem skulle inte ta chansen att tjäna 5lax genom att spela en match mot sexans sämsta mittbackspar.



Alla ni som har lite heder och som så intensivt snackar skit får gärna ställa er bakom era ord nu!

2008-11-21 @ 17:48:47
Postat av: Dzemal

Japp, 99% av spelarna som spelar i div.3 och neråt är skitspelare.. därav använder jag mig utav utrycket skitserier.

Vi alla spelar där för att ha skoj med kompisar och nån gång då och då bjuda på en tunnel (skogshuggarna spelar där för att göra en en härlig bensax alt. vinna en nickduell).



Om vi återgår till Haris så kan jag säga att han hade platsat i samtliga skitlag.

Ren fakta är att jag spelat i samtliga skitserier(div.3 och neråt) och mött olika försvarare i dessa serier. Eftersom vi nu pratar om div. 5-6 så kan jag säga att han är den svåraste spelaren att ta sig förbi och samtidigt den jag hade tagit ut först i mitt lag. Som sagt han har bara spelat hälften av matcherna då han varit avstängd/jobbat/bortrest resten. Tex så släppte Näsby in 9mål sista matchen när Haris var avstängd=ren fakta.. Killen har enorma problem med sitt temperament men ingen är ju perfekt.. ;-)



Jag är så säker på Haris att jag nu bjuder alla tvivlare på en utmaning. Om ni nu kan skriva skit på denna blogg så hoppas jag VERKLIGEN ni vågar ställa ER bakom ERA ord.

Ni kan ta vilka spelare ni vill i div. 5-6 och göra ett inomhuslag. Jag kommer att göra ett lag som kommer att bestå av mig själv, Näsbys "värdelösa" mittbackspar Haris och Val, samt någon anfallare som spelar i Näsby.

Vi satsar 1000kr upp till 5000kr. Allt beroende på vad ERT lag är bredda att satsa. För att visa hur säker JAG är så behöver NI endast betala hälften av insatsen, alltså: satsar vi 1000kr och vårt lag vinner så behöver ni endast ge 500kr, satsar vi 2000kr så behöver ert lag endast ge 1000kr. Självklart betalar jag HELA summan om ert lag skulle vinna..

Eftersom ni tycker att de är sexans sämsta mittbackspar så kan ni bevisa det och samtidigt få lite lättförtjänta pengar! Jag menar vem skulle inte ta chansen att tjäna 5lax genom att spela en match mot sexans sämsta mittbackspar.



Alla ni som har lite heder och som så intensivt snackar skit får gärna ställa er bakom era ord nu!



Håller med till 100% om att jag varit totalt värdelös. Kan bero på att jag inte spelat fotboll eller överhuvudtaget rört en boll senaste 1.5 åren innan jag i augusti började spela igen.

2008-11-21 @ 17:57:22
Postat av: svennis

Dzemal!

Gå till sandlådan och gräv lite grus.

2008-11-21 @ 18:38:31
Postat av: Johan

Snackar vi inne fotboll eller ute fotboll om att sätta ihop ett lag? Inne och ute är två helt skilda sporter.... Visst gäller det ute så är jag med på vadet.

2008-11-21 @ 18:41:27
Postat av: JD

Dzemal: Ren idioti att säga så om lag o spelare. skit hit o dit. Haris hade alltså platsat i div 3s alla skitlag? Där har vi förstaklassigt skitsnack!



Din idé? Vad handlar det om? behov av pengar? fastnat i spelträsket?



btw ren fakta är att du inte spelat i alla skitserier... Men du verkar onekligen oerhört rutinerad.



Skitspelare som numera spelar i landslaget, slutar de vara skitspelare när de lämnar div 3 o spelar högre o vise versa?

2008-11-21 @ 18:49:25
Postat av: United We Stand!

Här har vi tre tröga svenskar som inte fattar ett skit. En sak är säker Johan, vi möts när du vill och var du vill spelar ingen roll underlag. Och Svennis kan vi inte leka tillsammans i sand lådan så ska jag visa dig ett och annat? JD kan du inte komma och vissa din kunnighet så som du påstår att du vet så jävla mycket om allt och allting.



2008-11-21 @ 19:20:55
Postat av: Maldini

Vill inte lägga mig i diskussionen om hur bra/dåliga någon av dessa spelare är.. Men du kan inte på allvar mena att ditt ihopplockade "näsbylag" kommer slå de 5 bästa spelarna i alliansen? Steget från att vara för bra för sexan till att ni alla i det laget skulle hålla minst division 2-klass är hyffsat hög.. Ni skulle absolut inte vinna mot ett alliansen-dreamteam, inte en chans..

2008-11-21 @ 19:58:05
Postat av: Emil

Börjar inte snacket bli lite fientligt och onödigt mycket svordomar....?



Till Dzemal: Jag står bakom mitt namn och vågar stå för det jag skriver. Jag tycker att det du skriver inte leder till något speciellt. Att kalla 99% av alla spelare från div3 till div7 känns både onödigt och baseras inte på någon egentlig fakta. Låt oss fokusera på oss själva och inte lägga fokus på hur allt och alla är skitdåliga.



Sedan tror jag inte att någon har något emot Val och Haris. De är duktiga spelare men problemet är att ni hade för många olika kombinationer på backlinjen pga frånvaro av olika anledningar och därför var det omöjligt och spela ihop er och bli stabila. Nästa år får vi hoppas att det blir bättre.



Ha det!

2008-11-21 @ 20:05:32
Postat av: United We Stand!

Maldini..Vet du vilka som ska möta ert så kallat "Dream Team"? Som sagt när ni vill och var ni vill!

2008-11-21 @ 20:17:17
Postat av: Dzemal

Era fega jävlar... Snack snack snack... Vi kan spela vilket underlag ni vill som sagt.. Så snål/feg man kan vara... ingen stake i er.

2008-11-21 @ 21:02:45
Postat av: Jetmir

Haris lugna ner dig. Man är inte trög för att man inte tycker som du.

Nästa gång du blir arg och tänker skriva något så ta en runda med din hund och sätt dig sedan framför datorn igen.



hahaha Dzemal är bara för skön.

Lite varm men skön.

Jag kan göra ett lag med Arber Cv. Emil Ashoor, Niclas Brianna Andersson och Johansen och jag tror vi hade slagit er haha.

2008-11-21 @ 21:02:57
Postat av: dzemal

Som sagt jet.. alla är välkommna att ta sig an utmaningen.. från skillnad till resten av de fega/snåla som skriver här så hoppas jag att du vågar ta dig an utmaningen..

2008-11-21 @ 21:07:45
Postat av: United We Stand!

Jag ska ta ett varv inom dig nästa gång jag lovar :D don´t be sad jetski. Och du vet att du hade förlorat med dit lag:D

2008-11-21 @ 21:30:52
Postat av: @Haris

Hässleholm i morgon flickor! Nu glömmer vi inte att byta blya och trosor. Synes där alla näsbygalningar! (speciellt Haris och Val!)

2008-11-21 @ 22:02:10
Postat av: Anonym

Hahaha Ted! vilken tid spelar ni imorron i hässleholm? Jag kör dit direkt efter jobbet.

2008-11-21 @ 22:37:49
Postat av: JD

Snåla fega bla bla bla. Det luktar lite pojkslynglar över det hela, ingen mening att käfta emot på något civiliserat sätt när man får glåpord tillbaka.



United..: Min kunnighet? hur visar jag den?



Jag vill spela på underlaget: bomull, sounds soft

2008-11-22 @ 00:58:03
Postat av: svennis

Dzemsal eller vad du nu heter.

Du har ingenting att visa mig, absolut ingenting!!!!

2008-11-22 @ 09:40:18
Postat av: Goran

Kom igen, inte nog med att ni beter er som småbarn på fotbollsplanen så måste ni bete er likadant här inne. Visst, det var underhållande i början men sen blev jobbigt när man läste 55 inlägg som bara handlade om tjafs. Ni kan bättre!!! Vi ses i sexan :)

2008-11-22 @ 10:34:58
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Till Goran

Goran du är nog inte rätt person för att säga något.

Du blev utslängd från en G.Köpinge som spelar i 7an för att du var för dålig.

Som domare är du inget vidare. Men det värsta av allt är att du fortfarande inte fått smaka kvinnosaft vid 24 års ålder.

2008-11-22 @ 13:52:34
Postat av: Goran

Hahaha....ännu en person som inte har växt ifrån sandlådan. Ja, jag är en dålig spelare, därför gjorde jag rätt som slutade som spelare. Har du sett mig döma nån gång? Tror inte det. Synd att herr "Till Goran" inte kan avslöja sig och stå för sina åsikter! Istället måste du kritisera andra vilket är synd. Jag förstår att det är vinter men du kan inte vara negativ år in o år ut! Skaffa dig ett liv med positiva åsikter din fege fan!

2008-11-22 @ 14:38:50
Postat av: negan

När är matchen mellan harris lag och mr isofias lag?? vill bra veta....

2008-11-22 @ 17:38:56
Postat av: Max

Lås kommentarerna och börja om på en ny kula, vissa personer kan uppenbarligen inte ta lite kritik över internet! Självdistans, gott folk, självdistans!

2008-11-22 @ 18:25:11
Postat av: Otto

Hoppsan....jag tror "Till Goran" träffade en öm punkt hos lille Goran.... :)



Ett tecken på att det han (Till Goran) nämnde måste vara sanning...

2008-11-22 @ 18:25:56
Postat av: Dzemal

Onödigt med personangrepp.. Ingen som tagit sig an min utmaning? Jävla mesar.. :-)

2008-11-22 @ 19:10:31
Postat av: Johansen

Du är kung, Dzemal! Hahahahaha!

2008-11-22 @ 19:53:56
Postat av: Goran

Otto: tycker inte om folk som dömer personer utan att själv ha sett nåt och som även inte står för sina åsikter. Du kanske gillar det, det kanske t o m är du som är "Till Goran". Här ska det snackas om fotboll, inga falska inlägg om personer som är si o så.



Öm punkt? Jag erkände ju att är en dålig spelare. Orka bry sig om att kritisera mig.

2008-11-23 @ 09:13:02
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Dzemal

Hehehe Johansen, är du sugen på att anta min utmaning.? :-)

2008-11-23 @ 11:25:43
Postat av: Adde

Hahaha chilla lite Dzemal tror att innefotboll skulle passa ditt vad lite bättre, för ser man tillbaka på den förra säsongen "dina" pojkar gjorde ute så kan du nog börja gå o plocka många burkar....

2008-11-23 @ 11:56:39
Postat av: Anonym

Goran, tror inte det var att du var en dålig spelare-biten som var den så kallade ömma punkten i "Till Goran"s inlägg som Otto menade....hehe

2008-11-23 @ 12:08:49
Postat av: Pär Bengtsson

Ja har sett Goran döma och kan väl medd att killen saknar en hel del auktoritet...

2008-11-23 @ 16:58:24
Postat av: Venestad

Jetmir, se till att värva Niklas till Näsby nu så vi slipper se han på våra träningar.

2008-11-24 @ 09:03:10
Postat av: Dzemal Montana

You wanna fuck with me? Okay. You wanna play rough? Okay. Say hello to my little friend.

2008-11-24 @ 09:44:59
Postat av: Jetmir

@Venestad

Hahahahaha

Klarar ni inte av hans 105 kilos löpningar eller ?

Det är hans 12 kinderägg inför varje träning som är skillnaden mellan succe och fiasko.

2008-11-24 @ 12:11:44
Postat av: negan

Hur kunde du ta ut johansen i ditt lag mr isofia? Killen e ju ingen fotbollsspelare plus han kommer bli för närvös och inte dyka upp till samlingen:) Men som sagt när är matchen ?? mina pengar ligger faktist på dzemals lag trots att arber cv skjuter på allt:)

2008-11-24 @ 12:32:03
Postat av: Dzemal

Inte ens Mr. Isufi vågar sig an min utaning TROTS att han förfogar över alla spelare i div. 5 och 6... sjukt..

Hade han bara tagit med Makuwakee "Tony" från K-bois så hade vadet varit så gott som hans.. :-) Frågan är dock om K-bois vågar se sin stora stjärna skadad, för Haris/Val släpper förbi sig antagligen bollen eller spelaren, men aldrig både bollen och spelaren...

2008-11-24 @ 13:04:03
Postat av: Hairyface

I always tell the truth. Even when I lie.

2008-11-24 @ 13:40:23
Postat av: Jetmir

Dzemal jag kommer anta din utmaning.

Ska bara forma laget först innan vi bekräftar det.

Måste först hitta ett team med spelare som behärskar inomhusfotboll.

2008-11-24 @ 13:54:22
Postat av: niclas

hahah...vem har jag nu gjort lack i venestad? typiskt bärplockare och inte stå för sina åsikter med sitt namn...fick in några fina tunnlar igår...kanske någon som tog illa upp? aja..jag kan inte komma inte nästa söndag,så du kan andas ut och sova gott denna veckan =)

2008-11-24 @ 14:04:24
Postat av: Arber

Hahaha... vilka varma jävlar...

2008-11-24 @ 14:18:22
Postat av: Markus, Viby

Till Venestad:



Förstår precis vad som syftas på. Attitydsproblem

2008-11-24 @ 16:44:23
Postat av: niclas

haha....markus viby...du måste ha förväxlat mig med niklas nordgren...?? jag är ju den snällaste jäveln!

2008-11-24 @ 17:56:09
Postat av: Dzemal

Venestadkillarna var jävligt schyssta. Skoj att träna med dem.





Fitim Selaci ska vara på väg från K-bois till Åsum..

2008-11-24 @ 17:56:46
Postat av: niclas

btw markus från viby...haha 90% av viby heter markus...så du kunde lika gärna skrivit anonym...:D

2008-11-24 @ 17:59:10
Postat av: Pulamare

Då finns de juh åtminstånde en smart alban i denna stan som tar för sig o piskar K-bois nästa år :P Kankse swan gör en rövare o byter in sig själv (IGEN)

2008-11-24 @ 18:03:25
Postat av: Johansen

Negan: Snacka om hörsägen! Du har en speciell humor men jag gillar dig ändå.



Förresten var du inte med i det lag som höll på att få stryk mot Viby i alliansen förra året. Inte riktigt säker då jag inte såg dig i lagets resterande matcher då de faktiskt gick och vann. Blev DU kanske nervös när du inte kunde tunnla ett par division sex-spelare?

2008-11-24 @ 18:56:48
Postat av: NIF

Hahahahahaha jag dör av inläggen som skrivs här inne.

2008-11-24 @ 20:54:28
Postat av: Gerrard

Abbe Barsoum Hanaskog, Olle Johansson Hanaskog, Fitim Selaci Krstd Bois och Dennis Daludd Venestad är klara för Real Åsum

2008-11-25 @ 01:22:16
Postat av: K-Boys

Inget är klart med Fitim men kan slå vad om att det är Kujtim Muqa som hela tiden försöker få honom över till Åsum.

Mycket dålig stil av Kujtim med tanke på alla hans år i KBI.

2008-11-25 @ 12:06:38
Postat av: Flykten från hönsgården?

eller från svangården? Är det Svahnen som skrämmer iväg KBI:spelarna? Tydligen är det fler än Fitim som tränar med andra lag. Igår så var även Beshim från KBI och tränade med annat lag, Näsby IF.

2008-11-25 @ 14:55:19
Postat av: Fredrik

Vad är det för fel på om kujtim försöker få över en kompis till sitt lag? Avundsjuka?

2008-11-25 @ 16:24:36
Postat av: Johansen

Herregud! Välkommen till "silly season"!

2008-11-25 @ 19:24:35
Postat av: Johan I venestad

Kan lova er alla här inne att den som skriver i Namnet Venestad inte tillhör klubben,, vi vill gärna ha över Nicklas till oss nästa år. Han är en jävligt duktig spelare som kommer att dominera sexan nästa år.



Till Dzemal



Du är också välkommen till oss i Venestad var inte själv där igår men hörde att alla nya som var där var duktiga.



Än en gång alla nya som vill komma til Venestad är välkommna.

2008-11-25 @ 19:47:16
Postat av: Johan I Venestad

Kan lova er alla här inne att den som skriver i Namnet Venestad inte tillhör klubben,, vi vill gärna ha över Nicklas till oss nästa år. Han är en jävligt duktig spelare som kommer att dominera sexan nästa år.



Till Dzemal



Du är också välkommen till oss i Venestad var inte själv där igår men hörde att alla nya som var där var duktiga.



Än en gång alla nya som vill komma til Venestad är välkommna.

2008-11-25 @ 19:49:57
Postat av: Lisa

Lyckas vår blogg få dig på gott humör? Titta in och säg vad du tycker, alla åsikter är varmt välkomna! :)

2008-11-25 @ 19:52:30
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Träne IF

Det är kanske inte så svårt att vara duktig på Venestads träning, jag menar allt är ju relativt i jämförelse med dom som redan är där eller hur. Ha Ha

2008-11-25 @ 21:01:25
Postat av: KIS-fan

Det är tråkigt att Fitim väljer att lämna K-bois för Åsum, men that´s life. Kujtim och Fitim är kompisar och jobbar tillsammans, klart han försöker påverka honom. Med all rätt. Han har varit träningsflitig och en god lagkamrat och sådana är alltid tråkigt att förlora. Däremot blir det smått pinsamt när det skrivs om spelarflykt från Bois. Fallet är snarare tvärtom. Det kommer säker att ryka en och annan spelare som tränaren inte anser platsar, men ca 8-10 spelare är på gång in som håller bra klass. Tror nog att vi skall klara oss bra även utan Fitim och Besim (om nu han lämnar för Näsby). De har inte direkt varit tongivande i år.

2008-11-25 @ 22:26:28
Postat av: KIS-fan

Det är tråkigt att Fitim väljer att lämna K-bois för Åsum, men that´s life. Kujtim och Fitim är kompisar och jobbar tillsammans, klart han försöker påverka honom. Med all rätt. Han har varit träningsflitig och en god lagkamrat och sådana är alltid tråkigt att förlora. Däremot blir det smått pinsamt när det skrivs om spelarflykt från Bois. Fallet är snarare tvärtom. Det kommer säker att ryka en och annan spelare som tränaren inte anser platsar, men ca 8-10 spelare är på gång in som håller bra klass. Tror nog att vi skall klara oss bra även utan Fitim och Besim (om nu han lämnar för Näsby). De har inte direkt varit tongivande i år.

2008-11-25 @ 22:27:07
Postat av: Muhedin

venestad var fan ligger det?

2008-11-25 @ 23:59:09
Postat av: Pelle svanslös

Till Kis-fan...



Softa, ba för att kbi fixar typ 10 nya spelare så betyder det inte att dom kommer va bra kommande säsong..

2008-11-26 @ 01:20:17
Postat av: Gerrard

Varför skulle man vilja vara kvar i k-bois? Det måste vara den mest förvirrade föreningen i kristianstad särskilt sen dom slogs ihop med kis.



Åsum vs Världen....

2008-11-26 @ 01:45:47
Postat av: till kis-fan

vet inte om jag håller mig dig.Dom hjälpte till att stanna kvar i 5 allafall.

2008-11-26 @ 15:41:58
Postat av: kis-fan

Absolut, ingen skugga över dem. Jag menade bara att jag inte tror Bois står och faller med dem precis.



Gerrard, vad vet du om Bois? Inte mycket är min gissning eftersom Bois aldrig har slagit sig ihop med KIS som du skriver. Det var KBI och KIS som slog sig ihop till Bois...



Jag skulle nog snarare ställa mig frågan varför man vill gå till Åsum? Skulle väl iofs vara för att få spela lite mer...eller har pengar något med saken att göra?

2008-11-26 @ 16:44:02
Postat av: K-bladet

Real Åsum, som så många har synpunkter på, meddelar nu att de har sex nyförvärv klara inför nästa år:

Alber Barsoum (Hanaskog), Olle Johansson (Hanaskog), Dennis Daludd (Venestad), Fitim Selaci (Kristianstad BoIS), Jacob Månsson (Trelleborg) och målvakten Adrian Subriu (Rinkaby).

Klubben hoppas på ytterligare ett starkt nyförvärv innan man stänger butiken.

2008-11-27 @ 18:13:30
Postat av: ?

Ytterligare...??? Vem av ovanstående namn anses som ett starkt nyförvärv? Inget.....

2008-11-27 @ 21:17:23
Postat av: negan

Negan: Snacka om hörsägen! Du har en speciell humor men jag gillar dig ändå.



Förresten var du inte med i det lag som höll på att få stryk mot Viby i alliansen förra året. Inte riktigt säker då jag inte såg dig i lagets resterande matcher då de faktiskt gick och vann. Blev DU kanske nervös när du inte kunde tunnla ett par division sex-spelare?



Jag var med, gick på typ 20 procent och vi vann ändå..sen var jag med en match till mot nosabys bästa lag och var bäst på plan...men ja vet inte riktigt om jag ska ge maj in i denna grej asså..men vilka vann alliansen ??de ända jag skrev va att du e piss som fotbolls spelare...och det är du ju faktist..men att du e en bra kille e de inget snack om och att du gör ett bra jobb för korpen fotbollen i stan.....jag tänker mest på jetmirs pengar nu när matchen verkligen blir av...kommer bli fint...påtal om matchen så kan de bli speldatum fredag eller lörda kväll då challans ligister har tid i härlövs hallen...

2008-11-28 @ 11:26:32
Postat av: Lokal

Nordgren vad gör dig till fotbollsspelare ?

Är det för att du har en jävla attityd eller för att du provspelat för en massa klubbar men misslyckats ?

2008-11-28 @ 11:47:18
Postat av: negan

lokal fint att du e avundsjuk:) Du hade bytt min karriär mot din alla dagar i veckan så jag behöver inte säga nått mer...hahaha

2008-11-28 @ 12:56:07
Postat av: negan

Vem har sagt att jag är en fotbollspelare?

2008-11-28 @ 13:05:00
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Negan, Fick dig att kommentera!

2008-11-28 @ 15:15:59
Postat av: Arne

Är det Niklas Nordgren som är Negan? För i så fall borde han ju skämmas när han skryter om sin "karriär". Vad är det för "karriär" Lokal hade velat byta till?



Provspelamedallasvenskaklubbarmeninteplatsanågonannanstansänkffkarriären?

2008-11-28 @ 16:42:28
Postat av: negan

kff a trupp som 15 åring.ungdoms o j landskamper...middlesbrough= träna med världsspelare..2 a i fa yuoth cup som finalen spelades på old trafford inför flera miljoner tv tittare..trelleborg= 20tal matcher ..fram röstad till 2 i årets spelare..odense= danska högsta ligan som spelade uefa cupen de åren..men tyvär skadad...kff= 11 mål och och över 20 assist i år och legat bakom 90procent av alla mål framåt...de e väll typ de men...tycker du att lokal som kanske max har lyckas vinna div 6 eller 7 med ett av stadens bonna lag och kanske till och med varit med på ett zon läger(fått en harribo t shirt) har en bättre karriär så e de upp till daj arne bralla...

2008-11-30 @ 14:31:33
Postat av: hm...

Negan, om du nu har en så fantastisk karriär och är så bra, va fan gör du kvar här??? Sorglig människa....

2008-11-30 @ 20:23:27
Postat av: Johansen

Nu blev det ganska uppenbart att du tagit illa vid dig, Negan. Du blandar verkligen och ger. Ena stunden är du "ingen fotbollspelare" andra stunden räknar du upp ditt CV. Du skulle bara släppt det. :(

2008-12-01 @ 00:06:57
Postat av: Jetmir

Det är en jävla lång meritlista för o vara 23 år gammal måste jag erkänna.

Vilken jävla CV du kan skriva Negan ;)...........

Arber kan nog hjälpa dig ;)..........

2008-12-01 @ 00:08:59
Postat av: Arber

Hahaha... de e fan Negan som som borde kallas för CV nu... haha

2008-12-02 @ 13:59:16
Postat av: negan

Nordgren vad gör dig till fotbollsspelare ?



Är det för att du har en jävla attityd eller för att du provspelat för en massa klubbar men misslyckats ?







jag spelar i 4de divisionen i sverige som är rankat lägst ner av alla ligor..så jag är också piss..men vad ska man göra...en gång i tiden var jag inte piss iallafall..men de va ju inte de vi snakkade om jag och mr johansen..mr johansen spelar i 8de divionen i sverige och kan då inte va särkilt bra på att spela fotboll..men för att du ska förstå så menade jag att jetmir inte skulle ta med johansen i ett inomhus lag då han e en djupledslöpare och ingen inne spelare..alltså killen e bättre ute än inne..nu har ja förklarat så till och med en lokal gök förstår....sen att jag har attityd enligt daj de e nog för att du inte känner maj...sen att ja tror på maj själv o har bra självförtroende (är snygg o har löjligt fin kropp)(haha) och inte gömmer maj bakom namnet lokal de e en annan sak...har du fler frågor så vänd daj gärna till min egna blogg...(patrikperssonsfotbollsbloggomnordgrenslivlösasliv. com

2008-12-08 @ 23:33:49
Postat av: negan

Nordgren vad gör dig till fotbollsspelare ?



Är det för att du har en jävla attityd eller för att du provspelat för en massa klubbar men misslyckats ?







jag spelar i 4de divisionen i sverige som är rankat lägst ner av alla ligor..så jag är också piss..men vad ska man göra...en gång i tiden var jag inte piss iallafall..men de va ju inte de vi snakkade om jag och mr johansen..mr johansen spelar i 8de divionen i sverige och kan då inte va särkilt bra på att spela fotboll..men för att du ska förstå så menade jag att jetmir inte skulle ta med johansen i ett inomhus lag då han e en djupledslöpare och ingen inne spelare..alltså killen e bättre ute än inne..nu har ja förklarat så till och med en lokal gök förstår....sen att jag har attityd enligt daj de e nog för att du inte känner maj...sen att ja tror på maj själv o har bra självförtroende (är snygg o har löjligt fin kropp)(haha) och inte gömmer maj bakom namnet lokal de e en annan sak...har du fler frågor så vänd daj gärna till min egna blogg...(patrikperssonsfotbollsbloggomnordgrenslivlösasliv. com

2008-12-08 @ 23:38:40
Postat av: Johansen

Hoppas du lyckas som proffs för du har inte mycket att falla tillbaka på.

2008-12-09 @ 12:22:13
Postat av: negan

kan ju alltid ha ett svensson liv som daj...

2008-12-09 @ 12:25:24
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Du är ju för go! Som att du lever värsta glamourösa livet.



2008-12-09 @ 13:41:20
Postat av: negan

glamouröst..nej....men fint JAA

2008-12-09 @ 14:39:29
Postat av: ÅBK Tifosi

Erik Lindberg klar för Real Åsum.

2008-12-11 @ 23:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0