Näsby IF !!

image34


Jag har nu officiellt skrivit på för Näsby IF. Jag väntas bli spelklar till  nästa vecka.
Efter en dialog med Ovesholms tränare så förklarade jag att eftersom Murat har slutat o Arber och Nicklas varit skadade i stort sett sett hela säsongen så trvides jag inte riktigt i min nya klubb. Ingen fröjd o köra den sträckan ensam varje gång.
Ovesholm är en klubb med en sammansvettsad gäng där precis som herr Ekewald skrev innan säsongen att det skulle bli svårt o smälta in i gänget. Sen var det andra faktorer också som t.e.x jobbet som hindrade mig från att träna regelbundet och det ultradefensiva taktiken där våra inkast och fasta situationer var vår absolut farligaste vapen. Spela som ensam anfallare var inte alltid lika kul när man inte hade spelare som Arber och Johansen som man fick understöd av.
Inget ont om Ovesholm, taktiken verkar ju funka och Håkan håller bra träningar så jag är ganska säker på att dom hamnar i topp 6 eftersom dom verkligen spelar som ett lag.
Bästa minnet var nog att vi kom till kvartsfinal i Alliansen med ett lag som inte hade gjort 2 träningar tillsammans.

Jag önskar Ovesholms IF all lycka  i serien och ser fram till o möta dom.

Har rätt många vänner i Näsby IF. Speciellt den hetlevrade Haris har varit på mig i stort sett hela året om att komma över. Tränade med dem under försäsongen eftersom dom hade sena träningar 19.30  jag slutade jobbet 19.00. Det passade mig perfekt. Så laget är inte helt nytt för mig.
Fatos är en bra tränare som försöker spela en attraktiv fotboll.
Jag kommer göra mitt bästa för att konkurrera om en plats i startelvan.

Ikväll spelar Näsby IF mot Ovesholm. Det kommer bli en intressant match. Synd bara att man inte var spelklar ;).
Men kommer självklart vara på plats för att skåda.

Kommentarer
Postat av: Hellberg

Ultradefensivt ? Vi spelar ju offensivt 10 mål på två senaste matcherna :)

Lycka till i Näsby de behöver någon som plockar ner långbollarna :)

2008-05-30 @ 23:40:53
Postat av: Jetmir

Hehe Håkan jag måste säga att det är imponerande att vinna med 0 anfallare 6 mittfältare och 4 förvarare. Att ni lyckas göra 4 mål ändå säger mer om Näsbys försvar. Vad låg bollinnehavet på ? 70-30 till Näsbys fördel ?
Men som sagt, Eftersom taktiken tydligen verkar funka så
får man berömma dig. Att ta in Dirk Kuyt i slutet var ett taktiskt drag.

2008-05-31 @ 02:53:22
URL: http://www.jetlagg.blogg.se
Postat av: Näsby IF

Hellberg ni hade 5 målchanser och gjorde 4 mål.
Vi hade 15 målchanser och gjorde 2 mål.
Om vi är dåliga eller om det är ni som har väldigt mycket tur kan inte jag avgöra.

2008-05-31 @ 10:56:38
Postat av: akado

Svar till Näsby IF:
15 målchanser det vette fan. Det var många djupa bollar som vår målvakt rusade ut och plockade och det vill jag inte kalla målchanser :) Sen hade Arber ett ypperligt läge att göra 3-0 men sköt målvakten i huvudet. Hade han satt den bollen kunde matchen lika gärna varit död där!
Lycka till i Näsby Gilardino

2008-05-31 @ 13:07:17
Postat av: Ekewald i Rinkaby

Skoj att bli omnämnd på denna läsvärda blogg , Jetmir!
Du gör rätt som byter klubb när det inte känns 100% rätt. Det viktigaste på denna nivån är såklart att ha roligt och va med vänner.
Trist bara att jag fick rätt i min profetia.
Ibland är det bättre att ha fel!

Välkommen till Rinkaby IP på Onsdag kväll , iallafall!

Årets match för många!

2008-05-31 @ 14:21:48
URL: http://www.laget.se/rinkaby
Postat av: Arber

Svar till Näsby

Kan de inte bara vara så att ni är dåliga och vi är riktigt bra, då vi tar till vara på våra chanser..?
15 målchanser? Inte ens om man räknar med alla skott ni sköt lååångt över mål så kommer det upp i 15 st. Och visst va vi effektiva och satte många av våra lägen... men sammtidigt så skapade vi mycket fler farliga målchanser än er... där de verkligen va chans till mål.

Det är klart Näsby ser lite annorlunda på matchen då de hade spelet i större delen av andra, men själv tycker jag det var en jämn match sett till 90 minuter. Vi skapade fler målchanser, och gjorde även fler mål och vann. Mer finns det inte att säga.

2008-05-31 @ 16:10:22
URL: http://osterang.forum24.se
Postat av: Murat

Oh Oif har Arber Cristiano Jashari, klart fan att Oif vinner då =) Det är rätt roligt att läsa om matchen mellan Näsby och Oif. Näsby tyckte att dom totalt våldtog Oif medan Oif tycker tvärtom, hmm. Vem faan skall man fråga?? VIVA LA UNITED FÖRRESTEN, 2008 A WONDERFUL YEAR

2008-05-31 @ 18:20:30
Postat av: Arber

Hehe... murat... hur får du det till att vi från ovesholm påstår att vi "våldtog" dem??

Jag skrev ju att det va en jämn mach... där skillnaden va att vi hade en del farligare chanser och satte dem...

Det va som Barca - United i semin... barca hade större delen av spelet, men United hade farligare lägen och va effektiva ;)

Viva la OIF!

2008-05-31 @ 19:17:22
Postat av: OIF

Varför pratar Murat precis som om han inte spelade för Ovesholm ? Har han lämnat vår stolta klubb ?

Önnestad vinner serien. 2a Åsum 3a Ovesholm.
Är stensäker.

2008-06-01 @ 00:40:04
Postat av: dzemal

Årets övergång är härmed ett faktum..... ;-)

2008-06-01 @ 09:59:23
Postat av: Önnestads BOIF

Förstår inte varför ni kämpar om vilket lag som ska ligga 5a eller 6a. Finns bara en kamp och det är om serieseger.

2008-06-01 @ 10:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0