Österrike nästa !!!


                                  En gipsblandare och 2 stjärnor !!!!


Den 19e juni nästa vecka så börjar vi köra. Kommer bli riktigt fint, alltid kul o umgås med gänget, sen så spelar det ingen roll om vi ser på damfotboll eller ser på när målarfärg torkar bara vi är hela gänget tillsammans. Tyvärr så blir det mindre o mindre av den biten ju äldre vi blir.
Många jobbar mycket medans andra är tofflar eller så har dem flyttat. Ju äldre vi blir desto mer ansvar måste man ta o då har man inte lika mycket tid som innan där en hel dag kunde gå utan att man inte gjorde ett skit.

Men nu är det klart den 19e juni åker vi och inget kan stoppa oss. Förutom jag är det Niclas,Emil "Seedorf " Nilsson(f. d Superettan),Zoltan Z Kagge (Ungersk landslagsspelare i Innebandy),Mohinder Issa (Sveriges bästa säljare för Telenorexpress sista 2 veckorna), Mirnes och Murat (Mr Clabbe himself).

Det kommer bli riktigt kul. Vi har hyrt en minibus o eftersom vi alla har körkort så kommer vi fram relativt snabbt om allt går som det ska.

Fredag blir en spännande kväll. Både jag och Emil har tippat 2000kr var på att Italien vinner mot Rumänien och sedan 800 kr på att Gli Azzuri vinner med mer än ett mål. Sedan har jag ensam tippat 200 kr på att Pirlo gör mål. 3000 kr sammanlagt !
Kommer bli riktigt nervöst imorgon med tanke på att det var VM 06 som jag senaste tippade o det var på just Italien mot USA men där svek dom för att sedan gå o vinna hela VM. Förhoppningsvis sviker dem inte igen. Italien reser sig alltid när det gäller som mest.

Vinner jag så kan jag spendera pengarna i Österrike. Förlorar jag så får jag leva som en jude även när vi är på plats.

Såg lite av Österrike-Polen. Fan vad jag stör mig på att Hedman alltid ska nämna hur stor klubb Celtic är och hur mycket press det var o spela i en liga som klassas lite högre än Allsvenskan. Tar du bort Rangers o Celtic så är ligan sämre än Allsvenskan. Tycker verkligen han är värdelös som "expert". Hedman, Olof Lundh och Viasat-gänget är Sveriges mest inkompetenta "experter". Jag får tacka gud att Canalplus gänget, Jesper Hussfelt och Glen Strömberg håller en hög klass för annars hade man följt fotbollen utan ljud. Svensk TV tror att bara för att man spelat på en hög nivå så är man direkt en suverän "expert kommentator". Bara för att du har haft en talang innebär det inte automatiskt du blir en kunnig fotbolltyckare i framtiden. Det är Glen Hysen ett levande bevis på. Mer blåsta människa får du leta efter. Han snittar med att säga 15 fel per match. Man ska ha jobbet för att man förstår fotboll och inget annat sen så spelar det ingen roll om du spelat för Barcelona eller Venestad.


Kommentarer
Postat av: Joel L

Välkommen ner din domar*****



Sverige äger Österrike

2008-06-14 @ 22:09:47
Postat av: Dennis nr 6

Tack för senast, kan du inte backa upp orden

så skit i det. Väntar på dig på Vene IP. Fullföljer du matchen så är det ett dåligt betyg för mig.



// Mr Vene Redneck

2008-06-14 @ 22:12:49
Postat av: Jetmir

Jag kunde inte medverka mot er eftersom jag jobbade o sedan spelade Italien. Men jag lovar er att på bortamatchen ska jag ta på mig stövlarna och få igång traktorn o sedan köra iväg mot Venestad inavlade IP.

2008-06-15 @ 00:08:19
Postat av: nu är du..,.

....en fattig man! haha 3000kr

2008-06-15 @ 18:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0