Sol,Bad o lite fotboll !!

image40

Jag körde med tjejen till Balsbysjön o solade lite. Riktigt fint. Dom har fräschat upp det rejält där borta.
Nya toaletter med toapapper o allt. Riktigt fint.
Synd bara att dem inte rengjort vattnet. Det såg ut som om Balsbyborna använder sjön till utedass på vissa ställen.
Piknick vid sjön är aldrig fel. Har blivit en riktig romantiker på ålderns höst ;).

Senare på kvällen så körde jag o såg Rinkaby-Näsby. Själva matchen var rätt underhållande. Det var intressant o se Rinkaby spela så pass defensivt på sin egen hemmaplan. Undrar vad deras åskådare tyckte om det. Eller dom kanske bara kom dit för korven ?

Näsby dominerade i stort sett hela andra halvlek o borde tidigt kvitterat, men linjedomaren som såg ut o va rädd för sin egen skugga missade en offside som man kunde se ända bort från Åhus. En Rinkaby spelare var 3 meter offside när långbollen kom men linjedomaren friade. Kanske borde huvuddomaren ingripit när det är en så pass klar offside?
Rinkaby gjorde 3-1 o matchen var avgjord även fast Näsby reducerade ,o även om dem hade chans till att kvittera så kände man redan då att matchen var avgjord.

Sen är det kul att se Ted coacha Rinkaby. Han är bara för skön killen. Han är hur lugn som helst som tränare men på pokerklubben när vi spelade som mest förra året så kunde han vara helt tyst för att nästa sekund få världens ryck o bara skrika. Folk som inte kände honom sket nästan på sig.
Men annars är han som sagt skön.

Sen var det synd att man inte fick se Mr. Rinkaby it self Ekewald. Jag vet fortfarande inte hur han ser ut. Även fast jag typ vet rätt mycket om honom av flera anledningar.
Näsby spelade offensivt bra medans försvaret var under all kritik. I andra matchen i rad så släpper man till målchanser från ingenstans som resulterar i mål.

Här är kvällens resultat :
Rinkaby-Näsby  3-2 (2-1)
Ovesholms IF - Österslövs IS 6-1 (4-1)-
Arber fortsätter göra mål !! Resten var från fasta situationer.
Viby IF - Hjärsås/Värestorps IF 1-1 (0-1) ??? Saknaden efter en spelskicklig center kanske är för stor ?
Vinnö IF - Edenryds IF 1-1 (0-1) - Inget intresse alls för dessa lag. Anledningen till att Vinnö ligger precis bredvid en motorväg är för att man ska köra förbi den hålan utan att stanna.


 



 


Kommentarer
Postat av: Oif

superultradefensiva ovesholm lyckades göra sex mål till.....

2008-06-05 @ 09:11:31
Postat av: Jack Bauer

Haha. det är med mycket stor förtjusning jag kollar på denna underbara blogg varje dag, den får mig alltid att skratta och må bra!

Keep up the good work//Paulsson

2008-06-05 @ 10:00:40
Postat av: dzemal

Har du en tjej? Dessutom tar du med henne på romantisk picknick...? Det märks att man inte varit i krstd på ett tag... :-)

2008-06-05 @ 10:58:54
Postat av: Ekewald

Din analys av "stormatchen" igår mellan Rinkaby och nya Näsby är helt korrekt!
Jag tror att ett offensivt Rinkaby hade fått rätt mycket däng! I synnerhet nu när Matte Pålsson fick slänga in handduken pga sjukdom!
Inte skoj att se på, kanske men tre poäng är tre poäng!
Skoj att se Näsby på gång igen.
Jag hoppas ju som bekant på att NIF vinner alla matcher utom mot just Rinkaby!

Det hade varit roligt att hälsa på dig igår.
Tyvärr är jag förmodligen världens mest osociala människa när Rinkaby spelar.
Vi får ta det en annan gång?

De anledningarna som du nämner till att du vet lite om mig misstänker jag har med Åhus att göra!?
Är det så, så bör du ta det mesta med en stor nypa salt. Den källan är inte förtrolig ;-)

Ha det!

2008-06-05 @ 15:26:42
URL: http://www.laget.se/rinkaby
Postat av: Ekewald

Förresten , vidhåller du att våra dräkter är fulast i serien?

2008-06-05 @ 15:28:40
Postat av: Jetmir

Det glädjer mig o höra Paulsson ;).
O till Ekewald källan är/var mycket pålitlig ;).
När det gäller dräkterna så var dom inte så fula som jag minns.

2008-06-05 @ 16:58:02
URL: http://www.jetlagg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0