Fina tider !!


                                                    


Johansen hemliga video fick mig att minnas några fina tider.
Jag har aldrig haft så kul i en klubb som jag hade under Viby-tiden, om man räknar bort dem sista 3 månaderna dvs.
Det fanns inga grupperingar utan vi alla hade jävligt kul tillsammans.
Jag kommer ihåg det andra träningslägret i Danmark. Det var iskallt när vi samlades på Grönängen för att gemensamt åka med bussen över sundet till Danmark.
Stämningen i bussen var helskön. Arber pratade om hur många tjejer han playat bara sista veckorna. Medans Dag, Blend och Berat började bli oroliga för om dem skulle komma in på något disco trots deras ringa ålder. Dzemal och Niclas pratade hur mycket Poker det skulle spelas under nätterna och hur mycket pengar dem hade tagit med sig för att kunna satsa stort.
Mahanad vara väldigt blyg den tiden. Men då var han inte Sveriges bästa Telenor säljare samtidigt som han var ny i klubben.
Johansen gick runt o pratade med alla för att höra och skratta till det senaste. Korv-Ola hade intagit den bästa platsen och därifrån kunde man höra honom sticka fram med lite sarkasm och grov ironi. Men det fick man tåla. Han gjorde trots allt mycket av skitjobbet för Viby.
Tränaren Roffe var på ett strålande humör. Jag hade alltid sett honom som lite mesig, men det försvann direkt när jag såg honom flörta med en kvinna på båten över till Danmark.

Väl i Danmark så skulle vi bo på ett Vandrarhem som passade perfekt för en gäng fotbollsspelare som bara var ute för att umgås och ha jävligt kul.
Att ett Svenskt damlag var där samtidigt som oss gjorde inte saken sämre och Casanovan Arber började redan smida planer på hur han skulle få dem att festa tillsammans med Viby IF.

Vi kom dit på fredag och på lördagen efter vi hade tränat så var det dags för en gemensam middag på Vandrarhemmets stora matsal. Damlaget hade redan ätit så dem stod utanför matsalen och fnittrade. Så medans vi åt så började jag utmana Arber genom att säga att han endast var stor i käften och att han var för blyg för att han skulle kunna klara av att förverkliga sina planer om att få med tjejerna till kvällens fest. Vissa i laget började skratta. Så den jäveln reser sig upp framför hela laget för att gå fram o prata med tjejerna.
Vi trodde aldrig att han skulle gå fram till damlaget och riskera få dissen framför alla sina lagkamrater, men den jäveln gjorde det.
Han gick fram till dem och han började med orden TJENA TJEJER och det första hela laget gör är att gapskratta så högt så tom damlaget hörde oss skratta.
Hahaha, men det spelade ingen roll. Han kom tillbaks med beskedet om att dem tackade ja till hans erbjudande om en gemensam fest. Efter det så fick CV min respekt!

Pokerspelandet höll på hela den första natten och jag vann 700 kr på heads up mot Mohinder Issa medans Brianna, Mirnes och Dzemal turades om med att vinna pengarna från varandra. Tror ändå att Brianna vann en slant.



Roffe fortsatte att vara på ett strålande humör medans Korv-Ola en gång i halvtimmen kom upp och klagade på att ett flertal andra gäster hade klagat.
Tillslut synade jag hans bluff genom att följa med honom ut så att han kunde visa vilka gäster det var som klagade så att jag kunde förklara för dem att vi kommer fortsätta festa och om dem inte gillade det så kunde dem följa med upp och va med. Men det visade sig att det inte var någon som klagade utan det var Korv-Ola som hade för lite o göra på en lördagskväll i Danmark. Vi skolade även in några kaxiga juniorer med att lyfta upp dem och dra ner dem mot havet mitt på natten. Det är samma juniorer det pratas så mycket om i Viby.

Vi fortsatte kvällen med att ta tåget från Helsingfors till Köpenhamn för ett besök på DISCO INN. Innan vi kom fram så började Dzemal tveka eftersom han inte hade fått någon fribiljett av regeringen så han tog samma tåg hem igen tillbaka till Vandrarhemmet tillsammans med Jack Bauer, som inte alls hade några planer på att gå ut, utan han tyckte bara det var intressant att åka tåg i ett annat land.

Eftersom vi alla var från en liten stad som Kristianstad så var vi vana med att allt stängde 02.00 så när tåget kom fram till Köpenhamn 01.00 så började flera tveka. Men när vi ända hade kommit så långt så fortsatte vi mot Disco INN.
Discot som måste vara Nordens största var inte för stor för Johansen för trots att det var flera våningar stor så kunde han få tag på alla genom att ta bilder i Discot från olika vinklar som en riktig Paparazzi.
För varje timme som gick så blev vi allt färre och till slut när klockan vara 07.00 så var det bara jag och Arber kvar. Så vi bestämde oss för att ta tåget tillbaka. På väg ut så såg vi folk stå i kö 7 på morgonen.

När vi kom fram till Vandrarhemmet så såg vi hur en sur Korv-Ola gick ut med konerna tidigt på en iskall söndagsmorgon.
Om jag minns rätt så kom vi tillbaks till vandrarhemmet 08.45 framför ögonen på Ola och träningen började 09.00.

Själva fotbollsmatchen var katastrof. Planen var sämre än Venestads och liknade mer Bagdads gator än en fotbollsplan. Vi mötte en Dansk klubb som tydligen spelade i 3an, men tillåt mig o tveka.
Hade det inte varit så att Dag Legenden hade fastnat på mållinjen med ena foten så att målen bara ramlade in så hade vi vunnit matchen istället för 3-3. Jag vet inte om jag var jävligt orörlig på plan eller sliten pga sömnbrist men fan vad jag frös den matchen.

Söndagen avslutades med en fin middag för att sedan börja köra hem till Sverige och K-Town igen.

Ett av många många fina minnen från tiden i Real Viby !


Vid pennan Jetmir Isufi


Kommentarer
Postat av: Hej

Jag undrar bara hur många tjejer Dag har haft sex med? Är det någon som vet så får ni gärna svara mig så fort ni kan.



Mvh

Natt

2008-11-30 @ 15:29:42
Postat av: Goran

Vem är korv-Ola? Den enda korv-Ola jag känner till är Ola som spelade i KBI´s 85-lag. Han fick smeknamnet då han blev bänkad o bestämde sig för att sticka och köpa en korv för att sedan komma tillbaka till bänken o äta den där. :P

2008-11-30 @ 16:10:10
URL: http://ottifemma.blogg.se/
Postat av: Rado

Nej goran, det finns många korv-ola. jetmir snakar om en annan korv-ola, korv-mickes kompis!

2008-11-30 @ 17:02:06
Postat av: Anonym

Helt rätt Rado !!

2008-11-30 @ 18:38:13
Postat av: Venestad

Demal ... Var tar du vägen ? Det enda vi behöver nu är en stark forward.... Signerade stoffe andersson ordinarie back i hanaskog idag... Så Venestad mot femman med din signatur ;) skit i pengar nu ..Kul och vinna en serie :)

2008-11-30 @ 22:49:25
Postat av: Luffare....

Jävla luffare från venestad, försöker att rekrytera av våra näsby albaner!! Ge fan i det!!



Vem är den där killen längst ut till höger med rambo-bandet på huvudet?!

2008-11-30 @ 23:36:57
Postat av: Jetmir

Det är Christoffer"Neger"Yngesson. Killen var helsvensk från flera generationer men hade en jävla mörk pigment samt stora läppar. Så han kallades för negern i Viby.

Jävla bra kille och en bra spelare. Dock lite torr humor och konstig dialekt.



Och sen till Luffare. Du behöver inte förolämpa någon för att dem vill ha Dzemal. Det är trots allt Dzemal som bestämmer sitt öde och ingen annan.

2008-12-01 @ 00:05:15
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

2008-12-01 @ 00:10:00
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Dzemal till/om Victor

Jag satt här och kännde mig jääävligt livlös som skrev på Jetens blogg...sen läste jag ditt inlägg och insåg att det finns personer som har det värre...

Leva längre? När man läser vad du skriver om så vill man bara ta livet av sig...

2008-12-01 @ 00:16:09
Postat av: Dzemal

Hehehe Goran du har helt rätt, vi hade faktiskt en spelare i Kbi som gick och köpte korv mitt under matchen.. Det är dock inte samma Ola som Jetmir syftar på..även om denna Ola också äter en hel del korv under matcherna..



Venestadkillarna var jävligt trevliga men det ser ut som om det blir Näsby för min del även detta året och jag lovar dig det är absolut inte för pengarna för i Näsby går jag definitiv minus, inte minst på alla pokerläger, jag menar träningsläger.. :-)



Annars så skulle man kunna kommentera bloggarens ovanstående inlägg men jag bjuder bloggaren på hans ovanstående historia om mig..



Men det är klart, alla vi måste ju lyda regeringen............................ ;-)

2008-12-01 @ 00:31:03
Postat av: Venestad

Först vill jag berömma jetmir för att han inte tillåter föromningar snyggt gjort.



Och till Dzemal så tycker vi naturligtvis att det är förbannat tråkigt. Du hade säkert trivts! Men lycka till nästa säsong iallafall! Du är alltid välkommen om du ångrar dig ! :)

2008-12-01 @ 00:33:48
Postat av: Till Venestad!

Stoffe var inte ordinarie i hanaskog!

2008-12-01 @ 09:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0