Vinst för Svea Rike !!

                                                                           
                                                                                               3 års måltorka över !!


Spanien och framförallt Villa imponerade idag. Men det brukar dem göra under gruppspelet för att sedan i slutspelet när motståndet blir för hårt vika ner sig. Tror på samma visa igen. Möter t.e.x dom Frankrike i en kvartsfinal eller Semifinal så åker dom ut till 95%. Hade satsat min vita Opel på det. Spaniens överdrivet korta passningsspel hade passat Domenechs Frankrike perfekt då han spelar defensivt med centrala mittfältare vars enda uppgift är att förstöra motståndarnas spel. Att Maka och Viera varit bland dem bästa i världen på just det de senaste 10 åren gör inte saken sämre.

Grekland-Sverige såg jag på sommarlust på restaurangen Krögarna. Det var jävligt fin mat där faktiskt.
Fan vad skönt att världens största historia och kulturtjuvar förlorade.  Grekland hade bara en taktik under matchen. Det var att ha alla 11 spelare bakom bollen och bara få tiden att gå. Därför rullade man bollen mellan mittbackarna i flera minuter i sträck så fort man fick tillfälle.
Ett lag utan profiler samtidigt som dem är överdrivet tråkiga ska inte ha o göra i ett mästerskap.
Hade dem inte haft en så pass dålig EM-kvalgrupp så hade dem nog inte varit här.

Zlatans mål var ett mål som bara han kan göra. Enkla mål är inget för honom. Gör han mål så ska det vara snyggt, thats it !

Efter matchen så surfade jag in på Aftonbladet lite. Sidleds Danne som enligt min åsikt slog bort överlägset flest passningar (speciellt andra halvlek), där 2 grova felpass definitivt hade resulterat i mål om inte motståndarna hetat Grekisidis fick toppbetyg. Jag som trodde att det behövdes lite mer än att "stå rätt" för att få toppbetyg.
Det är precis som om en lärare ska ge sin elev toppbetyg för att han sitter rakt på sin stol under varje lektion. Sen att eleven inte har ett skit bakom pannbenet är mindre viktigt!

Annars så spelade Sverige jävligt bra. Chippen var grym, han kommer bli ett stort avbräck nu när han missar resterande EM. Benke var ok, likaså Anders Svensson som för en gångs skull agerade som en playmaker.

Men allt är inte frid o fröjd. Alex blev bortgjort flera gånger av en spelare som när han var som bäst(4-5 år sedan) satt på bänken i Inter( Karagounis). Hur kommer han klara sig mot bättre motstånd?
Ljungberg var helt osynlig i 65 minuter innan Zlatan avgjorde. Efter det så fick han lite ytor men skapade inget.
Sebastian istället för Chippen tror jag inte kommer passa Sverige så bra. Chippens teknik,snabbhet och finess är väsentligt för det svenska offensiven. Är inte så säker på att Sebastian kommer passa in lika bra, även om jag gillar honom.

Kryss mot Ryssland och "vi" är vidare!!!

Imorgon ringer jag och säger upp mig från bredbandsbolaget. Inte nog med att jag blev frånkopplad en gång per dag när jag spelade Poker som mest, nu har även uppkopplingen blivit väldigt slö.
Ibland hade det varit skönt och börja lira Poker igen. Börja vinna igen och sluta jobba och bara glida. Men det finns ingen framtid i det även om pengarna var fina.


Dagens citat !

Livet består inte av att ha bra kort på hand utan av att spela dem man har väl.


Kommentarer
Postat av: zlatan

Utan Zlatan i laget så är Sverige mkt likt Grekland.......

2008-06-12 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0