Supersexan !!

Kom precis hem från en fin deffning med Haris. Vi tog hans hund efter matchen o gick till stan och tillbaka. Alltid fint o snacka lite skit samtidigt som man går. Under promenaden så cyklade en tjej mot oss. När hon såg oss så lämnade hon cykelvägen, korsade huvudvägen och cyklade till andra sidan. Vi tyckte det var skumt men fortsatte att gå. 15 min senare gör en annan tjej samma sak när hon precis skulle cykla förbi oss. Jag förstår att det såg skumt ut när 2 blattar går på en torsdagskväll efter midnatt men ändå. Det måste vara jobbigt o vara tjej då man inte kan känna sig trygg överallt. Det är en sjuk värld vi lever i.............

Under tisdagen så spelades några intressanta matcher. Vi spelade lika mot Winnö. Dom ledde 2-0 i halvlek och sedan tog vi över andra halvlek o till slut blev det 2-2 med bud på fler mål. Jag spelade som central mittfältare och jag måste säga att det var jävligt kul. Det är riktigt roligt att spela centralt i ett lag som vill spela fotboll. 
I Ovesholm så passerade aldrig bollen mittfältet utan den skulle via en långboll direkt till offensiv planhalva där man skulle via inkast,hörnor eller frisparkar få in bollen i mål. Sen så spelade det ingen roll om man så fick in bollen med nacken,röven eller stöveln.  Detta är en stor orsak till att brorsan tappade suget till fotbollen redan efter 2 matcher.
I andra matchen i Ovesholmströjan så mötte vi bottenlaget Winnö. I 70 minuter blev vi utspelade av ett gäng som inte har mer än 7-8 man på träningar och en målvakt som dricker whisky till frukost samtidigt som han har på sig en 10 årig flickas målvaktsdräkt när han står. Men faktum att vi blev utspelade kvarstår !

I tisdags så spelades en toppmatch mellan Viby-Ovesholm. Ovesholms hetlevrade tränare som är känd för sin heta temperament gick ut till media efter matchen och kallade Vibys egna Henke Benke Larsson, Kristian Johansen för traktens största filmare. Jag som spelat tillsammans med honom i kedjan i 3 år kan tyvärr inte hålla med.
Skillnaden mellan Johansen och andra anfallare är att han är jävligt smart. Han vet att han väger 20 kilo mindre än dem flesta mittbackarna och då utnyttjar han det till sin fördel. Sen att backarna är klumpiga och kommer sent in i duellerna är inte hans fel. Han tackar o tar emot helt enkelt. Kalla en av supersexans största profiler för filmare är barnsligt.
Det är som att kalla Maldini för fuskare när man själv spelar i Serie A......................

Tänkte göra ett längre inlägg om fredagens matcher men börjar bli för jävla trött. Ska jobba imorgon så jag kör en kort.

Edenryd-Österslöv  = 1
Näsby-Åsum = Vi kommer vinna imorgon !!
Venestad-Rinkaby =  2, enbart för att jag inte gillar Venestad samtidigt som jag tycker att Rinkaby verkar vara ett sjyst gäng som försöker ha roligt när dom spelar.
Önnestad - H/V = 1. Supersexans skyttekung Emil Ashoor gör hattrick! Han är Sexans bästa anfallare men inte spelare. För sexans bästa spelare över lag är fortfarande Murat även om han nu tappat suget.
Ovesholm-Vinnö = 2. Jag tror Vinnö kan skrälla här. Jag har en känsla att Ovesholm kommer börja rasa snart. Det är för många dåliga spelare samtidigt i startelvan för att dem ska kunna hålla sin nuvarande placering.
Kiaby-Önnestad = 2. Emil fortsätter bomba.............
Rinkaby - Viby = 2 Supersexans San Siro derby i väntan på att Balkan skall avancera upp till sexan. Då kommer Näsby-Balkan bli Sexans hetaste derby ! Men just nu är det Rinkaby-Viby utan tvekan. Här vinner Viby pga en bättre spets på sina toppspelare. Kommer korvMicke Johansson fira med en fin grillad korv ännu en gång ?.... Svar.... Ja !! Han kanske tom firar med ännu fler korvar ?
På fredag får vi svar på alla våra frågor !!


Kommentarer
Postat av: ???

Din syn på fotboll är skrämmande ibland, man kan tro att du lever i en drömvärld där det finns två saker i centrum, DU och Milan/Italien. Att inte inse att Italien alltid varit ett av de mest defensiva lagen, Italienska ligan likaså men ändå hyllar du Milan/Italien. Däremot är ju din bror 23 ggr smartare som insåg detta och bytte till ett spelande lag Manchester United.



Du hade kanske passat i ovesholm, venestad, åsum mfl de spelar ju Italienskt :)

2008-06-27 @ 08:09:15
Postat av: "Supersexan "

Håller nog med till 95%. Förutom hur många korvar Korv Micke kränker i sig. Det har väl inte med fotboll att göra ?

Annars intressant och underhållande.

2008-06-27 @ 08:35:17
Postat av: Supersexan

Jaha!!!

Att påstå att Ovesholm spelar tråkig fotboll kan jag inte hålla med om. På dom senaste sju matcherna har vi gjort 24-5 i målskillnad.



Det låter mest som att du är lite bitter eftersom du inte platsade i Ovesholm. Och tycker du att vi bara spelar långt så var det ingen höjdare att möta Näsby som skickade den ena projektilen efter den andra mot deras toppspelare.



Vad det gäller Johansen....Han lägger sig lite lätt och sedan skriker han till som om han fått världens smäll på benet. Jag kan förstå som du skriver att han väger lite mindre än dom flesta mittbackarna och att han måste spela på detta sätt. Men att han ska skrika som om han brutit benet varje gång är lite trist. Men duktig är han.



Vi ses under hösten....



Sjysst blogg...

2008-06-27 @ 10:22:00
Postat av: OIF

Att Håkan Hellberg skulle vara hetlevrad är överdrivet men nog har han en tendens att tala innan han hinner tänka..............

2008-06-27 @ 13:44:35
Postat av: Jetmir

Håkan är skön. Även om jag inte gillade hans sätt o spela fotboll.............

Sen så måste man vara sämre för att inte platsa i ett lag. Anser inte att någon i Ovesholm är bättre än mig just nu.............

2008-06-27 @ 13:51:45
Postat av: Daniel

Bättre självförtroende är det nog ingen som har....

2008-06-27 @ 14:17:38
Postat av: Viby IF

Man behöver nog inte ha självförtroende för att säga att man är en av dom bättre i Ovesholm.

Alla vet att Ovesholm individuellt är ett dåligt lag.Det är kollektivet som är starkt..........

2008-06-27 @ 14:44:14
Postat av: libero

Måste först säga att jag gillar Jetlag mycket och att det är kul med ett så stort intresse runt en "gärsgårds serie". Härligt att se att Geten fortsätter i samma stil som han alltid gjort. Först hyllar han sitt nya lag och hur bra han passar in i deras spelstil, men efter ett tag när det visat sig att han inte platsar så lämnar han klubben för någon annan förening samtidigt som han spyr gala över hur dålig klubben är. Känns som om hanhåller på att bli en riktig "klubbhora", trots att han (enlig sig själv)är guds gåva till fotbollen.



Sen är det märkligt att man gnäller på Johanssen men samtidigt hyllar Fredrik Ljungberg, som enligt min mening spelar på samma sätt. Gå in hårt, ta mycket stryk och få med sig en hjävla massa frisparkar (några ganska lätta, men dock)



Fortsätt skriv Geten, en av de bästa bloggarna som jag läst....

2008-06-27 @ 14:57:55
Postat av: Svar till Libero

Ljungberg till skillnad från Johansen är väl att Ljungberg inte skriker som om hela världen rasat samman när han trillar......

2008-06-27 @ 16:22:49
Postat av: Bengan

Läste ngn stans att italienska ligan var den målrikaste av de stora ligorna, att den är defensivt inriktad är lite av en myt tycker jag, taktiskt smart är nog mer korrekt eftersom man försvarar en ledning för att sen kontra sig till en större ledning.

2008-06-27 @ 18:52:01
Postat av: Arber

Detta blir bara roligare och roligare... jag vet knappt vilket inlägg jag ska svara på först.. men vi börjar med jetmirs,

jag förstår faktist varför jetmir menar att vi spelar defensivt och kanske lite tråkigt, för det gjorde vi i början av serien. Men jag kan inte hålla med honom längre för det har verkligen blivit ändring på det. Jag tycker vi spelat riktigt offensivt de 5 matcher jag spelat (vilket har varit bland de senaste 7-8matcherna)... vi har en offensiv uppställning med 3 riktigt offensiva mittfältare och två lite mer deffensiva. Dessutom har våra ytterbackar iallafall i några av matcherna varit bra med på offensiven och slått en hel del fina inlägg. Så det har skett stor förändring där om man jämför med början av serien.

Sen håller jag även med jetmir angående johansen... samtidigt som jag förstår varför alla andra spelare i sexan hatar honom... han faller ofta och skriker till, men som jetmir skrev, han är smart, filmar gör han inte.. så ofta.. :D



Daniel: Håller med dig helt

Viby IF: Håller inte alls med, de har ju mig ;)



Ang italiensk fotboll: De som skriver att italiensk fotboll är defesnivt och tråkigt ska nog vakna upp... kolla på de engelska toppklubbarna.. det är bara arsenal som spelar attraktiv fotboll... chelsea, pool och united spelade sjukt tråkigt, deffensivt och taktiskt i årets CL, tyvärr för fotbollen så gjorde dem det med framgång. Det har varit dem ondas år i år.. kanske de goda kommer igen till nästa år... iallafall några av dem, för vissa kommer det dröja minst två år :(











2008-06-27 @ 23:32:25
Postat av: Johansen

Kul med en "fanclub"! Synd att den verkar till största delen bestå av långsamma backar vars filosofi är att man filmar så länge man inte bryter något. Många överdrifter, speciellt angående skrikandet. Men, jag skrek nog ganska högt när en korpulent målvakt i ett av skogslagen satte dobbarna strax under knät och orsakade ett ordentligt uttänjt ledband och 1,5 månads ofrivillig vila i början av säsongen, jag kan även ha skrikit lite när jag fick en armbåge över kinden i min comeback och jag skrek nog också ganska högt när en klumpig försvarare senast misstog min höger vad för en fotboll varpå en tre fina cirkulära blåmärken uppenbarade sig. Snart kommer nog ett par inlägg om att jag hittar på eller att skadar mig själv medvetet.



Jag fattar inte hur jag kan lura domarna match efter match? Det sista var ironi, bäst och tilläga det.



Det är som sagt lättare att spela destruktivt än konstruktivt. Verkar som några har koll på vad fotboll handlar om medan andra inte har en susning.



Skrattar alltid lika mycket när jag läser din blogg, Jet! Bara fortsätt! Du är en starkt bidragande orsak till att folk läser och har åsikter om division sex! Det startade tidigt på vibyif.com. ;)

2008-06-27 @ 23:48:35
Postat av: Johansen

WTF! Grattis Näsby! Väntar på att du ska skriva att det var din förtjänst! ;) Bra tippat hur som helst! Ge oss din syn på matchen! Sedan kommer väl gästboken fyllas av besvikna ÅBK:are.



Det tätnar i toppen!

2008-06-28 @ 00:42:32
Postat av: Kiaby for life !!

Kan inte hålla med att Johansen är en filmare men nog fan förstärker han ibland..............

Han är klart en av seriens bästa anfallare...............

2008-06-28 @ 02:07:55
Postat av: Supporter

Bra spelat ikväll Jetmir. Fortsätter du spela som du spelade idag så kommer du göra bra ifrån dig som central mittfältare. Åsumförsvaret hade inte ett av sina bästa dagar.

2008-06-28 @ 02:24:37
Postat av: M

Det kommer bli intressant o läsa vad han skriver om gårdagens match. Åsum släpper alltså in 7 mål ! med ett helt ordinarie lag.

2008-06-28 @ 12:09:04
Postat av: Emil

Tack Jetmir! =)

Dina ord värmer :D...dessutom så tippade du helt rätt. Det blev ett hattrick mot Hjärsås ;). Fortsätt att tippa så kanske det blir fem i nästa... :P



Ha det gott och hälsa Murat. Tack igen för de positiva kommentarerna. =)



PS! Mycket trevlig läsning på din blogg.

2008-06-28 @ 13:39:03
Postat av: tepp

Håller med Johansen om att du har en stor del i att folk överhuvudtaget kommenterar division sex. Håller dessutom med om att det är för !¤"¤#% kul att läsa här. Tror nästan att jag ska låta min blogg inspireras lite av din, möjligen inte lika mycket fritänkande angående de känsliga ämnena, men ändå...



Angående Johansen som filmare tycker jag att folk ska tänka en gång till. Det är ingen spelare som lägger sig allt för lätt ska jag säga. Men möjligen är det så att han "hör av sig" när han har blivit kapad, vilket är fullt förståeligt och kanske mest i sin natur. Jag menar om man blir kapad 25 gånger i veckan tröttnar man nog till sist. Själv blev jag kapad av kompisarna när vi lirade på skoj, min reaktion efter den 3-4e kapningen resulterade i ett brutet båtben hos en av motståndarna. Så relativt sätt till de erfarenheter som ligger til grund i denna stund tar Johansen det ganska bra, eller vad säger ni ;)

2008-06-28 @ 20:03:07
URL: http://tepp.blogg.se/
Postat av: Jimmy (fd fjälkestad)

Najs blogg:)



Jo att Johansen är traktens största filmare/gnällspik är det ingen tvekam om.Det är en sak att möta honom och att spela med honom???



O andra sidan vet alla om det...Och ja backarna får skylla sig själva,de går in slarvigt på gränsen till korkat o visst han får mycket stryk,han går in i duellerna o utmanar backen.



Men du Johansen du avslöjar dig o din mentalitet här..vilken div 7-6-5 spelare har inte fått en stämpling som ger både 1 o 2 blåmärke,vem har inte fått en armbåge på ställen som de inte borde vara? tro mig Johansen du är inte ensam.



Jag tror inte heller det är dessa situationer folk syftar på, det är snarare alla gånger du lägger dig,skriker/stönar vid minsta touch (som vilken 18-årig tjej som helst)



Men fakta är att det gynnar laget. gynnar laget=bra spelare.Det är en spelstil o du tjänar på det så varför inte?







2008-07-01 @ 04:04:33
Postat av: SKADA

Jag har hört att Johansen en gång blivit skadad då han sov.. Det var inför en mkt viktig match i Alliansen so han dök upp till samlingen och informerade laget om att han hade vaknat med en bristning i baksidan av låret....

Viby fick då ställa upp med en junior och åkte ut ur alliansen då även junioren blev skadad för att han var för nervös...jag menar pga. en bristning i baksidan av låret....

2008-07-03 @ 09:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0