Spänningen ökar i Supersexan !!

Måste bara börja med att säga benämningen "Supersexan" blivit väldigt populär. Jag är faktiskt ganska stolt, speciellt eftersom det var jag som började kalla DIV.6 NöB för "Supersexan" på vibyforumet...........
Vem vet jag kanske blir en legend efter 20-30 år, o folket i Kristianstad reser en staty tillsammans med resten av legenderna  Krister Lindgren,Korv-Micke och Korv -Ola.
Jag förstår inte att vissa personer i Bladets blogg stör sig på att Supersexan får så pass mycket uppmärksamhet. Klart fan den ska få det. De flesta av Kristianstadklubbarna spelar i div.6 just nu. Sen att dem flesta klubbarna i Supersexan har en eller flera överseriösa personer inom föreningen gör inte saken sämre. Den enda som fattas är väl Balkans president Zacki o då hade alla överseriösa spelare och ledare tävlat i samma serie...........

Sen är det jävligt kul att se att intresset för denna blogg ökar för varje dag som går. Sista veckan har snittat mellan 300 till 450 unika personer dagligen. Sick but true..............

Nu till helgens matcher.

Näsby-Åsum= 7-2 Genom vår vinst så har vi sett till så att Supersexan kommer bli det mest intressanta samtalsämne som det kommer pratas om under hösten i Kristianstad. Vem vet? Till slut kanske även Nosaby och VMA börjar prata om Supersexan under sina träningar.
Vi var det klart bättre laget, o siffrorna kunde runnit iväg ytterligare om inte undertecknad varit så jävla ineffektiv i slutet.
Jag gillar Åsum och dess spelare och ledare. Dem har lite attityd utan att vara arroganta. Men fy fan vad försvaret spelade dåligt. Dem kommer till Näsby med ett helt ordinarie lag och endast 10 insläppta mål på 12 omgångar. Och efter 90 minuter så har dem nästan släppt in lika många mål som dem släppt in på 12 omgångar.
Hampus tillsammans med Dan Superettan Sade` var sämst på plan. Hampus bjöd på 3 mål samtidigt som Dan inte räddade ett skott under 90 minuter. Förutom det så spelade Åsum rätt bra och till skillnad från de flesta lagen i serien så försöker dem alltid spela fotboll. Men du vet hur det brukar vara med blattar. Har alla Albaner och Araber (Majoritet i föreningen) en bra dag samtidigt så blir vi jävligt svåra att möta. Sedan så spelar det ingen roll om du bara släppt in 10 mål på 12 omgångar eller om du har en målvakt med lång erfarenhet av superettan.
Jag spelade som defensiv mittältare och det funkade rätt bra. Som jag skrev innan så är det jävligt lätt att spela centralt i ett lag som spelar fotboll.

Önnestad- H/V - blev precis som jag trodde en målrik historia och precis som jag förutspådde så gjorde Supersexans skyttekung hattrick. Hans målsnitt har ökat sen han började läsa min blogg tydligen ;)...........
Venestad-Rinkaby- Försenades eftersom planen var ospelbar då Redneckarna hade haft en traktortävling dagen innan på Venestad IP. Vinnaren hade vunnit 2 levande kycklingar och ett par splitternya Guccistövlar. I själva matchen så segrade Rinkaby då dem behärskar långbollar och snabba omställningar mycket bättre.
Edenryd-Österslöv Österslöv hade spelat bättre 1a halvlek men vek ner sig i 2a och förlorade matchen......
Ovesholm-Vinnö- Ja vad ska man säga. Ovesholm går till uppehåll som serieledare tack vare Näsbys vinst. Den hetlevrade Hellberg firade det genom att inte visas ut från idrottsplatsen. Vittnen säger att han var ovanligt lugn, om man bortser från att han sparkade in några vattenflaskor när hans spelare vinkades av för offside.
Jag tror inte Ovesholm vinner serien men nog kan dem vara med o tråka ut motståndarna ända in i slutet...........

Önnestad vinner serien. Åsum slutar 2a om Hampus slutar bjuda på mål, och vi tar den sista kvalplatsen i sista omgången.  Vad tror ni andra ?


Kommentarer
Postat av: Basse

Intressant läsning.



Jag tror så här.

1. Åsum

2. Ovesholm

3. Önnestad.



Med fullt lag så har Önnestad det bästa laget. Men dem är för beroende av Emil och Lundqvist eller vad han nu heter för att kunna vinna en serie.

2008-06-29 @ 00:41:26
Postat av: TARZAN

Du e sjuk jet ahhahahhaha traktortävlig den var bra.



2008-06-29 @ 01:48:07
Postat av: Dolken

Anledningen till att Ovesholm går till sommaruppehåll som serieledare kan väl bara stavas på ett sätt? Jetmir Isufi... Jag menar, utan traktens bäste defensive spelare kunde ju aldrig Näsby rått på Åsum eller? Eller kan det vara så att spelet lossnade för Ovesholm när defensive Jetmir bytte klubb? Hur som helst! Kul att det är sånt surr runt Jetmirs Supersexa, och kul att det finns en sån här underbar blogg att hatälska...



Ska jag tippa! så tror jag så här...



Åsum

Önnestad

Ovesholm

Viby

2008-06-29 @ 09:28:40
Postat av: HAHA

Du är fruktansvärt rolig, sköna kommentarer om matcherna.



Mitt tips är också:

Åsum

Önnestad

Ovesholm

Viby



varpå Ovesholm eller viby som blir 4a får kvala också som bästa fyra med en sisådär 40-41 p

2008-06-29 @ 10:31:22
Postat av: Henke

Är säker på att Önnestad vinner serien. Vilka lag som hamnar på 2a och 3e plats är mycket svårare att förutspå.



Även om Näsby är på gång så är dem för många poäng efter, så jag tror på Åsum och Viby nu när Viby har fått tillbaka sina gamla och rutinerade anfallare.

2008-06-29 @ 10:40:43
Postat av: Henke

Härlig Blogg förresten !

2008-06-29 @ 10:41:38
Postat av: Viva Espana

Jag såg matchen mellan Näsby och Åsum. Spelaren som var bäst på plan var Fatos och strax efter kom Artan. Jetmir var också bra.

Spelar dem så här varje match så kvalar dem upp till femman.

2008-06-29 @ 10:55:18
Postat av: Peter Lindgren

Hej Jetmir!



Du trodde nog inte att jag skulle besöka denna sida? men nyfiken som man är.



Ja det var en rejäl känga vi åkte på.



Jag håller med som Jetmir själv skriver, är alla spelare tillgängliga och motiverade är Näsby RIKTIGT RIKTIGT BRA! Hoppas för er att det håller i sig, bara ni inte tar kvalplats/serieseger på vår bekostnad.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen NÄSBY är det klart bästa lag vi mött!



Ha en skön sommar!

Peter

2008-06-29 @ 12:43:54
Postat av: Johansens fan

Jag har hört att Johansen en gång blivit skadad då han sov.. Det var inför en mkt viktig match i Alliansen so han dök upp till samlingen och informerade laget om att han hade vaknat med en bristning i baksidan av låret....

Viby fick då ställa upp med en junior och åkte ut ur alliansen då även junioren blev skadad för att han var för nervös...jag menar pga. en bristning i baksidan av låret....

2008-07-03 @ 09:49:27
Postat av: Hahaha

Jag kan intyga att ovanstående inlägg stämmer mycket bra!



hahahaaha

2008-07-03 @ 10:47:23
Postat av: Ren fakta !!

Det är absolut sant att Johansen lämnade Viby i sticket när han "skadade" sig under sömnen natten innan åttondelen i Alliansen.

2008-07-03 @ 18:00:57
Postat av: Dan

Först måste jag börja med att berömma bloggen, sen tycker jag att det är kul när intresset för en division 6 serie är så stor. Det visar bara hur stor fotbollen är i trakten.



Jag hoppas du fortsätter o blogga om våra lokala lag.

Ha en trevlig sommar !

2008-07-05 @ 16:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0